Skocz do zawartości

e46 320d ASC


wojtys23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Gdy chce samochodzik troszeczke przycisnac to komputer mi to uniemożliwia, bądz mechanizm odpowiedzialny za asc nie wiem jak to nazwac. Próbuje go wyłączyc tzn naciskam na przycisk wyswietla mi sie taki zólty trójkącik ale nadal czuje ze coś nie idzie czytałem ze jak dłużej sie przytrzyma to jeszcze podobno powinna sie zaświecic kontrolka jakaś czerwona. U mnie sie tak nie dzieje, mimo iż trzymam po 30 sekund. Dodam ze mam 320d przed liftem tzn 136 km. Rozumiem ze nie da rady bardzo zarzucić ale aby wcale nawet na lodzie/śniegu :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wystarczy tylko nacisnąc raz i już moge latac bokami a mam ASC ,dopiero po lifcie jest system DSC który jeśli auto wpada w pślizg prostuje je sterując hamulcami . Może masz tam coś narzeźbione trzeba by kompa podłączyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asc służy do zapobieganiu mieleniu kół, ogranicza moc i przyhamowuje tylne koła hamulcami. Wystarczy raz nacisnać aby wyłączyć. Nie jest to kontrola trakcji ponieważ nie koryguje toru jazdy poszczególnymi hamulcami. Zapobiega tylko paleniu gumy i nic wiecej. Oczywiście pomaga na zakretach bo jak dasz w palnik na mokrym to nie pozwoli wpaść w poślizg.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, chciałem troszke zaszalec xD nie chce palic gumy bo mi szkoda oponek, a bokiem nigdy nie wchodzilem i chciałem zobaczyc jakie to uczucie, a ze dziś dosc oblodzone to troszke sie pobawiłem. Wiec jednak jest wszystko ok ostatnio chyba a mało mu dałem gazu bo sie obawiałem ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz samo ASC to wystarczy raz wcisnąć bo to polega na tym że sam odejmuje gaz żeby wychamować tylne koła ASC+T trzeba przytrzymać dłużej bo ma jeszcze tylko taki dodatek że dochamowuje indywidualnie tylne koła wtedy świeci jeszcze ręczny a przy dsc to już bardziej rozbudowany system też trzeba przytrzymać żeby całkiem wyłączyć ale jak nic ci nie zaświeca to masz samo asc :) żeby wejść bokiem wspomóż trochę ręcznym żeby zerwać przyczepność u mnie jest problem że mam za dobre opony do tego i ciężko jest ale więcej gazu załatwi sprawę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak wciśniesz raz i zapali sie trójkąt to juz zrobisz zrywa ale jak za bardzo pojdziesz na bok to auto zacznie samo hamowac ja to nazywam trakcja dla początkujących z BMW, jak przytrzymasz dluzej i zapali sie 2 kontrolka od ręcznego na zółto

to wdedy jak idziesz bokiem to juz tylko ty panujesz nad tym by cie nie obróciło, racze poprobować na duzym parkingu zeby sie przy uczyć, i brak szpery sprawia ze koło ktore ma lzej to z niego nie leci dym, gdy była by szpera 100% to nie dało by sie jezdzic autem normalnie po ulicach bo oba koła kreciły by sie tak samo a wiadomo ze w zakrecie jedno sie szybciej kreci:) ale radość z jazdy jest mimo ze nie ma szpery to i tak sie czuje człowiek królem ulic przyjemnosc jazdy bokiem porównywalna do seksu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz, to jest bardziej skomplikowana sprawa. Każdy mówi, że to ASC / DSC, a nikt nie wspomina, że to ogólne nazwy kilku systemów broniących auto przed kierowcą - imbecylem. I tak ASC MK20, to nie tylko ASC, ale też zintegrowane CBC i EBV. I ten system wyłącza się i włącza jednym krótkim przyciśnięciem przycisku. Wyłącza się go w całości, czyli ASC wyłącza się razmem z CBC i EBV. Ale z kolei masz też ASC/DSC MK20, i tutaj oprócz funkcji wymienionych wyżej masz DSC, które kontroluje wszystko, od hamulców po wygaszanie poszczególnych cylindrów, opóźnianie zapłonów itp. Tutaj też jedno krótkie przyciśnięcie wyłącza całość systemu, a ponowne wciśnięcie go włącza. No i masz ASC MK60 i ASC/DSC MK60, w tych systemach to już w ogóle cuda-wianki, no i można rozgraniczyć wyłączanie poszczególnych funkcji, czyli - krótkie wciśnięcie guzika - wyłaczasz DSC, ale pozostałe systemy żyją i pilnują. długie wciśnięcie guzika zabija system, i wtedy można sobie spokojnie zrobić kuku.

Problem jest taki, że w zasadzie nikt do końca nie wie, który ma system, bo to zależało od rocznika, ale nie zawsze, od silnika, ale nie zawsze, od zamówienia klienta, ale nie zawsze, od tego, co akurat mieli na stanie, ale i to też podejrzewam nie zawsze.

 

Sami widzicie, że to nie takie proste wszystko ;)

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tobą :) jeśli ktoś nie ma pewności co do tego jak całkiem wyłączyć system można na czas zabawy wyjąć bezpiecznik :) za to mam do was takie pytanie na szybkości przyznaję się odrazu ze nie szukałem teraz przyszlo mi do głowy tylko z czystej ciekawości czy da się z asc zrobić asc+t tzn jak bardzo skomplikowana jest taka przeróbka :) i mniej wiecej cenowo jakby to wyglądało :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie żeby całkowicie wyłączyć ASC i systemy współpracujące, trzeba przytrzymać przycisk od ASC przez 3-4s aż zapali się na żółto kontrolka ręcznego. Samo przyciśnięcie dezaktywuje tylko jeden system (już nie pamiętam który, wszystko jest w instrukcji).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.