Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nic nie musisz dokupywać oprucz przełącznika. Do 2pinowego złącza podłączasz + i -, a do drugiego sterowanie które odbywa się minusem.

Nic ci dokładnie nie powiem, bo spaliłem elektronikę w takim silniczku podczas eksperymentów z podłączaniem. Radzę nie podłączaj nic na pałę, bo elektronika jest delikatna i nie do naprawienia.

 

Mam schemat podłączenia, ale teraz nie jestem w domu i mogę dopiero go zamieścić wieczorem jak chcesz.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Co do zlacza 2 pinowego to na pewno jest zasilanie,a z tym drugim zaczynaja sie "schody" bo w silniczku jest 6 pinow a w przelaczniku tylko 4...!!!

Bede wdzieczny za schemacik.

 

pozdrawiam

betek

Opublikowano

z tego co pamiętam to na 6 pinowe złącze podajesz impulsy (-). Na jednym z pinów musi być cały czas impuls, aby wszystko działało. Inne to zamykanie, otwieranie, domykanie (komfort). Ale szczegóły wieczorem

Pamiętaj że przełącznik do szyberdachu jest inny niż do szyb, chociaż tego drugiego też chyba można użyć :mrgreen:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Skąd wsiąść zasilanie do silniczka mam cały kompletny z przekaźnikiem itd. do wtyczki dwu gniazdowej próbowałem podłączyć go do kabelków lampek ale jest mały problem jak wpiąłem w środkowe dwa kabelki to silniczek działał a przestawał działać po ściemnianiu się oświetlenia w kabinie

 

wie ktoś jak to zrobić da się to wpiąć czy trzeba oddzielne kable podciągnąć ?

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano

Zaznaczam, że powyższy schemat jest do tego silniczka z 2 wejściami (6 i 2 pinowym). Dla uzupełnienia tematu wklejam jeszcze do starszych silniczków na przekaźniku.

 

92 - 93 r

http://img87.imageshack.us/img87/7466/sunroof92930ss.th.gif

 

 

94 r

http://img126.imageshack.us/img126/954/sunroof941ld.th.gif

 

95 r

http://img129.imageshack.us/img129/3169/sunroof955cf.th.gif

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Skąd wsiąść zasilanie do silniczka mam cały kompletny z przekaźnikiem itd. do wtyczki dwu gniazdowej próbowałem podłączyć go do kabelków lampek ale jest mały problem jak wpiąłem w środkowe dwa kabelki to silniczek działał a przestawał działać po ściemnianiu się oświetlenia w kabinie

 

 

 

wie ktoś jak to zrobić da się to wpiąć czy trzeba oddzielne kable podciągnąć ?

Tam jet taki problem, że w lampkach sterowanie jest masą i jest kilka pozycji na praełącznikach kiedy jest prąd na jednym kablu, na kilku kablach na raz, lub nie ma na żadnym. Ja podpiołem się pod prawą nużkę tego małego reflektorka dla kierowcy, prąd jest po włączeniu stacyjki jak lampka się nie świeci (z tym, że ja nie potrzebowałem do szyberdachu, bo go mam zelektryzowanego i właściwie to chodziło mi o zasilanie dopiero po przekręceniu stacyjki).

Są też kable do oświetlenia nad daszkami przeciwsłonecznymi, ale tam (+) też jest chyba dopiero po prekręceniu kluczyka.

Wydaje mi się, że powinien być tam luźny kabel z (+) włożony przez fabryke, skoro masz szyberdach, to oni powinni przygotować auto na opcje elektryki (no chyba, że ktoś zrobi sobie szyberdach po dachowaniu :D, bo już i takiego merca widziałem :twisted2:).

 

Ps. Zgadzam się ze zdaniem kolegi vicia, że ten silniczek ma sporą konsumpcję mocy i kabelki od lampki mogą niewyczymać przeciążenia.

Opublikowano

Wielkie dzieki,zeczywiscie nie jest to takie proste jak z przekaznikem.Ale teraz moge pomyslec o dalszej modernizacji-elektryczne szybki-z modulem komfortu.

 

pozdrawiam

betek

Opublikowano

witam wszystkich, to moj pierwszy post.

 

mialem okazje robic to samo i bez wiekszych problemow, mialem dwa silniki do dachu, jeden sprzedalem juz na allegro. napiecie wziolem z zarowki pod sufitem a wlacznik zakupilem nieorginalny, ale podobny. od silniczka mozna spokojnie odciac zlacze pin i zostawic tylko dwa kabelki ktore silniczek zasilaja, nastepnie korzystajac z wlacznika podpiac kabelki tak, aby włącznik obracal bieguny prądu do silnika i wsio. u mnie dziala jak nalezy :) to jest tania metoda bowiem oryginalny wlacznik dachu kosztuje duzo :) w niemczech, w salonie bmw chcieli 30euro :shock:

Opublikowano
Tania to się zgodzę, ale mało wygodna i niebezpieczna. W ten sposób nie działają zapewne przełączniki krańcowe i można uszkodzić prowadnice szyberdachu. Nie polecam :nienie:
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
przelaczniki krancowe dzialaja doskonale, gdyz silnik ma wlasne krancowki i wlasny przekaznik tu fotka te pomaranczowe koleczko odpowiada za krancowe zatrzymywanie dachu - zarowno uchyl jak i calkowite owieranie w kazda strone, czarne pudeleczko z prawej strony to przekaznik odcinajacy napiecie gdy zalapia krancowki.

 

Jeśli chodzi Ci o ten silniczek co fote wstawiłeś to masz racje (co zresztą widać na schemacie), ale my nie rozmawiamy o tym silniczku, tylko o nowszym z elektroniką (ten co jest na focie na samej górze).

 

A ty nie podajesz tego napięcia bezpośrednio na silniczek jak napisałeś tylko na przekaźnik.

P/S. Wiesz może jaki to przekaźnik ?? Próbowałem taki dokupić i jest bardzo ciężko.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Jak możesz to podaj wszystko co jest na nim napisane. Będę wdzięczny. Możesz nawet foty porobić :mrgreen:
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Doszedłem ze zdjęcia, że przekaźnik to:

 

FOR VEHICLES WITH

LIFT-UP-AND-SLIDE-BACK SUNROOF, ELECTRIC

10 RELAY 1 61358357852 $34.88

 

 

Troszkę drogo jak za przekaźnik :duh:

 

Pozdrawiam. Dopiero zauważyłem, że też Jelenia Góra :D

 

P/S. Może masz tych silniczków więcej :dance:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano
Zaznaczam, że powyższy schemat jest do tego silniczka z 2 wejściami (6 i 2 pinowym). Dla uzupełnienia tematu wklejam jeszcze do starszych silniczków na przekaźniku.

 

92 - 93 r

http://img87.imageshack.us/img87/7466/sunroof92930ss.th.gif

 

 

94 r

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

 

95 r

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

 

witam ,przepraszam że odgrzewam kotleta :) ale mam ten sam problem co założyciel tematu chodzi mi o schemat podłączenia tego silniczka szyberdachu bmw e36 ,rocznik powyzej 95 dokładnie 97 coś nie moge otwożyć tej fotki jesli byłby ktoś tak miły i zamieścił jeszcze raz :)

dziękuje serdecznie za jakąkolwiek pomoc

Opublikowano
Wielki prostokąt to silniczek. Są 2 jedynki bo w silniczku masz 2 gniazda (2piny i 6pinów). To przerywanymi liniami to zasilanie (2pinowe gniazdo).
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

ufff udało sie :) podpiołem i wszystko śmiga !!! jesli ktos by chciał moge dokładnie napisać gdzie co idzie

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.