Skocz do zawartości

Jaki olej bo juz zgłupiałem????


Franc

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jestem w posiadaniu 316 M40 1989 roku. Gdy zakupiłem nie wiedziałem jaki olej był wcześniej lany i zalałem go mineralnym Lotosem. Szukając odpowiedniego oleju na forum już zgłupiałem jaki wlać. Przebieg w tym aucie to 180 tys. (pewnie większy). Auto nie jest garażowane, przy odpalaniu na zimnym silniku słychać popychacze przez jazde około 3 km. CZy stukanie ustąpi przy zmianie oleju na lepszy??? I jaki wlać ten olej. Zastanawiam sie nad Castrolem ale jaki??? Poradzćie coś, przejrzałem całe forum na temat olei i zgłupiałem. Silnik ładnie wkręca się na obroty. Myśle że jest to wina oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wcale, że nie tak szybko. Ten samochód pewnie i tak jeździł na mineralnym. Zmienić z lepszego na gorszy zawsze można, ale jeśli odwrotnie :nienie: , to można trochę namieszać. Proponuję pozostać przy mineralnym, a co do firmy, to cóż, ilu użytkowników, tyle zdań...

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli popychacze słychać tak długo, to gorzej chyba być nie może, ja bym zaryzkował zmianę oleju i to jak najprędzej. :norty:

 

Ja od razu zalałem dobry olej i było git.

 

Ogólnie to jest mit, że coś się stanie jak wlejesz lepszy olej.

Ja nie wierzę w takie zabobony.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam oleju Valvoline bo jezdzilem na takim oleju jak mialem Audi C4 i nawet nie wiedzialem ze wdlug opisu jest calkiem niezly,olej spisywal sie OK,a ponizej dolaczam opis oleju Valvoline MaxLife 10W 40.

 

http://www.valvoline.pl/

 

Odmładza starsze silniki.

Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych.

Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40.

 

 

Zalety MaxLife:

- Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju

- Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju

- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie

- Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa

- Hamuje proces zużycia silnika

- Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach

 

 

Znalazlem ciekawa stronke w kwestii dobierania oleju do samochodow:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp

 

Klikamy na flage z wybranym jezykiem i dobieramy olej do naszej bryki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie z tym półsyntetykiem,ja radze zostac przy mineralnym albo ustal z gutkiem od ktorego masz bumke co lał do niej do tej pory,ja tak zrobilem w M43 i zaczęły sie niezłe przecieki,wrociłem do mineralnego ale dobrego(Castrol GTX protection)i wszystko wrociło do normy takze radze zmien tego lotosa ale dobrze sie zastanow z tym syntetykiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też miałem taki sam problem. Mój mechanik ( ma spore doświadczenie w BMW ) stwierdził żebym nie kombinował z mineralnego na półsyntetyka, tylko zalał jakiegoś dobrego minerała kupiłem Castrola GTX high milleage i nie narzekam silniczek zaczął ciszej pracować, nic nie stuka, nic nie puka, jest extra. Jak twój motor jest w kiepskim stanie po zmianie na półsyntetyka mogą pociec uszczelniacze, może silnik zacząć brać olej itp itd. Sam kiedyś zajechałem silnik przez to że wlałem mu za dobry olej. Motorek miał sprężania po 11 atm na gar. jezdził na mineralu, zalałem półsyntetyk pół roku i z 11 atm zrobiło się 6. Pozdro:)
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ztych odpowiedzi wynika,ze sprawnosc silnika zalezy od jego zasyfienia!t

Ja nie mam zamiaru eksplatowac takiego brudasa :nienie:

tym, bardziej,ze jest to M 40 :(

Ale moje doswiadczenie moze potwierdzic lub obalic teorie na temat zmiany oleju.

jak cos sie bedzie dzialo ,to natychmiast doniose.

 

zyczliwy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś wytłumaczyć ten mit związany ze zmianą oleju ??

Co się stanie jak zaleje lepszy jakościowo olej ??

Co silnik dostanie niestrawności, czy jak ??

 

Dla mnie to jest totalna bzdura, najwyżej może schodzić trochę więcej oleju, choć i w to wątpię.

 

Amatorzy minerala powiedzą pewnie, że miałem szczęście, że nie rozpadł mi się silnik.

Radykalne zmiany przeprowadzałem już w kilku autach i nic złego się jakoś nie stało.

Dobry olej to przede wszystkim lepsze smarowanie, mniejsze opory, zachowanie prawie idealnych właściwości we wszystkich temperaturach.

Zalałem malucha (co prawda Bisa) pełnym syntetykiem i co ?

Wyciągał 140 km/h i nie brał grama oleju.

 

W M40 w ogóle nie wyobrażam sobie mineralnego oleju, te popychacze :duh:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym ze ten maluszek nie bral grama oleju na syntetyku to troche przesadziles :) nawet producent przewidywal legalne zuzycie ok setki na tysiac kilometrow.

ale sam mialem dwa maluszki i potwierdzam ze po zalaniu syntetykiem fiutek pracowal znacznie ciszej i palil jakby lzej. czy jezdzil szybciej? to raczej kwestia kilku przyczyn naraz. tzn dobre paliwko, odpowiednie cisnienie w oponach itp. to jest tak slaby silnik ze byle g...o mu szkodzi i od razu widac roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie było zwykłe 126p tylko bis, silnik prawie taki sam jak przy CC700 nie brał nawet grama oleju !! :norty:

 

Producent nawet przy nowych uwzględnia pewną normę brania oleju, jednak wątpię czy ktoś kto kupuje nowe BMW chce dolewać olej :duh:

Zawsze tak jest, że fabryka zabezpiecza się na wypadek jakieś wpadki, słyszałem, że koleś kupił nowego acorda i dolewał coś koło 1 litra oleju na 10tys. km w serwisie powiedzieli mu że to norma :mrgreen: a moje poczciwe M10 któremu nie długo stuknie 20 lat grama nie łyka. :norty: :dance: :dance:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją kochaną betkę czeka wymina oleju, stan na bagnecie jest minimalny i nie chcę uzupełniać do normalnego poziomu lecz wymianić cały olej.

I ty zaczyna sięproblem......nie mam pojęcia jaki olej był wcześniej zalany.

Nalatane mam 170000km. sprzedawca w sklepie twierdzi "z takim przebiegiem śmiało możesz zalać mineralny"

Co Wy na to?

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna jestem w posiadaniu 316 M40 1989 roku. Gdy zakupiłem nie wiedziałem jaki olej był wcześniej lany i zalałem go mineralnym Lotosem. Szukając odpowiedniego oleju na forum już zgłupiałem jaki wlać. Przebieg w tym aucie to 180 tys. (pewnie większy). Auto nie jest garażowane, przy odpalaniu na zimnym silniku słychać popychacze przez jazde około 3 km. CZy stukanie ustąpi przy zmianie oleju na lepszy??? I jaki wlać ten olej. Zastanawiam sie nad Castrolem ale jaki??? Poradzćie coś, przejrzałem całe forum na temat olei i zgłupiałem. Silnik ładnie wkręca się na obroty. Myśle że jest to wina oleju.

 

 

Witam

 

Generalnie zrobiłeś źle wlewając mineralnego. Minimum dla M40 to półsyntetyk. Zalecany przez producenta to syntetyczny 5W-40.

 

W Twoim przypadku powinien być wlany półsyntetyczny. A co do "klepania", M40 mają taką konstrukcję i przy wyeksplatowanym silniku żaden olej nie pomoże, a źle dobrany może jeszcze zaszkodzić.

 

 

Zalecane oleje:

-Castrol

-Petro Canada

-Shell/BP

 

Pozdrawiam

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą betę którą sprowadziłem też nie wiedziałem jaki miała olej. Nie było książki ani żadnej naklejki. Pojechałem do mechanika od beemek i powiedział żebym wlał półsyntetyka. Wlałem :duh: no i zaczął łykać. Zmieniłem na mineralny zawsze zalewam mobila no nie brał juz tyle. A od wymiany do wymiany musiałem dolać ze 2 literki. Teraz mam 325 170tys miała przejechane 150 tys jak kupiłem był półsyntetyk i leje półsyntetyk mobila i nie bierze. Także myślę zę jak autko ma około 200 tys i nie wiadomo co było lane to ja lałbym mineralny. Ale to tylko moje zdanie :twisted2:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu jak najszybciej zmieniłbym na półsyntetyk, co do marki oleju to wybież taki który nie jest rozlewany w Polsce

Ja kupuje do swojej olej przeznaczony do Opla ( czyli Castrol GTX z inna etykieta) ktory rozlewany jest w Niemczech 5l kosztuje ok 80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamięć mnie nie myli, to Castrol jest rekomendowany przez BMW ale wracając do mojej sytuacji przy przebiegu niecałe 170000km. o ile oczywiście licznik mówi prawdę to chyba mineralny jest odpowiedni, ale jeżeli po odpaleniu zaczyna cykać (czasami) przez ok. 2sek. to już chyba powód do zastanowienia.

Jest to moje pierwsze bawarskie maleństwo i jak do tej pory o zamianie nawet nie chcę słyszeć.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam licznikowe 180 tys silnik m20 2.5i i nie bierze mi ani kropelki oleju a jeźdze na pólsyntetyku castrol

Brat ma nowszy silnik m50 2.0 miał zalany mineralnym jak kupił teraz zmienił na połsyntetyk i silnik ciszej chodzi wszystko jest ok a ma przejechane według lizcnika 220tyś.Jak bedzie działo sie coś złego to możesz zmienic spowrotem na mineralny.

 

Wszystko zależy od tego kto jeździł wczesniej twoim autem

Przecież silnik możne mieć 100 tyś przebiegu i żreć oleju w pi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.