Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

a poważne awarie jak się zdarzą to ASO się broni rękami i nogami, że nie ich wina tylko kierowcy...

 

znasz takie przypadki? czy tylko tak sobie wymysliles?

bo u mnie w poprzedniej beemce padla asb 4 miesiace po gwarancji (kupa siana) - wymieniona przez aso bezkosztowo z mojej strony

obecnie jestem po wymianie ukladu zasilania wlacznie z wtryskiwaczami (tez kupa siana)

zczytali dane i nie bylo gadki ze to wina paliwa albo ze nie umie jezdzic

 

tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

Szukam latawca na autostrady.

 

A zatem w ogóle nie rozpatrywałbym serii 3 tylko wahałbym się między 5 i 7 (ewentualnie 6 Gran Coupe jeśli budżet pozwala). Dlaczego? Ano dlatego, że z tego co wiem w serii 3 nie uświadczysz foteli Komfort. I to w zasadzie powinno zamknąć temat. Poza tym o jakiej zgrabności mówisz? Wielokrotnie "ścigałem" się po austriackich czy włoskich serpentynach z serią 7 i uwierz mi, że obaj wyglądaliśmy zgrabnie (w sensie seria 5 i 7). Seria 3 wg mnie nadaje się do miasta i to dla niezbyt dużego singla, ostatecznie dla filigranowej mamy odwożącej dziecko do przedszkola. Jak dużo jeździsz i w większości po autostradach, wybrałbym PRZYNAJMNIEJ serię 5. No i oczywiście 6 cylindrów to podstawa ;)

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Muszę sobie wypożyczyć gdzieś F10 i pojeździć kilka dni. ...tyle, że w okolicy same 520d o ile w ogóle się znajdą w więcej niż jednej wypożyczalni.

Rzecz w tym, że mam takie no, raczej sportowe zacięcie. Ale sprawdzę.

 

A wracając do części technicznej? Jak z dokładaniem wyposażenia?

- aktywny tempomat

- monitorowanie martwej strefy

- monitorowanie pasa ruchu

Jest jakiś wątek o tym? Bo ciężko idzie szukanie. Może na jakimś innym forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"A zatem w ogóle nie rozpatrywałbym serii 3 tylko wahałbym się między 5 i 7 (ewentualnie 6 Gran Coupe jeśli budżet pozwala). Dlaczego? Ano dlatego, że z tego co wiem w serii 3 nie uświadczysz foteli Komfort. I to w zasadzie powinno zamknąć temat."

 

 

 

To że 5 jest bardziej komfortowa od 3 to nie podlega dyskusji.

Natomiast w kwestii samych foteli,według mnie trochę przesadzasz.

Ja po 6 latach przesiadłem się z E61 w którym miałem fotele komfortowe do F30 z seryjnymi fotelami bo sportowe były dla mnie za wąskie i mimo iż dawno lata młodości mam niestety za sobą ja nie odczuwam różnicy czy jakiegokolwiek dyskomfortu niezależnie od ilości pokonanych km.Natomiast odczuwam zasadniczą różnicę na plus F30 w zwinności i trakcji auta.

Może ze względu na datę produkcji nie jestem z tak delikatnej gliny :wink:

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Muszę sobie wypożyczyć gdzieś F10 i pojeździć kilka dni. ...tyle, że w okolicy same 520d o ile w ogóle się znajdą w więcej niż jednej wypożyczalni.

Rzecz w tym, że mam takie no, raczej sportowe zacięcie. Ale sprawdzę.

 

A wracając do części technicznej? Jak z dokładaniem wyposażenia?

- aktywny tempomat

- monitorowanie martwej strefy

- monitorowanie pasa ruchu

Jest jakiś wątek o tym? Bo ciężko idzie szukanie. Może na jakimś innym forum?

 

Przydatne wyposażenie, często korzystam i sobie chwalę. Natomiast wiadomo, że w ostatecznej ostateczności można się obyć bez wspomnianych przez Ciebie opcji ;) Z oczywistych oczywistości dołożyłbym jeszcze automat, HUD, nawigację Pro oraz audio HiFi.

 

Odpowiem od razu o co chodzi z fotelami Komfort. Otóż nie jest tak, że nie da się jeździć na podstawowych taboretach czy na fotelach typu Sport. Da się, ale jak ;) W Komfortach natomiast oprócz o wiele większych możliwości regulacji oparcia, zagłówka, pompowania boczków itd. są jeszcze takie opcje jak aktywna wentylacja i funkcja masażu. Tego w niższych wersjach foteli raczej nie uświadczysz (co najwyżej możesz sobie w nich dobrać opcję regulacji odcinka lędźwiowego). A skoro mowa o długich trasach to te gadżety mogą się okazać przydatne. Opiszę na przykładzie - BMW ma takie fotele Sport (przynajmniej tak było w wersji E60, może w serii F trochę to poprawili, ale na rewelację bym nie liczył), że półskórzane zwykłe fotele z Peugeota 407 są o niebo wygodniejsze, a stwierdzam to na podstawie tras o długości ok. 1500-1700km. Z Peugeota wysiadałem jak nowonarodzony, a w poprzedniej Beemce miałem Sporty i wysiadałem z nich połamany po takich podróżach - tam jeszcze był problem z zagłówkami, które były słabo ustawialne, później poprawiali to dokładając do zagłówka kolejny element, bo inaczej nie szło opierać głowy. Dodam, że nie jestem kaleką - trenuję m.in. piłkę nożną. Teraz mam Komforty w full opcji i po każdej trasie mam pewien niedosyt jazdy. Przyznam, że w przyszłości nie chcę już innych foteli. Co najwyżej następną generację Komfortów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wszystkie fotele komfortowe są wentylowane,pompowane boczki i z funkcją masażu. O tych funkcjach wcześniej nie wspominałeś, a to oczywiście ma istotny wpływ na komfort podróżowania zwłaszcza na długich trasach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę na przykładzie - BMW ma takie fotele Sport (przynajmniej tak było w wersji E60, może w serii F trochę to poprawili, ale na rewelację bym nie liczył), że półskórzane zwykłe fotele z Peugeota 407 są o niebo wygodniejsze, a stwierdzam to na podstawie tras o długości ok. 1500-1700km. Z Peugeota wysiadałem jak nowonarodzony, a w poprzedniej Beemce miałem Sporty i wysiadałem z nich połamany po takich podróżach.

 

Aż się zalogowałem, żeby odpowiedzieć na Twój komentarz :)

 

Na co dzień użytkuję fotele SPORT w F10. Jeżdżę sporo, bo ok 5-6tyś km/miesiąc,a nalatałem już prawie 300tyś.

 

Miesiąc temu miałem okazję testować nówkę G11 z programu BMW RADOŚC Z JAZDY. Jeździłem nią tydzień, zrobiłem 1000km. Była wyposażona w komforty bez masaży, z pompowanymi boczkami na plecach.

 

Moje wnioski:

Na mój tyłek wygodniejsze są SPORTY ponieważ mają wyprofilowane boczki siedziska, w KOMFORTACH boczki siedziska nie były pompowane, więc siedziało mi się jak na kanapie... Zero trzymania ud i tyłka na boki. NIe wiem jak w innych wersjach komfortów czy występują pompowane boki siedziska tak jak pleców, ale ja dla mnie moje SPORTY w F10 wygodniejsze są (w ciągu ostatnich 3 dni wypadło mi zrobić 1800km i jakoś wysiadałem i miałem jeszcze ochotę grillować i bawić się z dziećmi :) )

 

Tak, że może to zależy od wielkości tyłka czy przyzwyczajeń, ale mi wygodniej w mojej F10 :cool2: (oczywiście to moje subiektywne odczucie i nie dyskutuję o komforcie wnętrza czy jakości materiałów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożyczyłem 520d. Z wypożyczalni więc Komfortów rzecz jasna nie ma. Nawet kamery cofania nie ma ale mam nadzieję, że do piątku trochę się z samochodem zapoznam. Jutro lecę trasę a potem pokręcę się po swoich górskich zakrętasach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak to się mówi, dupy nie urywa. Jak dla mnie to nie jest nawet średnie wyposażenie, więc nie dałbym za ten samochód złamanego grosza, a ile może oczekiwać za niego sprzedający to jest trzeciorzędna sprawa - ważniejsze jest to ile gotowy będzie zapłacić kupujący. Po pierwsze silnik - o nim już było pisane setki stron, więc szkoda się powtarzać. Lipa. Po drugie - fotele. Nie ma ani Sportów ani Komfortów (z masażem i aktywną wentylacją), więc komfort będzie raczej słaby. Audio też ledwie poziom wyżej od podstawowego, które jest chyba najsłabsze w klasie - tu niestety lepiej prezentuje się (tzn. brzmi) choćby Audi, Lexus czy Mercedes. Idźmy dalej - żadnych multimedialnych gadżetów typu system rozrywki z tyłu, kamery cofania czy kamery Side View i/lub Top View. Czterostrefowej klimy też nie ma, co w tej klasie powinno być raczej standardem. Tylna kanapa nie jest podgrzewana. Żadnych asystentów typu zmiana pasa ruchu, wykrywanie kolizji, parkowanie, NightVision. Zero HeadUpa. Xenony bez opcji Dynamic. Bez trybów jazdy (jeśli chodzi o zawieszenie). Pilota do bram garażowych też nie ma, a jest to przydatny gadżet. Niestety, nie ma też bardzo przydatnej funkcji aktywnego tempomatu z funkcją Stop&Go. Dostępu komfortowego oraz elektrycznej klapy bagażnika też nie uświadczysz. Nie ma systemu domykania drzwi Soft-Close co też powinno być must have zwłaszcza jak masz małe dzieci i nie chcesz trzaskać wrotami, żeby przypadkiem nikogo nie obudzić. Zero jakiegokolwiek M-pakietu - czy to zewnętrznego czy wewnętrznego. Manetek zmiany biegów przy kierownicy też brak, choć przy tym silniku może to i lepiej, bo to nie wyścigówka ;) Jeśli Ci się nie spieszy poczekałbym na lepiej doposażony egzemplarz, bo ten spełni wymagania jedynie mało wymagających kierowców, którzy zadowolą się niezbyt mocnym autem z przeciętnym wyposażeniem (oczywiście jak na to co jest dostępne w BMW, bo jak ktoś się przesiada z Fiata to dla niego będzie wypas).

 

Nie bierz zbyt mocno do siebie mojej wypowiedzi. Po prostu starałem się przekazać co można dostać na rynku i co moim zdaniem powinno się znajdować we współczesnym BMW serii 5. W egzemplarzu, który wskazałeś znajduje się tylko niewielki wycinek dostępnych opcji. Pewnie, takim samochodem też można czerpać radość z jazdy, ale trzeba być świadomym, że można mieć większą radochę :) Oczywiście nadmienię, że inni mogą mieć zupełnie inne zdanie i to też jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem szczerze, że miałem F10 prawie w każdej możliwej konfiguracji i doszedłem do wniosku, że wiele rzeczy które kosztują przyzwoite pieniądze są mi do niczego nie potrzebne. Każdy ma inne preferencje.

 

s0nar jeżeli F10 ma mieć te wszystkie opcje to cena będzie o kilkadziesiąt procent wyższa. Można było wziąć nowe za 200k a można była za ponad 400k. Nie jest tak, że każdego stać na opcję którą sobie wymarzył. Czasem trzeba kalkulować i mierzyć siły na zamiary. Gdyby dla każdego poziom o jakim napisałeś był dostępny to pewnie wszędzie byśmy spotykali night vision a nie w jednym egzemplarzu na dwieście.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem szczerze, że miałem F10 prawie w każdej możliwej konfiguracji i doszedłem do wniosku, że wiele rzeczy które kosztują przyzwoite pieniądze są mi do niczego nie potrzebne. Każdy ma inne preferencje.

 

s0nar jeżeli F10 ma mieć te wszystkie opcje to cena będzie o kilkadziesiąt procent wyższa. Można było wziąć nowe za 200k a można była za ponad 400k. Nie jest tak, że każdego stać na opcję którą sobie wymarzył. Czasem trzeba kalkulować i mierzyć siły na zamiary. Gdyby dla każdego poziom o jakim napisałeś był dostępny to pewnie wszędzie byśmy spotykali night vision a nie w jednym egzemplarzu na dwieście.

 

Ty nie rozumiesz, w Polsce liczy się full opcja albo nic! Co z tego, że większość tych aut to wytłuczone, przekręcone i "bezwypadkowe" "igły", których cena jest zbyt piękna by była prawdziwa. Jako społeczeństwo jesteśmy coraz bogatsi ale na nowe piątki na full wypasie mało kogo stać, więc kto kupuje nowe auto to wie, że kompromis musi być. Na kilkuletnich zaczyna się kupowanie na Polaka. Oczywiście są też auta w dobrym stanie na full wypasie, ale te kosztują swoje i nie są już okazją, która kusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja częściej spotykam się z sytuacjami, gdzie kupującego stać na przykład na fajne e60 ale szuka F10. Nie ważne jakie to będzie, co to będzie ale ważne że F10 :) To taki przykład z modelem.

 

Znowu niedawno miałem przypadek, gdzie ktoś narzekał na nagłośnienie i najlepiej, żeby mu znaleźć coś z B&O. Generalnie to mało możliwe do zrealizowania przecież. Po kilku minutach wywnioskowałem, że klient słucha tylko radia. W takim wypadku po co komuś nagłośnienie, które jako opcja kosztuje ponad 20k? :D Ile ludzi tyle pomysłów.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podany egzemplarz dodatkowo ma dołożony ori m-pakiet ;)

cena, którą powiedział właściciel to około 85k.tys. - jedyny plus w takim razie to taki, że auto jest sprawdzone i znam je w sumie od nowości, wszystko serwisowane i z tego co wiem to żadnych przygód z nim nie było

Obecnie mam e53, które zakupiłem po e60 i w sumie dochodzę do wniosku, że to był krok wstecz ;)

Zastanawiam się nad tym autem tylko dlatego, że jest pewne i nie będzie trzeba ryzykować kupując coś "od obcych" ;)

ps. z silnikiem mogą być naprawdę takie problemy? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena, którą powiedział właściciel to około 85k.tys. - jedyny plus w takim razie to taki, że auto jest sprawdzone i znam je w sumie od nowości, wszystko serwisowane i z tego co wiem to żadnych przygód z nim nie było(

 

Według mnie to jest ważniejsze niż jakiekolwiek bajery. Co do ceny i silnika się nie wypowiadam bo się po prostu nie orientuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. z silnikiem mogą być naprawdę takie problemy? :(

 

oj tam, oj tam :norty: mi w tym miesiącu wybije 300.000km przebiegu :cool2:

 

PS - miałem okazję w ubiegłym tygodniu pojeździć nowym SUPERB w najwyższym wyposażeniu w wersji laurin&klement - jakież było moje zdziwienie, że moje 6 tenie auto z takim przebiegiem chodzi ciszej (i mówię zarówno o silniku jak i oporach powietrza), prowadzi się znacznie lepiej i żwawiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te bmw ma przebieg 150tys więc podejrzewam że do 200 powinien być w miarę spokój :D heheh

Cały czas się bije z myślami co zrobić, ale chyba się zdecyduję bo jakby nie patrzeć fajna okazja ;)

trzy ostatnie bmw miałem 3d i w sumie też nie mogę powiedzieć że cały czas z nimi był spokój ale to tylko po zakupie musiałem auto"doprowadzić" do ładu i w sumie reszta to same rzeczy eksploatacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.