Skocz do zawartości

323i Kierownica multifunkcyjna a radio


milan00

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam do was pytanie. Nie potrafię znaleźć zadnego tematu co wyjaśnia mój problem, albo może nei potrafię szukać, więc gdyby się powtórzył to prosiłbym o przekierowanie mnie do niego.

Mianowicie kupiłem moją e46 niedawno z niedziałającą kierownicą multifunkcyjna, sprzedawca powiedział, że wina leży po stronie nieoryginalnego radia. Mam jakieś z pionniera.

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy ma to coś wspólnego, z klawiszami na kierownicy ? Nie działa ich podświetlenie, nie reaguje żaden ( głośność radio, sterowanie tempomatem )

Podłączałem dziś pod kompa i nie mógł sie połączyć z kierownica multi-f, wyskakiwał błąd z połączeniu.

Moim zdaniem opcje są 2 :

1) ktoś wymienił kierownicę, być może ze starej na obecną, ale nie chciało mu się bawić w jej podłączenie z przewodami

2) czy potrzeba oryginalnego radia, aby działała kierownica bo "podobno" jest ona sterowana przez radio. Dodam, że wyciągnałem radio i są w luku 2 kostki CZARNA większa ( z niej przejsciowka na piny do mojego radia ) i druga POMARAŃCZOWA mniejsza odchodzą z niej 4 kabelki. Mniejsza kostka ( pomarańczowa ) nie jest do niczego podpięta.

Czy w radio oryginalnym z bmw jest wejście na takie 2 kostki ?

Jak myślicie, czy brak podpiętego oryginalnego radio może powodować, że nie działają klawisze ?

Ogólnie dążę do tego, aby doprowadzić te klawisze bo użytku.

Liczę na waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie radiem nie ma nic wspólnego z tempomatem. Pioneerem niekoniecznie musi dać się sterować, wydaje mi się że może być do tego potrzebny specjalny moduł do podłączenia pomiędzy kostką radia bmw, a radiem. Natomiast tempomat to inna para kaloszy - jeśli jest prawidłowo podłączony (poza wymianą kierownicy konieczne jest poprowadzenie kilku kabelków) to powinien działać, niezależnie od tego, jakie radio jest w aucie. Jeśli nawet nie świecą się przyciski to moim daniem albo brakuje Ci kabelków (nie pamiętam czy jeden nie powinien iść czasem właśnie z włącznika świateł) albo masz uszkodzoną taśmę przy kierownicy, która zapewnia styk pomiędzy zabawkami na kierownicy, a "resztą" auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem sobie odpowiednie artykuły, z których juz dowiedziałem się jak ściągnąć kierownicę i jak podłączyć multi-f tak aby funkcjonowała, zrobię to na tym weekendzie i zobaczymy czy w ogóle te kabelki są podłączone do mudułu świateł i komputera, czy być może komuś się nie chciało tego robić i zostawił niepodłączone. Mam przejściówkę taką, że radio jest podłączone, najpierw sprawdzę czy z nowej kierownicy są podłączone odpowiednie kabelki, a później można szukać dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz przejściówkę z kostki BMW na ISO albo gniazdo Pioneera. Też miałem kiedyś Pioneera w e46 i sterowanie nie działało, drążyłem wtedy temat ale nie pamiętam dokładnie szczegółów. Coś mi świta, że trzeba było dokupić jakąś dziwną przejściówkę z kostki BMW na jacka do Pioneera. Ostatecznie kupiłem fabryczne Alpine Business CD, a Pioneer wylądował w zecie. Tak czy inaczej zacznij tak jak piszesz od doprowadzenie multifuncji do ładu. Jak wszystko będzie ok to INPĄ z tego co pamiętam można nawet odczytywać stan poszczególnych przycisków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odkręciłem wszystkie plastiki, i kierownice, aby przekonać się czy kierownica multifunkcyjna została dobrze podłączona i co sie okazało, była ona w moim modelu zamontowana oryginalnie, także nie ma mowy o złym podłączeniu.

Kto może mi powiedzieć jakie są teoretyczne przyczyny, że przyciski nie dzialają ?

Nie ma oryginalnego radia, ale klawisze tempomatu tak czy tak nie działają, a to raczej nie ma nic wspólnego.

Są może jakieś bezpieczniki od kierownicy ? Jakiś nieznany mi układ który steruje pracą klawiszy na kierownicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale można to chyba nieomylnie stwierdzić gdy zobaczysz wiązki przewodów, wątpie, że ktoś zmieniający kierownice, bawiłby się w kupowanie 3 kolorowych kabli takich jak być powinny, izolacja na wiązce jest nietknięta. Ale to pomińmy akurat, kierownica jest podłączona tak jak powinna być podłączona. "przedzwoniłem" wiązke wychodzącą od kierownicy i jest w porządku, jaka może być inna przyczyna, że klawisze na kierownicy nie działają ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica była zamontowana oryginalnie, taśma kierownicy sprawna, bezpiecznik też. Co może być przyczyną, że nie świecą ani nie dzialają przyciski na kierownicy ? Czy oryginalne radio jest potrzebne nawet do tego, żeby przyciski świecił i działał tempomat czy bez oryginalnego radia powinny świecic i działać tempomat ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, do działania tempomatu potrzebne jest oryginalne radio zgodne z VIN oraz musisz wyczyścić deskę rozdzielczą wraz z kierownicą oryginalnymi kosmetykami BMW (pamiętaj żeby do kierownicy użyć środka do skóry).

:duh:

ehh, masz przecież napisane wyżej.

Przedzwoń miernikiem 3 kable potrzebne do działania tempomatu. INPA nadal Ci się nie łączy z multifunkcją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
daj VIN, zobaczymy, czy miałeś kierę MF czy nie.

vin to najbardziej intymna tajemnica na forum :wink:

to samo co u handlarzy.

vide rok modelowy i braki/różnice w vin forumowych aut.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę liczyć na czyjąś podpowiedź ?

:(

bez vinu nie za bajdzo.

bo to może być syzyfowa praca.

 

Podpowiedz juz dalem. Jesli multifunkcja byla fabrycznie, w zielonej kostce beds przewody 8, 9 I 10 odpowiedzialne za przyciski, podswietlenie i tempomat.

 

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie odgrzac kotleta. Jaki masz tam silnik? Sprawdz czy masz wszystkie przewody w zielonej kostce, pod kierownica na dole, zobaczysz ja jak zdejmiesz obudowe plastikowa.

 

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

 

Oski masz post wyżej przecież napisane, że przedzwoniłem wszystkie kable z danej wiązki o którą pytasz, a Ty mi się pytasz czy są tam wszystkie kable ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę liczyć na czyjąś podpowiedź ?

:(

bez vinu nie za bajdzo.

bo to może być syzyfowa praca.

 

Podpowiedz juz dalem. Jesli multifunkcja byla fabrycznie, w zielonej kostce beds przewody 8, 9 I 10 odpowiedzialne za przyciski, podswietlenie i tempomat.

 

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

 

Kierownica była zamontowana fabrycznie, wszystkie kable są ta z numerami 8,9,10 też i sprawdziłem to rónież po VInie i była zamontowana jednak zaden przycisk nie dziala i nie jest podswietlony, czego to moze byc przyczyna ? bezpieczniki wszystkie sprawdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizuj sobie podłączenie kierownicy, może do czegoś dojdziesz...

http://www.kneb.net/bmw/E46/Multifunction%20steering%20wheel%20and%20cruise%20retrofit.pdf

 

Jeszcze jedno, zdemontuj nieoryginalne radio włącznie z przejściówką nieoryginalne radio-oryginalna kostka bmw i wtedy sprawdź w inpie czy przyciski są aktywne. Sprawdź czy nie jest zwarty lub wpięty gdzieś w nieoryginalne radio przewód i-bus ( biały z szarym paskiem i żółtymi kropkami/opaskami ).

Nieprawidłowo wpięte inne radio lub przejściówka może mieć wpływ na działanie kierownicy wielofunkcyjnej ( zakłócenie transmisji i-bus ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie jeszcze na schematy:

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e46/index.htm

 

rozwijasz gałęzie tak: Complete vehicle / Chassis / Steering / Multifunction steering wheel / supply, K-bus

i wybierasz swoją wersję i analizujesz i mierzysz w aucie.

Wcześniej zobacz sobie na: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e46/symbols.htm

 

Aplikacja otwiera się w IE i Firefox, konieczna jest zainstalowana SUN JAVA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Mam takie pytanie... w zakupionym jakiś czas temu bmw e46 lift była kierownica multifunkcyjna... Sprawdzałem też po VINie i wyszło że była zamontowana od nowości... nie jest dokładana... poprzedni właściciel założyl nie oryginalne radio co mnie drażniło bo nie działało sterowanie radiem z kiery.... postanowiłem wsadzić radio oryginalne. po zdemontowaniu radia i chęci podpięcia seryjnego radia nigdzie nie ma wtyczki do podłączenia sterowaniem z kiery... z tego co się orientuje powinna być dodatkowa mała kostka... czy się mylę ?? dodam że tempomat działa.... ale nie działa też podświetlenie przycisków w kierownicy....

Czy może ktoś coś podpowiedzieć ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się....dodatkowa wtyczka służy do sterowania zmieniarką płyt. Sterowanie radiem z kierownicy jest we wtyku razem z zasilaniem i głośnikami, kolor przewodu był opisany we wcześniejszych odpowiedziach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.