Skocz do zawartości

DPF-błąd zbyt częstego wypalania 4667


krisl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...

Coś się chyba udało ogarnąć w moim przypadku.

 

Problem okazał się niewłaściwie działający zawór sterujący EGR. Na słuch wyłapał to mechanik przy okazji jednej z wizyt w marcu. W maju wymieniony został zaworek na zupełnie nowy i o dziwo teraz nie wypala już za każdym razem kiedy tylko trochę mocniej pocisnę, tylko normalnie co 500-600km.

 

Objawem wadliwej pracy zaworka było charakterystycznie purchanie egra co ok 1-2 sekundy, ale nie zawsze purchał. Co ciekawe ECU nie wyrzucał żadnego błędu dotyczącego zwiększonej emisji spalin czy czegoś podobnego tylko notoryczne częste wypalanie. Od 3 miesięcy spokój :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Podejrzewam, że mógłbyś go równie dobrze wyczyścić. Na nim powinien być zainstalowany mały filterek, który z czasem się zabrudza. Ja wymieniłem cały zawór bo nie miałem czasu na zabawy w samodzielne czyszczenie a auto i tak szło to mechanika więc wolałem, zeby wymienił cały element.

 

Niestety, dostęp jest ciężki i wymaga raczej zdjęcia kolektora dolotwego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten zaworek i leży sobie sobie spokojnie na półce... Problem zbyt częstego wypalania zniknął po wymianie czujnika ciśnienia spalin. U mnie co prawda błędu nie było ale filtr wypalał się co kilkadziesiąt kilometrów, co w mieście skutkowało niepełnymi regeneracjami i podwyższonym spalaniem. Uszkodzony czujnik ciśnienia pokazywał bardzo rozbieżne wartości np. na biegu jałowym raz 5hpa a po chwili przejażdżki 30hpa. Co więcej przy 4000 obr./min pokazywał niższe ciśnienie niż przy 2000 obr/min. W materiałach do silnika N47 wyczytałem, że gdy sterownik wykryje uszkodzenie czujnika wówczas będzie wypalał filtr regularnie, co by się zgadzało w moim przypadku. Jeśli macie silnik N47, proponuję sprawdzić najpierw czujnik ciśnienia spalin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...
Mój problem z ciągłym wypalaniem powstał gdy kiedyś procedura wypalania rozpoczęła się i nie dobiegła końca. Zawiesiło się w komputerze i auto ciegle wypalalo filtr. Ostatnio zabrałem auto na autostradę, procedura się włączyła jak zawsze zreszta była aktywna 30km wcześniej. Przegoniłem zakończyła się automatycznie i póki co mam spokój
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik, niestety to nie pomogło. Wypalanie nadal co 100km. Przed czyszczeniem filtra zostało zmierzone ciśnienie filtra na maszynie i było 165mbar. Po czyszczeniu 27mbar. Czy ta wartość jest dobra, tzn czy filtr został całkowicie wyczyszczony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Podepnie się do tematu silnik M47 również dopadło mnie częste wypalanie co 100km a mianowicie status regeneracji aktywny jest cały czas. Podczas wypalania ilość sadzy 46g po skończeniu wypalania 23g regeneracja zakończona po czym znowu wskakuje że już jest zaplanowana następna a sadzy przybywa po przejechaniu 10km znowu jest 46g.

Wtryski sprawdzone na stole były wyciągane są ok

Przepływka podminiona bez zmian.

Czuinik różnicy ciśnień podmieniony również bez zmian

Dolot sprawdzony

Parametry silnika zadane z rzeczywistym pokrywają się można by się przyczepić dużej dawki wtrysku na suw tylko nie wiem czym to jest spowodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy pojawienie się tego błędu mogą powodować 3 zepsute świece żarowe które muszę wymienić ?

Nie, polecam oddać dpf do czyszczenia, ale po demontażu lub do pieca, po takim zabiegu powinno być zdecydowanie lepiej. Dobrze byłoby poznać ilość popiołu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podczas wypalania ilość sadzy 46g po skończeniu wypalania 23g regeneracja zakończona po czym znowu wskakuje że już jest zaplanowana następna a sadzy przybywa po przejechaniu 10km znowu jest 46g.

 

Jaki przebieg ma DPF? Dajesz mu szansę się wypalić do końca?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.