Skocz do zawartości

e39 523i Jakie różnice w świecach?


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie. Moje poprzednie BMW latało na świecach NGK V-line 20 BKR6EK (15zł) było to 523i m52b25 z 97roku. Teraz zmieniłem auto na takie samo tylko, że z 99roku i też m52b25. Chce kupić świece i mają być inne świece NKG V-line 30 BKR6EQUP (30zł) Jestem ciekawy czym jest spowodowana ta zmiana?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tymi świecami to ja też już nie ogarniam do końca jak to jest :mrgreen:

W VW mam mieć 4 elektrodowe, drogie jak piernik, a chodzi na nich gorzej jak na zwykłych jedno elektrodowych. :mrgreen:

Tyle że to się nie sprawdza w każdym przypadku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też ale swoje stare bmw sprzedałem koledze i tam były świece do wymiany. A ja swoje sprowadziłem z Niemczech i 3lata młodsze jeden Vanos więcej i świece inne :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Moja na pojedyńczym vanosie zapierdziela na jednoelektrodowych Denso.

Jest ok.

Ogólnie Denso jest producentem świec b. dobrej jakości, nie chciałem NGK (kiedyś kupiłem i .... niestety), w drugim aucie mam Championa :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ile zmieniacie swiecie?

 

czekacie na jakies wieksze objawy? pytam bo w swojej nalatalem sam 40tys i nie zmienialem jeszcze, a nie wiem ile poprzedni wlasciciel. tylko poki co wszystko chodzi dobrze to jest sens zapobiegawczo?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzedniej wymieniałem co 50tyś. W tej co sprowadziłem z niemieć miała nalatanie 160tyś i zmieniłem świece, bo coś falowała na obrotach, ale tylko na gazie Ku mojemu zdziwieniu były jeszcze oryginalne świece :O więc i 160tyś poleci :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała przestroga do tych wszystkich co lubią zmieniać świece nigdy albo jak padną,

 

Kiedyś miałem forda monedo i przypadek ze stara świeca pękła - odłamał się ten ząbek i resztę możecie sobie sami dopowiedzieć,

Nie jest to reguła ale od tamtej pory dbam o świeże świece,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała przestroga do tych wszystkich co lubią zmieniać świece nigdy albo jak padną,

 

Kiedyś miałem forda monedo i przypadek ze stara świeca pękła - odłamał się ten ząbek i resztę możecie sobie sami dopowiedzieć,

Nie jest to reguła ale od tamtej pory dbam o świeże świece,

 

 

Ja tam wszystko staram się zmieniać w aucie na czas :) I nie które rzeczy pro forma. :) Np. termostat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak jak napisałem wcześniej. Świece nie różnią się niczym (ciepłota, materiał elektrod itp.) za wyjątkiem ceny. BMW sobie wymyśliło, że nowszy silnik to zalecimy świece 4 elektrodowe i będziemy je rzadziej wymieniać bo 4 elektrody teoretycznie powinny dłużej wytrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam M52B25TU i mam założone 2-elektrodowe Beru Z14. Kiedyś na początku były 4-elektodowe NGK ale był problem zimą podczas dużych mrozów na gazie. Telepało silnikiem. Zamieniłem wtedy na te Beru.

Na komplecie robię 20tys. i już na 4 jadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.