Skocz do zawartości

Trzęsie telepie budą na zimnym M54B22


krzysztofno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, znów problem - telepie budą na zimnym silniku, nie rowno pracuje , lecz trzyma obroty, przy temperaturze około 10*C jak tylko wskazowka temperatury wejdzie na niebieskie pole silnik pracuje równo ale muszę trochę pogazować, jak odpalelem przy temperaturze 20*C nie było najmniejszego problemu, sprwadzilem cisnienie na listwie wtryskowej , wynosi 3,2bara. Odma nowa , przewod wyrownujacy cinienie rowniez, disa sprawna dolot rowniez. Myslalem ze to moze filtr paliwa z regulatorem cinienia ale nie jestem pewien. W czym problem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chcę się dołączyć do tematu tyle, że moje obiawy są szersze, a na pewno ma coś z tym wspólnego trzęsienie budą.

Rano gdy odpalę samochód to po jakimś czasie zaczyna trząść samochodem czyli jakby nie pracowały wszystkie cylindry... gdy temp. silnika osiągnie około 25 stopni drgania ustępują.

Po każdym odpaleniu silnika zapala się na około 15 sec. kontrolka oleju następnie gaśnie.

Główny problem to to, że czasami muszę ją chwile pokręcić aby odpaliła i wtedy brakuje BMW mocy. Gdy zgaszę i odpalę na nowo zachowuję się jak nowo narodzona, natomiast podczas jazdy na równych obrotach niezależnie od biegu i prędkości czasami przerwie (czkawaka), zaznaczę że dzieje się to na benzynie i na gazie. Po wymianie świec zapłonowych objawy ustąpiły jednak nie na długo... po miesiącu problem powrócił.

Dodam zę mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia... od strony kierowcy wieje ciepłym powietrzem a od strony pasażera zimnym, lecz przy pokręceniu trochę silnika zaczyna wiać również ciepłym od strony pasażera.

Jestem nowy przepraszam jeżeli temat w złym miejscu umieściłem i proszę o przerzucenie.

Czy może ktoś rozwiązał podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kontrolka oleju ktora ci sie zapala jest koloru zoltego, to masz uszkodzony czujnik poziomu oleju, nie ma nic wspolnego z praca silnika.

 

druga sprawa z ciezkim odpalaniem to moze byc ktorys z czujnikow polozenia walu/ walka rozrzadu, podlacz pod kompa to sie dowiesz.

 

jedz do fachowca ktory zajmuje sie tylko bmw i ci ja odpowietrzy, ja sie meczylem z miesiac czasu z odpowietrzaniem i na goracym silniku i na lewarku, pojechalem do fachowca, powiedzial ze musi byc maksymalnie wystudzone i ja odpowietrzy. na drugi dzien odebralem pieknie odpowietrzony samochod ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chcę się dołączyć do tematu tyle, że moje obiawy są szersze, a na pewno ma coś z tym wspólnego trzęsienie budą.

Rano gdy odpalę samochód to po jakimś czasie zaczyna trząść samochodem czyli jakby nie pracowały wszystkie cylindry... gdy temp. silnika osiągnie około 25 stopni drgania ustępują.

Po każdym odpaleniu silnika zapala się na około 15 sec. kontrolka oleju następnie gaśnie.

Główny problem to to, że czasami muszę ją chwile pokręcić aby odpaliła i wtedy brakuje BMW mocy. Gdy zgaszę i odpalę na nowo zachowuję się jak nowo narodzona, natomiast podczas jazdy na równych obrotach niezależnie od biegu i prędkości czasami przerwie (czkawaka), zaznaczę że dzieje się to na benzynie i na gazie. Po wymianie świec zapłonowych objawy ustąpiły jednak nie na długo... po miesiącu problem powrócił.

Dodam zę mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia... od strony kierowcy wieje ciepłym powietrzem a od strony pasażera zimnym, lecz przy pokręceniu trochę silnika zaczyna wiać również ciepłym od strony pasażera.

Jestem nowy przepraszam jeżeli temat w złym miejscu umieściłem i proszę o przerzucenie.

Czy może ktoś rozwiązał podobny problem ?

 

mam podobny problem z trzepaniem budy. Trzepie bardziej na zimnym niz jak sie zagzeje. Z Paleniem nie ma problemu.

Wymienilem wszystkie gumy na sankach. Proponuje ci abys u siebie wymienil numer 9.

Po wymianie troche jest lepiej ale dalej wystepuje trzepanie.

Z tego co wyczytalem uwazam ze do wymiany mam sprzeglo. Lapie od polowy ale uwazam ze to jest jego wina.

Za miesiac wymieniam sprzeglo.

Jakies inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
może wydać się zabawne ale wydaję mi się, że przyczyną mojego problemu szarpania jest nieszczelna uszczelka pod pokrywą zaworów. gdy pada deszcz bądź jest większe stężenie wilgoci w powietrzu to samochodem szarpie. Najwyraźniej do cewek dociera wilgoć przez co nieprawidłowo pracują. Teraz gdy były dni ciepłe i bez deszczu samochód sprawował sie bardzo dobrze. Co do trzęsienia budą jeszcze nie rozwiązałem problemu. Wymienię uszczelkę pod klawiaturą i dopiero się zabiorę za resztę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat bo mam albo może już miałem podobne efekty w moim E46 330 xi a mianowicie wrażenie wypadania zapłonów trzęsienia budą po chwili od odpalenia silnika. W swoim aucie wymieniłem komplet odmy, filtr paliwa, świece, cewkę, przepływomierz, sondę przed katalizatorem przeczyściłem krokowy oraz przepustnicę sprawdziłem szczelność dolotu i nadal miałem te objawy i tak jak któryś kolega wyżej napisał miesiąc było spokoju np. po wymianie świec i u mnie było dokładnie tak samo wymieniłem świece miesiąc ciszy i spokoju aż tu nagle znowu to samo. Komputer nie pokazuje żadnych błędów a więc podjechałem do magików od BMW i podpowiedzieli mi jedną rzecz jako że mam LPG, zakręcić zawór przy butli wyjeździć gaz zalegający w wężach do zera. I przez kilka dni zobaczyć co będzie sie działo. I o dziwo na drugi dzień rano odpalam auto silnik pracuje od chwili odpalenia równo bez żadnego szarpania autem nie trzęsie i jak narazie jest o.k. A oto co powiedział magik od BMW po co zakręcać zawór butli z gazem, prawdopodobnie do wymiany wtryski gazu bo gaszę auto wtedy kiedy zasilane jest LPG, po zgaszeniu silnika w instalacji LPG zostaje jeszcze gaz pod ciśnieniem a zużyte wtryski gazu poprostu popuszczają go do cylindrów i rano w chwili odpalenia silnika w komorze spalania mamy dwa paliwa co daje jego nadmierną dawkę z tym że LPG w postaci skroplonej a nie lotnej czy tam odwrotnie i poprostu świece są najzwyczajniej zalewane a dopiero po po przepaleniu nadmiaru paliwa wszystko się normuję. U mnie jak narazie ten zabieg pomógł, wszystko wróciło do normy muszę tylko podjechać do dobrego gazownika aby przejrzał instalację LPG a w szczególności przyjrzał się wtryskom. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ci magicy od bmw mogli mieć rację stawiając na nieszczelne wtryski ale mogli się także troszkę pomylić.

 

Chodzi mi o to że jedząc klika dni na samej PB komputer porobił sobie prawidłowe korekty i nie zalewa zimnego silnika.

 

Więc masz obecnie teraz 2 rozwiązania swojego problemu:

- pierwszy tak jak ci magicy poradzili czyli lejące wtryski (albo parownik puszczający gaz rurką podciśnienia)

- żele ustawiony LPG który rozjerzdza mapy paliwa i powoduje zalewanie silnika na zimnym.

 

Polecam ci zrobić prosty test po zgaszeniu silnika wsadź wężyki od wtryskiwaczy do szklanki z wodą (rurkę podciśnienia parownika też) , jak będzie bomblować to wtryski do wymiany lub regeneracji.

 

Drugi test to na odkręconym LPG szmigaj tylko na pb jak problem zniknie to winowajcą jest źle ustawiony gaz (brak korekt po temperaturze po obrotach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego dziabi3 wyżej napisałem że zakręciłem zawór przy butli wyjeżdziłem cały gaz pozostały w instalacji do zera i na drugi dzień rano po odpaleiu auta nie było już żadnych objawów które opisałem wcześniej a więc wydaje mi się że magicy od BMW mieli chyba rację. Tak więc pozostaje tylko postawić auto do dobrego gazownika i niech sprawdza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo ostatnio w moim m54b22.

Okazał się ,ze to czujnik wałka wydechowego był niesprawny. (oczywiście po drodze wjechały nowe świece, uszczelka pod kolektor ssący, uszczelka pod kapę zaworów i kilka innych pierdół), O dziwo na inpie nie było błędu. Ale w zakładce Vanos widać było ,ze wałek wydechowy nie pracuje jak należy. Po wymianie wszystko wróciło do normy ( nie telepie na zimnym, odzyskał moc z dołu i spala znacznie mniej). pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, A więc u mnie do wymiany są trzy wtryski gazowe, stwierdzone przez montera LPG po podpięciu kompa, wtryski sie zacinały i po zgaszeniu auta w chwili gdy sie zaciął do komory spalania dostawał sie gaz w postaci lotnej który póżniej przechodził w stan skroplony no i po odpaleniu silnika rano świeca była zalewana i stąd te trzęsienie karoserią i nierówna praca silnika na gazie i w początkowej fazie po uruchomieniu silnika na PB. komplet nowych wtrysków plus robocizna 900 zł i mam nadzieję że już będzie oki. Dam znać po wymianie jak wygląda sytuacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

 

Odnosnie czyjego problemu? I dlaczego myslisz ze to przeplywka? U mnie przeplywka wyglada ok.

 

nie prawda, przeplywka wymieniona, trzepie jak trzepalo. Moim zdaniem objawem padnietej przeplywki jest mulenie a nie szarpanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wydać się zabawne ale wydaję mi się, że przyczyną mojego problemu szarpania jest nieszczelna uszczelka pod pokrywą zaworów. gdy pada deszcz bądź jest większe stężenie wilgoci w powietrzu to samochodem szarpie. Najwyraźniej do cewek dociera wilgoć przez co nieprawidłowo pracują. Teraz gdy były dni ciepłe i bez deszczu samochód sprawował sie bardzo dobrze. Co do trzęsienia budą jeszcze nie rozwiązałem problemu. Wymienię uszczelkę pod klawiaturą i dopiero się zabiorę za resztę.

 

nie prawda, wymieniona uszczelka jakis czas temu a roznicy nie zauwazylem. Prawda jest to ze mniej szarpie jak jest ladna pogoda, a jak auto sie zagzeje to szarpanie prawie calkowicie znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a więc wtryski gazu u mnie zostały wymienione i wszystko odeszło,żadnego falowania szarpania telepania karoserią i efektu wypadania zapłonów jak i ich błędów w kompie, także jeśli macie u siebie LPG to zalecam wizytę u gazownika niech sprawdzi instalację. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
uszczelka pod klawiaturą wymieniona... nadal szarpie... tyle że teraz czuć przebicie na czwartym cylindrze (po wyłączeniu 4 cylindra na jałowym biegu przebicia nie było)... już cewkę zakupiłem i ją dzisiaj wymienię. jeżeli nie to, to zabieram się za sprawdzanie przepływomierza... tylko że na podpiętym i odłączonym szarpie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam. W moim m52tu jest taki problem że gdy teraz zrobiło się cieplej zaczyna podczas jazdy np w korku telepać budą i gałką od biegu podczas poruszania się jest ok ale na postoju trzęsie tylko gdy się rozgrzeje. Temp silnika podczas takiej jazdy 96-97 stopni więc myślę że ok, wentylator też się załącza, układ odpowietrzony. W tamtym roku było to samo. O co mu chodzi? Jak włączę ogrzewanie telepanie trochę ustaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.