Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!


od pewnego dłuższego czasu jestem posiadaczem BMW X3 2.0 D 177km AUTOMAT 2008r.

Niestety mam problem tego typu że auto mi szarpie na niskich obrotach (poniżej 2000) gdy depnę problemu brak. Auto dostaje drgań i telepie się cała buda.

Mam założone opony nieco inne niż nakazuje tabliczka znamionowa BMW a mianowicie 225/55/17 Opony : 2x Hancook oraz 2x Continental ( BMW Rekomenduje z 17" 215/60/17 lub 235/55/17 (o ile dobrze czytam tabliczke z drzwi) Pytanie czy przez to może występować tego typu problem czy bardziej będzie to kwestia reduktora bądź skrzyni ?

na wyższych prędkościach problem nie występuje i auto zachowuje się perfektycyjnie, jedynie na niskich obrotach gdy lekko depczę w pedał.

Widnieje jedynie kontrolka DDE (ale to zdaje się od świec żarowych i nie dotyczy). Po podpięciu pod komputer brak błędów.


Z góry dzięki bo problem spędza mi już sen z powiek...

E83 2.0d 177km Automat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wyższych prędkościach problem nie występuje i auto zachowuje się perfektycyjnie, jedynie na niskich obrotach gdy lekko depczę w pedał.

 

ja mam tak lekko odczuwalne przy lekkim dotykaniu pedału i mocno przy skręcaniu w prawo lub lewo przy niskiej prędkości, potem tak jak u Ciebie chodzi wszystko dobrze.


u mnie wstępna diagnoza to albo krzyżak, albo poduszki dyfra albo coś tam jeszcze nie pamiętam co.

W każdym razie w środę jestem umówiony na kanał i będzie więcej wiadomo.


zrób test z przekładaniem z Parking na Drive szybko w dwie strony i zobacz czy też są te stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wyższych prędkościach problem nie występuje i auto zachowuje się perfektycyjnie, jedynie na niskich obrotach gdy lekko depczę w pedał.

 

ja mam tak lekko odczuwalne przy lekkim dotykaniu pedału i mocno przy skręcaniu w prawo lub lewo przy niskiej prędkości, potem tak jak u Ciebie chodzi wszystko dobrze.


u mnie wstępna diagnoza to albo krzyżak, albo poduszki dyfra albo coś tam jeszcze nie pamiętam co.

W każdym razie w środę jestem umówiony na kanał i będzie więcej wiadomo.


zrób test z przekładaniem z Parking na Drive szybko w dwie strony i zobacz czy też są te stuki.

 


Krzyżak na 100% nie. Bo testowałem nowy wał bo akurat miałem na podmianke od innego x3. Ktoś powiedział ze skrzynia, ktoś inny ze reduktor, natomiast nie mam żadnej kontrolki by cos bylo nie tak, bardzo podobny problem wystepuje do tematyki opon choc zarowno z przodu jak i z tyłu mam ten sam rozmiar 225/55/17 choc tak jak juz wapomniałem są to opony innych marek Hankooka i Continentala pytanie czy różnica w wysokości bieżnika nie sprawia ze 4x4 głupieje

E83 2.0d 177km Automat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony w pierwszym rozmiarze opisanym przez ciebie trafiały tylko na felgę 7J czyt. np. styling 110.

Jak masz felgę 8J zakładasz ten drugi rozmiar.

 

dzięki piękne za info, a gdzie znajde czy jest to 7J czy 8J by to zweryfikować ? wygrawerowane jest to gdzieś na feldzie ?

obecnie wiem że siedzą tam opony 225/55/17 które nie są zgodne z tymi co powinny być założone tj 215/60/17 lub 235/55/17

E83 2.0d 177km Automat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to nie możesz mieć ogumienia mieszanego.

 

kompletnie się nie znam niestety, co masz na myśli pisząc mieszane.

możesz / może ktoś polecić coś odpowiedniego dla X3 w rozmiarze 235/55/17 będę straszliwie wdzięczny!

E83 2.0d 177km Automat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 4 sztuki w jednakowym rozmiarze.


Ja kupiłem wielosezonowe imperiale.

W śniegu żadnych problemów. Przy moich prędkościach (do 140km/h) nie widzę różnicy pomiędzy nimi a wcześniejszymi continentala. Ogólnie przejechałem już 10 tys. i jestem bardzo zadowolony z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Widzę w historii serwisowej, że co jakiś czas serwis w ramach przeglądów zamieniał koła pomiędzy sobą. Może ktoś podpowiedzieć jak zamieniać koła, stronami czy osiami i co ile kilometrów robić taki zabieg?

Jak masz cztery jednakowe opony, to pewnie zmieniali na krzyż osiami: np: lewy przód na prawy tył, a prawy tył na lewy przód, prawy przód na lewy tył, a lewy tył na prawy przód.

po to, aby się jednakowo opony zużywały, bo jednak w BMW, pomimo napędu xdrive, więcej mocy idzie na tył, a co za tym idzie, szybciej zużywa się tył. '

Oczywiście, takie zmiany tylko i wyłącznie, jak się ma cztery jednakowe rozmiary opon i felg, a nie mieszany komplet kół.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.