Skocz do zawartości

Moje pierwsze BMW- X5 e53 2001 r. parę pytań i problemów


vidalski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

zakupiłem BMW X5 i jest to moje pierwsze BMW. Mam parę niejasności i liczę na waszą pomoc.

 

1. Mam dziwny przycisk ( w sumie jest on zwyczajny) znajduje się pod kierownicą po lewej stronie zaraz przy pedałach, pod gniazdem do komputera. Do czego on służy ?

2. Ma ktoś z was rozmieszczenie oraz schematy przekaźników i bezpieczników.

3. Elektryka mi trochę wariuje i poczytałem że należało by przeczyścić parę styków, czy warto stosować kontakty w sprayu czy raczej zwyczajnie domowymi sposobami ? Opinie na temat takich sprayów są podzielone. Jak tak to jakie firmy warto kupić?

5. A propos pytania wyżej gdzie szukać miejść do czyszczenia już mówię co się dzieje

- samoczynnie otwiera się bagażnik (np. jak włącze światła)

- czasami szyberdach nie chce się automatycznie domknąć po prostu się zatrzymuje i muszę trzymać przycisk

- lusterko prawe przy cofaniu obniża się ale raz na jakiś czas nie chce wrócić na swoje miejsce

- gdy włącze radio i w tym samym czasie ogrzewanie szyby z radia leci biały szum

- czasami fotele (elektryczne z pamięcią) wracają na swoje miejsce po jednorazowym kliknięciu w pamięć a raz trzeba trzymać dopóki się nie ustawiają.

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

Będe bardzo wdzięczny za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

Wychodzi na to, że auto jest po dzwonie i musisz wymienić cały bębenek co zwija pasy. Podczas wypadku, działają na niego duże siły i tak już się dzieje z pasami, że ciężko się zwijają. Co do wariującej elektroniki to także może być efekt powypadkowy i ktoś po prostu połatał instalacje tak jak potrafił. Polecam jechać na komputer zamiast psikać wszędzie wd-40 gdzie popadnie.

Edytowane przez 1Tomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

5. A propos pytania wyżej gdzie szukać miejść do czyszczenia już mówię co się dzieje

- samoczynnie otwiera się bagażnik (np. jak włącze światła)

 

Standardowa usterka w E53 masz do wymiany listwę z lampkami nad rejestracją z tyłu.

Dostaje się tam woda robi zwarcie a że są tam lampki i przycisk otwierania klapy to właśnie taki jest efekt jak wyżej.

 

- czasami szyberdach nie chce się automatycznie domknąć po prostu się zatrzymuje i muszę trzymać przycisk

 

Przesmaruj prowadnice szyberdach ma zabezpieczenie,żeby przypadkiem kogoś nie przyciąć jak ma ciężko to się zatrzymuje lub wraca. Widocznie potrzebuje smaru.

 

- lusterko prawe przy cofaniu obniża się ale raz na jakiś czas nie chce wrócić na swoje miejsce

Częsty problem w bmw E46 E39 i E53 ale nigdy nie wnikałem co za to odpowiada.

 

- gdy włącze radio i w tym samym czasie ogrzewanie szyby z radia leci biały szum

 

To jest również normalne. Nie posiadasz anteny zewnętrznej znajduje się ona w szybie tylnej więc przy ogrzewaniu są zakłócenia.

 

- czasami fotele (elektryczne z pamięcią) wracają na swoje miejsce po jednorazowym kliknięciu w pamięć a raz trzeba trzymać dopóki się nie ustawiają.

 

To zależy od tego czy auto jest odpalone czy zgaszone i czy masz otwarte czy zamknięte drzwi potestuj kiedy jak działają pamięci. Z tego co pamiętam przy uchylonych drzwiach trzeba trzymać guzik przy zamkniętych wystarczy wcisnąć.

 

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

To już akurat dziwne i sugeruje wypadkową przeszłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie napisałem złośliwie. Po prostu jest zajebiście zrobiony. Nie jestem w stanie powiedzieć czy był czy nie. Ale prawie nic nie puka ani nie stuka. W środku jest zadbany, nie widać nigdzie miejsc po uderzeniach. I dodatkowo kolor jest taki sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

To już akurat dziwne i sugeruje wypadkową przeszłość

 

Właśnie rozmawiałem z kolegą. Mówi że mogą być źle złożone. A widziałem że wcześniejszy właściciel (właściwie mąż właścicielki) lubił sobie pogrzebać przy nim. Po wyłączał parę rzeczy, dodał światła dzienne zrobione z długich itp.

 

Dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie napisałem złośliwie. Po prostu jest [bAD] zrobiony. Nie jestem w stanie powiedzieć czy był czy nie. Ale prawie nic nie puka ani nie stuka. W środku jest zadbany, nie widać nigdzie miejsc po uderzeniach. I dodatkowo kolor jest taki sam.

To znaczy, że kowal nie robił blacharki. Wystarczy miernikiem sprawdzić czy był malowany/szpachlowany. Na kanale/podnośniku czy od spodu widać spawy itp

Rozbierz bębęnek a sam stwierdzisz czy źle złożony czy po prostu połamany/powyginany. Co do radyjka to raczej da sie.

Edytowane przez 1Tomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odnośnie pasów, jeśli chodzą bardzo ciężko to nie zawsze znaczy że auto jest po wypadku. Prawdopodobnie są brudne. Wyciągnij cały pas popsikaj smarem silikonowym w sprayu i wytrzyj ściereczka, powtórz czynnośc. I będzie po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dziwny przycisk pod kierownicą,to u mnie służy do rozłączenia namierzania satelitarnego. SATPLUS EURECA. Zamontowane było to przez pierwszego właściciela belga.Po uruchomieniu samochodu, po jakimś czasie pojawia się ciche pikanie około 30 sekund, i trzeba przycisnąć i przytrzymać ten przycisk aby anulować wysłanie sygnału do ich centrali.Działa to na własnym GPS i GSM są dołożone dodatkowe dwie anteny. Jeśli chodzi o fotel kierowcy to przy włączonym zapłonie trzeba trzymać przycisk ustawienia fotela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki waszej pomocy na forum i w PW naprawiłem parę rzeczy sam:

 

1. Ciężko chodzące pasy to nie historia wypadkowa tylko nie wiem brud ? Pomógł smar silikonowy w sprayu. Parę razy psiuknąć wytrzeć czynność powtórzyć i pasy jak nowe! dzięki paul:)

2. tym samym smarem wysmarowałem prowadnice od szyberdachu i uszczelki i na dołkach przestało hałasować o co wcześniej podejrzewałem plastiki

3. Zablokowane drzwi, po otwarciu boczka trzeba było jakąś blaszke przesunąć- pomagał kolega i boom. Działa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.