Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanko odnośnie ukladu wydechowego, a dokladniej katalizatora. Planuję usunąć u siebie katalizator i wspawać puste rury w jego miejsce, tylko problem tkwi w tym, iż są 2 sondy lambdy. Pytanie brzmi, czy jest jakaś szansa je oszukać? W aucie jest tez sekwencyjna instalka gazowa, i czy bedzie to stwarzalo problemy z tego powodu ze nie bedzie katalizatora? Pozdrawiam !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m50 jest jedna sonda przed katem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
a ja chciałbym wiedzieć jak pozbyć się okropnego brzmienia w m52b20 po wycięciu kata. Samochod zakupiłem z wyciętym już katalizatorem, jedyne co znajdowało się w układzie to środkowy mały tłumiczek, i końcowy zrobiony z jakiegos diesela z dziurą na pięść, na dodatek przymocowany jakimś drutem do podwozia. Końcówka wymieniona na dedykowaną Asmet, więc to jest ogarnięte ale dźwięk i tak nie jest przyjemny. Więc tutaj pytanie do was co wstawić w miejsce po katalizatorze, żeby auto dodatkowo wyciszyć lub uzyskać przyjemny niegłośny dźwięk, nie przytykając tym samym silnika w sensie żeby było jak najbliżej serii.
Opublikowano
na 100procent w e36 jest 1 kat? bo ogladalem na oem i tam jest jakiś dziwny ten uklad wydechowy i sa rzekomo 2 katy...

 

 

ale kto tu mowi o jedym kacie?

Tłumik wyglada nastepujaco...

masz 2x kolektor wydechowy

pozniej masz przejscie w jeden tlumik gdzie umieszczona jest sonda

a pozniej do samego konca idzie dwururka

E38 728i 1999r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast kata wstaw tłumik przelotowy.U siebie mam wstawione i jest cicho.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast kata wstaw tłumik przelotowy.

Czyli strumienica :wink:

Planuję usunąć u siebie katalizator

Jeżeli masz katalizator ok to po co chcesz wycinać? Nic tym nie zyskasz. Jeżeli myślisz, że przybędzie KM to się mylisz.

Tłumik wyglada nastepujaco...

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/w/17.pnghttp://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/i/181.png

a ja chciałbym wiedzieć jak pozbyć się okropnego brzmienia w m52b20 po wycięciu kata.

Zrobiłeś błąd kupując taki tłumik. Zamienniki są do niczego. Zamiast katalizatora strumienica lub z powrotem katalizator i tłumik jaki powinien być.

Zamienniki "dzwonią". Nie dla zabawy szukałem dla swojej ori tłumika :cool2: .

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Strumienica a tłumik przelotowy to dwie różne rzeczy.Tłumik ma za zadanie wygłuszyć rozprężające się spaliny a strumienica oprócz tłumienia ma za zadanie nadać spalinom większą prędkość w celu lepszego opróżnienia cylindrów ze spalin.

Ja mam założone tłumiki przelotowe ,nie chciałem eksperymentować ze strumienicami.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
na 100procent w e36 jest 1 kat? bo ogladalem na oem i tam jest jakiś dziwny ten uklad wydechowy i sa rzekomo 2 katy...
kurde pomyłka, zakręcony jestem, chodziło mi o ilość sond lambda a nie o ilość katalizatorów :mad2: sory za wprowadzenie w błąd. A wracając do tematu, to napewno jest 1 sonda lambda?:>
Opublikowano

Wielu już usunęło katalizator, a potem dziwne przypadki z wachlującymi obrotami, skakaniu przy odpalaniu, itp się działy.

Gdy kat jest jeszcze ok, nie polecam usuwać, gdyż serio możne się zdarzyć że sobie zaszkodzisz.

Opublikowano

a co maja obroty do tego? co innego jak by sonda byla za katalizatorem... wtedy by przeklamywala...

A jesli jest przed katem to raczej nie ma to nic wspólnego z wycięciem katów.

Ja wyciąłem katy bo przy przegladzie koles powiedzial mi ze sa juz wydmuchane.. wiec wycialem sprzedalem za 600zl dwa... i wstawilem strumiennice. Dźwięk auta sie praktycznie nie zmienil... Dalej chodzi cicho.

E38 728i 1999r
Opublikowano

Jest takie zjawisko jak ciśnienie w układzie wydechowym, Ci co programowali komputer na pewno brali pod uwagę, że w układzie jest katalizator/y.

Zdarza się, że przy wycięciu kata są problemy - jak pisałem powyżej - ale jednak nie zawsze.

Być może jak masz już słabą głowice, prowadnice zaworowe, popychacze czy coś innego .... i wywalisz kata to masz problem właśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.