Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Serdecznie witam kolegow.MAM pytanie zalozylem do swojego autka swiece BRISC SPORT(trzy elektrody) i zaczely sie problemy silnik chodzi nierowno szarpie.Wyczyscilem kroka,dolot sprawdzony,sonda ok.CZYte swiece sa BAD.przedtem byly NGK. :mad2: CZY KTOS juz mial jakies doswiadczenie ze swiecami BRISC.Pozdrawiam Karol :twisted2:
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano
Wydaję mi się że źle zrobiłeś kupując 3 elektrodowe Briski. Załóż nowe NGK i będzie ok. Skoro przed wymianą tak było.
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
Serdecznie witam kolegow.MAM pytanie zalozylem do swojego autka swiece BRISC SPORT(trzy elektrody) i zaczely sie problemy silnik chodzi nierowno szarpie.Wyczyscilem kroka,dolot sprawdzony,sonda ok.CZYte swiece sa BAD.przedtem byly NGK. :mad2: CZY KTOS juz mial jakies doswiadczenie ze swiecami BRISC.Pozdrawiam Karol :twisted2:

Ja tak miałem ale na zużytych Brisk'ach

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
ja zalozylem eksperymentalnie zwykle NGK jednoelektrodowe ( bez opornika ) dobierajac tylko odpowiednia cieplote i powiedzialbym, ze sprawuja sie lepiej od NGK tych zalecanych dwuelektrodowych z opornikiem....
Opublikowano
Ja potwierdzam teze kolegi powyzej NGK sa oki,mam w rodzinie 3 bumki i po eksperymentach z roznymi swieczkami wszyscy mamy teraz NGK
Opublikowano
Serdecznie dziekuje za rady jutro wsadze NGK BKR6EK tak jak bylo poprzednio i mysle ze wszystko powinno byc OKI :cool2:
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano
Kup je na allegro, tam ceny są naprawdę niskie. Sam kupowałem, udało mi się kupić nowe po 8 zł za szt!!, i jesttm bardzo zadowolony. Nic nie kombinuj tylko NGK.
Opublikowano

http://www.allegro.pl/item95588377_swiece_ngk_bkr6ek_v_line_20_bmw_najtaniej_.html - można kupić na allegro po dość przystępnych cenach - przy okazji, to dobry sprzedawca

 

nawet jak świeca ma więcej niż jedna elektrodę, to iskra może pokonac tylko jedną drogę, więc te 3 elektrody, to raczej pic na wodę... choć chętnie bym posłuchał co ma do powiedzenia ktoś, kto zna sensowne uzasadnienie stosowania więcej niż jednej elektrody (najwięcej widziałem 4 na świecę)

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Odpowiedź:

Cyt. z materiałów NGK:

Dlaczego wymyślono świece zapłonowe z kilkoma elektrodami bocznymi?

 

W trakcie każdego zapłonu z materiału elektrodowego uwalniane są molekuły. Zjawisko to określa się jako erozja iskrowa. Zgodnie z przysłowiem "cierpliwa kropla drąży skały", zjawisko to prowadzi do stopniowego usunięcia materiału, z którego wykonana jest elektroda i w konsekwencji do zwiększenia odstępu między elektrodami.

 

Zwiększenie odstępu dopuszczalne jest tylko do pewnej granicy, ponieważ w przeciwnym wypadku wymagane napięcie zapłonowe, zależne w znacznej mierze od odstępu między elektrodami, będzie zbyt duże, co będzie powodowało wypadanie iskry. W nowoczesnych silnikach wypadanie iskry nie może mieć nigdy miejsca, ponieważ powoduje to zwiększenie emisji spalin, ograniczenie mocy silnika i uszkodzenia katalizatora.

 

Aby przedłużyć żywotność świec zapłonowych, można np.: stosować świece z elektrodami wykonanymi z materiałów bardziej odpornych na erozję (platyna itd.) lub zawierające większą ilość elektrod bocznych (2, 3 lub 4). Oba działania mają na celu zagwarantowanie przedłużonej żywotności świecy zapłonowej oraz niezawodnej pracy silnika.

 

Wymagania stawiane ze strony przemysłu samochodowego w stosunku do dostawców części do produkcji w ostatnich latach wyraźnie wzrosły, ponieważ podstawowym kryterium decydującym o zakupie samochodu stało się wydłużenie okresów międzyprzeglądowych.

 

Jeśli w latach 60 okresy międzyprzeglądowe wahały się między 5-10.000 km, to obecnie stosowane świece wytrzymują przebieg 60.000 km.

 

Aby rozwiązać konflikt pomiędzy niezawodnością, długą żywotnością i niskimi kosztami, firma NGK zdecydowała się na produkcję świec zapłonowych z kilkoma elektrodami bocznymi. Firma NGK należy do jednych z pierwszych dostawców tego typu technologii, stosowanej w produkcji seryjnej i znajdującej uznanie wśród największych koncernów motoryzacyjnych (BMW, VW/Audi). Współpraca partnerska w zakresie rozwoju technologicznego pomiędzy producentami samochodów, a firmą NGK zaowocowała stworzeniem wysokiej jakości świec zapłonowych, oferujących klientom końcowym szereg zalet: obniżenie kosztów eksploatacyjnych, wzrost ochrony środowiska i niezawodność pracy silnika.

Pozdrawiam
Opublikowano
a mój samochód chodzil dobrze, ale z racji na to, ze przejechałem na swiecach >60tys postanowilem je wymienic. Zwykłe NGK zamienilem na NGK V 30, na wolnych obrotach nie chodzi juz tak równo jak na starych swiecach. Liczę na to, ze jakoś sie poprawią
Opublikowano
Serdecznie dziekuje za rady jutro wsadze NGK BKR6EK tak jak bylo poprzednio i mysle ze wszystko powinno byc OKI :cool2:

 

Karol

Jeśli jeszcze nie założyłeś NGK BKR6EK to może zastanów się nad Champion. W tym momencie nie mam numerów (mamy takie same świece), ale mogę podać jutro.

Jeździłem ostatnio na NGK właśnie taki model. I mechanik stwierdził, że falowanie na jałowym biegu (lekkie) wynika właśnie z tych świec. Miał z tymi świecami już kilka przypadków reklamacji. Polecił Champion. Wstawiłem, auto jeździ bez zarzutu. Katalogowe Championy

 

Rafał

Opublikowano
witam wlasnie dzisiaj wybieram sie po swieczki jak bys znalazl numer tych CHAMPION to poprosze a tak na marginesie ilu sa elektrodowe :cool2:
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano
witam wlasnie dzisiaj wybieram sie po swieczki jak bys znalazl numer tych CHAMPION to poprosze a tak na marginesie ilu sa elektrodowe :cool2:

 

Champion - dwu ekeltrodowe. Z katalogu.

Numery tych świec mam w domu. A w domu nie mam netu. Więc jutro z samego rana, jeśli to nie za późno, mogę podać. Albo dziś wieczorem sms'em (numer możesz podać na priv'a).

Opublikowano
Dzieki serdeczne wlasnie znalazlem w necie nr katalogowy swiec CHAMPION :mrgreen: zaraz podjade je kupic.pozdro dzieki KAROL
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano

kupiłem świeczki na allegro t ekatalogowe NGK 2-elektrodowe i wkręciłem do śilnika :x jest gorzej niż było jak ruszam z miejsca autkiem to szarpie i duśi sie :( nieiwm co jest :?:

 

stare świece były idento :? tylko bardziej miały wypalone elektrody i autko chodziło dobrze :(

Opublikowano
ja zalozylem eksperymentalnie zwykle NGK jednoelektrodowe ( bez opornika ) dobierajac tylko odpowiednia cieplote i powiedzialbym, ze sprawuja sie lepiej od NGK tych zalecanych dwuelektrodowych z opornikiem....

 

Moglbys podac model tych swiec?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.