Skocz do zawartości

REMONT SILNIKA M20B25


mistrz_92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy, od niedawna posiadam BMW E34 525i 170KM 1989r silnik m20b25. pewnego dnia w BMW zapaliła się kontrolka oleju, po sprawdzeniu oleju okazało się ze jest nie ciekawie, praktycznie go nie było :shock: Uzupełniłem olej ale auto coraz bardziej kopciło :mad2: olej bardzo szybko ubywał. Postanowiłem zdjąć głowice, okazało się że jest mocno zużyta wszystkie prowadnice, zawory, gniazda wyrobione maksymalnie jak sie tylko dało. Głowice oddałem do regeneracji, została kompleksowo wyremontowana :D Wielu znajomych mechaników twierdziło, że jeśli uszczelnie idealnie głowice przy tak starym silniku puści dół. postanowiłem wyjąć cały sinik. Po rozebraniu okazało się że pierścieni olejowych na dwóch tłokach już prawie nie było. Postanowiłem przeprowadzić całkowity remont silnika. Gdy odbierałem głowice od fachowca, zostawiłem blok silnika, wał oraz korbowody z tłokami. Wszystko zostało pomierzone na miejscu. Fachowiec orzekł, wał idealny, na panewkach widać minimalne zużycie, ale blok silnika zalicz się już do szlifu i tym samym wymiana tłoków. Musze jak najszybciej kupić tłoki na pierwszy szlif i dostarczyć fachowcowi. PYTANIE DO WAS. MOŻE KOS JUŻ PRZEPROWADZAŁ REMONT TAKIEGO SILNIKA? NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ? JAKICH FIRM KUPOWAĆ CZĘŚCI? WYMIENIAĆ PANEWKI JEŚLI WYGLĄDAJĄ CAŁKIEM DOBRZE? JAK SKŁADAĆ? KAŻDA DOBRA RADA MI SIĘ PRZYDA. MOŻE JAKAŚ MODYFIKACJA? CHCE ZROBIĆ TO RAZ A PORZĄDNIE :D POZDRAWIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Widziałem sporo dołów i zawsze wystarczyło je minimalnie szlifnąc dosłownie a nie robić od razu mega planowania moim zdaniem to naciąganie na koszty.

Tak czy inaczej to co tam wsadzisz zależy od grubości Twojego portfela tak naprawdę. Bo jeśli masz sporo kasy to ja bym wymienił panewki, na pewno są na nich jakieś rysy już itp chyba że ktoś to robił wcześniej. Tak czy inaczej nie wsadzaj tego co najtańsze. Pierścienie myślę, że firma Goetze to dośc dobry wybór, sam to wsadzałem wiele razy i mechanicy też to biorą. Na pewno nowe śruby od głowicy ale to chyba logiczne, uszczelki, posprawdzaj oringi czy nie puszczają, ale to pewnie już widziałeś ściągając silnik gdzie był syf. Jak będziesz składał panewki to pewnie wiesz, że trzeba je ładnie wyczyścić i smarować wszystko czystym olejem przed złożeniem żeby się nie przytarły od razu potem przy rozruchu. Momenty dokręcania śrub to znajdziesz na necie.

Przy okazji robienia silnika sprawdź sobie sprzęgło jak wygląda :D

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój blok jest nieźle zużyty, nie trzeba się znać, wyczuwalny pod palcem mega próg. Mam odłożone trochę gotówki i nie zamierzam na niczym oszczędzać :D Mam znajomego właściciela warsztatu samochodowego u którego zawsze zamawiałem części zamienne, obdzwonił dzisiaj wszystkie możliwe hurtownie itp, okazało się że tłoków do mojego BMW nie ma w całej Polsce :cry2: Jedynie można zamówić prosto z Niemiec ORYGINAŁ!!! :D koszt jednego tłoka z pierściąkami to 330zł plus przesyłka 100zł i do tego komplet panewek na korbowody 84zł. To prawie 2200zł!!! Kazałem zamówić, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale chyba innego wyjścia nie ma, w głowice wsadziłem już ponad 1000zł, Sruby do głowicy juz mam, wszystkie simeringi, uszczzelki zamierzam kupić nowe. Z czystością przy składaniu nie będzie problemu używam do tego mnóstwa benzyny ekstrakcyjnej :D chce złożyć silnik na oleju Valvoline MAXLIFE 10W40 i póżniej takiego używać. Warta coś ten olej?? momentami dokręcania zajmuje się mój dobry kolega ma mnóstwo tych kluczy, z tym nie będzie problemu. Sprzęgło już sprawdziłem SPALONE :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem Ci że z tymi tłokami to nie miło faktycznie. Aż sam sprawdzałem i faktycznie nic na miejscu ale zawsze jest opcja zadzwonić do serwisu bo czasem robią lepszą cene.

Jak ten blok faktycznie taki styrany to ciekawe czy nie będziesz musiał honować albo jakiś nadwymiar wziąć tych tłoków. Valvoline całkiem dobry ja bym lał jak najbardziej. No i dolicz sobie rozrząd od razu, nie wiem jak tam pompa wody Twoja, termostat przy okazji sobie wymień bo to grosze przy takiej kwocie a będziesz miał z głowy.

Co jeszcze...poczytaj jak się układa pierścienie bo ma to znaczenie gdzie są przerwy i jak leży sam pierścień, powinien być opisany gdzie jest TOP czyli góra:)

Uszczelke pod głowice tez musisz dobrze dobrać bo jest kilka rodzajów;)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę to już na pewno będzie trzeba nad wymiarową dać bo i głowica nie wiadomo który raz już jest planowana i do tego blok idzie na szlif.

 

Kiedyś ktoś zrobił remont w R6 e34 i pamiętam, że pobierała dalej olej bo okazało się, że cylindry już nie były okrągłe tylko miały owal. Oczywiście to jakieś tam części milimetra i niestety remont się nie udał.

Takie rzeczy musi pomierzyć dobry fachowiec i wszystko co trzeba dobrać nad wymiarowe. Jak nie robisz szlifu wału to panewki pójdą pewnie nominalne.

 

Nie chcesz zalać tak wyremontowanego silnika jakimś syntetykiem albo chociaż jakimś 5w?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoki Z PIERŚCIENIAMI będę miał za dwa dni nadwymiarowe na pierwszy szlif ale oryginalne BMW, panewki tak samo tylko ze nominalne chociaż tyle dobrego. Rozrząd był wymieniany cały niecałe 1500km temu z termostatem i pompą wody, więc myśle ze sam pasek rozrządu wystarczy wymienic na nowy :D myśle ze z pierściąkami nie bede miał problemu powinno być wszystko opisane. głowica na 100% była zdejmowane przede mną, uszczelka nie była orginalna, a głowica za czysta, więc już drugi raz została splanowana, z dobraniem grubosci nowej uszczelki pewnie będzie problem. Boje się trochę zalać 5w wydaje mi się ze troche będzię za rzadki, silnik bedzie po generalce, ale to nadal stary silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieranie nowego silnika około 2000 km max predkosc 80-100 km/h bez drastycznych przyspieszen na poszczegolnych biegach, poprostu niedzielny objazd miasta.

 

Co do głowicy to BMW dopuszcza jedno planowanie max bodajze 0,25 mm jezeli juz raz była planowana to nastepnego sie nie robi, poprostu głowica szmelc.

Honowanie wykonuje sie po kazdym szlifie cylindrow i jezeli był nadal owal to zle został wykonany szlif a nie honowanie.

Panewki mozna kupic firmy Federal Mogul sa bardzo dobre i nie drogie, uszczelka moze byc Reinz.

Simeringi kup oryginalne w ASO, nie sa drogie ale sa duzo lepsze niz zamienniki z tym ze te ostatnie nie wszystkie sa produkowane.

Olej po takim remoncie to tylko full syntetyk i najlepszej firmy.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwiłem się trochę tą głowicą, że może nadawać się na szmelc, bo na pewno była drugi raz planowana. Podobno na głowicy są znaczki które wskazują ile można jeszcze przybrać materiału, zrobiłem zdjęcie żeby było wiadomo o co chodzi :D

http://images63.fotosik.pl/584/7ca41b3a6ef0348f.jpg chodzi o ten znaczek w górnym lewym rogu, dokładniej o ten http://images64.fotosik.pl/586/76363f00c5b629e2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Boje się trochę zalać 5w wydaje mi się ze troche będzię za rzadki, silnik bedzie po generalce, ale to nadal stary silnik.

Aktualne zalecenia (zmodyfikowane w stosunku do 15W-40 z instrukcji obsługi z 1988r.) dotyczące oleju dla M20 to 10W-40 i wg mnie spokojnie można traktować to jako optimum (zwłaszcza np. Valvoline). Kombinowanie z pełnym syntetykiem nie jest tu do niczego potrzebne. Poza tym, o stan silnika w największym stopniu można zadbać samym stylem użytkowania (+ regularna wymiana oleju max. co 10tys. km).

 

Zmartwiłem się trochę tą głowicą, że może nadawać się na szmelc, bo na pewno była drugi raz planowana...

Wymiar graniczny wysokości głowicy M20 (czyli po maks. dozwolonej obróbce) to 124,7 mm (przed szlifem głowica ma wysokość ok. 125,1 mm).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram powyższa wypowiedż w 100 a nawet 200%.Silnik m20 jest tak prostą konstrukcją,że naprawdę nie wymaga bardzo wysokiej klasy oleju natomiast silniki m50 to już całkiem inna głowica wymagająca bardzo dobrego jakościowo oleju.Sam jeżdżę na Lotosie tak dobrze napisałem LOTOS10w40 ale zakupu dokonuje z pewnego żródła. Najważniejsze w tej chwili będzie porządne zgodnie z instrukcją dotarcie tego moim zdaniem bardzo dobrego silnika.Jazda przez 2000km z obrotami ok4000/min. będzie stresująca bo będą wymiatać to bmw takie auta jak corsy,tica,seicenta itp. ale nie wolno dać się sprowokować bo wszystko może zostać zniszczone w ciągu kilku minut i wtedy robota,części a o kosztach już nie wspomnę pójdą do piachu.Jeżeli wszystko będzie zrobione z głową to ten silnik jeszcze pokaże na co go stać a wtedy to już tylko Będzie Moc Wrażeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się już na olej VALVOLINE MAXLIFE 10W40 :D Wracając do docierana, przejeżdżam 2000km max 3000obrotów, spuszczam olej, zalewam nowy, przejeżdżam spokojnie jeszcze 50km. Po tym przebiegu można juz do odcięcia? :D :D. Po tych 2000km silnik będzię już gotowy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram powyższa wypowiedż w 100 a nawet 200%.Silnik m20 jest tak prostą konstrukcją,że naprawdę nie wymaga bardzo wysokiej klasy oleju natomiast silniki m50 to już całkiem inna głowica wymagająca bardzo dobrego jakościowo oleju.Sam jeżdżę na Lotosie tak dobrze napisałem LOTOS10w40 ale zakupu dokonuje z pewnego żródła. ...

Trochę źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to, że wśród zaleceń dla M20 nie ma 5W-XX i bardzo dobre jest użycie 10W-40, ale co do samej jakości oleju, zdecydowanie namawiam do stosowania jak najlepszej (dlatego zasugerowałem Valvoline).

Wspomniałeś o Lotosie 10W40 – nie wiem jak jest dzisiaj (i nie odczuwam pędu do takiej wiedzy), ale ok. 8lat temu, pewna sytuacja, a potem trafna diagnoza i rada specjalisty, wystarczająco przekonały mnie do tego, żeby nie stosować tego producenta. ;-) Dlatego w BMW od początku wolę stosować to, co ma uznanie, bez negatywnych opinii. :-)

 

 

...Wracając do docierana, ...Po tym przebiegu można juz do odcięcia :D :D?

Niby można, ale skoro tak, to po co Ci ten remont? :D

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,że silnik będzie gotowy aby laczka przypalić ale jest jeszcze jedna święta zasada przy m20 wskażnik temperatury cieczy chłodzącej musi być wtedy idealnie w pionie wszelkie pałowanie na zimny kończy się ogromnymi problemami łącznie z ponownym remontem głowicy.Dlatego silnik musimy zawsze rozgrzewać bardzo spokojną jazdą aż temperatura złapie pion a w obecnej chwili przy mrozach -15 stopni to ja swoją grzeję przez 2-3 minuty na postoju i po tym czasie delikatnie do przodu.Takie traktowanie silnika oraz wymiana oleju co 10tys. sprawi,że ten motor pośmiga jeszcze bardzo długo możliwe ,że nawet 500tys. Dżwięk dobrze wyregulowanych zaworów m20 jest bezcenny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem taki odważny jak solaris520 aby komuś zasugerować olej zwłaszcza do silnika na dotarciu ja tylko napisałem jaki ja leję.Dlaczego nie jestem taki odważny ano dlatego aby nie brać współodpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia w trakcie docierania.Wiemy co w tej chwili dzieje się na rynku olejowym firmy walczą o każdego klienta a podróbek nie brakuje.Na temat oleju na tym forum jest masa wypowiedzi które dają wiele do zastanowienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty :-) – zarówno zasugerowanie, jak i użycie Valvoline nie wymagają specjalnej odwagi ;-) (przynajmniej w czasie, kiedy producent jest tak chwalony). A to, gdzie i na jakich warunkach ktoś się zaopatruje w olej, to już inny temat i całkowicie indywidualna decyzja kupującego.

Mi pozostaje wierzyć, że katowickie oddziały InterCars i Foty dysponują oryginałem. ;-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.