Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ano nie, ale obecnie ten trik stosuje większość producentów.

Zresztą, ktoś kto chce jeszcze przed kupnem może zadzwonić do aso i się spytać o cenę. U mnie ok. 270€.

Ale przecież sam olej z filtrem mogę wymienić gdzie indziej byle ll04...

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i los się do mnie uśmiechnął, albo i nie :P i dostałem jako zastępczaka F34 20ix.

Dostałem sporym kamieniem na trasie i niestety blacha ucierpiała, także bujam się teraz tą łódką:

 

- alpinwajs 20ix z automatem non sport w Mpaku - absolutnie to nie jedzie. Jako, że na naprawę oczywiście zdjąłem boxa to mam porównanie na świeżo ze swoim fabrycznym 20i w F36 RWD. Nie spodziewałem się aż takiej przepaści. Większa masa, X drive i standardowa zawiecha totalnie kastrują fajne, jakby nie było auto. Czuję się teraz jak dziadek na kółkiem. Przyspieszenie prawie nieodczuwalne, automat tu niewiele pomaga, przechyły w zakrętach jak na jachcie, fun z jazdy zero. Spalanie w mieście 15l :D Wsiadając do swojego mam totalnie inny świat, przepaść.

 

Poza tym bieda wersja. Standardowa zawiecha, bazowe audio i małe nawi. Jedyne co ratuje ten samochód to wielkość w środku, ale tylna kanapa niestety zbyt twarda. Audio się nie da słuchać, to jest jakiś żart po prostu :) Współczuję temu co to kupi.

Wnioskując, fajny samochód, ale dopiero od 30i wzwyż.

Mpakietowa zawiecha, RWD i 19tki powinny uratować temat radości z jazdy, ale spotkanie takiej wersji graniczy z cudem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej porównując f36 z f34 tzn

Miejsce z przodu

Wielkość kufra

Pozycja za kierownica - w f34 siedzi się wyraźnie wyżej niż w f30

Miejsce z przodu to samo, nie czuć różnicy, w F36 siedzi się najniżej, w F30 trochę wyżej, a w F34 czuję się już jak w SUVie.

Totalna separacja od drogi- nie pomaga totalnie gumowy układ kierowniczy. W F36 jest niebo lepiej. Może to przypadłość Xa, nie wiem. Podobno VSS to mocno poprawia w Xach.

Kufer oczywiście większy w F34, poza tym więcej miejsca na nogi z tyłu- to są główne zalety F34. Poza tym wnętrze takie samo.

Wyższa pozycja + szerszy rozstaw osi, sparowane ze słabym silnikiem/napędem zabijają we mnie chęć jazdy bardzo skutecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskując, fajny samochód, ale dopiero od 30i wzwyż.

Mpakietowa zawiecha, RWD i 19tki powinny uratować temat radości z jazdy, ale spotkanie takiej wersji graniczy z cudem ;)

 

Jak z cudem? :wink: Ja mam taką, tyle że silnik N20 :) Jak dla mnie to jedzie :) Faktycznie GT ze zwykłym zawieszeniem w dodatku z xdrive może się bujać w zakrętach i na pewno wygląda jak na szczudłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownywanie wlasciwosci jezdnych coupe z prawie dwutonowym, wiekszym gabarytowo GT, ktory ma srodek ciezkosci i charakter prowadzenia prawie jak SUV troche mija sie z celem. Przejezdzajac dluga trase z szybkimi odcinkami autostradowymi szybko jednak docenisz zalety GT. Sa to subtelne roznice, ale na dlugiej trasie wiekszy komfort prowadzenia jest wyraznie odczuwalny. Co do ukladu kierowniczego to mozna sie zgodzic, w GT z xdrive jest wyjatkowo nieudany.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja mam zastępczaka X3 2016, Xdrive20d.

 

To dopiero nie jedzie - w porównaniu z F34 325d GT '14 RWD.

Masy własne są podobne bo F34 z tym silnikiem to 1705 kg a X3 1730 więc różnica kosmetyczna. Różnica w mocy 30 km niecałe... podejrzewam, że Xdrive sporo zjada (niby 8-10% napęd na 4 koła)

Powyżej 130 to już totalna przepaść bo X3 się odpycha - niestety powierzchnia czołowa jak spadochron... współczynniki oporu 0.28 vs 0.33.

 

NO I NAJWAŻNIEJSZE - spalanie :D :D :D do 100 km/h nie ma dramatu, natomiast autostrada 140 = 9l/100... przy 150 to już jest 9,5 i pod 10. W F34 nie przekracza 7l przy tych prędkościach.

 

 

Nigdy mnie nie ciągnęło do SUV specjalnie typowych... fajne jest to że wysoko się siedzi i sporo widać, no i w porównaniu z moim:

 

1. Elektrycznie składane + przyciemniane lustra - nie mam a szoda

2. Elektryczny ręczny + autohold - to się fajnie sprawdza tutaj zamiast wajchy ręcznej no ale chyba w żadnym z serii 3 nie ma elektryka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No a ja mam zastępczaka X3 2016, Xdrive20d.

 

To dopiero nie jedzie - w porównaniu z F34 325d GT '14 RWD.

Masy własne są podobne bo F34 z tym silnikiem to 1705 kg a X3 1730 więc różnica kosmetyczna. Różnica w mocy 30 km niecałe... podejrzewam, że Xdrive sporo zjada (niby 8-10% napęd na 4 koła)

Powyżej 130 to już totalna przepaść bo X3 się odpycha - niestety powierzchnia czołowa jak spadochron... współczynniki oporu 0.28 vs 0.33.

 

NO I NAJWAŻNIEJSZE - spalanie :D :D :D do 100 km/h nie ma dramatu, natomiast autostrada 140 = 9l/100... przy 150 to już jest 9,5 i pod 10. W F34 nie przekracza 7l przy tych prędkościach.

 

 

Nigdy mnie nie ciągnęło do SUV specjalnie typowych... fajne jest to że wysoko się siedzi i sporo widać, no i w porównaniu z moim:

 

1. Elektrycznie składane + przyciemniane lustra - nie mam a szoda

2. Elektryczny ręczny + autohold - to się fajnie sprawdza tutaj zamiast wajchy ręcznej no ale chyba w żadnym z serii 3 nie ma elektryka ?

 

W f30 elektryka i autohold nie ma :/ ale elektryczne lusterka standard tak samo jak sciemniane automatycznie lusterko kierowcy i w środku... Bez prawego....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie czy chodzi o pomoc przy podjeżdżaniu pod górę czy funkcje dzięki której nie trzeba trzymać hamulca w korku..

 

Fumkcje dzięki której nie trzeba trzymać hamulca w korku :)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja mam zastępczaka X3 2016, Xdrive20d.

 

To dopiero nie jedzie - w porównaniu z F34 325d GT '14 RWD.

Masy własne są podobne bo F34 z tym silnikiem to 1705 kg a X3 1730 więc różnica kosmetyczna. Różnica w mocy 30 km niecałe... podejrzewam, że Xdrive sporo zjada (niby 8-10% napęd na 4 koła)

Powyżej 130 to już totalna przepaść bo X3 się odpycha - niestety powierzchnia czołowa jak spadochron... współczynniki oporu 0.28 vs 0.33.

 

NO I NAJWAŻNIEJSZE - spalanie :D :D :D do 100 km/h nie ma dramatu, natomiast autostrada 140 = 9l/100... przy 150 to już jest 9,5 i pod 10. W F34 nie przekracza 7l przy tych prędkościach.

 

 

Dziwne, ze nie ma silnika 25d w X3. Jest tylko wybor pomiedzy 18d/20d z deficytem mocy lub nieadekwatnie drogimi R6.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem RWD z dwóch powodów - raz oczywiście cena, a dwa to jak dla mnie BMW zawsze się kojarzyło z napędem RWD.

Co do wrażeń to w moim przypadku trudno porównać - bo to mój pierwszy RWD. Co do ślizgania to jak się nie chce to systemy robią swoje - bywa, że tył pójdzie większym łukiem, ale elektronika po chwili go prostuje. Byłem na kursie doskonalenia jazdy w Bednarach i miałem okazję porównać jak jeździ się na macie poślizgowej z napędem RWD i widzieć jak zachowuje się BMW 6 z napędem XDrive - zarówno mój i XDrive na macie (po okręgu) wpadały w poślizgi zarówno nadsterowne jak i podsterowne.

 

Więc co do sensowności to wydaje mi się, trochę rzecz gustu. Myślę, że czasami RWD daje pokorę, że trzeba uważać, że jak się wciśnie to pójdzie bokiem, a XDrive może dawać zbyt dużo pewności - że można wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do autohold'a to niezależnie czy stoi się pod górkę czy z górki czy na światłach - po prostu po shamowaniu auta do zera i trzymania hamulca dalej przez 1s zapina się ręczny elktromechaniczny i trzyma. Można puścić mogę z hamulca i nie trzeba się męczyć, jak zapala się zielone (albo po prostu chcemy ruszyć) to wciskamy gaz i komputer sam spuszcza ręczny i jedziemy... mialem w pasku B6 fajne na korki na podjeżdżanie nie trzeba trzymać ciągle hamulca... ja w F34 mam tylko mechaniczną wajchę i czasem tego brakuje.

 

Co do lusterek składanych elektrycznie to ja nie mam a wyposażenie mam bardzo bogate... może w roczniku 2014 nie bylo to jeszcze standardem? Wewnętrzne (środkowe) lusterko ściemniane mam, zewnętrzne zwykłe, składane ręcznie, ale są ogrzewane (to chyba każde raczej, bo to juz standard nawet w oplu)

 

Dzisiaj znowu trasa Poz - Łódz - Poz - autostradowe 150-160 to 9,8-10,5 takie wahania ;-)

 

X 25d nie ma w X3 bo ten silnik z tego co ktoś wcześniej pisał występuje tylko w wersjach RWD i nie jest dostępny w wersjach z xDrive (ale nie weryfikowałem tego info).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X5 jest wersja 25d z xdrive, w X1 tak samo, tylko w typoszeregu trojek nie ma wersji 325d xdrive.

 

W 320d GT potrafilo zarzucic tylem w zakrecie. Elektronika radzi sobie bezproblemowo, ale przyhamowuje i zwalnia auto.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisali przedmówcy elektronika bardzo dobrze sobie radzi z wyprowadzaniem samochodu z lekkiego poślizgu. Ciężko jest zrobić bączka z załączonymi wszystkimi systemami. Czasami na mokrej nawierzchni potrafi się zapalić kontrolka systemu dsc, ale ogólnie jak na nasze warunki na pomorzu to nie brałbym xdrive, dopiero przy R6 bym się zastanowił.

Co do lusterek to ja mam 2014 rok i mam elektrycznie składane lusterka jak i samo ściemniające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znowu trasa Poz - Łódz - Poz - autostradowe 150-160 to 9,8-10,5 takie wahania ;-)

.

troche mnie zmartwiles tym spalaniem.

Ostatnio dostalem na testy F34 335i i przejechalem sie do Frankfurtu (mam 80km)

na stracie wyzerowalem spalanie komp podrozy i odbylem w/wymieniona trase i z powrotem V 150-190 kmh

spalanie na koniec 10,9l

zastanawiam sie nad F34 bo fajnie mi sie jechalo- wyzej sie siedzi, pakowna ale i tak szybka

nawet bralem pod uwage 325d ale jak spalanie ma byc 1l mniej to nawet nie bede sie nad nia zastanawial tylko od razu bral 6 cyl.

z X faktycznie taka tragedia w prowadzeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj znowu trasa Poz - Łódz - Poz - autostradowe 150-160 to 9,8-10,5 takie wahania ;-)

.

 

To spalanie dotyczyło zastępczego X3? przynajmniej tak zrozumiałem.

 

No a ja mam zastępczaka X3 2016, Xdrive20d.

 

NO I NAJWAŻNIEJSZE - spalanie :D :D :D do 100 km/h nie ma dramatu, natomiast autostrada 140 = 9l/100... przy 150 to już jest 9,5 i pod 10. W F34 nie przekracza 7l przy tych prędkościach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GT 320d pali w trasie okolo 5.5 litra, 330xd okolo 8 litrow. 325d pali koledze w f30 6.9 litra na trasie, w GT bedziesz mial pewnie jakies 0.5 litra wiecej. Nie ma szans zeby na trasie w GT z dieslem wykrecic dwucyfrowe spalanie.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.