Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
no no i spalanie też jest w tym katalogu realne :D

 

spalanie podawane w katalogach jest nierealne.

 

ale osiągi myślę, że jak najbardziej.

chodziło o porównanie 330d kontra 330i, dlatego przytoczyłem dane fabryczne.

i 330d jest szybsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2.0i to valvetronic i wadliwe rozrządy.

jeszcze się może okazać nie tańszy w eksploatacji niż 2.0d.

a osiągi takie se.

 

 

O problemach z rozrzadem wiecej slyszalem w nowszych N43 niz N46, ale nawet jesli przeciwstawisz potencjalny problem z rozrzadem czy cewkami w N46 do mozliwych problemow M47: kolektor -> klapki, kolo dwumasowe, tlumik drgan w kole pasowym, wtryski, turbosprezarka, w skrajnych przypadkach wal korbowy, czy nawet "slynny" DPF (ale ten to moze bardziej sprawiac klopot jak ktos tylko po miescie jezdzi), to i tak uwazam 2.0i za bardzo bezpieczna i tania alternatywe dla diesla ;)

 

A ze osiagi 2-litrowej benzyny, zwlaszcza w automacie, nie powalaja, no coz.... zalezy do czego komu samochod potrzebny. Niektorym 150 bhp i automatyczna skrzynia na codziennie dojazdy do pracy, stanie w korkach i toczenie sie w gestym ruchu od swiatel do swiatel w zupelnosci wystarcza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwym plusem benzyny jest fakt żer można ją kupić z jakimś rozsądnym przebiegiem a jeśli chodzi o disla to z reguły ciężko kupić coś co ma mniej niż 100tysięcy przejechane, a jeśli chodzi o benzynę ja np kupiłem auto z przebiegiem 53tysiące w środku jest jak nowe nie wymagało jak dotąd żadnego wkładu finansowego jedynie smutno jest na stacji auto w trasie spali minimum 8,5 litra a przy bardziej dynamicznej jeżdzie i z 11 a po mieście 15/16, ale dźwięk i tańsza eksploatacja rekompensują różnicę w porównaniu do disla. Jedno co mi nie pasuje to moc w benzynie jest rozwijana bardzo równomiernie i nieczuć tak tej dynamiki tak jak w dislu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z katalogu E92. Czas do 100 km/h

330d 245KM

manual 6,0 automat 6,1

330xd

manual 5,8 automat 5,9

 

a benzynka 272KM

330i

manual 6,0 autoamt 6,2

330xi

manual 6,1 automat 6,3

 

Jakoś nie widzę przewagi benzyny.

No 80-120

330i na 4 biegu ma 6,1

330d na 5 biegu ma 6,0 (jak zredukujemy na 4 bieg czas to 4,7)

 

http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/coupe/2010/showroom/allfacts/compare.html

 

 

Super parametry ma ten 245 km 3.0d.

Ciekawe czy jest tak trwały jak poprzednik 3.0d - 231 km?

W 2.0d przy porównaniu silników: 163km vs 177km to ten pierwszy stwarza jednak zdecydowanie mniej problemów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na chwilę obecną przebieg 45 tys z czego 40tys. z chipem i 0 problemów...

dźwięk lepszy, zakers obrotów większy (100 ale zawsze :mrgreen: ), niższa waga, spalanie niższe, wibracje mniejsze...

minusem są wtryski i ciśnienie wtrsku, właściwie jesteś zmuszony tylko do diesla premium...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na chwilę obecną przebieg 45 tys z czego 40tys. z chipem i 0 problemów...

dźwięk lepszy, zakers obrotów większy (100 ale zawsze :mrgreen: ), niższa waga, spalanie niższe, wibracje mniejsze...

minusem są wtryski i ciśnienie wtrsku, właściwie jesteś zmuszony tylko do diesla premium...

 

Już kiedyś sprawdzałem katalogowe parametry 3.0d 245km i przyznam że są niesamowite, a spalanie jest wręcz szokujące! :jawdrop:

3.0d to bardzo oszczędne silniki biorąc pod uwagę osiągi, kulturę pracy. Na razie nie spotkałem się z narzekaniami na 3.0d 245km, ale np. u znajomych w nowym x5 4.0d 306 km były duże problemy już po ok 1 tyś km przebiegu - hałasował silnik był naprawiany:

"może się zacierać koło zębate pompy olejowej i w skrajnych okolicznościach może dojść do znaczącego uszkodzenia układu korbowo-tłokowego.

http://www.44tuning.pl/masz-samochod-bmw-z-silnikiem-20-d-204-km-czy-30-d-306-km

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugi rzut oka to cena moim zdaniem.

Za "bezwypadkowy", "stan idealny" chcą ok. 13000euro i w tym już mają być opłaty, koszt przyprowadzenia i zarobek handlarza, wydaje mi się że ciężko byłoby znaleźć coś ciekawego za takie pieniądze.

Jakby z opisu usunąć "bezwypadkowy" i "stan idealny" to wtedy łatwiej uwierzyć w tą cenę. Z resztą widać wyraźnie, jak już koledzy zauważyli, że maske ma źle osadzoną, z prawej strony jest szpara że rękę by zmieścił.

 

Trochę poprawić opis i wszystko będzie się zgadzało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tutaj raczej trzeba papierom sie przejrzeć czy aby ktoś nie "zapomniał" o podatku w DE ... poleasingowe kupione netto i dalej sporzedane ... to czy coś odstaje czy nie to inna kwestia ... 2007 poniżej 60tyś pln nie może być dobrym autem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu to samo. Mnie również chwyta żal jak oglądam aukcję i widzę za sumę za którą kupiłem swój egzemplarz, lepsze wypasy.

 

Samochód ma przebieg ponad 160 tys. Ciężko taki samochód sprzedać za większe pieniądze. Każdy chce mieć przebieg 60 tyś km za 60 tyś zł. Cofnięcie licznika odpada bo cała historia jest w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy chce mieć przebieg 60 tyś km za 60 tyś zł.

 

To się zgadza, taka specyfika naszego rynku ;)

Ta konkretna sztuka już w Niemczech była kupiona po taniości - koniec 2007 roku (nowszy silnik 177bhp), nawigacja, tempomat, wielofunkcyjna kierownica itd., jak patrze na mobile.de to u nich takie coś kosztuje z 14-15tys. euro i w górę, a gdzie tu jeszcze koszty sprowadzenia, rejestracji, no i handlarz musi coś z tego mieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...relatywnie niski przebieg ( < 100 )przy cenie akceptowalnej u nas ( a teraz euro=4,20 ) to tylko auto powypadkowe bo nawet przy dużych kosztach naprawy możemy mieć 2007 w granicach 60-65tyś pln ... oczywiście biorę pod uwagę tylko tzw. mądre wypadki ( uderzenie centralne po silniku czy w podłużnicę odpadają )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Szukam auta z przebiegiem ok 150tyś, czterolatka, w cenie ok 55 klocków, nie musi mieć bajerów, poza wielofunkcyjną kierownicą i tempomatu. Reszta mnie nie interesuje, silnik 163PS.

Czy jest to realne, że samochód będzie miał podobny przebieg i nie będzie malowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Szukam auta z przebiegiem ok 150tyś, czterolatka, w cenie ok 55 klocków, nie musi mieć bajerów, poza wielofunkcyjną kierownicą i tempomatu. Reszta mnie nie interesuje, silnik 163PS.

Czy jest to realne, że samochód będzie miał podobny przebieg i nie będzie malowany?

 

Ja mam takiego ale dopóki nie znajdę analogicznego 330 i/d za rozsądna dopłatą nie sprzedam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0i to valvetronic i wadliwe rozrządy.

jeszcze się może okazać nie tańszy w eksploatacji niż 2.0d.

a osiągi takie se.

 

 

O problemach z rozrzadem wiecej slyszalem w nowszych N43 niz N46, ale nawet jesli przeciwstawisz potencjalny problem z rozrzadem czy cewkami w N46 do mozliwych problemow M47: kolektor -> klapki, kolo dwumasowe, tlumik drgan w kole pasowym, wtryski, turbosprezarka, w skrajnych przypadkach wal korbowy, czy nawet "slynny" DPF (ale ten to moze bardziej sprawiac klopot jak ktos tylko po miescie jezdzi), to i tak uwazam 2.0i za bardzo bezpieczna i tania alternatywe dla diesla ;)

 

A ze osiagi 2-litrowej benzyny, zwlaszcza w automacie, nie powalaja, no coz.... zalezy do czego komu samochod potrzebny. Niektorym 150 bhp i automatyczna skrzynia na codziennie dojazdy do pracy, stanie w korkach i toczenie sie w gestym ruchu od swiatel do swiatel w zupelnosci wystarcza :)

 

niestety ale wydaje mi się ze najpewniejsze silniki to seria M54B22 B25 B30

szkoda ze e90 już takiego nie posiada a na dodatek akcyza zabija pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no 320i demonem mocy nie jest, samo to że dziś "rozpastwione" towarzystwo toleruje tylko diesle bo mają turbo, a ten silnik trzeba trzymać na obrotach żeby coś pokazywał. MY mamy taki ale manual i jak najbardziej ok, demon nie jest ale nie potrzeba na codzień więćej, spalanie 7,5l średnie, tylko wywalić run flaty i jak na razie odpukać bez problemów.

A z Valvetronic-em czasem bywają problemy, ale bardzo rzadko pada przestawiacz, bodajże 900zł oryginał w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale wydaje mi się ze najpewniejsze silniki to seria M54B22 B25 B30

szkoda ze e90 już takiego nie posiada a na dodatek akcyza zabija pomysł.

 

Tak niestety jest z tymi podatkami. Za ladne e9x 325i/330i przy obecnym kursie euro samej akcyzy moze wyjsc od 12tys. zl w gore :mad2:

 

Z tymi najpewniejszymi silnikami to ja bym nawet powiedzial ze M52/M52TU ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie mi proszę, bo już zgłupiałem, czy BMW E90 model 320d ma pasek czy łańcuch rozrządu?

Czytałem kilkakrotnie, że rozrząd jest na łańcuchu, a teraz czytam, że "samochód ma wymieniony pas rozrządu".

Czy może ktoś zerknąć pod maskę i napisać jak jest w rzeczywistości? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1000000000% jest łańcuch, silniki opracowywane przez BMW mają wszystkie(raczej) łańcuch, nawet te których większość używa koncern PSA(Peugeot-Citroen). Kwestia tylko czy owa partia łańcuchów jest "ok" czy "be", bo różnie to jest.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie mi proszę, bo już zgłupiałem, czy BMW E90 model 320d ma pasek czy łańcuch rozrządu?

Czytałem kilkakrotnie, że rozrząd jest na łańcuchu, a teraz czytam, że "samochód ma wymieniony pas rozrządu".

Czy może ktoś zerknąć pod maskę i napisać jak jest w rzeczywistości? :roll:

 

:)

 

Widziałem też V6 i TDI w opisach beemek na allegro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Co do łańcucha to widać go przy odkręconym korku oleju (przynajmniej w moim silniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno zapytanie;

W niektórych samochodach widzę regulację klimatyzacji poniżej radia, a w innych jest wyżej.

Czy jest to różnica związana z rokiem produkcji czy może coś innego wpłynęło na ten układ.

 

Gdybym miał się Was poradzić, który samochód według Was jest bardziej interesujący. Poważnie rozważam te 2 możliwości:

1. http://otomoto.pl/bmw-320-nawigacja-klimatronik-czarny-C20452894.html

2. http://otomoto.pl/bmw-320-d-163km-igielka-C19366939.html

 

Auta praktycznie z identycznym przebiegiem, skrzynią manualną, sedan.

 

Czy ktoś spotkał się i wie cokolwiek na temat opon "Topline Performance"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.