Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie. Moje poprzednie BMW latało na świecach NGK V-line 20 BKR6EK (15zł) było to 523i m52b25 z 97roku. Teraz zmieniłem auto na takie samo tylko, że z 99roku i też m52b25. Chce kupić świece i mają być inne świece NKG V-line 30 BKR6EQUP (30zł) Jestem ciekawy czym jest spowodowana ta zmiana?
Opublikowano
Z 99 to jyż chyba TU-2 vanosy.Czy się mylę?
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Zmiana podyktowana tym, że jedne mają 2 a drugie 4 elektrody, i te 4 z założenia powinny wytrzymać wiecej kilometrów (takie longlife :) ). Tym się tylko różnią. Śmiało kupuj tańsze.
Opublikowano
To jest silnik M54, nie M52
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi świecami to ja też już nie ogarniam do końca jak to jest :mrgreen:

W VW mam mieć 4 elektrodowe, drogie jak piernik, a chodzi na nich gorzej jak na zwykłych jedno elektrodowych. :mrgreen:

Tyle że to się nie sprawdza w każdym przypadku :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja na pojedyńczym vanosie zapierdziela na jednoelektrodowych Denso.

Jest ok.

Ogólnie Denso jest producentem świec b. dobrej jakości, nie chciałem NGK (kiedyś kupiłem i .... niestety), w drugim aucie mam Championa :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

co ile zmieniacie swiecie?

 

czekacie na jakies wieksze objawy? pytam bo w swojej nalatalem sam 40tys i nie zmienialem jeszcze, a nie wiem ile poprzedni wlasciciel. tylko poki co wszystko chodzi dobrze to jest sens zapobiegawczo?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Ja w poprzedniej wymieniałem co 50tyś. W tej co sprowadziłem z niemieć miała nalatanie 160tyś i zmieniłem świece, bo coś falowała na obrotach, ale tylko na gazie Ku mojemu zdziwieniu były jeszcze oryginalne świece :O więc i 160tyś poleci :D
Opublikowano

Taka mała przestroga do tych wszystkich co lubią zmieniać świece nigdy albo jak padną,

 

Kiedyś miałem forda monedo i przypadek ze stara świeca pękła - odłamał się ten ząbek i resztę możecie sobie sami dopowiedzieć,

Nie jest to reguła ale od tamtej pory dbam o świeże świece,

Opublikowano
Taka mała przestroga do tych wszystkich co lubią zmieniać świece nigdy albo jak padną,

 

Kiedyś miałem forda monedo i przypadek ze stara świeca pękła - odłamał się ten ząbek i resztę możecie sobie sami dopowiedzieć,

Nie jest to reguła ale od tamtej pory dbam o świeże świece,

 

 

Ja tam wszystko staram się zmieniać w aucie na czas :) I nie które rzeczy pro forma. :) Np. termostat :D

Opublikowano
Dlatego tak jak napisałem wcześniej. Świece nie różnią się niczym (ciepłota, materiał elektrod itp.) za wyjątkiem ceny. BMW sobie wymyśliło, że nowszy silnik to zalecimy świece 4 elektrodowe i będziemy je rzadziej wymieniać bo 4 elektrody teoretycznie powinny dłużej wytrzymać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam M52B25TU i mam założone 2-elektrodowe Beru Z14. Kiedyś na początku były 4-elektodowe NGK ale był problem zimą podczas dużych mrozów na gazie. Telepało silnikiem. Zamieniłem wtedy na te Beru.

Na komplecie robię 20tys. i już na 4 jadę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.