Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

słuchajcie czy możliwe jest żeby regulatory świateł "same" z siebie pękły?

wiem że panują tam bardzo wysokie temperatury itd.

coś mi ostatnio nie podobało się że światła słabo świecą.

wczoraj wieczorem zrobiłem test...odpaliłem światła, odszedłem na 10 m i spojrzałem - światła świecą ledwo ponad kolana,

z tego co wiem to powinny być mniej więcej na wysokości pasa osoby średniego wzrostu (180cm)

Poza tym w poprzedniej beemce, po włączeniu świateł, widoczne było jak reflektory się poziomują, tutaj tylko widzę jak jaśnieje światło... nic się nie dzieje w poziomie ani pionie...

Sprawdzałem łapiąc za wtyczkę, i jest luz w jednym i w drugim reflektorze... tzn ruszając za wtyczkę od xenonów można przemieścić w przód/tył ok 1 cm...to chyba objaw pękniętych regulatorów.

 

NIedługo mam zamiar wysłać lampy do regeneracji więc i regulatory zostaną wymienione...

polecicie coś konkretnego.

 

Na necie są czarne za ok 35 zl na klosz i jakieś takie aluminiowe za ok 45zl

wysyłam lampy do regeneracja-hc - a oni chyba dają te czarne - dadzą radę na następne 5 lat ?

 

z góry dzięki za info.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniej masz pęknięte regulatory.Plastki z którego są zrobione są nietrwałe,kruche, często się łamią i rozpadają (słyszałem opinie,że xenon jeszcze bardziej je niszczy).Miałem takie same objawy jak u Ciebie-jeden z reflektorów ruszał mi się i światło było skierowane w dół.

Kupiłem na Allegro czarne regulatory i wymieniłem je w obu lampach-2 lata i jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super. Dzięki za info

Teraz mam pytanie:

Przy przekreconym kluczyku i włączonym zaplonie

Regulacja świateł działa reflektory podnoszą sie i opadają

Widać ze si poziomuja

 

Jak ospale silnik... Włączam światła. A tam zero reakcji

ze strony silniczków ...

Co to może być. Dzisiaj to sprawdziłem.

Dziwna sprawa. Macie jakieś pomysły.

Dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Przy przekreconym kluczyku i włączonym zaplonie

Regulacja świateł działa reflektory podnoszą sie i opadają

Widać ze si poziomuja

 

To nie jest poziomowanie,tylko test reflektorów ,wykonywany za każdym razem po przekręceniu kluczyka.

 

Jak ospale silnik... Włączam światła. A tam zero reakcji

ze strony silniczków ...

 

Wtedy zaczyna się poziomowanie,ale jak kolega wyżej napisał masz połamane regulatory.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, ale czy podczas testu przy połamanych regulatorach poziom świecenia zmieniałby się ?

nagrałem filmy.

 

Tutaj przy odpalonym silniku

 

A tutaj na zgaszonym...

 

Ewidentnie widać, że przy zgaszonym silniku, zapłon włączony, podczas wyłączania i włączania świateł, silniki pracują.,

na włączonym silniku nic się nie dzieje

Dziwna sprawa,

sprawdzałem czujnik położenia z przodu podłączony, wygląda ok, tylko kabelki lekko odsłonięte,,,

Z tego co się orientuję powinien być jeszcze jeden z tyłu... ale do tego muszę podnieść auto bo nie widzę jak stoi...

może go nie ma wcale...

zawsze są dwa ?

 

to że regulatory do wymiany to się domyślam, 11 lat już mają...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra,

dzisiaj zdjąłem koło z tyłu,... na szczęście jest czujnik,

i wygląda całkiem zdrowo,

kostka siedzi konkretnie.

prysnąłem wd i rozruszałem go trochę... chodzi luźno.

zastanawiam się tylko czy jest poprawnie ułożony.

na kilku fotach na necie wyglądało to podobnie na podniesionym samochodzie,

jednak po opuszczeniu, cięgło i zawór są jakby pod kątem prostym... czy nie powinny iść równolegle...

w sensie ramie skierowane w stronę wtyczki ?

u mnie na podniesionym było tak:

http://imageshack.com/a/img801/681/4nbu.jpg

http://imageshack.com/a/img845/4287/6nge.jpg

http://imageshack.com/a/img401/9343/bmyg.jpg

http://imageshack.com/a/img542/4302/emtb.jpg

Czy to jest poprawne położenie ?

 

Jak zapaliłem światła i ruszałem czujnikiem... nic się nie działo, reflektory nie zmieniały położenia

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj rano sprawdziłem jak jest u mnie.

Otóż światła nie poziomują się przy nie włączonym silniku-gdy załączę silnik wtedy zaczynają się poziomować.

Jak zapaliłem światła i ruszałem czujnikiem... nic się nie działo, reflektory nie zmieniały położenia

 

Wymień regulatory i wtedy zobaczysz - zaczynasz kombinować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Racja. Najpierw lampy musza być sprawne

Będzie kasa to wysyłam na kompletna regenerację.

Wtedy będziemy myślec.

A może będzie ok

Dam znać

 

Edit:

Podłączyłem kompa i chciałem sprawdzić moduł regulacji świateł... niestety nie udało się połączyć.

z LCM bez problemu

http://imageshack.com/a/img801/7818/k2mb.png

 

 

 

EDITII:

Trafiłem na takie cudo...

viewtopic.php?f=69&t=145087&start=15

wzglda na to że poza regulatorami wszystko powinno być ok.

 

Są jakieś sposoby, żeby sprawdzić poziomowanie świateł przy sprawnych reflektorach ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czlowiek to się całe życie uczy...

Kolega kobra21 miał oczywiście rację.

 

test reflektorów odpala się w dwóch sytuacjach:

1. uruchomieniu świateł na wyłączonym silniku

2. zaraz po uruchomieniu silnika ;)

w moim przypadku, jak odpalałem światła a silnik już pracował, dawno było po teście a reflektory ustawione.

Dzisiaj sprawdzałem.

odpaliłem auto i następnie bardzo szybko po odpaleniu włączyłem światła... poruszały się tak samo jak na zgaszonym silniku.

wszystko tak jak ma być.

Wielkie dzięki jeszcze raz !

 

Co do samego poziomowania,

można w jakiś sposób to sprawdzić ? czy działa ?

znalazłem procedurę, żeby na ścianie zaznaczyć wysokość świecenia świateł, następnie załadować np bagażnik, odjechać do tyłu, podjechać i zobaczyć jak świecą światła ?

testował to ktoś ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc

 

Niestety mam polamane regulatory w obu lampach. po dotknieciu za tyl lampy steruje swiatlem jak latarka nie uzywajac praktycznie sily:(:( mam lampy po lf ale rok 2001 to podobno mozna rozkleic klosze i przy okazji wyczyscic lampe:) moje pytanie brzmi czym skleic spowrotem ten klosz by nie parowaly lampy?? silikon szklarski bedzie dobry?

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie klej żadnym sylikonem, ponownie podgrzewasz stary klej i na tym montujesz.

Jak poskładasz na sylikonie, to amen, nie zdejmiesz już klosza.

A może być tak, że masz na skończeniu odbłyśniki, i za parę lat czeka regeneracja, a co wtedy?

Będziesz obudowę rozcinał?

Skołuj sobie opalarkę, i tym ładnie rozgrzejesz do demontażu jak i montażu klej.

Ja swoje lampy 3 razy rozbierałem, raz regulatory, raz bi xenon i nowe odbłyśniki, raz klosze, stąd wiem że gdybym posklejał na sztywno, to teraz zostało by mi bić głową w mur.

Opublikowano

Jak najbardziej jest możliwa wymiana regulatorów bez rozklejania lamp.

Kilka godzin kombinowania przy wspomaganiu płynami uspokajającymi.

Trochę narzędzi, jakieś pencety i sprawne, dlugie i chude paluszki, a takie mam w posiadaniu. :mrgreen:

Połamałem regulatory w jednej lampie przy próbie wymiany palnika ksenonowego. W M5 nie dałem rady bez wyciągnięcia całej lampy. Tak mało tam miejsca.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Zadna hurtownia motoryzacyjna nie posiada na stanie regulatorow :(:( lampy chcieli mi wcisnac nowe, ze niby nigdzie nie dostane regulatorow :lol: coz zostaje allegro:) z tego co wyczytalem to lepiej lampy rozkleic bo przynajmniej sie je ladnie wyczysci a syfu pewnie w nich od groma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na allegro bez problemy znajdziesz regulatorki :wink:

Ja bym wolał rozkleić lampę, wg mnie szybciej, no i jak sam mówisz, wyczyścisz ją sobie od środka :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie ktoś próbawał wymienić regulatory... i wymienił bez rozklejania (dodam tylko że mam lampy z 2003 roku i twardy epoksydowy klej, którego nie da się rozkleić w piecu)

regulatory były wymienione ale tak nieudolnie że pęknięty był odbłyśnik.

teraz mam odbłyśnik pospawany i napyloną nową warstwę, oraz regulatory z aluminiowymi główkami...

powinno na trochę starczyć,

powodzenia

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
pfff.... zrobione :D regulatory wymienione w obu lampach po 6 godzinach. opalarka mniej wiecej po 10 min na lampe i klej ladnie rozgrzany i szkielko odeszlo bez wiekszych problemow. teraz zostalo podjechac do diagnosty i wyregulowac na przyrzadach :8) w lampach syfu strasznego nie bylo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

jeszcze na koniec wrzucam filmik jak to u mnie wygląda po wymianie czujnika.

poziomowanie pracuje zupełnie inaczej, bardziej płynnie. i nie ma takiego trykania, jakby przeskakiwania zębatki w momencie gdy lampy są opuszczane w dół

przy teście,

jest zjazd w dół do oporu, a potem podniesienie na odpowiednią wysokość.

nie ma tego jakby "dociągnięcia" w górę, ale lampy i tak ustawiają się prawidłowo i świecą bardzo dobrze.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.