Skocz do zawartości

F15 z silnikiem benzynowym czy to ma sens.


wqgcnmn

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Weź 50i lub poczekaj na X5M a nie będziesz żałował!! Dźwięk tego silnika to poezja dla uszu!

 

Można byłoby się wstrzymać z zakupem dozbierać brakującą część pieniędzy i wziąć 50i, ale patrząc na to czym obecnie się poruszam i jakiej to auto jest mocy to myślę że można byłoby zaryzykować nawet 25d tylko problemem są te małe przebiegi, a ja nie mam potrzeby jeździć na siłę i sztucznie nabijać te 15-20 k km rocznie, a paliwo nie bierze się przecież z nieba tak więc jeżeli potrzebuję jeździć tylko 8 000km rocznie to tyle będę jeździł, przy tych przebiegach zostanę chyba jednak przy benzynie. :)

 

W każdym bądź razie dzięki za pomoc wybiorę się jeszcze raz do salonu może nawet z żoną i niech Ona zdecyduje jaki ma być silnik w końcu nasze wspólne pieniądze pójdą na to auto.

 

Pewnie przejadę się dieslem jak będą mieć demo, na benzynę nie ma co liczyć w kwestii testowania, a jak byłem podczas moich ostatnich wizyt to nie wpadłem na to aby się przejechać ropniakiem chociaż był F15 30d do testów, ale siedziałem w środku i jakość materiałów klasa wykończeniowa itp. na bardzo wysokim poziomie. :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie,

X25d na starcie jest tansze od x35i o ok. 50 tys wiec nawet potencjalne awarie nie pokryja tej roznicy. Sam mialem diesla przez 8 lat, robiac srednio 13-14k rocznie i nie mialem zadnej wiekszej awarii. A roznica w zakupie i cenie opcji (bo tu tez dziala rozna akcyza) pozwoli Ci zbudowac fajniejsze auto.

Wiem ze wczesniej pisalem o benzynie ze bardziej pasuje, ale wynikalo to z tego ze autor "obawia sie" diesla.

Do autora- sprawdz oferte brokerow, przykladowo F15 w UK jest standardowo lepiej wyposazone (navi pro, skora, 18tki, lakier met, PDC i kilka drobniejszych opcji).

 

 

Tapnięte z Nexus 4

 

 

Dzięki a możesz podać jakiegoś linka do tych brokerów z UK nie orientujesz się czy czasem jeżeli zamawiam auto z UK to nie będzie ono z kierownicą po prawej stronie.

 

Na forum jest polski broker select-automotive, masz nawet jego watek przyklejony na gorze strony. Zadzwon, pogadaj, przeslij konfiguracje, moze znajdziecie wspolny jezyk :)

 

Ktos tu pisal o pozniejszej odsprzedazy- skoro kolega chce wziac auto na co najmniej 5-6 lat to wartosc rezydualna bedzie na pewno na tyle niska ze nie ma znaczenia jaka jest wersja. I nawet zaryzykuje stwierdzenie ze latwiej bedzie odsprzedac diesla niz benzyne, bo przeciez malo pali.

 

Auto w UK zamawiasz z kierownica po lewej stronie bez doplaty, wiec sie nie obawiaj.

 

Co do wyposazenia- zastanow sie nad ogrzewaniem postojowym, skoro jezdzisz do pracy to milo wsiasc po robocie do cieplego auta, a dodatkowo zminimalizujesz problem niedogrzania silnika na starcie. Pomysl czy kamera cofania jest Ci niezbedna, podobno szybko sie brudzi w obecnych warunkach, a na samych czujnikach PDC manewruje sie wystarczajaco dobrze.

 

Wersja x25d ma na papierze 8.2 do setki, to chyba i tak szybciej niz Twoje obecne pojazdy. Policz jaki masz wspolczynnik masa/moc, on dobrze pokazuje dynamike auta. W F15 dla 25d to wynik oscylujacy przy 10, a ile masz teraz?

 

 

Wyslane z iPada

Edytowane przez Nurek

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

X25d na starcie jest tansze od x35i o ok. 50 tys wiec nawet potencjalne awarie nie pokryja tej roznicy. Sam mialem diesla przez 8 lat, robiac srednio 13-14k rocznie i nie mialem zadnej wiekszej awarii. A roznica w zakupie i cenie opcji (bo tu tez dziala rozna akcyza) pozwoli Ci zbudowac fajniejsze auto.

Wiem ze wczesniej pisalem o benzynie ze bardziej pasuje, ale wynikalo to z tego ze autor "obawia sie" diesla.

Do autora- sprawdz oferte brokerow, przykladowo F15 w UK jest standardowo lepiej wyposazone (navi pro, skora, 18tki, lakier met, PDC i kilka drobniejszych opcji).

 

 

Tapnięte z Nexus 4

 

 

Dzięki a możesz podać jakiegoś linka do tych brokerów z UK nie orientujesz się czy czasem jeżeli zamawiam auto z UK to nie będzie ono z kierownicą po prawej stronie.

 

Na forum jest polski broker select-automotive, masz nawet jego watek przyklejony na gorze strony. Zadzwon, pogadaj, przeslij konfiguracje, moze znajdziecie wspolny jezyk :)

 

Ktos tu pisal o pozniejszej odsprzedazy- skoro kolega chce wziac auto na co najmniej 5-6 lat to wartosc rezydualna bedzie na pewno na tyle niska ze nie ma znaczenia jaka jest wersja. I nawet zaryzykuje stwierdzenie ze latwiej bedzie odsprzedac diesla niz benzyne, bo przeciez malo pali.

 

 

Wyslane z iPada

 

 

O tego brokera ci chodzi:

http://www.select-automotive.pl/podstrony/1/o-nas

czyli według ciebie lepiej będzie wziąć na te 6 lat 35i czy 50i jeżeli chodzi o benzynę, diesel nie wiem ale czy przy takim przebiegu mogę zaryzykować i wziąć 25d co o tym sądzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz kupic auto na firme to nie oplaca sie brac u brokera. Jesli zrobisz to na wlasna reke to i tak wyjdzie na koniec tyle samo co w PL z pelnym odliczeniem VATu.

 

Zakup auta w UK jest bardzo prosty. Robisz konfiguracje na stronie bmw.co.uk, wysylasz ja do brokera, lub dealera (lepsza cene dostaniesz u brokera- jesli chcesz info do napisz do mnie PM) i dostajesz oferte. Do ceny z konfiguratora zawsze dodaj okolo 1000GBP oplaty za rejetracje/Care&Protect. Wplacasz potem zaliczke (na konto BMW Park Lane) w wysokosci 20% i czekasz na auto :) Mozesz je odebrac sam, lub zaplacic za transport do PL. Placisz cene netto i reszte oplat robisz juz w PL.

 

Pamietaj ze w autach z UK nie bedzie dzialal w Polsce ConnectedDrive. Mysle ze jest to do dokupienia w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wersja x25d ma na papierze 8.2 do setki, to chyba i tak szybciej niz Twoje obecne pojazdy. Policz jaki masz wspolczynnik masa/moc, on dobrze pokazuje dynamike auta. W F15 dla 25d to wynik oscylujacy przy 10, a ile masz teraz?

 

 

Chyba trafny odnosnik. Chyba wazny w okresleniu by bylo tez porownanie Nm do masy...

Jestem ciekaw jak tym autem naprawde sie jedzie - spodziewam sie ze bez krzywdy.

Inne "trucki" z motorami po 3.0d i starymi skrzyniami 5,6 biegowymi mysle ze i tak nie nadaza za 25d... tylko tak przypuszczam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli chcesz kupic auto na firme to nie oplaca sie brac u brokera. Jesli zrobisz to na wlasna reke to i tak wyjdzie na koniec tyle samo co w PL z pelnym odliczeniem VATu.

 

Zakup auta w UK jest bardzo prosty. Robisz konfiguracje na stronie bmw.co.uk, wysylasz ja do brokera, lub dealera (lepsza cene dostaniesz u brokera- jesli chcesz info do napisz do mnie PM) i dostajesz oferte. Do ceny z konfiguratora zawsze dodaj okolo 1000GBP oplaty za rejetracje/Care&Protect. Wplacasz potem zaliczke (na konto BMW Park Lane) w wysokosci 20% i czekasz na auto :) Mozesz je odebrac sam, lub zaplacic za transport do PL. Placisz cene netto i reszte oplat robisz juz w PL.

 

Pamietaj ze w autach z UK nie bedzie dzialal w Polsce ConnectedDrive. Mysle ze jest to do dokupienia w salonie.

 

Kolega na samym początku napisał że NIE kupuje na firmę.

PS. A czemu zakup przez brokera na firmę się nie opłaca?

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz kupic auto na firme to nie oplaca sie brac u brokera. Jesli zrobisz to na wlasna reke to i tak wyjdzie na koniec tyle samo co w PL z pelnym odliczeniem VATu.

 

Zakup auta w UK jest bardzo prosty. Robisz konfiguracje na stronie bmw.co.uk, wysylasz ja do brokera, lub dealera (lepsza cene dostaniesz u brokera- jesli chcesz info do napisz do mnie PM) i dostajesz oferte. Do ceny z konfiguratora zawsze dodaj okolo 1000GBP oplaty za rejetracje/Care&Protect. Wplacasz potem zaliczke (na konto BMW Park Lane) w wysokosci 20% i czekasz na auto :) Mozesz je odebrac sam, lub zaplacic za transport do PL. Placisz cene netto i reszte oplat robisz juz w PL.

 

Pamietaj ze w autach z UK nie bedzie dzialal w Polsce ConnectedDrive. Mysle ze jest to do dokupienia w salonie.

 

 

Zakup prywatny nie mam firmy, osoby prywatne też chyba mogą skorzystać z BMW Park Lane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A co z tego że robisz małe przebiegi ? Nie rozumiem dlaczego dieslem masz nabijać przebieg ? Chyba nie będziesz jeździł 1 km na zimnym silniku na odcince 2 razy dziennie. Diesel jest tańszy i wygodniejszy w zakupie i opcjach więc nie wiem do czego argument z przebiegiem, co innego jak ktoś się zastanawia czy warto dopłacić do diesla (bo przeważnie tak bywa).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz kupic auto na firme to nie oplaca sie brac u brokera. Jesli zrobisz to na wlasna reke to i tak wyjdzie na koniec tyle samo co w PL z pelnym odliczeniem VATu.

 

Witam

 

Czemu nie opłaca się brać u brokera auta na firme? Mam zamiar w tym roku własnie brać X5 25d w leasing na firme auto zamierzam kupić przez brokera wiec jeśli możesz napisać coś więcej czemu się nie opłaca będę wdzięczny.

Co do dyskusji na temat dynamiki tej X5 25d skoro tak jak wyżej zauważono osiągi na papierze to 8.2 do 100 to dynamika myślę ze będzie podobna do tej co mam w X1 177KM w automacie- nie jest to demon szybkości ale mi osobiscie do w miare dynamicznego przemieszczania się wystarcza.

I jeszcze jedne: wyżej ktoś wspomniał o X3 zamiast X5... myślę że wybór między x3 F25 a X5 F15 jest dość prosty i oczywisty :D

Edytowane przez D1BO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz kupic auto na firme to nie oplaca sie brac u brokera. Jesli zrobisz to na wlasna reke to i tak wyjdzie na koniec tyle samo co w PL z pelnym odliczeniem VATu.

 

Witam

 

Czemu nie opłaca się brać u brokera auta na firme? Mam zamiar w tym roku własnie brać X5 25d w leasing na firme auto zamierzam kupić przez brokera wiec jeśli możesz napisać coś więcej czemu się nie opłaca będę wdzięczny.

Co do dyskusji na temat dynamiki tej X5 25d skoro tak jak wyżej zauważono osiągi na papierze to 8.2 do 100 to dynamika myślę ze będzie podobna do tej co mam w X1 177KM w automacie- nie jest to demon szybkości ale mi osobiscie do w miare dynamicznego przemieszczania się wystarcza.

 

 

A prywatnie u brokera opłaca się kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tego że robisz małe przebiegi ? Nie rozumiem dlaczego dieslem masz nabijać przebieg ? Chyba nie będziesz jeździł 1 km na zimnym silniku na odcince 2 razy dziennie. Diesel jest tańszy i wygodniejszy w zakupie i opcjach więc nie wiem do czego argument z przebiegiem, co innego jak ktoś się zastanawia czy warto dopłacić do diesla (bo przeważnie tak bywa).

 

Pisałem że w ostateczności mogę wziąć pod uwagę 25d ale ze względu na przebieg ok 8 000km rocznie nie wiem czy jest to dobre wyjście z całej sprawy choćby z tego powodu jak już ktoś pisał z tym filtrem cząstek stałych i w innych problematycznych sprawach w użytkowaniu i eksploatacji tego auta, a sam zmieniam auta bardzo rzadka i mam zamiar pojeździć F15 bezproblemowo przez długie lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz kupic auto na firme to nie oplaca sie brac u brokera. Jesli zrobisz to na wlasna reke to i tak wyjdzie na koniec tyle samo co w PL z pelnym odliczeniem VATu.

 

Witam

 

Czemu nie opłaca się brać u brokera auta na firme? Mam zamiar w tym roku własnie brać X5 25d w leasing na firme auto zamierzam kupić przez brokera wiec jeśli możesz napisać coś więcej czemu się nie opłaca będę wdzięczny.

Co do dyskusji na temat dynamiki tej X5 25d skoro tak jak wyżej zauważono osiągi na papierze to 8.2 do 100 to dynamika myślę ze będzie podobna do tej co mam w X1 177KM w automacie- nie jest to demon szybkości ale mi osobiscie do w miare dynamicznego przemieszczania się wystarcza.

I jeszcze jedne: wyżej ktoś wspomniał o X3 zamiast X5... myślę że wybór między x3 F25 a X5 F15 jest dość prosty i oczywisty :D

 

Troche zamieszalem :oops: Oczywiscie ze w PL oplaca sie kupic auto u brokera na firme.

Chodzilo mi ze w przypadku prywatnego importu z UK (i nie na firme) nie oplaca sie w porownaniu do zakupu auta w PL w salonie na firme.

 

Ciekawe, czy mozliwy jest zakup w UK na firme w Polsce? To dopiero bylaby okazja!

 

Troche brzmi to jak mydlo maslane, ale mam nadzieje ze zrozumieliscie moja mysl.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz kupic auto na firme to nie oplaca sie brac u brokera. Jesli zrobisz to na wlasna reke to i tak wyjdzie na koniec tyle samo co w PL z pelnym odliczeniem VATu.

 

Witam

 

Czemu nie opłaca się brać u brokera auta na firme? Mam zamiar w tym roku własnie brać X5 25d w leasing na firme auto zamierzam kupić przez brokera wiec jeśli możesz napisać coś więcej czemu się nie opłaca będę wdzięczny.

Co do dyskusji na temat dynamiki tej X5 25d skoro tak jak wyżej zauważono osiągi na papierze to 8.2 do 100 to dynamika myślę ze będzie podobna do tej co mam w X1 177KM w automacie- nie jest to demon szybkości ale mi osobiscie do w miare dynamicznego przemieszczania się wystarcza.

I jeszcze jedne: wyżej ktoś wspomniał o X3 zamiast X5... myślę że wybór między x3 F25 a X5 F15 jest dość prosty i oczywisty :D

 

Troche zamieszalem :oops: Oczywiscie ze w PL oplaca sie kupic auto u brokera na firme.

Chodzilo mi ze w przypadku prywatnego importu z UK (i nie na firme) nie oplaca sie w porownaniu do zakupu auta w PL w salonie na firme.

 

Ciekawe, czy mozliwy jest zakup w UK na firme w Polsce? To dopiero bylaby okazja!

 

Troche brzmi to jak mydlo maslane, ale mam nadzieje ze zrozumieliscie moja mysl.

 

 

Czyli mam rozumieć że jak chcę sobie kupić auto prywatnie nie na firme w UK BMW Park Lane to mam sobie to odpuścić ponieważ się nie opłaca w stosunku do zakupu u dilera w PL też prywatnie nie na firme.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe, czy mozliwy jest zakup w UK na firme w Polsce? To dopiero bylaby okazja!

Kupić możesz ale jaka jest przewaga skoro i tak VAT i akcyzę musisz zapłacić w Polsce?

 

Czyli mam rozumieć że jak chcę sobie kupić auto prywatnie nie na firme w UK BMW Park Lane to mam sobie to odpuścić ponieważ się nie opłaca w stosunku do zakupu u dilera w PL też prywatnie nie na firme.

Nie, opłaca się. Zrobiłem dla siebie konfigurację s25d w Mpaku i niemal identycznym wyposażeniu jak Ty byś chciał plus ogrzewanie postojowe i wyszła mi cena 52 tys. GBP, co przy kursie 5,10 daje kwotę 280k. Za tę samą kwotę wg polskiego konfiguratora mam 25d bez skóry, nawi, komfortowych foteli, czyli w zaokrągleniu 30 tyś w plecy.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wtedy sie bardzo oplaca. Zaoszczedzisz okolo 25% w przypadku modeli z silnikami powyzej 2.0l. Jak by to wyszlo w przypadku 25d sprawdz sam.

Wejdz na bmw.co.uk i skonfiguruj auto. Do ceny netto (od netto wpierw odejmij 12% upustu) dodaj 1000GBP (koszty wydania auta), 3% akcyzy (18,6% w przypadku silnika o poj. powyzej 2.0l) i na koniec 23% VAT od wszystkiego.

 

Mam nadzieje ze to rozwiaze male zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny kurs funta jest jeszcze mniejszy 5,05 czyli powinno być taniej niż te 280k zł.Pozdrawiam.

 

Po skonfigurowaniu X5 25d w PL i UK wyszło odpowiednio 318 tys zł oraz 270 tys zł, prawie 50k w kieszeni no nieźle.

http://www.bmw.co.uk/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces?country=GB&market=GB&productType=1&brand=BM&locale=en_GB&name=d6x3m3y7#CURRENT_CONFIG

http://www.bmw.pl/pl/pl/general/ecom_uic/vco/vco.html

 

Jeżeli taka skala różnicy jest w przypadku silnika 25d to aż strach pomyśleć ile bym zaoszczędził przy np. 50i heh :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie z tego co widzę w PL 50i cena: 350900 u brokera 270 tys:P

25d w PL: 239900 u brokera 205 tys.- i w dodatku w tej cenie już mamy skore dakota, navi prof, PDC przód tył, lakier metalik, relingi dachowe, częściowo regulowane elektrycznie fotele i jeszcze jakieś extrasy- za co w PL trzeba dodatkowo płacić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za akcyzę kolego 18,6% przy silniku powyżej 2000 cm3. Po głębszej analizie okaże się zakup w Anglii lub Niemczech jest nieopłacalny. Do zakupu trzeba doliczyć koszty transportu, zmarnowany czas. Ostatnim problemem jest reklamacja na samochód nowy. Jestem ciekaw kto założy sprawę w sądzie jak okaże się, że fabrycznie nowy samochód jest na przykład po szkodzie, spadł z lawety, był lakierowany itp. Do niedawna byłem również zafascynowany zakupem samochodu za granicą gdzie cena wydawała się znacznie lepsza, ale po przygodach mojego kolegi odradzam. Jak kupisz u autoryzowanego dilera masz znacznie większe szanse na wywalczenie czegokolwiek. Ostatnio jak byłem niezadowolony z usług dilera wysmarowałem pismo do centrali w Monachium i po 7 dniach zostałem zaproszony ponownie do salonu gdzie usunięto wszystkie usterki. Teraz samochód dostaje zawsze umyty, a jeżeli czegoś nie potrafią naprawić od ręki to od razu umawiają się na następna wizytę nie mówiąc o telefonach po wizycie i pytaniach o jakość usług.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu bez dodatkowych upustów może i się nie opłaca ale przez brokera się opłaca wychodzi taniej niż w PL i to sporo tak jak napisałem wcześniej różnice cen- to jest cena samochodu na gotowo w PL. A jaki problem z reklamacja? przecież dwuletnia gwarancja producenta obowiązuje też w PL.

 

A w ASO samochód zawsze myją i czyszczą bezpłatnie w ramach naprawy gwarancyjnej/ pogwarancyjnej/serwisu/pakietów serwisowych itp. bez różnicy...

Telefon do klienta po wizycie w ASO w celu oceny jakości usług itp. też jest standardową czynnośćią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Nie neguję, że u brokera może być taniej problem jest inny. Zamawiasz samochód u Brokera wpłacasz zaliczkę, czekasz, wpłacasz całość, odbierasz samochód. Nie masz możliwości obejrzenia samochodu przed wpłaceniem całości sumy zakupu. Załóżmy, że w czasie transportu samochód spadł z lawety. Co robi Broker - w trybie natychmiastowym naprawia samochód. Kasę dostał więc musi tyko wcisnąć klientowi towar. Jestem ciekaw ile czasu będziesz się sądził z Brokerem i co uzyskasz. Trochę inaczej jest u dilera. Zamawiasz samochód, wpłacasz zaliczkę, czekasz, dostajesz info że samochód do odebrania i tu jest ta drobna różnica, idziesz np z rzeczoznawcą obejrzeć samochód. Jeżeli jest wszystko ok wpłacasz kasę jeżeli nie idziesz się procesować lub dogadywać, ale 90% wartości samochodu jest u Ciebie w kieszeni. Nie mówimy tu o małych kwotach, niektóre samochody kosztują tyle co domy lub mieszkania. Pytanie jest jedno czy dla 10 może 15% warto, czy nie lepiej twardo negocjować z dilerem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze cytat jednego z forumowiczów który ma go w opisie:

"Prawdziwe samochody są na benzynę,na ropę są traktory i ciężarówki, a na gaz gotuje się obiad".

I tego się Panowie trzymajmy.

 

Gdyby silniki diesla były takie doskonałe to montowano by je w takich super samochodach jak Aston Martin,Bentley,Ferrari czy Lamborghini itp. a jak wiemy w tych wymienionych markach auta z silnikiem diesla nie występują, więc z jakiegoś powodu ich w super szybkich i luksusowych autach się je nie montuję, nawet Porsche do swojego SUV-a Cayenna zaleca kupić z jednostką benzynową a nie diesla, choć na chyba 10 modeli Cayenne 9 to benzyny i tylko 1 diesel więc to o czymś świadczy.Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.