Skocz do zawartości

E34 Touring wersja USDM - pytania


ashman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

po napisaniu pierwszego, powitalnego posta w odpowiednim dziale czas na zadanie paru pytań ze strony nowicjusza ;) W telegraficznym skrócie i celem wprowadzenia w temat to powiem, że szukam E34 Touring w benzynie (525 i wyżej) i natknąłem się na pewien egzemplarz, który przykuł moją uwagę. Jest to wersja 525i z 94 roku, wersja na rynek USA. I teraz pytania jakie mnie nurtują:

 

1) skrzynia jest AUT a właściciel twierdzi, że na 100% jest to skrzynia 5-cio biegowa co niestety kłóci się z tym co pokazuje dekoder VINu bo tam wychodzi, że 4-ro biegowa. Nie wiem jak to możliwe bo z tego co wyczytałem to był podajże w 1992 roku face-lifting i skrzynie faktycznie były zmieniane na 5-cio biegowe. Ktoś wyjaśni o co może chodzić ?

2) W/g właściciela wersja USDM została dostosowana na rynek europejski gdyż Europy jak się okazuje nigdy nie opuściła ;) Zatem posiada (w/g właściciela) dostosowane zawieszenie i chłodnice skrzyni biegów - czy ktoś może to zweryfikować czy tak mogło być ?

3) Nie znalazłem specjalnych różnic w wersji EUR vs. USDM (oprócz detali typu światła itp) - czy były jakieś zasadnicze różnice w częściach itp? Pytam oczywiście pod kątem późniejszego serwisu.

4) Dekoder VINu nie pokazuje kompletnego wyposażenia: np. klimatyzacji (jest na 100%) czy szpery (właściciel twierdzi, że jest - ja nie wiem bo na żywo nie widziałem ;) - czy ktoś może też tutaj skomentować jak to należy rozumieć (niezgodność VINu ze stanem faktycznym lub vice versa ;))

 

To chyba tyle. Ewentualnie będę "dopytywał" w tym wątku ;) Dzięki serdeczne z góry za pomoc.

 

Paweł

 

P.S. Podaję VIN gdyby komuś był potrzebny: WBAHJ6328RGD24351

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej konfiguracji auto zjechało z taśmy:

 

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia WBAHJ6328RGD24351

Kod typu HJ63

Typ 525I TOURING (USA)

Typoszereg E E34 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M50

Pojemność skokowa 2.50

Moc 141

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor OXFORDGRUEN METALLIC (324)

Tapicerka (0203)

Data prod. 1994-01-31

Fabryka: Dingolfing

 

Składanie Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

 

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera

S385A DACHTRAEGER-LAENGSSCHIENEN System bagażnika dachowego

S404A DOPPEL-SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH DOUBLE COVER-SLIDING LIFTING ROOF

S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektryczna

S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera

S553A BORDCOMPUTER IV MIT FERNBEDIENUNG Komputer pokładowy IV z pilotem

S640A AUTOTELEFONVORBEREITUNG Instalacja pod montaż tel. uniwers.

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Elektroniczny immobilizer

 

Wszelkie zmiany w wyposażeniu zostały dokonane przez poprzednich właścicieli. Wersja na rynek US nie różni się zbytnio od europejskiej (obrysy, reflektory mijania bez "uśmiechu" i postojówki, zegary...na tym koniec zmian).

 

Jeśli chodzi o skrzynię - to z M50B25 po lifcie (rok modelowy '95) występowała ZF 5HP18 - skrzynia 5 biegowa + lock up.

Odnośnie klimatyzacji - na rynek USA była ona wyposażeniem standardowym, dlatego nie jest wypisana jako wyposażenie dodatkowe. Podobnie jak ASAP nie wyrzuca informacji o ABS, który jest na wyposażeniu każdego e34 po małym lifcie (rok modelowy '93).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez lieder_r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lieder_r, dzięki serdeczne za objaśnienie. A ta skrzynia automatyczna, którą pokazuje dekoder VIN-u (4 biegi) to mam rozumieć jest błąd ?

Jak wygląda jeszcze sprawa tego 'dostosowania' do rynku europejskiego ? Czy faktycznie na USA szły skrzynie bez chłodnicy i w tym wypadku taka chłodnica została dodana ?

No i ostatnie nurtujące mnie pytanie: LSD - limited slip differential - w/g VINu nie ma, w/g właściciela jest - jak sprawdzić organoleptycznie jak będę oglądał samochód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były E34 bez ABSu, np ja mam M20B20 z 89r, nawet na realoem są wahacze tylne bądź piasty na wersję z lub bez.

 

A gdzie Ci VIN mówi, że to 4biegi?

Hm, spisać oznaczenia i sprawdzić w necie :) Ale możesz podlewarować auto i jak pokręcisz kołem tylnym (gdy drugie jest zablokowane np. przez podłoże) to znaczy, że zwykły most, jak nie dda rady nim obrócić, to masz szperę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj: http://www.decodethis.com/VIN-Decoded/vin/WBAHJ6328RGD24351 - widać: "Transmission 4-Speed Automatic Overdrive"

 

I jeszcze jak wejdę na WebETK to po VIN-ie w częściach zamiennych skrzynia biegów widnieje jako: A4S270/310R co chyba należy rozumieć jako 4 biegową ;) Ale mogę się oczywiście mylić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wersja na rynek US nie różni się zbytnio od europejskiej (obrysy, reflektory mijania bez "uśmiechu" i postojówki, zegary...na tym koniec zmian)

 

No i napisy na desce rozdzielczej / guzikach komputerze / manetkach są po angielsku a nie po szkopsku :) Plus angielska instrukcja w schowku, opisy na skrzynce bezpieczników itp...

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skrzynia ma 5 biegów to na manetce powinny być biegi 2, 3, 4, D, N, P. Ja też mam tą skrzynię ZF5HP18 mimo że dekoder postuluje AS310.

Szpery na wygląd nie da się wykryć ale sprawdzisz jak wyżej, lub na postoju skręć kierownicę na max i rusz z wygarem - jak jest szpera to zapiszczy jedno koło.

Fajne auto, fajnie wyposażone, bierz go ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skrzynia ma 5 biegów to na manetce powinny być biegi 2, 3, 4, D, N, P. Ja też mam tą skrzynię ZF5HP18 mimo że dekoder postuluje AS310.

Szpery na wygląd nie da się wykryć ale sprawdzisz jak wyżej, lub na postoju skręć kierownicę na max i rusz z wygarem - jak jest szpera to zapiszczy jedno koło.

Fajne auto, fajnie wyposażone, bierz go ;)

 

AS310 to własnie 5hp18, a co do szpery to chyba na odwrót? :D

http://s10.postimg.org/3yu3kileh/Edytowane_zdj_cia.jpg


Lamere - 525tdsA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.