Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli zastanawiasz się czy nie będzie odstawała felga od opony jak to powiedziałeś to sprawdź jakie szerokości mają felgi. Co do rozmiaru, teoretycznie możesz założyć 4 opony takiego samego rozmiaru natomiast z uwagi właśnie na szerokość felg lepiej stosować się do zaleceń producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Jestem Nowy na forum. Od Jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem BMW x3 F25 FL . Przyszedł czas na zmianę ogumienia. Chciałem zaopatrzyć auto w opony wielosezonowe. Mieszkam na pomorzu a Zima u nas ... jak nie zima ;] Dowiedziałem się jednak w serwisie, że na mojego Xdriva powinienem zakładać opony RunFlat a przy moich 225/60/r17 niestety nie ma opcji wielosezonówek. Jak się do tego odnosicie ? Jeździcie na Swoich trójkach z Xdrivem bez RunFlatów ? Jeżeli jednak RunFlat i zimówki z homologacją * to zostają mi Pirelli Winter SOTTOZERO Serie II i Dunlop SP WINTER SPORT 3D . Jednak te opony po obejrzeniu kilku testów są ... mierne ... wolałbym jednak Bridgestone BLIZZAK LM-005 Driveguard 225/60 R17 103 V XL RUN FLAT SUV lecz jednak jest bez * samochód z 2014 roku więc myślicie, że kupno Homologowanych opon ma takie duże znaczenie dla Xdriva ? Doradca OPONEO zarzeka się, że tak ale czy ja wiem czy Pirelli nie chciał wcisnąć na hama. Nie chcę męczyć zawieszenia i skrzyni ... chciałbym jak najlepiej dla mojej trójki ale myślę, że bardziej bezpiecznie czułbym się na Bridgestonach niż na Pirelli czy Dunlopach. Ktoś Coś doradzi ? Z Góry dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Runflat to dla mnie bardzo niebezpieczny wynalazek ..

Już pomijam że zakładanie tych opon wymaga maszyny której nie mają od tak w każdy warsztacie ..

Kolega miał bardzo stresującą sytuację na zjeździe z autostrady w S8 ( to z silnikiem V10 z Lambo ) .. przebił tył, wszedł w zakręt jak się powinno wchodzić autem z piecem słusznej mocy i rozstawem osi autobusu i po dodaniu gazu na wyjściu ze zjazdu auto rzuciło bokiem tak że zderzak tylny przeleciał po barierach >>>> odbił, umarł a jak wrócił do żywych stanął na poboczu, wysiada a tylna opona SPADŁA ze stopki na feldze ( tej zewnętrznej ) .. bo zwyczajnie kapeć był ale guma się nie poddała na prostej .. dopiero na winklu prawym i przy gazie w podłogę .. W idealnym Świecie są czujniki, ostrzeżenia itp .. niestety zwykle jest to pierwsze co pada albo zgłasza problemy których nie ma do momentu kiedy człowiek jest pewien że czujnik padł a on tym razem zgłasza poważny problem ..

Opony mają być TAKIE same ( a jeśli nie to tej samej średnicy +/- 2% ) ... i tylko tyle, reszta filozofii zahacza o sferę religii i wierzeń mistycznych .. więc .... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wiem, że może być to niebezpieczne w takiej sytuacji jak to opisałeś. Lecz jednak rzadko wciskam gaz w podłogę w dodatku jak jadę z małym dzieckiem i tym bardziej na zakręcie. W dodatku SUV typu BMW x3 jednak nie zachęca do wyczynowej jazdy. Faktem jest, że są czujniki... akurat jestem zdania, że gdy błędnie wskazują raczej dochodzę do tego dlaczego niż olewam problem bo "pewnie" bzdury przekazują. Z Drugiej strony Jestem Marynarzem i często nie ma mnie w domu. Przy złapaniu gumy przez moją Żonkę, zawsze może ona dojechać powoli bezpiecznie do domu czy do wulkanizatora niż stanąć (bez zapasu... bo go nie mam) na jezdni czy obwodnicy i wzywać assistance. Bardziej pytałem czy to prawda, że opony bez RunFlata źle wpływają na Xdriva w którym zalecano mi w BMW Bawaria jeżdżenie na oponach tego typu. Raczej przekonuję się by jednak kupić RunFlat tylko pytanie czy odpuszczacie sobie te homologowane opony ? chyba zdecyduję się na Bridgestona ale czekam na dalsze porady od Was ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jednak faktycznie odpuściłem sobie RunFlat i zdecydowałem się na opony całoroczne. Nie mam za wiele miejsca w garażu by trzymać dodatkowy zestaw kół a gdy będzie dziura w oponie ... jest Assistance ;] No i te Zimy nie zachęcają jednak do wyboru bardzo zimowego ogumienia. Wybór padł na Bridgestone Weather Control A005 Evo. Czy ktoś może zakupił takie opony na swoją Baware ? moje są w rozmiarze 225/60/17 może kiedyś pokombinuje z rozmiarami ale na razie niech będą oryginalne ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie się zastanawiam nad nowymi oponami do E83 na początku chciałem lato/zima, ale teraz chyba coraz bardziej skłaniam się ku całorocznych. Ciężko mi będzie zrobić te 100 000 kilometrów (po 50 000 na każdy sezon) przed sprzedażą auta, szybciej opony stracą na jakości przez ten czas niż wysokość bieżnika.


Ja się zastanawiam jeszcze pomiędzy

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV 235/55 R17 103 Y XL

Bridgestone Weather Control A005 EVO 235/55 R17 103 V XL


Koszt zbliżony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....Bardziej pytałem czy to prawda, że opony bez RunFlata źle wpływają na Xdriva w którym zalecano mi w BMW Bawaria jeżdżenie na oponach tego typu. Raczej przekonuję się by jednak kupić RunFlat tylko pytanie czy odpuszczacie sobie te homologowane opony ? ..

Może nie mam wielkiego doświadczenia w użytkowaniu opon typu Run flat i * homologacyjnej, ale z tego co czytam na różnych forach to Jest wręcz przeciwnie. Run flat to męczarnia dla XDrive i dużo gorszy komfort jazdy. Co do homologacji to tylko zwykły markieting firmy oponiarskiej. Jeżeli auto po gwarancji śmiało można zrezygnować z tych dwóch wynalazków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli piszesz, nie mam doswiadczenia, to dlaczego udzielasz rad? Inne fora? Jakie? Jest dokladnie odwrotnie do tego co napisales, runflat jest zawsze lepszy dla xdrive a gwiazdka to nie chwyt marketingowy i ma znaczenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ja się zastanawiam jeszcze pomiędzy

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV 235/55 R17 103 Y XL

Bridgestone Weather Control A005 EVO 235/55 R17 103 V XL ...

 

Też zastanawiałem się nad tymi oponami + jeszcze Michelin Crossclimate +

Pytałem kilku doradców i jednak polecali Bridgestone, mówiąc że do testów jako jedna z nielicznych firm biorą opony ze sklepu niż prosto od producenta ... nie wiem dokładnie jakie to ma znaczenie ale jednak polecali.

Faktycznie Goodyear wygrywa, bądź jest w czołówce we wszystkich testach przeprowadzanych na oponach Wielosezonowych. Jednak wybrałem Bridgestona bo jest jednak najlepszy na mokrej powierzchni a zazwyczaj takie mamy na pomorzu przez większość czasu ( Wiosna,Jesień,Zima). Na suchej też jest w czołówce jeżeli chodzi o prowadzenie. Zimy mamy jakie mamy chodź podobno też daje sobie radę w takich warunkach. Jest Podobno komfortowa, cicha może i nie robi ponad 70 000 przebiegu jak to zakładają firmy Goodyear i Michelin ale była promocja na Bridgeston i wole po 40 000 kupić sobie świeże opony niż cisnąć 70 000 km na jednych które stracą dużo na swoich właściwościach podczas tego czasu.

Dziś przyszły Bridgestony więc niedługo założę i mam nadzieję, że się nie zawiodę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli piszesz, nie mam doswiadczenia, to dlaczego udzielasz rad? Inne fora? Jakie? Jest dokladnie odwrotnie do tego co napisales, runflat jest zawsze lepszy dla xdrive a gwiazdka to nie chwyt marketingowy i ma znaczenie.

 


Zgadzam się z Panem. Wiem, że RunFlat jest korzystniejszy dla Xdriva i opony homologowane to nie tylko marketing. Producenci samochodów często ustawiają zawieszenie i testują właśnie na tych oponach i starają się zgrać dobry zespół (opona - zawieszenie-układ jezdny itp) Bardziej chodziło mi o to czy nie używając opon typu RunFlat narażam swój samochód na jakieś poważne problemy w przyszłości. Jednak wygodniejszym rozwiązaniem dla mnie są opony całoroczne gdzie niestety w przypadku mojego rozmiaru nie znalazłem takich. Może następne całoroczne będą z RunFlatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mialem w e91 Bridgestone aoo5, opona super. Na sniegu dawala rade, w de na blocie posniegowym, do 130km/h bez podnoszenia adrenaliny, a w deszczu, bajka, w lato, bez zadnych problemow. Polecam. Auto sprzedalem a nowy wlasciciel dalej na nich jezdzi caly rok. Jak wszystkie opony sa takie same, nie musi byc runflat, nie musi byc homologacja. Wszystko bedzie ladnie pracowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pytałem kilku doradców i jednak polecali Bridgestone, mówiąc że do testów jako jedna z nielicznych firm biorą opony ze sklepu niż prosto od producenta ... nie wiem dokładnie jakie to ma znaczenie ale jednak polecali.

 

Różnice szczególnie mocno widać w oponach motocyklowych .. to co dostajesz na testy dziennikarskie MA SIĘ NIJAK do tej opony która potem jest sprzedawana w sklepie ;) .... Swego czasu Pejser ( Piotr Surowiec ) bardzo mocno rozpisywał się na ten temat w swoim portalu ... dość mocno zawrzało w środowisku kiedy wyciekły niezbite dowody że fabryki zupełnie co innego dają na testy a co innego później idzie w produkcji :evil: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.....Bardziej pytałem czy to prawda, że opony bez RunFlata źle wpływają na Xdriva w którym zalecano mi w BMW Bawaria jeżdżenie na oponach tego typu. Raczej przekonuję się by jednak kupić RunFlat tylko pytanie czy odpuszczacie sobie te homologowane opony ? ..

Może nie mam wielkiego doświadczenia w użytkowaniu opon typu Run flat i * homologacyjnej, ale z tego co czytam na różnych forach to Jest wręcz przeciwnie. Run flat to męczarnia dla XDrive i dużo gorszy komfort jazdy. Co do homologacji to tylko zwykły markieting firmy oponiarskiej. Jeżeli auto po gwarancji śmiało można zrezygnować z tych dwóch wynalazków

Zgodzę się tylko z tobą, że runflat jest oponą twardszą i przez to może ktoś odczuwać gorszy komfort.

Co do reszty, nie masz kompletnie racji. Już w przypadku mieszanych opon, homologacja BMW jest naprawdę konieczna.

Na Podbeskidziu większość BMW jest w xdrive i ci, co twierdzili tak jak ty, szybko po naprawach grzecznie założyli runflaty i opony z gwiazdką.

Ja od 2005 roku użytkuję już tylko BMW z xdrive,(nie licząc M3, ale to zupełnie inna bajka), zawsze z mieszanym ogumieniem i nie mam odpukać najmniejszych problemów z napędem przez stosowanie opon z gwiazdką i typu runflat.

Zresztą bez koła zapasowego, pomimo rozbudowanego assistance, uważam runflat za niezbędny i po prostu czuje się pewniej w drodze, jadąc z dziećmi. Wiadomo, zaraz ktoś powie, że można tak uszkodzić/przeciąć runflat, że dalsza jazda będzie niemożliwa, ale wtedy pozostaje assistance. Zresztą, ile trafia się takich przypadków?

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli będziesz miał cztery jednakowe felgi o jednakowej szerokości (czyli 4 x 8x19" ET35 lub 4 x 8,5x19" ET35) i cztery identyczne nowe opony RF o takim samym rozmiarze, bieżniku i podobnej dacie produkcji, to nie będziesz miał problemów z xdrive. Tylko trzeba pamiętać o ciśnieniu zgodnym z tabliczką.

Oczywiście sprawne zawieszenie i geometria, ale to ogólnie dbanie o auto , też się przyda. :wink:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy dobrze sprawdzam, ale te opony może i mają gwiazdkę ale nie rf.

Ale X3 E83 ma w porównaniu z F25 koło zapasowe, więc bez opon RF się obejdzie.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.