Skocz do zawartości

e39 523i przestaje dzialac abs i kontroloa trakcji


mardok1980

Rekomendowane odpowiedzi

od kilku dni po zapaleniu silnika po krótkim czasie zapala się tzn przestaje działac abs i kontrola trakcji.Włączam silnik ruszam przejezdzam może kilometr i zapalają mi się te kontrolki a wczoraj od razu po zapaleniu silnika.Orientuje się ktoś co to może być? jaka przyczyna? będę wdzięczny za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub pada sterownik abs-u, miałem podobne objawy, wymieniłem czujnik bo taki błąd pokazał komp, a później okazało się, że walnięty jest sterownik. Jak chcesz mieć pewność 100%, to sprawdź najpierw sygnał na sterowniku. Koszt naprawy sterownika z gwarancją na rok 200 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie wstawiłem do warsztatu bo jeszcze predkosciomierz mi nawalił i i w zawieszeniu cos stuka,jak to zrobie to pojade na kompa i zobaczę co pokaze i rozumiem z tego co piszecie ze ten sterownik również odpowiada za kontrole trakcji? bo asc i abs zapalają się równoczesnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Również za prędkościomierz.

I jak prędkościomierz umarł to znaczy , że umarł czujnik lewy tył.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze powiedz mi jak ten czujnik się nazywa to przekaze temu co mi naprawia bo on elektryką się niezajmuje wiec pewnie tez niebedzie wiedział jaka jest przyczyna wiec mu pomoge i powiem co ma kupic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

CZujnik ABS lewy tył.

Dla pewności sprawdź jaki masz kolor wtyczki czujnika bo były dwa rodzaje.

Kup ten sam kolor.

Najlepiej siemens.

 

A od siebie dodam , że jak on się nie zajmuje elektryką to lepiej poszukaj takiego co się zajmuje.

Bo moje porady są poradami na odległośc i mimo tego powinieneś podłaczyc pod kompa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to już wiem ze albo sterownik albo ten czujnik wiec musze podjechać do eektryka z kompem i zobaczymy co wyjdzie.To dzięki za pomoc i napisze co to było po usunieciu tej usterki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również za prędkościomierz.

I jak prędkościomierz umarł to znaczy , że umarł czujnik lewy tył.

Dokładnie kolego :D

A odnośnie czujnika to polecam firmy ATE. Wymieniłem już 3 tej firmy i od kiedy posiadam auto i wszystko gra. Czekam jeszcze na ten 4 kiedy padnie i też wymiana na ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na kompie może Ci nie wyjść usterka sterownika, do sprawdzenia sygnału służy jakieś urządzenie, którego nazwy niestety nie znam. U mnie elektronik samochodowy sprawdzał w ten sposób, że odpiął pod maską od sterownika abs-u wtyczkę z wszystkimi przewodami od czujników, sprawdził tym urządzeniem sygnał na przewodach z każdego z czujników, a później sprawdził sygnał z każdego kanału ze sterownika i na jednym pinie przy sterowniku wyszło, że brak sygnału. Wcześniej też podłączałem auto pod kompa i pokazywało błąd czujnika prawy tył, a okazało się że guzik prawda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również za prędkościomierz.

I jak prędkościomierz umarł to znaczy , że umarł czujnik lewy tył.

Dokładnie kolego :D

A odnośnie czujnika to polecam firmy ATE. Wymieniłem już 3 tej firmy i od kiedy posiadam auto i wszystko gra. Czekam jeszcze na ten 4 kiedy padnie i też wymiana na ATE

 

A ATE nie sprzedaje czasami czujników Siemensa? :wink: bo tak coś mi się kojarzy, ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również za prędkościomierz.

I jak prędkościomierz umarł to znaczy , że umarł czujnik lewy tył.

Dokładnie kolego :D

A odnośnie czujnika to polecam firmy ATE. Wymieniłem już 3 tej firmy i od kiedy posiadam auto i wszystko gra. Czekam jeszcze na ten 4 kiedy padnie i też wymiana na ATE

 

A ATE nie sprzedaje czasami czujników Siemensa? :wink: bo tak coś mi się kojarzy, ale może się mylę.

 

Kurcze nie wiem, zawsze przychodziło w pudełku ATE a na czujniku nie zauważyłem aby pisało ATE lub Siemens :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja założyłem czujnik BOSCH i mi cyka,drogi kolego jeśli masz takie problemy jak opisujesz to na 100000% czujnik lewego koła ABS a jak to nie pomoze ty 100% sterownik,powodzenia zycze mnie ten problem w mojej 520i wyniosl 1000tys. zl i za ABS w BMW już wiem wszystko a wiedz pytaj?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta metoda na sprawdzenie. Jeśli wychodzi błąd lewego tylnego, to się zamienia tylne miejscami i potem jak wywali błąd prawy tył a lewy ok. to 100 procent czujnik i nie ma co się bawić ze sterownikiem i tyle. Jak dalej będzie ten sam błąd mimo zamiany czujników miejscami, to wtedy można się zacząć martwić o sterownik lub wiązkę idącą do czujnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem to samo tylko mi pokazywało na komputerze czujnik abs lewego koła a okazało sie ze sterownik był padniety dałem do regeneracji i narazie jest ok wszystko działa poprawnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta metoda na sprawdzenie. Jeśli wychodzi błąd lewego tylnego, to się zamienia tylne miejscami i potem jak wywali błąd prawy tył a lewy ok. to 100 procent czujnik i nie ma co się bawić ze sterownikiem i tyle. Jak dalej będzie ten sam błąd mimo zamiany czujników miejscami, to wtedy można się zacząć martwić o sterownik lub wiązkę idącą do czujnika.

 

Życzę powodzenia przy przekładaniu fabrycznie zamontowanego jeszcze czujnika abs-u w aluminiowym zawieszeniu BMW :mrgreen: :norty:

Poza tym po co babrać się w zamiany czujników, skoro badanie, użyje fachowej nazwy, "oscyloskopem" bez ściągania nawet koła trwa 10 minut? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak padł tylny lewy czujnik, to zegary też przestają działać. Ale jak w sterowniku abs-u padł kanał odpowiedzialny za tylny lewy czujnik, to objawy są takie same. Dlatego najskuteczniejszą metodą na zdiagnozowanie powodu usterki jest badanie owym oscyloskopem i mówię to z własnego doświadczenia sprzed miesiąca :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.