Skocz do zawartości

316i M43 słabo grzeje


ArekR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem jest taki iż wydaje mi się że jak na benzyniaka przy obecnych temperaturach w okolicach 0* słabo grzeje - po ok. 7km od startu zimnego po nocy zaczyna lecieć ciepłe powietrze, na climatronicu mam ustawione 23* i po przekręceniu rozdzielacza ciepło-zimno na full ciepło nie leci powietrze bardzo ciepłe, co najwyżej dobrze letnie. Wskazówka utrzymuje sie na takim poziomie w trasie cały czas, a chyba powinien być pion?

http://imageshack.us/a/img12/7521/3fx5.jpg

 

Zrobiłem test: samochód chodzil Ok. 10 min na wolnych, dolny wąż cały czas zimny. Zagrzał się dopiero jak wskazówka stanela do pionu, czyli wtedy termostat puścił, nie za wcześnie? Dalej: wskazówka w pionie, zmieniam nawiew na ciepło i momentalnie wskazówka opada do białej kreski. Podczas jazdy w mieście wskazówka dojdzie do pionu ale na trasie jest cały czas tj. na zdjęciu. Gdzie znajduje sie odpowietrznik układu chłodzenia, bo poziom jest ok może sp0róbuję odpowietrzyć?

 

PS: Spalanie przy jeździe emeryckiej do 110 wyszło 7,7l więc też nie najmniej, głównie po trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wskazówka to pokazuje właśnie temp silnika więc możliwe że masz zapowietrzony układ i nie grzeje jak powinien ale czemu tak pokazuje...? może czujnik szwankuje. Odpowietrznik jest zaraz koło korka wlewu płynu chłodniczego po lewej stronie(taka śrubka plastikowa z krzyżykiem) odkręca się ją śrubokrętem. Co do techniki odpowietrzania się nie wypowiem bo są różne "sposoby". Najlepiej poszukaj w googlach. Mi kiedyś nie chciał przełanczać się na gaz a temp była pion i nie grzała dobrze i miałem właśnie zapowietrzone po odpowietrzaniu jest jak sięnależy.

A mam pytanko czy dałoby radę byś sprawdził jak będzie się zachowywał twój silnik po odkręceniu korka od oleju na zagrzanym silniku? bo mój chodzi lepiej jak tak zrobię i delikatnie zasysa powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie muszę w sobote tam zajrzeć... Chciałbym wiedzieć jak to jest w sprawnym silniku bo gdzieś wyczytałem że różne typy silników różnie reagują na odkręcenie korka... A u ciebie problem jest z climatronikiem czy zwykłym ogrzewaniem?

i właśnie to jest duża różnica między zasysać lub dmuchać hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem temat- termostat do wymiany - zaciety w pozycji otwartej.Silnik dlugo sie nagrzewa bo grzeje od "zera" wode w calym ukladzie a kiedy juz sie zagrzeje(jazda po miescie,korki...) szybko traci temperature podczas jazdy na trasie (termostat sie nie domyka i plyn wychladza sie duzo szybciej).

 

Wymien termostat i problem zniknie.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też już przerabiałem ten temat.

Tak jak pisali: na pewno termostat zaciął się w pozycji otwartej.

Nawet nie jest ciężko wymienić, pamiętaj o odpowietrzeniu układu.

Sporo kosztuje, bo występuje tylko w komplecie z obudową (kolanko).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1393&hg=11&fg=35

11531739755 to chyba numer katalogowy Twojego termostatu, na portalu aukcyjnym znalazłem Behr za 99 zł,

są też tańsze,ale producentów nie kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że termostat u Ciebie działa ale sprawdź go jeszcze dokładnie. Jak jedziesz w trasie a wskazówka odbiega od pionu zatrzymaj auto maska w górę i sprawdź węże od chłodnicy. Jak górny i dolny maja taką samą temperaturę to termostat do wymiany. Jak górny jest ciepły a dolny zimny to ok.

Druga sprawa możesz mieć zapowietrzony układ. Jak odpowietrzyć znajdziesz na forum.

Trzecia sprawa to ukręcony wirnik od pompy paliwa i pompa nie rozprowadza płynu po układzie. Ten który jest w nagrzewnicy szybko się wychładza. Niestety aby to sprawdzić trzeba wyciągać pompę a to wiąże się z jej uszkodzeniem. Gdyby pompa była ukręcona w korkach powinien Ci łapać temperaturę wyższą nic 90 stopni. Dzieje się tak ? Zobacz jeszcze czy masz strumień w chłodnicy czyli odkręć korek ustaw obroty gdzieś na 2-2,5 tys.obr i zobacz czy z takiej małej dziurki leci płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Kamcis sory że tak późno: po odkręceniu korka na wolnych obrotach u mnie słychać że raz zasysa a raz pluje olejem po całym silniku więc tylko na chwilę otworzyłem - po zdjęciu korka silnik zaczal prychać i spadły wolne obroty.

 

Sprawa z termostatem - w wyrównawczym płyn wylewa się już przy ok 2500obr/min, układ jest raczej odpowietrzony bo za każdym razem po zgaszeniu silnika tuż pod odpowietrznikiem był płyn, pompa wody także odpada. Mam już wyjęty termostat z drugiego silnika na dniach będę porównywal ich charakterystykę, ten wyjęty jest ponoć dobry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat Wahlera OEMowy kosztuje do 50zl..ja nie wiem skąd wy takie ceny robicie. Jak masz ten z drugiego auta to najpierw wsadź go do wrzątku i zobacz czy się ładnie otwiera żebyś za chwile nie musiał znowu się bawić w rozbieranie. Zresztą z nowymi też zawsze się tak robi bo nie zawsze są dobre :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko jest on bez obudowy i uszczelnienia, więc pytanie czy da siego bezinwazyjnie wymienić do starej obudowy żeby nic nie ciekło?

 

Jestem po próbie gotowania: wyjęty termostat (mój oryginalny) już przy 91* otwiera sie w pełni, zaś drugi wyjęty z takiego samego silnika przy 95 minimalnie się tylko ruszył, także chyba jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.