Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problem jest taki iż wydaje mi się że jak na benzyniaka przy obecnych temperaturach w okolicach 0* słabo grzeje - po ok. 7km od startu zimnego po nocy zaczyna lecieć ciepłe powietrze, na climatronicu mam ustawione 23* i po przekręceniu rozdzielacza ciepło-zimno na full ciepło nie leci powietrze bardzo ciepłe, co najwyżej dobrze letnie. Wskazówka utrzymuje sie na takim poziomie w trasie cały czas, a chyba powinien być pion?

http://imageshack.us/a/img12/7521/3fx5.jpg

 

Zrobiłem test: samochód chodzil Ok. 10 min na wolnych, dolny wąż cały czas zimny. Zagrzał się dopiero jak wskazówka stanela do pionu, czyli wtedy termostat puścił, nie za wcześnie? Dalej: wskazówka w pionie, zmieniam nawiew na ciepło i momentalnie wskazówka opada do białej kreski. Podczas jazdy w mieście wskazówka dojdzie do pionu ale na trasie jest cały czas tj. na zdjęciu. Gdzie znajduje sie odpowietrznik układu chłodzenia, bo poziom jest ok może sp0róbuję odpowietrzyć?

 

PS: Spalanie przy jeździe emeryckiej do 110 wyszło 7,7l więc też nie najmniej, głównie po trasie.

Opublikowano

Ta wskazówka to pokazuje właśnie temp silnika więc możliwe że masz zapowietrzony układ i nie grzeje jak powinien ale czemu tak pokazuje...? może czujnik szwankuje. Odpowietrznik jest zaraz koło korka wlewu płynu chłodniczego po lewej stronie(taka śrubka plastikowa z krzyżykiem) odkręca się ją śrubokrętem. Co do techniki odpowietrzania się nie wypowiem bo są różne "sposoby". Najlepiej poszukaj w googlach. Mi kiedyś nie chciał przełanczać się na gaz a temp była pion i nie grzała dobrze i miałem właśnie zapowietrzone po odpowietrzaniu jest jak sięnależy.

A mam pytanko czy dałoby radę byś sprawdził jak będzie się zachowywał twój silnik po odkręceniu korka od oleju na zagrzanym silniku? bo mój chodzi lepiej jak tak zrobię i delikatnie zasysa powietrze.

Opublikowano
Ok sprawdzę w sobote. Musi coś zasysać/dmuchać bo w skrzyni korbowej też jest ciśnienie, stąd montują odpowietrzenie skrzyni korbowej - może masz przytkane?
Opublikowano

Właśnie muszę w sobote tam zajrzeć... Chciałbym wiedzieć jak to jest w sprawnym silniku bo gdzieś wyczytałem że różne typy silników różnie reagują na odkręcenie korka... A u ciebie problem jest z climatronikiem czy zwykłym ogrzewaniem?

i właśnie to jest duża różnica między zasysać lub dmuchać hehe

Opublikowano

Mam climatronic, ale rozdzielacz powietrza ciepłe/zimne jest manualny jak w większości BMW.

Jak sprawdzę ten korek dam znać :)

Opublikowano

Przerabialem temat- termostat do wymiany - zaciety w pozycji otwartej.Silnik dlugo sie nagrzewa bo grzeje od "zera" wode w calym ukladzie a kiedy juz sie zagrzeje(jazda po miescie,korki...) szybko traci temperature podczas jazdy na trasie (termostat sie nie domyka i plyn wychladza sie duzo szybciej).

 

Wymien termostat i problem zniknie.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Przede wszystkim sprawdź termostat. Miałem podobnie miesiąc temu i inwestycja (170 pln za termostat Mahle na allegro) rozwiązała problem. Jeśli stoisz i się grzeje a jedziesz i się szybko wychładza to na 90% termostat.
Opublikowano
To jeżeli będzie to termostat to jakiś zamiennik polecacie, czy tylko ori? Ponad 150zł za oryginalny trochę to dużo....
Opublikowano

Też już przerabiałem ten temat.

Tak jak pisali: na pewno termostat zaciął się w pozycji otwartej.

Nawet nie jest ciężko wymienić, pamiętaj o odpowietrzeniu układu.

Sporo kosztuje, bo występuje tylko w komplecie z obudową (kolanko).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1393&hg=11&fg=35

11531739755 to chyba numer katalogowy Twojego termostatu, na portalu aukcyjnym znalazłem Behr za 99 zł,

są też tańsze,ale producentów nie kojarzę.

Opublikowano

Wygląda na to że termostat u Ciebie działa ale sprawdź go jeszcze dokładnie. Jak jedziesz w trasie a wskazówka odbiega od pionu zatrzymaj auto maska w górę i sprawdź węże od chłodnicy. Jak górny i dolny maja taką samą temperaturę to termostat do wymiany. Jak górny jest ciepły a dolny zimny to ok.

Druga sprawa możesz mieć zapowietrzony układ. Jak odpowietrzyć znajdziesz na forum.

Trzecia sprawa to ukręcony wirnik od pompy paliwa i pompa nie rozprowadza płynu po układzie. Ten który jest w nagrzewnicy szybko się wychładza. Niestety aby to sprawdzić trzeba wyciągać pompę a to wiąże się z jej uszkodzeniem. Gdyby pompa była ukręcona w korkach powinien Ci łapać temperaturę wyższą nic 90 stopni. Dzieje się tak ? Zobacz jeszcze czy masz strumień w chłodnicy czyli odkręć korek ustaw obroty gdzieś na 2-2,5 tys.obr i zobacz czy z takiej małej dziurki leci płyn.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

Kamcis sory że tak późno: po odkręceniu korka na wolnych obrotach u mnie słychać że raz zasysa a raz pluje olejem po całym silniku więc tylko na chwilę otworzyłem - po zdjęciu korka silnik zaczal prychać i spadły wolne obroty.

 

Sprawa z termostatem - w wyrównawczym płyn wylewa się już przy ok 2500obr/min, układ jest raczej odpowietrzony bo za każdym razem po zgaszeniu silnika tuż pod odpowietrznikiem był płyn, pompa wody także odpada. Mam już wyjęty termostat z drugiego silnika na dniach będę porównywal ich charakterystykę, ten wyjęty jest ponoć dobry :)

Opublikowano
Termostat Wahlera OEMowy kosztuje do 50zl..ja nie wiem skąd wy takie ceny robicie. Jak masz ten z drugiego auta to najpierw wsadź go do wrzątku i zobacz czy się ładnie otwiera żebyś za chwile nie musiał znowu się bawić w rozbieranie. Zresztą z nowymi też zawsze się tak robi bo nie zawsze są dobre :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Tak tylko jest on bez obudowy i uszczelnienia, więc pytanie czy da siego bezinwazyjnie wymienić do starej obudowy żeby nic nie ciekło?

 

Jestem po próbie gotowania: wyjęty termostat (mój oryginalny) już przy 91* otwiera sie w pełni, zaś drugi wyjęty z takiego samego silnika przy 95 minimalnie się tylko ruszył, także chyba jest do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.