Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem tylko tyle, że przy komfortach to jest bo i czasem ustawiałem. Nie pamiętam czy można ustawić temperaturę, na pewno można ustawić siłę grzania np. co bardziej siedzisko czy oparcie.

Temperaturę można z pewnością ustawić kodowaniem, bo na tył sobie też zmieniałem.

spacer.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znany tamat mam niestety tak samo,jak znajdę chwilę to się za to wezmę.
Opublikowano
u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

Padają jak ludzie kolanami na siedzenia siadają albo oddają auto do czyszczenia w środku. Moje całe szczęście już 100k km wytrzymały i działają bez zarzutu.


Odpięcie baterii, wyciągnięcie fotela (4 śruby), zdjęcie tapicerki i zaizolowanie przepalonego miejsca porządnie da się zrobić samemu. Koszt parę złotych i 3-4h czasu.

spacer.png

Opublikowano
u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

Padają jak ludzie kolanami na siedzenia siadają albo oddają auto do czyszczenia w środku. Moje całe szczęście już 100k km wytrzymały i działają bez zarzutu.


Odpięcie baterii, wyciągnięcie fotela (4 śruby), zdjęcie tapicerki i zaizolowanie przepalonego miejsca porządnie da się zrobić samemu. Koszt parę złotych i 3-4h czasu.

 



Robiłeś to już kiedyś? Tapicerka schodzi łatwo? Czy trzeba ciąć coś a potem spinac na trytytki? Ma może ktoś jakiś instruktaż?


Właśnie próbowałem zajrzeć do mojego fotela i powiem szczerze nie ma jakiejś wielkiej filozofii. .. ale problem polega na tym ze mata grzewcza jest zintegrowana z tapicerka skórzana i pokryta taka gombczastą siatka czy materiałem i zeby znaleźć przerwany obwód trzeba wszystko zrywać. . Wiec nie wydaje mi się zeby to była praca na 3-4 godz. Złożyłem wszystko spowrotem i temat narazie zamrożon... jak ktoś zna jakiś leprzy sposób. .. dawać tutaj

Opublikowano
mi sie dwa razy fotele prawie zapalily,dawno temu raz w volvo 740 na bezowej skorzanej tapicerce, zostal slad po kablach pod skora. drugi raz w renault, zaczal sie palic przy laczeniu z oparciem, fotel byl z matterialu i powstala duza dziura wielkosci 5 złotych. bal bym sie cos grzebac przy matach.
Opublikowano
u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

Padają jak ludzie kolanami na siedzenia siadają albo oddają auto do czyszczenia w środku. Moje całe szczęście już 100k km wytrzymały i działają bez zarzutu.


Odpięcie baterii, wyciągnięcie fotela (4 śruby), zdjęcie tapicerki i zaizolowanie przepalonego miejsca porządnie da się zrobić samemu. Koszt parę złotych i 3-4h czasu.

 



Robiłeś to już kiedyś? Tapicerka schodzi łatwo? Czy trzeba ciąć coś a potem spinac na trytytki? Ma może ktoś jakiś instruktaż?


Właśnie próbowałem zajrzeć do mojego fotela i powiem szczerze nie ma jakiejś wielkiej filozofii. .. ale problem polega na tym ze mata grzewcza jest zintegrowana z tapicerka skórzana i pokryta taka gombczastą siatka czy materiałem i zeby znaleźć przerwany obwód trzeba wszystko zrywać. . Wiec nie wydaje mi się zeby to była praca na 3-4 godz. Złożyłem wszystko spowrotem i temat narazie zamrożon... jak ktoś zna jakiś leprzy sposób. .. dawać tutaj

 

Nie na szczęście jeszcze nie musiałem. Z tego co wyczytałem to tak jak mówisz nie ma wielkiej filozofii, nic nie trzeba ciąć. Najczęściej przepala się przewód doprowadzający a nie gdzieś w środku maty. Tu masz np. częste miejsce


https://i.ebayimg.com/00/s/OTYwWDcyMA==/z/RcgAAOSwxc5cpAtA/$_10.JPG

https://i.ebayimg.com/00/s/OTYwWDcyMA==/z/zn4AAOSw3JxcpAtA/$_10.JPG


to jest w miejscu gdzie leży zapalniczka.



A tu jeszcze instrukcja z etisa


https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-m550d-xdrive-tou_201304/repair-manuals/52-seats-motorcycle-seat/52-17-front-seat-comfort/1MMpvNY8

spacer.png

Opublikowano

Ooo... wielkie dzięki. .. to juz jest nie zła podpowiedź. Dzięki kolego. Spróbuję jeszcze raz sie zabrac za to w wolnej chwili... nie wiem kiedy ale postaram się porobić jakieś fotki



No i udało się :D Dzięki instrukcji i zdjęcia na którym bylo rzekome przepalenie kabla które wysłał kolega powyżej okazało się ze przepalony był dokładnie ten sam kabel co ze zdjęcia. Niestety kable są powtapiane w piankę i są bardzo cieniutkie.. gąbka była lekko przypalona co świadczy o tym ze mogło się zapalić pod tyłkiem. Trzeba bardzo lekko i starannie i powoli podcinac te piankę bardzo ostrym nozykiem żeby dostać się do przepalonego kabelka. Potem dokładnie polutowac wszystko. Żeby całość była w jednym miejscu obkleilem to hot gunem lekko na gorąco potem ubytki wycietej pianki w miejscu gdzie są kable wypelnilem silikonem i nakleilem na to wszystko łatkę z dętki żeby wszystko zasłonić. Wszystko złożyłem do kupy i do auta. Działa jak ta lala. Grzeje w tylek aż miło. Porobilem fotki tego przepalonego miejsca i efektu końcowego ale bladego pojęcia nie mam jak je tu wrzucić . Podziękowania dla kolegi "comeasyouare:. :cool2:

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Też byłbym zainteresowany technologią naprawy i efektem długotrwałym.

Proszę o info na priv jeśli możesz.

Opublikowano
Nie czekając na informacje dziś naprawiłem grzanie maty siedziska. Trwało to z 40 minut, a miałem dokładnie taki sam przypadek przepalenia jak na zdjęciach. Naprawdę prosta sprawa, polecam. Od 4 lat nie działało, a od teraz mam znów grzanie :lol:
Opublikowano
Kolego podpowiedz proszę jak to robiłeś. Rozumiem że wymontowujemy fotel i działałamy jak rozumiem od dołu ale tam jest gąbka czy ją trzeba wyciąć w miejscu zasilania maty?
Opublikowano

Bez wyciągania fotela. Mam comforty, więc wyjąłem zaślepkę pod fotelem, potem odkręciłem wysuwane podparcie ud, wypiąłem kostkę i wyjąłem drugą zaślepkę spod niej.

Bierzesz wąskie kombinerki i zdejmujesz spinki od poszycia. Odchylasz i widzisz przypalony przewód. Ja nic nie musiałem wycinać. Polutowałem, założyłem koszulkę termokurczliwą i podkleiłem izolacją z takim meszkiem. Test wykonałem za własnej skórze. Poskładałem i już. Zdjęć nie robiłem.

Opublikowano
Wysuwane podparcie ud to chyba jest w sportowych fotelach. Ja takie właśnie mam. Komforty chyba tego nie mają. Rozumiem że trzeba tą wysuwaną poduszkę zdemontować a pod nią są blaszki mocujące skórę poszycia i dostałeś się do drutów od góry. Ja zakładałem że jedyna droga dostępu jest od dołu. W sobotę coś podziałam.
Opublikowano
Ok to to samo co u mnie tylko moje są brązowe. Te zaślepki to rozumiem że jest to ten element między kanapą główną a wysuwanym podparciem pod kolana?
Opublikowano
Witam Panowie, rozebrlaem swój fotel I mam też przrpalony kabelek w tym miejscu gdzie łączy się z oparciem na uda z tym że mam pytanie gdzie jest kabelek zasilajacy bo ten widzę że idzie tylko od fotela do tego oparcia na uda
Opublikowano

Panowie, jeśli ktoś z Was posiada dokumentację zdjęciowa jak sprawdzić te kabelki to chętnie obejrzę.


Zastanawiam się czy jak mam dokładane komforty i nie mam w komputerze pokładowym opcji ustawienia grzania dupy to może po prostu z jakiegoś kompa diagnostycznego trzeba to włączyć? Bimmertool?

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, jeśli ktoś z Was posiada dokumentację zdjęciowa jak sprawdzić te kabelki to chętnie obejrzę.


Zastanawiam się czy jak mam dokładane komforty i nie mam w komputerze pokładowym opcji ustawienia grzania dupy to może po prostu z jakiegoś kompa diagnostycznego trzeba to włączyć? Bimmertool?

 


Szkoda, że nie doczekałeś się odpowiedzi. :(

[edit]

Przepraszam, ale musiałem wykasować swój wcześniejszy bełkot. :wink:

Właśnie jestem po ponownym demontażu foteli. Zrobiło się późno i prace ustały na etapie zdejmowania poszycia. Ze wstępnych oględzin wychodzi, że z wysuwaną częścią jednak jest coś nie halo.

Na łączeniu siedziska i oparcia nie zauważyłem "przysmażonych" miejsc. Mata siedziska wygląda jak nowa. :?

Cdn.


[edit]

Aby nie dublować tematu... istnieje wątek równoległy.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=394359&p=2856865#p2856865

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.