Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Generalnie różnica pomiędzy 28i i 20i to soft i wydech oraz tak jak ktoś wyżej wspomniał drobne różnice w osprzęcie.

 

"It’s not just the engineers who’ve done their job well: the marketing department’s had to push itself, too, as the two versions of the 2.0-litre N20 engine – 135kW ‘20i’ and 180kW ‘28i’ – are physically identical in all but electronic tune and exhaust system aft of the turbo."

 

żródło: http://www.wheelsmag.com.au/reviews/1202/bmw-z4-20i28i/

 

a tu koleś zrobił małe porównanie nr części 20i i 28i:

http://www.bimmerboost.com/showthread.php?42830-Article-BMW-F30-320i-N20-turbo-2-0-stock-and-modified-dyno-results-from-BMS-Full-breakdown-of-320i-and-328i-N20-shared-components-with-part-numbers

 

tam jest napisane, że nr części tłoków są inne ale nie wszystkie źródła to potwierdzają.

Opublikowano
Słyszałem że ten silnik 20i osiąga w serii wyższą moc niż dedykuje bmw.

 

u mnie w F25 20i w serii wyszło 299Nm (vs. 270Nm katalogowo) i 187km (vs. 184km katalogowo), a po montażu box'a Hartge: 366Nm i 241km

Opublikowano
Robiłeś może jakieś dalej idące porównanie na modelach z silnikami 20i i 28i. Np. wtryski głowica osprzęt kolektor, wydech hamulce, skrzynia biegów automat etc? Słyszałem że ten silnik 20i osiąga w serii wyższą moc niż dedykuje bmw.

Oczywiście bmw jak chyba każda firma stosuje mocniejsze hamulce w mocniejszy wersjach silnikowych. Jednak unikalną możliwością jest zamówienie najbardziej wypasionych hamulców nawet do najsłabszego silnika na etapie wyboru auta. Są to mocniejsze hamulce niż Stock 28i.

W kwestii reszty pytania już odpowiedz padła.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Zaskoczyliście mnie tymi informacjami. Teraz mega żaluję, że wybrałem 2.0D zamiast 2.0i...

Troszkę za późno te informacje spłynęły...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
K8 jakis nowy zakup czy mowisz o 123 ? :8)
Opublikowano
Ja będę zadowolony jak ze swojego pier*olne se 230-240km z nowym turbo wydechem i IC
Opublikowano
K8 jakis nowy zakup czy mowisz o 123 ? :8)

123. Ok 280 samym chipem da radę. Drobne modyfikacje i jest 300. Stan szykuje nawet pakiet na 350 KM ale to juz modyfikacje turbin i pompy. U mnie jednak problemem jest skrzynia. Diesel ma te wadę ze trzeba mocno zwiększać moment żeby uzyskać moc (choć przy biturbo to jeszcze nie taki dramat). W benzynie temat jest prostszy bo te 300KM jest osiągalne bez przekraczania fabrycznych wartości dla skrzyni (poniżej 450Nm).

Przy ręcznej skrzyni nie byłoby problemu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Panowie, mam pytanie o głośność F34. Osoba z branży zniechęca mnie do F34 mówiąc, że jest to auto projektowane przed wszystkim na rynek USA. Mają z tego wynikać rożne oszczędności już na etapie projektowania i doboru materiałów oraz rozwiązań, a jednym z efektów ma być m.in to, że auto jest głośniejsze przy szybszej jeździe zarówno od F30 jak i od F31. Widziałem wiele narzekań na głośność F30. Jeden z forumowiczów twierdzi, że jest głośniejsze nawet od E91 - to już by była lipa. Czy jest tu może osoba, która testowała zarówno F30/F31 jak i F34 i mogłaby się podzielić wrażeniami na temat wyciszenia silnika, napędów, zawieszenia i szumu wiatru dla tych aut? Czy faktycznie F34 jest głośniejsze?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Z wlasnego doswiadczenia moge potwierdzic, ze F34 jest znacznie glosniejsze od E91 przy predkosciach >150 km/h. Wynika to chociazby z zamontowania bezramkowych szyb w drzwiach.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Tak, F34 jest głośniejsze od e91, ale to nie kwestia wykończenia tylko kwestia bezramkowych szyb, bo dopiero przy większych predkościach (powyżej 150km/h) słyszysz wiatr. Dokładnie taki temat przerabiałem i mogę to potwierdzić. Ale nie ma tragedii :)
Opublikowano
Z wlasnego doswiadczenia moge potwierdzic, ze F34 jest znacznie glosniejsze od E91 przy predkosciach >150 km/h. Wynika to chociazby z zamontowania bezramkowych szyb w drzwiach.

 

No to by było słabo... :(

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Szału nie ma pod tym kątem, ale uwierz mi... Tragedii nie ma. To nie jest hałas jak w jakimś polonezie, itd. To po prostu jest spory hałas jak na samochód tej klasy, ale nadal można bez większego wysiłku i swobodnie rozmawiać a ten hałas ani nie jest irytujący ani uciążliwy. Dopiero kiedy starasz sie "go słuchać" to go zauważasz.

 

Najlepiej sie przejedź i sam oceń.

Opublikowano
To rzeczywiscie nie jest uciazliwy halas. Przy wiekszych predkosciach mam jednak czesto obawy, ze nasz maly, ktory zwykle przesypia czas w aucie sie obudzi, a zona czesto zwraca mi uwage na zbyt szybka jazde. W E91 nawet przy predkosciach ponad 180 km/h tego nie bylo.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Nie no, młody się nie obudzi, ale dla mnie to też jest taki sygnał, że za szybko jadę. Przy 180km/h zaświeca się lampka, że coś głośno ;) W e91 faktycznie, nawet lecąc z taką predkością nie zawsze to wyłapałem, bo było ciszej.
Opublikowano
Panowie, bardzo dziękuję za te opinie. Z tym że efekt jest taki, że jednak zrezygnowałem z F34, optymalizuję F31. Mam teraz E91 i na auto zauważalnie głośniejsze jednak się nie piszę.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
A jechałeś w ogóle F34? Może sprawdź zanim zrezygnujesz na podstawie odczuć innych. F31 to zupełnie inny samochód (jeżeli chodzi o ilość miejsca).
Opublikowano
Nie jechałem. W przyszłym tygodniu mam pojechać do Fusa i protestować to co mają, ale nie wiem jeszcze czy będą mieli F34.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Holek, ma rację.

Nie wiem do czego szukasz samochodu, ale F34 i F31 to dwa różne samochody. Jeśli chodzi o komfort i walory użytkowe to pomiędzy nimi jest bardzo duża różnica.

Przejedź się oboma (w inchcape na Prymasa nawet na S8 potestujesz przy większych prędkościach) i wtedy podejmij decyzję :)

Opublikowano
Panowie, bardzo dziękuję za te opinie. Z tym że efekt jest taki, że jednak zrezygnowałem z F34, optymalizuję F31. Mam teraz E91 i na auto zauważalnie głośniejsze jednak się nie piszę.

 

Moze po lifcie cos poprawia. W x3 poliftowym podobno sporo ciszej

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

Czy szklany dach panoramiczny bardzo wplywa na głośność w środku? Ktoś ma i może podzielić się opiniami?

Czy ten szklany dach od srodka ma dodatkowe materialowa zasloniecie? Tzn zeby np. slonce z gory nie swiecilo caly czas do srodka. Cos co jest w standardowym szyberdachu w innych samochodach.

Opublikowano

Szklany dach panoramiczny.

Szklany dach panoramiczny oferuje fascynujące widoki. Ponadto wpuszcza do środka więcej światła, które jeszcze bardziej podkreśla wyjątkowy charakter wnętrza pojazdu.

A gdy słońce świeci zbyt intensywnie, można po prostu elektrycznie, płynnie zamknąć roletę przeciwsłoneczną. Dzięki funkcji przesuwania i podnoszenia z przodu dach panoramiczny daje dodatkową możliwość wentylacji wnętrza. Przy ustawieniu dachu w pozycji wentylacyjnej roleta automatycznie cofa się, umożliwiając wymianę powietrza. Zintegrowane i wysuwane automatycznie wiatrochrony zapewniają kierowcy komfortową ochronę przed wiatrem mimo otwartego dachu.

[www.bmw.pl]

 

Szklany dach zabiera pare cm wysokosci, ale rozjasnia wnetrze, dzieciom oferuje fajne widoki, ogolnie moim zdaniem warto :cool2: . Czasami potrafi byc glosniej, ale po zaciagnieciu podsufitki halas cichnie.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
f34 jest głośne - jedynie dobre wygłuszenie auta (nadkola / drzwi/ maska / bagażnik ) daje +/- komfort e91 powyżej 150 km. no i muza lepiej brzmi. na swoim przykładzie - http://4ohmy.pl/bmw-gt-4/
Opublikowano
Jeżeli miałbym wybierać pomiędzy F31, a F34 to nie ma dyskusji, że F34 wygrywa - jest ciekawsze jak dla mnie, praktyczniejsze, i na pewno świeższe. Miejsca z tyłu jest jak w serii 7, a bagażnik jest pojemny, ustawny i super dostępny. Nie wspomnę już o drzwiach bez ramek :shock: etc jeździłem 320d w xDrive i wcale nie jest głośno, ale faktycznie warto się przejechać jeżeli jest taka możliwość. Auto jest naprawdę super.
Opublikowano
f34 jest głośne - jedynie dobre wygłuszenie auta (nadkola / drzwi/ maska / bagażnik ) daje +/- komfort e91 powyżej 150 km. no i muza lepiej brzmi. na swoim przykładzie - http://4ohmy.pl/bmw-gt-4/

 

Nieżle ,pełny pakiet wyciszenia widze ,dach i słupki też? z ciekawości ile kosztuje taka impreza jak to nie tajemnica ?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.