Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od pewnego czasu borykam się z brakiem mocy w mojej e32 735i lpg II gen.Po podpięciu pod KTS500 wywala błąd sterownika(część cyfrowa sterownika uszkodzona).Jak kupiłem auto to był wstawiony sterownik też od e32 735 tylko że do wersji z automatem i bez sondy lambda-chodził jak brzytwa,po wymianie tego sterownika na odpowiedni do mojego auta tzn.Motronic 1.3 0261200179 + pełny reset i wklepanie nowego programu, spadło spalanie z 18l do 13l na pb ale auto straciło też na mocy.Po zagazowaniu było to jeszcze bardziej odczuwalne,w końcu wybrałem się na hamownię i oto wyniki:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.mFoto.pl/uploads/1041/hamownia_2b6da.jpg

Po tym co zobaczyłem pojechałem do mechanika od którego kupiłem ten sterownik i pokazałem mu ten wydruk z hamowni.Wykasował ten błąd sterownika ,wklepał nowy program i stwierdził że taki spadek mocy może być tylko od strony mechanicznej silnika.Dodam że przepływka sprawdzona,nowa orginalna pompa paliwa,filtr paliwa,olej,filtr powietrza,świece NGK,kopułka,palec,sprawdzone kable WN,stopień sprężania na wszystkich cylindrach ok 12,zawory ustawione na 0.3,reszta danych z badań komp. prawie katalogowe.Nie mam już pomysłu co to może być,wszelkie sugestie i podpowiedzi mile widziane.

Opublikowano

144 zamiast 211 KM :?:

:duh: :duh: :doh: :doh:

 

Ciekawe zjawisko....

 

Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy, to ujechane krzywki wałka rozrządu -> zawory nie otwierają się tak szeroko jak powinny.

 

Przy niskich obrotach to sprzyja utrzymaniu wysokiego momentu obrotowego, ale przy wysokich napełnianie cylindrów jest niezadowalające i stąd ta niska moc, osiągana wcześniej niż powinna (<5000 obr/min).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Nie rozumię twojego zdziwienia, mając instalkę II generacji musisz się z tym liczyć że spadek mocy będzie właśnie taki . Zdejmij przewody elektryczne z cewki prowadzące do emulatora LPG następnie odkręć z przepływki wszystkie te ustrojstwa antygazowe i na koniec zresetuj kompa. Dopiero wtedy możesz pomyśleć o pomiarach mocy :wink:

 

A tak na marginesie zastanów się stary co ty robisz :duh: I jak myślisz dlaczego odgazowałem samochód :roll:

Opublikowano

A tak na marginesie zastanów się stary co ty robisz :duh: I jak myślisz dlaczego odgazowałem samochód :roll:

 

Witam

Robiąc średnio miesięcznie ok 2500 km koszt paliwa wynosi ok 1200zł a wydatek na lpg 750zł plus pb na rozruch,oszczędności są widoczne.

A co do pytania kolegi Fazera to pomiar był robiony z mikserem.

Dodam tylko że mając wcześniej przez jeden dzień założoną instalkę na śrubę nie zauważyłem strat na mocy a nawet jeżdził lepiej niż na pb.

Opublikowano
144 zamiast 211 KM :?:

:duh: :duh: :doh: :doh:

 

Ciekawe zjawisko....

 

Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy, to ujechane krzywki wałka rozrządu -> zawory nie otwierają się tak szeroko jak powinny.

 

Przy niskich obrotach to sprzyja utrzymaniu wysokiego momentu obrotowego, ale przy wysokich napełnianie cylindrów jest niezadowalające i stąd ta niska moc, osiągana wcześniej niż powinna (<5000 obr/min).

Witam

To dlaczego na starym sterowniku chodził dobrze,na 2 biegu mielił kołami a teraz nawet przy ruszaniu ciężko zerwać przyczepność.

Opublikowano
Jeżeli trzepło nagle, to rozrząd można wykluczyć.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
W Dodge-u mam instalacje II generacji i nie widzę różnicy w osiągach przed i po zainstalowaniu gazu. Za to widzę różnice w kosztach :P
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

A tak na marginesie zastanów się stary co ty robisz :duh: I jak myślisz dlaczego odgazowałem samochód :roll:

 

Witam

Robiąc średnio miesięcznie ok 2500 km koszt paliwa wynosi ok 1200zł a wydatek na lpg 750zł plus pb na rozruch,oszczędności są widoczne.

Nie chodziło mi o wyjaśnienie dlaczego masz LPG tylko po co robisz bezsensowne pomiary mocy na zagazowanym beznadziejnie silniku :wink:
Opublikowano

Witam

Wywaliłem klape antystrzałową lpg,doprowadziłem wlot powietrza z kratki obok świateł i auto dużo lepiej chodzi na pb(2 bieg ciągnie do 100km/h),na gazie bez klapy nie ryzykowałem.Został tylko mikser w tej rurze między przepływką a przepustnicą.Po wywaleniu miksera powinno być jeszcze lepiej bo otwór w mikserze ma średnicę tylko 3cm ,jak zdobęde nową gume to porównam.

Opublikowano (edytowane)

mam pytanie. Jaki był nr sterownika, który wymieniłeś?

Odnośnie hamowni to niezły wynik :cool2: porównując procentowo pole przekroju dolotu oryginalnego (ok 70mm) i tego z mikserem 30mm :D

Matematycznie rzecz biorąc, to powinno Ci zostać kilkadziesiąt KM ale na szczęście fizyka robi swoje. Jeśli musisz jeździć na gazie to wstaw IV lub V gen. lub ewentualnie większy mikser np. 37mm, a przejdzie nawet 41mm tylko zależy jaki masz reduktor żeby to jeszcze wyregulować ale nawet w tych przypadkach(z mikserami) licz się z drastycznym spadkiem mocy. Było o tym niejednokrotnie.

Edytowane przez Zbichu
peace & love
Opublikowano
A tak z ciekawości ile kosztuje przyjemność sprawdzenia auta na hamowni ??
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
co do tego numeru sterownika to niewiem jaki był bo zmieniony był tylko środek a obudowa została orginalna.

Numer jast właśnie na obudowie, a skoro obudowa jest oryginał. to jest tam nr poprzedniego sterownika, który wymieniłeś na 0 161 200 179

po wymianie tego sterownika na odpowiedni do mojego auta tzn.Motronic 1.3 0261200179
peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze zwężką w dolocie... z 211 na 140, całkiem możliwe. Jeżeli przy jeździe na Pb sonda działa i wskazuje poprawne wartości, to tak musi być. Również wtedy zastanowiłbym się nad mechaniczną częścią silnika...
Kai
Opublikowano (edytowane)

Zwężka 30 mm w silniku 3,5 litra :?:

 

Teraz przestałem się dziwić TAKIEMU spadkowi mocy.

 

Toż moja Skoda ma łączny przelot w porywach 44 mm :!: (dwie gardziele gaźnika: 20 i 24 mm). A to przecież ledwie 1,3 litra i 58 KM :lol:

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Pracować nad mikserami

 

Duże możliwości przy zasilaniu gazem stwarzają miksery soniczne, zbliżone kształtem do zwężki Venturi, w których doświadczalnym doborem średnic można uzyskać prawidłowy skład mieszanki w całym zakresie prędkości obrotowych istotnych dla pracy silnika. Dla przykładu w BMW 735 testowano miksery soniczne o średnicy 46, 44, 43 i 41 mm i właśnie dopiero przy f 41 mm uzyskano optymalne wyniki, w tym także umiarkowane zużycie paliwa gazowego. Przy tym ustalono z pomocą analizatora spalin właściwy współczynnik nadmiaru powietrza – Lambda = 1,01 dla wolnych obrotów z otwarciem silnika krokowego przy 130 krokach (pełny zakres pracy tego silniczka wynosi 0 – 250 kroków). Celem poprawy pracy jednostki napędowej w całym zakresie obrotów, zamontowano wariator zapłonu, który przy zasilaniu gazowym ma kilkanaście zakresów ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. Do pełni szczęścia mechanicznego dla pracy silnika niezbędny okazał się magnetyzer a właściwie modyfikator paliwa marki Maksor typu Dynamic-fuel, który przy paliwie gazowym działa wręcz bardzo dobrze, nawet skuteczniej niż przy zasilaniu benzyną. Może to nie do wszystkich przemawia, że dzięki temu modyfikatorowi paliwa (należy stosować nazewnictwo producenta) uzyskano poprawę przyśpieszeń 0 – 100 km/h o 1- 3 sekundy, co znawcom przedmiotu uzmysławia skuteczność działania tego niepozornego w końcu urządzenia, którym zainteresowały się także krajowe oraz zachodnie firmy spedycyjne.

 

Cytat z tej stronki http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/13

Opublikowano

Artykuł sponsorowany. Najważniejsze przy osiągach okazały się magnetyzer oraz wariator. Poprawa przyśpieszeń do 100 od 1 do 3 sekund :liar: oznacza, że jak kupię magnetyzer to setkę mam w niespełna 6 sekund. Spadam na allegro szukać magnetyzera...

Są to bzdury, bo żeby zastosować mikser o fi 41mm i wszystko jedno czy soniczny, strumieniowy czy palnik (to naprawdę bez różnicy) należy przerobić dolot przed mikserem aby to wyregulować. Nikt nie napisał w artykule, że poprawa przyśpieszeń polegała na skróceniu czasu z 16sekund do 13, a do tego nadal jeździć z duszą na ramieniu - strzeli czy nie strzeli?- myślę sobie podczas wyprzedzania kilku TIR-ów, które ostatnio poruszają się stadnie i kolumnami po kilka sztuk. Myślę, że zaprezentowane 735 w tym artykule na hamowni mogłoby pochwalić się wynikiem maksymalnie 170KM. Takie są prawa fizyki.

peace & love
Opublikowano

Witam

Dzisiaj wywaliłem klapę antwybuchową,wstawiłem nową rurę między przepływką a przepustnicą i nie poznałem mojego auta :lol: ,aż nie chciało się wychodzić,ciągnie tak jak powinien,zostało tylko jeszcze zpasowanie większego miksera,dostrojenie lpg i może będzie lepiej.Jak wygospodaruje kilka złociszy to sprawdze jeszcze raz na hamowni ile koników przybyło po wywaleniu lpg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.