Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

Alpina miała większą moc inne koła fotele zegary kierownice listwy progowe.


Alpina to taki lift dla 535i n54 306 koni.


Zakup Alpiny jest troche nieopłacalny, gdyż za połowę jej ceny kupisz naprawdę dobrze wyposażone e92 335i. 306 koni.


A jeżeli chcesz te 360 koni to możesz sobie zestroić ten silnik na taką moc. Dodać fajna odcinke strzały z rury.


Za 100 000 pln kupisz serie 3 ale 2015 rok. Z dość fajnym silnikiem. Zastanowiłbym się nad ta alpina to znaczy poszukał alternatywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Alpina to Alpina, nie mieszaj jej z jakims 335i. 335is tu bym sie zastanawial. B3 ida w cenie i beda szly a 335i tylko spadaja. Inna sprawa to m3, tu chyba bym jednak sklanial ku koledze Ponta, bralbym m3 zamiast Alpiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alpina jest zbudowana na bazie 335i - jak mozesz sie tak kompromitowac piszac by nie mieszac jej z 335i, gdzie to doslownie ten sam silnik i skrzynia biegow, a jedynie w skrzyni zmodyfikowali soft, a w silniku zmienili poziom doladowania boost, kompresje obnizyli, zmienili wtryski i program dali inny na 360 koni.


Jak zmodyfikujesz program w sterowniku do 335i LCI jak moja wychodzi 380 koni, a jedyne co musisz zmienic to filtr powietrza na wydajniejszy.


Tu opis Alpiny i potwierdzenie, ze daleko od 335i wcale nie lezy, a wrecz to 335i z kilkoma modyfikacjami.


Zamiast sluchac bajkopisarza powyzej wystarczy sie doinformowac :


https://www.alpina-archive.com/?page_id=167

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wez sie opanuj chlopie. Co jest zrobione w Alpinach to ja doskonale wiem. To jest wciaz Alpina, zadne 335i. Mozesz sobie modyfikowac 335i ile chcesz a nigdy nie bedzie Alpina bo to jest inny samochod z innym vinem. Nie osmieszaj sie. Kolejny swierzak co wskakuje na forum i pyskuje jak otepialy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie dlaczego on ma unikatowy samochód ? "Bo ma inny vin niz wy".


ha ha ha u hu hu hu to mi gosc dzisiaj zrobil dzien hahahahah :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Chlop nie ma BMW - on ma Alpine! A wiecie czemu jest lepsza od 335i, na bazie ktorej zostalo to auto zbudowane ? "Bo ma inny vin!"


XDDDD


I tacy jezdza bmkami :D haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zwykłe 335i od 4 lat ,od roku na programie st 2+(420hp). Po prostu na podwórku się już zagraciłem ,chce to sprzedać i kupić jakiś "garage queeen" Myślę nad kolejnym e92 ,ale już w jakiejś "wyjątkowej wersji" z niskim przebiegiem stąd pomysł na Alpinę lub właśnie M3. Oczywiście oprócz E92 jeszcze jest multum innych opcji.

Wyjdę na hipokrytę bo kilka stron wcześniej pisałem że zmiana z e90 na e90 szybko się znudzi :D

 

335i LCI jak moja wychodzi 380 koni, a jedyne co musisz zmienic to filtr powietrza na wydajniejszy.

Wersja Lci ma jedną małą turbinkę ,która nie ma czym dmuchać powyżej 5k obrotów.

Podstawa w podnoszeniu mocy w 335i to Intercooler ,downpipe i MHD.


M3 racja ,jest samochodem wyjątkowym ,niepowtarzalnym i będzie jeśli już nie jest youngtimer'em

Problemem M3 jest to ..że wybieraja ten samochód osoby które nie powinny nim jeździć przez co te samochody mają czasami mroczną historię. Oczywiście uogólniam i wiem że są naprawdę dobre egzemplarze ,ale jestem już za stary by jeździć i szukać.

335i szukałem rok ,to nie chcę wiedzieć ile bym musiał szukać M3.

Alpiny B3 również są wyjątkowe i unikatowe ,wydaję mi się że wybierają je rozsądniejsi kierowcy przez co nie będę szukał w nieskończoność. Nie chcę już gonić za mocą ,człowiek ile by nie miał zawsze się przyzwyczai i będzie mu za mało. Do tego mam słabość do e92 bez m-paka ,a jeszcze z dokładką i z tym zielonym kolorem Alpiny to po prostu miód malina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bazuje, przecież nikt nie mów że nie.

Alpina czy nie, spieracie się o stare kapcie, z których jeśli któreś będzie jakkolwiek trzymać wartość, to właśnie to B3 (albo M3 oczywiście), a nie jakieś podrutowane 335i (których generalnie prawie nikt już nie chce, poza specyficznym typem młodzieży, bo więcej z nimi kłopotów niż to warte).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wlasnie, lepiej tego nie mozna ujac. 335i to auto dla mlodziezy co sie rajcuje jakimis 306 koni. Mozna je kupic za grosze bo nikt ich nie chce. Podstaw Alpine B3 w garazu to kazdy bedzie sie nia zachwycal, nawet nie mowie o reakcji na drodze. Ceny maja wysokie bo sa wyjatkowe, dla tych co wiedza ze b3 to nie 335i, nawet jesli, jak kazda Alpina, na nim bazuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadbane 335i lci kosztuje 70 000 pln. Rocznik 2009-2010.


Jeżeli myslisz, ze egzemplarze za 50 000 pln z 2006-2007 roku to igły i maja full wyposażenie to sie polecam zainteresować tym i przestać pisać głupoty.


Chcialbym poznac mlodziez w Polsce co jezdzi autami co pala po 15 na 100 i to przy wcale nie na maximum ciezkiej nodze, bo wtedy i 18 moze stac sie faktem.


Juz jeden sie napalil wielki mechanik majacy swoj warsztat i zarabiajacy wiecej niz 90% uzytkownikow tego forum, bo kolo 10 000 do 15 000 plb miesiecznie na czysto.


Kupil sobie E92 335i za 40 000 pln wsadzil w nie w ciagu 6 miesiecy 20 000 pln. Ostatnio sie poddal i zrobili swapa na M54 3.0 235 koni, bo stwierdzil, ze jako normalnego Kowalskiego majacego swoj warsztat nie stac go na utrzymanie i serwis tego samochodu.


Mlodziez stac? Co zarabia 3-4 k pln miesiecznie? Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

\

Wersja Lci ma jedną małą turbinkę ,która nie ma czym dmuchać powyżej 5k obrotów.

Podstawa w podnoszeniu mocy w 335i to Intercooler ,downpipe i MHD.

 

Tuner mi mowil, ze 360 koni w LCI zrobi bez nawet wstawiania filtra z K&N. Jedynie goly soft. Pozostalem na serii ale rozeznanie jako tako zrobilem na przyszlosc.

Natomiast zadeklarowal, ze jak sie wstawi z K&N filtr powietrza to mozna atakować 380 koni.


ECU PROJECT WROCŁAW.


Natomiast zauwazylem po filmach z zchipowanych 335i, ze pod obciazeniem strasznie rosnie temperatura oleju w silniku, w niektorych przypadkach bylo to nawet pod 130 stopni. Nie sadze, ze to jest dobre dla silnika, dlatego sie wstrzymuje z jakimikolwiek zmianami softu aktualnie. Tez spalanie po zmianie softu w 90% przypadkow diametralnie wzroslo.


Seria pojezdzi najdluzej wedlug mnie, dlatego lepiej nie kombinowac. Mocy jest wystarczajaco, od wyscigow sa M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zadbane 335i lci kosztuje 70 000 pln. Rocznik 2009-2010.


Jeżeli myslisz, ze egzemplarze za 50 000 pln z 2006-2007 roku to igły i maja full wyposażenie to sie polecam zainteresować tym i przestać pisać głupoty.


Chcialbym poznac mlodziez w Polsce co jezdzi autami co pala po 15 na 100 i to przy wcale nie na maximum ciezkiej nodze, bo wtedy i 18 moze stac sie faktem.


Juz jeden sie napalil wielki mechanik majacy swoj warsztat i zarabiajacy wiecej niz 90% uzytkownikow tego forum, bo kolo 10 000 do 15 000 plb miesiecznie na czysto.


Kupil sobie E92 335i za 40 000 pln wsadzil w nie w ciagu 6 miesiecy 20 000 pln. Ostatnio sie poddal i zrobili swapa na M54 3.0 235 koni, bo stwierdzil, ze jako normalnego Kowalskiego majacego swoj warsztat nie stac go na utrzymanie i serwis tego samochodu.


Mlodziez stac? Co zarabia 3-4 k pln miesiecznie? Powodzenia.

Zadbane lci 335i, zgodze sie, sa drogie. Mlodziez kupuje te prelci za 35tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupil sobie E92 335i za 40 000 pln wsadzil w nie w ciagu 6 miesiecy 20 000 pln. Ostatnio sie poddal i zrobili swapa na M54 3.0 235 koni, bo stwierdzil, ze jako normalnego Kowalskiego majacego swoj warsztat nie stac go na utrzymanie i serwis tego samochodu.

 

Z tego co pamiętam to nie wyczyścił chłodniczki oleju z opiłków i z jego winy zatarł się silnik

Potem na tym opiłkowanym silniku wymienił same panewki przez co znowu się przekręcił.

Jeśli silnik o własnych siłach robi 200 tyś km czy ile tam miał ,a potem nie daje rady pokonać 1000km to nie jest wina marki czy producenta części.

Tylko rąk które go składały.


Po za tym on w kółko mówi o defekacji przez co nie dam rady go słuchać. Chcesz dobrego kanału z mechaniką i BMW to zobacz: ACS Adam Kunc

 

zarabiajacy wiecej niz 90% uzytkownikow tego forum

10-15k to nie jest zawrotna suma. Z głupiego kebaba wyciągniesz dużo więcej.

 

ze pod obciazeniem strasznie rosnie temperatura oleju w silniku, w niektorych przypadkach bylo to nawet pod 130 stopni. Nie sadze, ze to jest dobre dla silnika, dlatego sie wstrzymuje z jakimikolwiek zmianami softu aktualnie.

Tak i wyobraź sobie że fabrycznie był lany olej 5w30 przeznaczony dla temperatur ok. 100 stopni i do tego dochodziły wymiany co 30k km... Masakra

Na pewno nie jest to dobre silnika ,ale możesz sobie z tym poradzić kupując termostat oleju który otwiera się przy ok. 105 stopni i taką temperaturę trzyma. Super rzecz do tych silników, uszczelki na tym skorzystają.

 

Natomiast zadeklarowal, ze jak sie wstawi z K&N filtr powietrza to mozna atakować 380 koni.

Serio? Ktoś w tej branży zadeklarował że sam filtr i to KN wystarczy żeby zaatakować 380 koni?

Nie powiedział nic o wydajniejszym intercoolerze? ani o downpipe? To przecież podstawa ,sam filtr nic nie da. Fabryczne układy dolotowe w Bmw są na tyle dobre że do 450 koni nic nie trzeba z nimi robić.

 

Seria pojezdzi najdluzej wedlug mnie, dlatego lepiej nie kombinowac. Mocy jest wystarczajaco, od wyscigow sa M.

Jak zrobisz program to będziesz żałował dlaczego wcześniej tego nie zrobiłeś. To dwa różne światy w jeździe.

Największą zaletą 335i jest właśnie to że w odróżnieniu do E36(328i)E46(330i) możesz ściagać się z M3 i zapewne wygrasz jeśli zrobisz sam program.

M3 okrutnie z biegiem lat traci moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem chipy w moim innych samochodach i do momentu jak chipa nie bylo to nie dokladalem zbytnio do tych aut. Po chipach klekaly turbiny pekaly chlodnice egr byly problemy z puchniejacymi wezami wysypala sie pompa wody nawet raz chlodnica wody mi pekla, bo plyn lapal o wiele za duza temperature po chipie, a na serii to byl spokojny lajcik dla calego ukladu. Po chipie silnik czesto pracuje na swoje 100%, a dla silnika co ma dajmy na to 15 lat to gwozdz do trumny.


Ogolnie jak ktos chce dluzej pojezdzic nie polecam zadnych chipow w autach starszych niz 8-10 lat. To tylko gwozdz do trumny dla tych silnikow.


Niech kazdy robi jak uwaza ja trzymam sie serii i nie dam sie namowic na zniszczenie tego silnika.


Mialem kiedys przyjemnosc na autostradzie z takimi starymi 535d po chipach troche sie poprobowac to skonczylo sie tak, ze odpuscilem jazde do zamkniecia licznika i bodajze e61 535d mi odlecialo jade sobie juz spokojnie te 140 tempomat, a tu chlop stoi i dym z pod maski na potege zatrzymalem sie i mowie co sie stalo, a gosc mowi, ze auto po chipie i mu sie doslownie woda zagotowala w ukladzie i wystrzelilo wszystko przez korek caly silnik zachlapany chlop zalamany dziecko placze na tylnim siedzeniu i moze bog chcial ale w bagazniku mialem plyn chlodniczy 5 litrow i wlalem mu jakies 3 litry do ukladu i zalalalem mu tego plynu do stanu max ale powiedzialem niech sobie juz da spokoj z ta jazda do granic mozliwosci bo bedzie glowice zbieral ale z asfaltu i sam przyznal mi racje mowiac "czlowiek mial mocy pod dostatkiem, a ze jest glupi to chce wiecej z auta, ktore juz dawno lata swietnosci ma za soba".


Najlepsze jest to, ze do najblizszej stacji mial chlop cos 7 km, a byla 22-ga wieczorem i ledwo co sie bylo widac.


Po tej historii wzielo mnie na przemyslenia po co sam robilem te chipy, a potem wmawialem sobie, ze awarie moich samochodów nie mialy z tym nic wspolnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tutaj musze przyznac racje. W starych autach, podnoszenie mocy o 10%, ok, ale wiecej to tylko prosta droga do awarii. Jak slysze ze kreca n47 pod 300koni to za glowe sie lapie, szczegolnie gdzie laza u mnie ze 4ry waly od tych silnikow, pogiete, na zlom. N54/n55 jest bardzo delikatne i nawet 306koni jest dla tej konstrukcji duzo. Kto nie rozbieral, nie wie jak przekombinowane sa te jednostki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,


Chciałbym kupić pierwsze BMW na +- rok przed zmianą na nowsze... Co sądzicie o poniższym egzamplarzu, może ktoś miał doświadczenie z Concept-auto w Kościerzynie?


2011, 2l diesel, 143km, rzekomo 200k przejechane


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-lci-xenon-parkdistance-sportsize-navi-ID6E19iN.html#c1da1afe4e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten diesel nie ma cofanego przebiegu. Mam 217 000 przebiegu w moim e92 2009 i mam kierownice w takim samym stanie bez przetarć.


Moj ojciec ma 247 000 km w 535d e61 2008 i juz ma z lewej strony minimalne przetarcia na kierownicy.


Moj kolega ma 317 000 km w e60 2.0d 2006 i ma strasznie poprzecierana kierownice.


Nawet jak przebieg byl cofany to e91 ma max 250 000 realny przebieg a na diesla to jest bardzo malo.


Bardzo ładny egzemplarz tylko to jest bida edyszyn. Tam ma byc duży ekran webasto na pilota fotele sporty kiera sport 2.0d ale 184 konie czy 177 uchwyty na kubki mają być i audio lepsze + szyberdach fotele elektryczne bagażnik na pilota usb w schowku bluetooth w radiu tryb sport.

Edytowane przez DarkSideofBmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można takie znaleźć ale nie na otoszroto tylko pod domem niemca który robił przebiegi po 10-15 tysięcy rocznie. Oczywiście cena też będzie adekwatna.

Najlepiej starszego lekarza, co po mieszkaniu tylko jeździł w niedziele do kościoła. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można takie znaleźć ale nie na otoszroto tylko pod domem niemca który robił przebiegi po 10-15 tysięcy rocznie. Oczywiście cena też będzie adekwatna.

Najlepiej starszego lekarza, co po mieszkaniu tylko jeździł w niedziele do kościoła. :)

Dlatego lepiej szukać od prawnika ateisty, odpadają przeloty do kościoła

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie,


Ale przechodzac do praktyki, czego szukać w tych E91; przebiegów 300k + ale po udokumentowanych wymianach rozrządu itd? Te 2l diesle jeszcze gdzieś dojadą?


Bo po przeskoku na f31 z początku modelu znowu; kręcone egzemplarze za 40k albo realniejsze (ale czy na pewno) przebiegi za 50-55k+ z tego co widzę. Ale jeśli po naprawach E91 miałoby to wyjść podobnie, to bralbym nowszy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2011 to napewno więcej pojeździ niz stary 2007. By musial chyba na taxowce tym jeździć by to gorzej wygladalo.


Wtedy by byly fotele zuzyte kiera lewarek biegów wytarty mieszek tez pościerany od ręcznego skora starta pedal hamulcowych powycierane.


Patrz na takie szczegóły bo to świadczy czy auto jest krecone.


2011 to juz dosc świeży egzemplarz. Predzej te 2007 będą krecone niz te 2011.


2 litry diesel jest ok tylko szukaj wersji co ma moc, bo 143 konie do e91 to publika.

Edytowane przez DarkSideofBmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.