Skocz do zawartości

E60 DPF do wypalenia? wycięcia? błędy INPA


makaron87

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero co ogarnąłem odpowiednia inpe do sprawdzenia co w aucie słychać, poprzednia nie dawała rady ze wszystkimi sterownikami z modelem po lifcie. Na sterowniku silnika wyskoczyło parę błędów. Pierwsze podejrzewam maja związek z wymiana filtra paliwa i usuwaniem klapek w kolektorze. Kolejne od filtra DPF mnie ciekawią bo wcześniej nie miałem styczności z dpf. Podejrzewam ze wartości są za duze i kwalifikuje sie do przepalenia albo wywalenia :

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/716/62fw.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/849/zgj7.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/842/5caz.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/577/v5z9.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/689/zhfc.png

 

co obeznani w temacie o tym sądzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie mam przebieg ok. 191400 a kupiłem przy 186500 2ms temu czyli błędy są świeże. Która pozycja odnośnie dpf mówi o jego przepustowości? jakie są granice w których powinien ten filtr się wahać? Trochę jeżdżę wiec nie chciałbym uszkodzić turbiny, ewentualnie szybko zareagować i disem zrobić wymuszone wypalanie bądź się jego w ogolę pozbyć...

 

Jak do e39 miałem inpe eng i pl to ogarniałem ale tej po niemiecku nie ogarniam :(

Edytowane przez makaron87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i takiej szukałem odpowiedzi :) która pozycja mówi o stanie dpf? błędy dziś skasowałem. Myślałem ze jest przytkany bo jak na dpf mam okopcone końcówki wychu co mnie troche dziwi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie przed DPFem masz grubo ponad 1000mbar. rozumiem ze nie jezdziles dawno poza miastem?

bo jesli jezdzisz w trasy to dpf ci sie nie dopala i stad problem. radze podpiac DISa i wymusic kilka razy dopalanie.

masz tez blad czujnika cisnienia przed DPFem, wiec jego tez nalezy wymienic przed wypalaniem DISem

 

jesli rura jest czarna to zle wrozy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o to chodzi ze raz w tyg jeżdżę w trasę i sporo po mieście. Poprzedni właściciel, kobieta i teraz wychodzą niedopatrzenia. Podejrzewałem ze dpf sie nie wypala bo okazało się ze samochód nie trzyma temp. silnika ( a przecież potrzebna jest odpowiednia temp. robocza silnika do wypalania) , wyszło to teraz gdy potrzebne jest ogrzewanie. Po zmianie obydwu termostatów dalej jest słabo z grzaniem i temp. silnika bo auto w garażu zgrzeje do 95 stopni ale wyjadę pojeździć to spadnie do 65 stopni... wina webasta? ze nie dogrzewa? - kolejna wyszła usterka.

 

Jutro zobaczę czy pojawiły sie nowe blady bo dzisiejszej jeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli termostaty zmienione na oryginalne i nie ma temp to pozostaje chlodniczka oleju.

jesli nie ma temp to juz wiesz czemu dpf sie zapchal. no i ten czujnik cisnienia tez do wymiany.

jak juz bedziesz miec temp ok i zero innych bledow poza dpf to DIS i wypalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert0707 odnośnie temp. silnika tak sie zastanawiam co ma wspólnego chodniczka oleju? na trasie mam temp. 53-57*C po wymianie dwoch ori termostatów :mad2:

 

pojawiły się te same błędy dotyczące dpf

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/545/umi2.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/23/cwjr.png

 

gościu przy sprzedażny twierdził ze auto nie ma dpf, może usuwał? optycznie puszkę widać. Może dlatego mam okopcone końcówki wydechu i błąd czujnika ciśnienia na filtrze po nieprofesjonalnym usunięciu? Jak najlepiej sprawdzić ten czujnik ciśnienia?

Edytowane przez makaron87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie będę się bawić w wypalanie filtra, będę go usuwać i zastąpię go downpipe'em. Wydaje mi się ze czujnik ciśnienia może być dobry ponieważ błąd wyskakuje tylko przy wyższych obrotach (ok.4000 tys) bo filtr dpf jest przydany. Niestety nie dysponuje DIS'em aby nim go sprawdzić.

 

Panowie jesteście pewni odnośnie tej chłodniczki oleju?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NY71&mospid=50111&btnr=17_0244&hg=17&fg=05

ze to przez nią silnik się nie dogrzewa mimo wymiany dwóch ori termostatów? Używanej wydaje mi się ze nie ma co kupować a nowa kosztuje ok.900zł w pl, u sąsiadów 600zł + przesyłka. Gorzej jak się okaże ze jej wymiana nic nie da, czy termostat nowy może być uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiennik ciepła, o którym mowa sprawdzisz poprzez zaciśnięcie przewodu cieczy, który do niego idzie (specjalnymi) szczypcami. Zaciśnij szczypcami i obserwuj wtedy temperaturę. Jeśli dojdzie wtedy do temp. pracy to bingo, a jesli dalej Ci się nie grzeje to problem masz gdzie indziej. Zresztą przy uszkodzonych termostatach w wymienniku ciepła ASB przewody do niego na zimnym silniku będą stopniowo się nagrzewaly. Przy sprawnym przewody zostają zimne praktycznie do osiągnięcia temp. pracy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy panowie piszecie za bzdury

1 jesli masz zapchany dpf za nic w swiecie nie będą okopcone końcówki

2pisales ze samochód ponoc juz nie posiada dpf , jesli tak jest to musisz miec wgrana mape bez dpf wiec czujnik juz nie potrzebny.

3 gdzie znajduje sie dpf ?

4 czy twój samochód stracił na mocy ?

a jak chcesz sprawdzic czy jest zapchany popusc go na srubach i zapal samochod i zobaczysz czy jest różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, To moje pierwsze pisanie na tym forum wiec prosze o wyrozumialość. Problem: BMW 525 3litry 2009 zapalil mi sie patricle filter faulty. Pan mechanik polecil wymiane filtra (mieszkam w UK). Nie bardzo mi sie usmiecha wydawac fortune a wyciecie podobno nie wchodzi w gre bo nie przejdzie przegladu. Ten blad nie pali sie caly czas, a dopiero po ok 10 minutach jazdy. Nie zauwazylem spadku mocy. Zaczalem grzebac i cztac na forach. Sprawdzilem temperature silnka w ukrytum menu podczas jazdy, a jechalem na zmiane w mieście i na trasie przez 45minut i temperatura nie przekroczyla 80 stopni. Średnia temp to jakies 72. Nie dalem rady zagrzac bardziej auta. Co jest nie tak, co robić. Poradzcie prosze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UK po wycięciu DPF przejdzie Ci przegląd MOT jak też w Irlandii (NCT). Przechodzi ponieważ robi się tylko tzw smoke test i limit do 2008 rolu jest 3.0, a później 1,5. To przechodzą stare odpowiednio jeżdżone diesle. Tylko nikt nie zdaje sobie sprawy, że w niedalekiej przyszłości stacje będą wyposażone w odpowiedni sprzęt do kontroli czy właściciel nie pozbył się DPF-a jeżeli samochód był w niego fabrycznie wyposażony. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.