Skocz do zawartości

Silniczek szyberdachu


betek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Dostalem silniczek do szyberdachu do swojej beci ale nie moge rozszyfrowac podlaczen w tej wiekszej kostce.Dodam tylko ze w tej chwili mam korbke i cala instalacje elektryczna musze zrobic sam.I czy wystarczy do tego dokupic tylko przelacznik i bedzie dzialalo czy trzeba dokupic cos jeszcze.

http://img108.imageshack.us/img108/9000/silniczek0028ig.th.jpg

pozdrawiam

Betek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz dokupywać oprucz przełącznika. Do 2pinowego złącza podłączasz + i -, a do drugiego sterowanie które odbywa się minusem.

Nic ci dokładnie nie powiem, bo spaliłem elektronikę w takim silniczku podczas eksperymentów z podłączaniem. Radzę nie podłączaj nic na pałę, bo elektronika jest delikatna i nie do naprawienia.

 

Mam schemat podłączenia, ale teraz nie jestem w domu i mogę dopiero go zamieścić wieczorem jak chcesz.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to na 6 pinowe złącze podajesz impulsy (-). Na jednym z pinów musi być cały czas impuls, aby wszystko działało. Inne to zamykanie, otwieranie, domykanie (komfort). Ale szczegóły wieczorem

Pamiętaj że przełącznik do szyberdachu jest inny niż do szyb, chociaż tego drugiego też chyba można użyć :mrgreen:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wsiąść zasilanie do silniczka mam cały kompletny z przekaźnikiem itd. do wtyczki dwu gniazdowej próbowałem podłączyć go do kabelków lampek ale jest mały problem jak wpiąłem w środkowe dwa kabelki to silniczek działał a przestawał działać po ściemnianiu się oświetlenia w kabinie

 

wie ktoś jak to zrobić da się to wpiąć czy trzeba oddzielne kable podciągnąć ?

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie coś. Myślę, że dasz już sobie radę. A co do kabli zasilających to radzę nowe pociągnąć o większym przekroju niż do lampki. Taki silniczek troszkę prądu potrzebuje.

 

http://img148.imageshack.us/img148/7164/szyberdach8ko.th.gif

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam, że powyższy schemat jest do tego silniczka z 2 wejściami (6 i 2 pinowym). Dla uzupełnienia tematu wklejam jeszcze do starszych silniczków na przekaźniku.

 

92 - 93 r

http://img87.imageshack.us/img87/7466/sunroof92930ss.th.gif

 

 

94 r

http://img126.imageshack.us/img126/954/sunroof941ld.th.gif

 

95 r

http://img129.imageshack.us/img129/3169/sunroof955cf.th.gif

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wsiąść zasilanie do silniczka mam cały kompletny z przekaźnikiem itd. do wtyczki dwu gniazdowej próbowałem podłączyć go do kabelków lampek ale jest mały problem jak wpiąłem w środkowe dwa kabelki to silniczek działał a przestawał działać po ściemnianiu się oświetlenia w kabinie

 

 

 

wie ktoś jak to zrobić da się to wpiąć czy trzeba oddzielne kable podciągnąć ?

Tam jet taki problem, że w lampkach sterowanie jest masą i jest kilka pozycji na praełącznikach kiedy jest prąd na jednym kablu, na kilku kablach na raz, lub nie ma na żadnym. Ja podpiołem się pod prawą nużkę tego małego reflektorka dla kierowcy, prąd jest po włączeniu stacyjki jak lampka się nie świeci (z tym, że ja nie potrzebowałem do szyberdachu, bo go mam zelektryzowanego i właściwie to chodziło mi o zasilanie dopiero po przekręceniu stacyjki).

Są też kable do oświetlenia nad daszkami przeciwsłonecznymi, ale tam (+) też jest chyba dopiero po prekręceniu kluczyka.

Wydaje mi się, że powinien być tam luźny kabel z (+) włożony przez fabryke, skoro masz szyberdach, to oni powinni przygotować auto na opcje elektryki (no chyba, że ktoś zrobi sobie szyberdach po dachowaniu :D, bo już i takiego merca widziałem :twisted2:).

 

Ps. Zgadzam się ze zdaniem kolegi vicia, że ten silniczek ma sporą konsumpcję mocy i kabelki od lampki mogą niewyczymać przeciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, to moj pierwszy post.

 

mialem okazje robic to samo i bez wiekszych problemow, mialem dwa silniki do dachu, jeden sprzedalem juz na allegro. napiecie wziolem z zarowki pod sufitem a wlacznik zakupilem nieorginalny, ale podobny. od silniczka mozna spokojnie odciac zlacze pin i zostawic tylko dwa kabelki ktore silniczek zasilaja, nastepnie korzystajac z wlacznika podpiac kabelki tak, aby włącznik obracal bieguny prądu do silnika i wsio. u mnie dziala jak nalezy :) to jest tania metoda bowiem oryginalny wlacznik dachu kosztuje duzo :) w niemczech, w salonie bmw chcieli 30euro :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelaczniki krancowe dzialaja doskonale, gdyz silnik ma wlasne krancowki i wlasny przekaznik tu fotka te pomaranczowe koleczko odpowiada za krancowe zatrzymywanie dachu - zarowno uchyl jak i calkowite owieranie w kazda strone, czarne pudeleczko z prawej strony to przekaznik odcinajacy napiecie gdy zalapia krancowki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelaczniki krancowe dzialaja doskonale, gdyz silnik ma wlasne krancowki i wlasny przekaznik tu fotka te pomaranczowe koleczko odpowiada za krancowe zatrzymywanie dachu - zarowno uchyl jak i calkowite owieranie w kazda strone, czarne pudeleczko z prawej strony to przekaznik odcinajacy napiecie gdy zalapia krancowki.

 

Jeśli chodzi Ci o ten silniczek co fote wstawiłeś to masz racje (co zresztą widać na schemacie), ale my nie rozmawiamy o tym silniczku, tylko o nowszym z elektroniką (ten co jest na focie na samej górze).

 

A ty nie podajesz tego napięcia bezpośrednio na silniczek jak napisałeś tylko na przekaźnik.

P/S. Wiesz może jaki to przekaźnik ?? Próbowałem taki dokupić i jest bardzo ciężko.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam wlasnego aparatu, ale mam zdiecia ktore robilem niedawno pozyczonym aparatem do wystawienia silniczka na Allegro ---> klick zdiecia sa dosc duze i moze uda sie na nich co nie co odczytac. na zdieciu DSCF00005.JPG widac bedzie chyba najlepiej, ale jutro zerkne na wlasny.

 

Ps. haa, widze ze kolega tez z Jelonki :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem ze zdjęcia, że przekaźnik to:

 

FOR VEHICLES WITH

LIFT-UP-AND-SLIDE-BACK SUNROOF, ELECTRIC

10 RELAY 1 61358357852 $34.88

 

 

Troszkę drogo jak za przekaźnik :duh:

 

Pozdrawiam. Dopiero zauważyłem, że też Jelenia Góra :D

 

P/S. Może masz tych silniczków więcej :dance:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Zaznaczam, że powyższy schemat jest do tego silniczka z 2 wejściami (6 i 2 pinowym). Dla uzupełnienia tematu wklejam jeszcze do starszych silniczków na przekaźniku.

 

92 - 93 r

http://img87.imageshack.us/img87/7466/sunroof92930ss.th.gif

 

 

94 r

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

 

95 r

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

 

witam ,przepraszam że odgrzewam kotleta :) ale mam ten sam problem co założyciel tematu chodzi mi o schemat podłączenia tego silniczka szyberdachu bmw e36 ,rocznik powyzej 95 dokładnie 97 coś nie moge otwożyć tej fotki jesli byłby ktoś tak miły i zamieścił jeszcze raz :)

dziękuje serdecznie za jakąkolwiek pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zamieściłem wszystko co mam do szyberdachu.

 

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/szyberdach%20schematy/

 

ok dzięki ,a teraz niech mi ktoś pomoże to rosszyfrowac ;P ,rozumiem ze to na dole to przełącznik a ten wielki prostokąt na srodku to gniazdo szesciopinu ,jesli nie to mnie poprawcie :) tyle ze w tym gniezdzie są dwie 1-ki a ja mam ponumerowane od 1 d 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.