Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

zakupiłem BMW X5 i jest to moje pierwsze BMW. Mam parę niejasności i liczę na waszą pomoc.

 

1. Mam dziwny przycisk ( w sumie jest on zwyczajny) znajduje się pod kierownicą po lewej stronie zaraz przy pedałach, pod gniazdem do komputera. Do czego on służy ?

2. Ma ktoś z was rozmieszczenie oraz schematy przekaźników i bezpieczników.

3. Elektryka mi trochę wariuje i poczytałem że należało by przeczyścić parę styków, czy warto stosować kontakty w sprayu czy raczej zwyczajnie domowymi sposobami ? Opinie na temat takich sprayów są podzielone. Jak tak to jakie firmy warto kupić?

5. A propos pytania wyżej gdzie szukać miejść do czyszczenia już mówię co się dzieje

- samoczynnie otwiera się bagażnik (np. jak włącze światła)

- czasami szyberdach nie chce się automatycznie domknąć po prostu się zatrzymuje i muszę trzymać przycisk

- lusterko prawe przy cofaniu obniża się ale raz na jakiś czas nie chce wrócić na swoje miejsce

- gdy włącze radio i w tym samym czasie ogrzewanie szyby z radia leci biały szum

- czasami fotele (elektryczne z pamięcią) wracają na swoje miejsce po jednorazowym kliknięciu w pamięć a raz trzeba trzymać dopóki się nie ustawiają.

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

Będe bardzo wdzięczny za odpowiedzi :)

Opublikowano (edytowane)

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

Wychodzi na to, że auto jest po dzwonie i musisz wymienić cały bębenek co zwija pasy. Podczas wypadku, działają na niego duże siły i tak już się dzieje z pasami, że ciężko się zwijają. Co do wariującej elektroniki to także może być efekt powypadkowy i ktoś po prostu połatał instalacje tak jak potrafił. Polecam jechać na komputer zamiast psikać wszędzie wd-40 gdzie popadnie.

Edytowane przez 1Tomasz
Opublikowano (edytowane)
Jeżeli jest po dzwonie to jest naprawdędobrze zrobiony :D byłem na komputerze wyskoczyło paręnascie błędów ale były to stare zapisy. Edytowane przez vidalski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5. A propos pytania wyżej gdzie szukać miejść do czyszczenia już mówię co się dzieje

- samoczynnie otwiera się bagażnik (np. jak włącze światła)

 

Standardowa usterka w E53 masz do wymiany listwę z lampkami nad rejestracją z tyłu.

Dostaje się tam woda robi zwarcie a że są tam lampki i przycisk otwierania klapy to właśnie taki jest efekt jak wyżej.

 

- czasami szyberdach nie chce się automatycznie domknąć po prostu się zatrzymuje i muszę trzymać przycisk

 

Przesmaruj prowadnice szyberdach ma zabezpieczenie,żeby przypadkiem kogoś nie przyciąć jak ma ciężko to się zatrzymuje lub wraca. Widocznie potrzebuje smaru.

 

- lusterko prawe przy cofaniu obniża się ale raz na jakiś czas nie chce wrócić na swoje miejsce

Częsty problem w bmw E46 E39 i E53 ale nigdy nie wnikałem co za to odpowiada.

 

- gdy włącze radio i w tym samym czasie ogrzewanie szyby z radia leci biały szum

 

To jest również normalne. Nie posiadasz anteny zewnętrznej znajduje się ona w szybie tylnej więc przy ogrzewaniu są zakłócenia.

 

- czasami fotele (elektryczne z pamięcią) wracają na swoje miejsce po jednorazowym kliknięciu w pamięć a raz trzeba trzymać dopóki się nie ustawiają.

 

To zależy od tego czy auto jest odpalone czy zgaszone i czy masz otwarte czy zamknięte drzwi potestuj kiedy jak działają pamięci. Z tego co pamiętam przy uchylonych drzwiach trzeba trzymać guzik przy zamkniętych wystarczy wcisnąć.

 

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

To już akurat dziwne i sugeruje wypadkową przeszłość

Opublikowano
Ja też nie napisałem złośliwie. Po prostu jest zajebiście zrobiony. Nie jestem w stanie powiedzieć czy był czy nie. Ale prawie nic nie puka ani nie stuka. W środku jest zadbany, nie widać nigdzie miejsc po uderzeniach. I dodatkowo kolor jest taki sam.
Opublikowano

 

6. Pasy chodzą bardzo ciężko i nie wracają na swoje miejsce z przodu, co z tym zrobić?

 

To już akurat dziwne i sugeruje wypadkową przeszłość

 

Właśnie rozmawiałem z kolegą. Mówi że mogą być źle złożone. A widziałem że wcześniejszy właściciel (właściwie mąż właścicielki) lubił sobie pogrzebać przy nim. Po wyłączał parę rzeczy, dodał światła dzienne zrobione z długich itp.

 

Dzięki za odpowiedź :)

Opublikowano (edytowane)
Ja też nie napisałem złośliwie. Po prostu jest [bAD] zrobiony. Nie jestem w stanie powiedzieć czy był czy nie. Ale prawie nic nie puka ani nie stuka. W środku jest zadbany, nie widać nigdzie miejsc po uderzeniach. I dodatkowo kolor jest taki sam.

To znaczy, że kowal nie robił blacharki. Wystarczy miernikiem sprawdzić czy był malowany/szpachlowany. Na kanale/podnośniku czy od spodu widać spawy itp

Rozbierz bębęnek a sam stwierdzisz czy źle złożony czy po prostu połamany/powyginany. Co do radyjka to raczej da sie.

Edytowane przez 1Tomasz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby włożyć oryginalną nawigację trzeba dołożyć całą instalację antenę czytnik w bagażniku itd

Sporo roboty i rozebranie wnętrza łącznie z wyjęciem dywanów.

Opublikowano
A radio z duzym monitorem czy malym wyswietlaczem?? Jak duzy to mozesz sprawdzic sprzet marki Dynavin. Jest na forum o tym radiu i paru uzytkownikow wiec popytaj.
Opublikowano

Witam.

Odnośnie pasów, jeśli chodzą bardzo ciężko to nie zawsze znaczy że auto jest po wypadku. Prawdopodobnie są brudne. Wyciągnij cały pas popsikaj smarem silikonowym w sprayu i wytrzyj ściereczka, powtórz czynnośc. I będzie po problemie.

Opublikowano
Jeśli chodzi o dziwny przycisk pod kierownicą,to u mnie służy do rozłączenia namierzania satelitarnego. SATPLUS EURECA. Zamontowane było to przez pierwszego właściciela belga.Po uruchomieniu samochodu, po jakimś czasie pojawia się ciche pikanie około 30 sekund, i trzeba przycisnąć i przytrzymać ten przycisk aby anulować wysłanie sygnału do ich centrali.Działa to na własnym GPS i GSM są dołożone dodatkowe dwie anteny. Jeśli chodzi o fotel kierowcy to przy włączonym zapłonie trzeba trzymać przycisk ustawienia fotela.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzięki waszej pomocy na forum i w PW naprawiłem parę rzeczy sam:

 

1. Ciężko chodzące pasy to nie historia wypadkowa tylko nie wiem brud ? Pomógł smar silikonowy w sprayu. Parę razy psiuknąć wytrzeć czynność powtórzyć i pasy jak nowe! dzięki paul:)

2. tym samym smarem wysmarowałem prowadnice od szyberdachu i uszczelki i na dołkach przestało hałasować o co wcześniej podejrzewałem plastiki

3. Zablokowane drzwi, po otwarciu boczka trzeba było jakąś blaszke przesunąć- pomagał kolega i boom. Działa!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.