Skocz do zawartości

sterownik DSC - wymiana czy naprawa? - 530i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

od miesiąca świeci mi się kontrolka DSC na zegarach, oczywiście kontrola trakcji nie działa - BMW e39, 530i 2001r. ABS jest sprawny, zegary działają. Komp pokazał błąd czujnika położenia koła kierownicy oraz brak pracy pompy. Wczoraj przy okazji wymiany uszczelki misy oleju problem został poddany głębszej analizie, błędy skasowane i wrócił tylko ten dotyczący pompy. Pompa została podpięta na krótko, bez sterownika i kręci w prawo i w lewo...Obstawiam "uwalony sterownik"...Na a...gro jest tego od groma ale czy warto kupować używkę skoro BMW ma problemy z trwałością sterowników? Czy po podmianie sterownika należny wykonać adaptację do pompy? Czytałem, że tak. Czy może od razu zarzucić ten pomysł i naprawić sterownik (wymienić tranzystor, przelutować styki)? Proszę o info czy ktoś z forum naprawiał już sterownik i jaka była jakość naprawy, koszt oraz czas? A może ktoś, świadczy usługi naprawy sterowników?

Proszę o pomoc....

Edytowane przez dejot1984
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy wymianie na inny trzeba będzie na pewno przekodować, inaczej będzie działał tylko ABS.

Ja naprawiałem u elektronika w Rzeszowie, godzinka i 100pln i zrobione, działa już 6-7miesięcy.

U mnie winne były przerwane styki.

Na allegro ogłasza się dużo osób które naprawiają sterowniki, podzwoń, przedstaw objaw, może powiedzą czy to coś od strony sterownika, czy jakaś inna usterka.

Opublikowano
Przy wymianie na inny trzeba będzie na pewno przekodować, inaczej będzie działał tylko ABS.

Ja naprawiałem u elektronika w Rzeszowie, godzinka i 100pln i zrobione, działa już 6-7miesięcy.

U mnie winne były przerwane styki.

Na allegro ogłasza się dużo osób które naprawiają sterowniki, podzwoń, przedstaw objaw, może powiedzą czy to coś od strony sterownika, czy jakaś inna usterka.

Problem z ludźmi z allegro polega na tym, że nie mają 100% pozytywnych opinii a zatem to ja mogę być tym kolejnym, który został nabity w butelkę...takie rzeczy uważam lepiej robić u poleconych fachmanów. Prześlij proszę na PRV nr do gościa, który ci robił sterownik....Jakość wykonania jest OK..? widać, że ktoś w sterowniku grzebał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, no szczerze ci powiem że to taki "uniwersalny" elektronik był, ja w ciemno strzeliłem że popękane luty i on je poprawiał, nie ma jako tako sprzętu do diagnozy, ale w starszych sterownikach z popękanymi lutami dobry elektronik sobie poradzi, gorzej jest z diagnozą samej usterki.

Z tym problemem sądzę że pasuje do kogoś kto konkretnie siedzi w temacie.

Kolega dał mi namiar na tą firmę, robił u nich 2 sterowniki, mówił że naprawili oba, z czego w jednym ktoś wcześniej już grzebał.

http://www.rapidauto.pl/

Może spróbuj do nich uderzyć, widać że zajmują się ogólnie sterownikami samochodowymi. :wink:

Opublikowano
Ja naprawiałem sterownik abs-u na początku tego roku. Robiłem to w Zgierzu (firma Magnetto), koszt 200 zł., gwarancja na rok. Pojechałem tam osobiście 200 km. w jedną stronę, ale się opłacało. Namiary na firmę znalazłem na allegro, nie było nigdzie opinii w necie na ich temat, 1 pozytywną tylko na forum Toyoty znalazłem. W rozmowie telefonicznej gościu okazał się bardzo rzeczowy, zaryzykowałem, pojechałem i po problemie. Co prawda sprawdziłem sterownik u siebie na miejscu i miałem 100 % pewności, że to on jest uszkodzony. Ale w Zgierzu przed naprawą i tak jeszcze na swoim sprzęcie go sprawdzili przed naprawą.
Opublikowano
decyzja zapadła - sterownik wyląduje u znajomego elektronika gdzie jest mikroskop, chemia do trawienia, pasta przewodząca, profesjonalne lutownice z regulatorami temp, frezarka jeśli się nie uda odciąć obudowy, zalewa do elektroniki, oscyloskop, mierniki, mnóstwo części elektronicznych (w tym tranzystory) itd....... Jak się uda naprawić to podam namiar do gościa...mnie to będzie kosztowało piwo...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam z powrotem z tematem...Sterownik został otwarty...styki obejrzane i nie stwierdzono żadnych uszkodzeń w połączeniach...Rozmawiałem w międzyczasie z kilkoma kolesiami, którzy naprawiają sterowniki i trzech z nich powiedziało, że mam uszkodzoną pompę (tę niskiego ciśnienia)...:/ i że to jest nienaprawialne albo że nie naprawiają sterowników z błędem DSC. Proponowano natomiast zakup nowej pompy ze sterownikiem. Czwarty powiedział, że standardowo uwalają się styki na masie (te grubsze) i często nie można się skomunikować interfejsem ze sterownikiem. Wczoraj ponownie rozmawiałem ze swoim mechanikiem na temat testowania pompy i w szczegółach dowiedziałem się, że:

1. Interfejs łączy się ze sterownikiem i robi diagnozę (błąd 88 PRECHARGE PUMP), pojawił się błąd kąta położenia kierownicy (raz i został skasowany).

2. Pompa ta połączona ze sterownikiem tworząc monoblok działa

3. Pompa doładowująca (wysokiego ciśnienia koło podłużnicy) została uruchomiona na krótko oraz z pozycji programu diagnostycznego - działa

???

Czytałem wczoraj, że DSC może zostać wyłączony z powodu uszkodzenia lub rozkalibrowania czujnika kąta położenia kierownicy....A może szlak trafił moduł ABS/DSC3 patrz link:

http://allegro.pl/bmw-e38-e39-modul-sterownik-abs-dsc-3-i3795107204.html

Opublikowano

tez mialem blad 88 vorlade pompe.ale mechanik mi od razu powiedzial ze te monobloki czy pompy bardzo zadko padaja -przewaznie jest to jakas elektronika (moze czujnik jakis)

ale u mnie byly styki od sterownika dsc pourywane.to sä male zlote czy platynowe druciki.

dalem do goscia co go tu na forum polecali .200 pln i rok gwarancji.

to bylo w 2010.do dzis mi to lata.

daj do speca -lech wolniak. :cool2:

mozna kalibrowac czujnik skretu.

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
tez mialem blad 88 vorlade pompe.ale mechanik mi od razu powiedzial ze te monobloki czy pompy bardzo zadko padaja -przewaznie jest to jakas elektronika (moze czujnik jakis)

ale u mnie byly styki od sterownika dsc pourywane.to sä male zlote czy platynowe druciki.

dalem do goscia co go tu na forum polecali .200 pln i rok gwarancji.

to bylo w 2010.do dzis mi to lata.

daj do speca -lech wolniak. :cool2:

mozna kalibrowac czujnik skretu.

Problem polega na tym, że przyglądając się pod lupka tym drucikom nie widzę aby którykolwiek z nich był urwany, podobnie nóżki styków wyglądają OK. W sterowniku nikt nie grzebał - wszystko oryginał....

Rozmawiałem z kolesiami z Wrocławia, że mogą mi zrobić diagnozę...jeśli sterownik będzie OK kosztuje mnie to tylko wysyłkę, jeśli nie to standardowa cena naprawy wynosi 350 PLN....Sterownik poleci tutaj:

http://www.rapidauto.pl/ (polecane przez naszego kolegę w tym poście)...

Wczoraj chciałem jeszcze dla próby zrobić kalibrację czujnika skrętu...ale oczywiście mój interfejs nie widzieć samochodu....#$%^#$&

Opublikowano

w moim sterowniku ABS tez mialem przerwane styki i naprawe wykonala ELTRONIC z Rumii. fima http://eltronic24.pl/ .

Naprawiaja cala maje rzeczy , nie tylko ABS.

Daja rok gwrancji, dzialala wysylkowo. Jest OK. moge polecic.

Opublikowano
Ja sterownik ABS-u naprawiałem w Zgierzu w firmie Magnetto (byłem tam osobiście prawie 200 km. w jedną stronę). Koszt 200 zł., rok gwarancji, a przy okazji poprawili jeszcze następne styki, żeby za chwilę znowu coś nie walnęło. Także mogę polecić z czystym sercem :cool2:
Opublikowano

Oki, żółć się wylewa, jak cosik pójdzie nie tak.

Ja w swojej pracy serwisowej wyznawałem zasade: "no cure - no pay", czyli jak mi nie wyszło, to dążyłem do rozwiązania problemu, nawet jak dopłacałem do byznesu. I mimo, że dałem doopy, klient był zadowolony.

Zawsze trzeba wyjść z twarzą, aby nie psuć sobie opinii.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
w moim sterowniku ABS tez mialem przerwane styki i naprawe wykonala ELTRONIC z Rumii. fima http://eltronic24.pl/ .

Naprawiaja cala maje rzeczy , nie tylko ABS.

Daja rok gwrancji, dzialala wysylkowo. Jest OK. moge polecic.

kolesie z Rumi przez telefon "wyrzucili" mój sterownik na złom podobnie jak inni z allegro...a goście z Wrocławia dzisiaj go naprawili. Sterownik zawiozłem osobiści (przy okazji wyjazdu służbowego) we wtorek. Naprawiali dopiero dzisiaj, bo wcześniej byli na szkoleniach za granicą - Kontakt z nimi rewelka, opisali usterki (uszkodzone styki od strony niewidocznej po zdjęciu osłonki oraz spalony tranzystor)...Koszt 350 + 30 kurier = 380 brutto. Sterownik po naprawie oczywiście był testowanych. Gwarancję mam na 24 m-ce. Jutro będzie próba na żywym organizmie, oczywiście jak uda mi się połączyć inpą z kompem aby skasować błędy !#@$@%^....

Opublikowano

Sterownik został zamontowany, po odpaleniu auta kontrolki DSC i ABS zgasły bez konieczności kasowania kompem. Wszystko hula jak nowe..Błędy pewnie gdzieś zostały w pamięci, ale to skasuję później....

Co do jakości wykonanej roboty przez RAPID AUTO - na sterowniku nie ma śladu ingerencji poza 3 naklejkami gwarancyjnymi serwisu, który wykonał naprawę.

POLECAM ICH USŁUGI. Jedyny minus to cena...ale może warto zapłacić więcej i mieć wszystko jak należy i estetycznie....

 

dla potomnych - http://www.rapidauto.pl/

 

P.S Dziękuję koledze "SHADOW69" za podesłanie linka do kolegów z Wrocławia...

 

 

Drobna UWAGA - jeśli ktoś planuje jeździć autem bez sterownika to uprzedzam nie działa ABS, DSC, prędkościomierz, ekonomizer, tempomat, PDC nie wyłącza się automatycznie, auto wyraźnie więcej pali i kręci się tylko do 5,5k obr/min, co jest bardzo uciążliwe przy nagłym wyprzedzaniu z pedałem w podłodze - auto nie zmienia biegów jak byśmy chcieli (automat), a silnik szarpie jakby nie dostawał paliwa....

Temat uważam za zamknięty...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.