Skocz do zawartości

E60 530d Skoki napiecia


yeero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mialem problem z duzymi skokami napiecia widocznie bylo to na lampce wew i losowych bledach wszystkich modulow w losowym czasie i napewno mialo to zwiazek z tym napieciem.

 

Pierwsze co wymienione to regulator napiecia (taki jak oryginalny Valeo), przez miesiac bylo idealnie problem wrocil, do firmy zostal wyslany caly alternator mowia ze poprawili "zgrzewy" wzieli kase, problem ten sam.

 

Co jeszcze moze miec wplyw na skoki napiecia ? Co sprawdzic ? Czy komputer moze zle sterowac regulatorem ? Czy to po prostu kolejny wadliwy regulator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy skoki napięcia nadal występują? Jeśli tak to jakie? Być może alternator sam w sobie nie ładuje chwilami, wtedy nawet dobry regulator nie będzie miał czym sterować. Jeśli alternator 100% jest sprawny, w pierwszej kolejności sprawdziłbym akumulator. Miałem podobny problem, niestety skoki napięcia wykończyły mi akumulator. Mimo wymiany regulatora i tak miałem powracające błędy na desce. Wymiana akumulatora rozwiązała problem. Jeśli to nie to, pozostają tylko klemy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wystepuja.

Alternator dopiero co byl wyslany do firmy regenerujacej alternatory poprawili "zgrzewy" i mowili ze reszta ok, jednak problem nadal wystepuje

 

Akumulator hmm, skokow nie ma zadnych zanim nie odpali sie samochod, elektryk tez chyba sprawdzal. Jak mozna sprawdzic akumulator czy nie powoduje czegos takiego ? Moj wyglada bardzo dobrze i pali jak szlaony nawet przy - 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdz regulator napięcia alternatora....

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o skoki hmmm sprawdzilem akumulator okazalo sie ze klema plusowa lata luzno ! ( Przypominam ze robił to ten warsztat ktoru wyjmowal regulator i wyjmowali alternator do napiecia) jak narazie jest lepiej, klema była dokrecona na max ale za wysoko na "bolcu" aku. Dzis jak jezdzilem bylo ok, zobaczymy co dalej

 

Napiecie mozna sprawdzic w ukrytym menu na liczniku. U mnie teraz jak jest w zasadzie chyba ok skacze 0,1-0,3 V na odpalonym.

 

Ogólnie przerabiałem troche skoki napiecia i w tych autach dzieje sie absolutnie wszystko gdy napięcie skacze. Układy się bronią ale chyba pierwszy piecze się moduł świateł.

 

Co zmiany na CD ciezko powiedzieć, CD odpala sie samo po wlozeniu ale dopiero jak zaczyta plyte, moze jest to problem z plyta napedem.

U mnie przy delikatnych skokach potrafil przestac grac dzwiek na 1/3 sekundy przy wiekszych skokach restarty, zwiechy, freezy idrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu- czy jeśli radio podczas jazdy potrafi zmienić mi się na cd i odwrotnie ( na 2 sekundy i powraca) to może być regulator napięcia czy gdzie indziej szukać przyczyny?

Mi jak padł regulator to swirowało tez radio tzn. Przy przekreceniu kluczyka po ok 3 sekundach się włączał ekran,i w trakcie jazdy czasem mi się muzyką wyłączała. ..

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam to samo

widzial ktos cos w internecie jak wymienic regulator w bmw e 60 530 d 2004 bez sciegania alternatora ?? :norty:

Abs acriv stering i jak wlanczam na desce w ukrytym meni to pokazuje najpier 14 potem 13 spadsm nawet do 12 obstawian na redulator . . :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jak wyminiałes to podpowiedz :cool2:

 

Ja właśnie jestem po wymianie regulatora - zeszło mi chyba z godzinę.

Odpinasz klemy od akumulatora, dostęp od góry tylko jedną ręką można macać wszystko, przyda się klucz 13 z grzechotką.

Odpinasz wtyczkę tą z góry, odkręcasz śrubę wyciągasz przewody, podważasz obudowę alternatora tą czarną, potem 3 śrubki i po sprawie.

Sam regulator zdejmuje się bez problemów.

 

Montujesz w odwrotnej kolejności.

 

U mnie po wymianie chyba nadal jest problem napięcie w ukrytym menu lawiruje w okolicy 15V. A każdy pisze o 14.8. Jak dodam gazu i odpuszczę spada np do 13.7v na moment.

Co jest nie tak?

 

Zapomniałem dodać że test był na zimnym silniku, po naładowaniu akumulatora bo padł wcześniej i już nie kręcił.

Akumulator roczny, ibs wymieniony chyba na wiosnę tego roku.

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyminiałes to podpowiedz :cool2:

 

Ja właśnie jestem po wymianie regulatora - zeszło mi chyba z godzinę.

Odpinasz klemy od akumulatora, dostęp od góry tylko jedną ręką można macać wszystko, przyda się klucz 13 z grzechotką.

Odpinasz wtyczkę tą z góry, odkręcasz śrubę wyciągasz przewody, podważasz obudowę alternatora tą czarną, potem 3 śrubki i po sprawie.

Sam regulator zdejmuje się bez problemów.

 

Montujesz w odwrotnej kolejności.

 

U mnie po wymianie chyba nadal jest problem napięcie w ukrytym menu lawiruje w okolicy 15V. A każdy pisze o 14.8. Jak dodam gazu i odpuszczę spada np do 13.7v na moment.

Co jest nie tak?

 

Zapomniałem dodać że test był na zimnym silniku, po naładowaniu akumulatora bo padł wcześniej i już nie kręcił.

Akumulator roczny, ibs wymieniony chyba na wiosnę tego roku.

u mnie jest dokładnie to samo ładuje 15,2 regulator wymieniony na orginał bosch i problem do tej pory nie rozwiązany nikt nie chce wymieniac niczego metodą prób i błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy macie poprawną pojemność i rodzaj akumulatora zakodowaną ? W poprzedniej E60 miałem 8 letni, fabryczny akumulator w technologii AGM i alternator ładował go napięciem 15.00 - 15.1 V i wszystko było w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy macie poprawną pojemność i rodzaj akumulatora zakodowaną ? W poprzedniej E60 miałem 8 letni, fabryczny akumulator w technologii AGM i alternator ładował go napięciem 15.00 - 15.1 V i wszystko było w porządku.

tego nie sprawdzałem, ale nic w aucie nie było robione a w lecie jak sprawdzałem ładowanie to było 14,60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tez tak ze jak dodaje gazu to rozjasnialy sie lampki wewnatrz, sprawdzilem na inpie i bylo od 14.5 do nawet 15.7. Aku mialem jakis starybi do tego zamontowany 72A, padl i kupilem 95A jak powinien byc, teraz musze zakodowac i sprawdzic jakie bedzie ladowanie, jak cos to wymienie regulator na poczatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był zwykły akumulator a po wymianie na nowo został zakodowany.

 

Nie mam pojęcia o co chodzi, wkurza jazda testowa i czekanie czy się coś wysypie w trakcie byle trasy. Chyba że akumulator niedoładowany przez co wyższe napięcie.

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie powinno być napięcie na odpalonym silniku ? czy powinno być stałe niezależnie od warunków ? jaka konkretna wartość ?

 

Dziś mierzyłem swoje napięcie i jest 14.9/15.1 V w ukrytym menu i cały czas te wartości są, czy stoję autem czy jadę ewentualnie jak szybko dodam gazu spadnie na niecałe 14 ale znowu trzyma między 14.9 a 15.1, niezależnie czy mam wszystko uruchomione czy sam silnik chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie powinno być napięcie na odpalonym silniku ? czy powinno być stałe niezależnie od warunków ? jaka konkretna wartość ?

 

Dziś mierzyłem swoje napięcie i jest 14.9/15.1 V w ukrytym menu i cały czas te wartości są, czy stoję autem czy jadę ewentualnie jak szybko dodam gazu spadnie na niecałe 14 ale znowu trzyma między 14.9 a 15.1, niezależnie czy mam wszystko uruchomione czy sam silnik chodzi

u mnie jest własnie to samo myślałem ze może regulator juz świruje ale kupiłem oryginał i bez zmian dokładnie takie same wartości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pryepraszam za brak polskich znakow, nieprzystosowany komp.

Ja mam podobny problem, jakis czas temu po wycieku z ukladu chlodzenia zaczely sie dziwne obiawy, a mianowicie, zauwazylem delikatne skoki napiecia, przygasajace podswietlenia ale i wylacza sie wyswietlacz, radio i klima na sekunde. Zdarzylo sie to kilka do kilkanascie razy. Podejrzewam alternator... musze sprawdzic jeszcze kleme ale sadze ze bedzie ok. jak sprawdzic to ladowanie w czasie realnym? podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak sprawdzic to ladowanie w czasie realnym? podczas jazdy

 

 

Gdy pojawi się już napięcie akumulatora przy zgaszonym silniku to możesz uruchomić samochód i zacznie pokazywać ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociągnę dalej temat bo odebrałem swoje zamówienie - interfejs (zakupiłem: http://viaken.pl/pl/polski-interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-najlepszy.html).

Czyli będzie mam nadzieję prościej z obsługa wszytkiego.

 

Pytanie bo laptopa mam już leciwego co prawda ma Win7 - czy INPA/DIS może być zainstalowana bezpośrednio na nim bez dodatkowej maszyny virtualnej? Czy lepiej korzystać z XP do tego celu?

 

Jeżeli jest ktoś chętny do pomocy przy uruchomieniu tego (na PRIV) będę wdzięczny.

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.