Skocz do zawartości

E 46 330xi Touring potrzebna pomoc, falujące obroty


arturoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jak w temacie od jakiegoś czasu tzn. wymiany przepływomierza zaczeły falować obroty na biegu jałowym ale nie stojąc np. na światłach tylko dojeżdżając do nich i po wciśnięciu sprzęgła. Obroty falują mniej więcej od 400 do 1100, na gazie jak zejdą do 400 silnik gaśnie na benzynie obroty pofalują aż falowanie ustanie po chwili jak się zatrzymam. Czy mieliście coś podobnego w autach z tym właśnie silnikiem. Dodam że w ostatnim czasie wymieniłem świece, jedną cewkę zapłonową, filtr paliwa uszczelkę pod pokrywą zaworów, przepływomierz, sonde lambda regulacyjną i prze chwilę po wymianie filtra paliwa wszystko było o.k. przez parę dni po czym dziś dolegliwości powróciły. Komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów, typu wypadanie załonów jedynie jakiś czas temu pokazał błąd zbyt ubogiej mieszanki ale to przed wymianą sondy, po jej wymianie nie byłem jeszcze na kompie więc nie wiem czy dalej będzie sie powtarzał. Dziś wykręciłem zawór DISA klapka nie jest lużna, układ dolotowy raczej jest szczelny choć czytałem tu że sprawdza sie go jakimś preparatem do czyszczenia tarcz hamulcowych(jak ktoś może niech opisze jak to zrobić) dodam, że zauważyłem że po zgaszeniu silnika słuyszę tak jakby zasysnięcie powietrza przez silnik, czy to może mieć cośwspólnego z tą usterką?. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam, że zauważyłem że po zgaszeniu silnika słyszę tak jakby zasysnięcie powietrza przez silnik, czy to może mieć coś wspólnego z tą usterką?. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję
.

 

Wygląda na to ,że nie funkcjonuje odpowietrzenie silnika (zatkany separator,lub węże),może mieć to wpływ na falowanie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo witaj !

Na temat falowania obrotów to już było tu napisane wiele, wiec to tu znajdziesz ale wszyscy zaczynają od sprawdzenia przepływki o sondy.

A jak odepniesz wtyczkę od przepływki?, możesz ją odpiąć nic się nie stanie i tak trochę pojeździj.

A jak Cie meczy

A co myślicie o braniu lewego powietrza

Aby to sprawdzić to mechanicy gdy silnik pracuje na biegu jałowym otwierają maskę i popsikają samostartem w okolicach gdzie by mogło brać lewe powietrze, jak wzrosną obroty to by znaczyło że bierze lewe powietrze.Ostrożnie z psikaniem bo samostart jest łatwo-palny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam, że zauważyłem że po zgaszeniu silnika słyszę tak jakby zasysnięcie powietrza przez silnik, czy to może mieć coś wspólnego z tą usterką?. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję
.

 

Wygląda na to ,że nie funkcjonuje odpowietrzenie silnika (zatkany separator,lub węże),może mieć to wpływ na falowanie obrotów.

 

Gdzieś na forum czytałem, że to zasysanie jest normalnym objawem i spowodowane jest przez silnik krokowy.

Jego brak, to podobno kłopot.

U mnie też zasysa i nic nie faluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu też walczę z falowaniem obrotów w m54b25. Falowanie występuje dokładnie w tym samym momencie jak u ciebie tzn. podczas dojeżdżania do świateł. Przeczytałem dziesiątki tematów dotyczących falowania w m54 i w zeszłym tygodniu wymieniłem odme plus 3 węże od odmy przy okazji wyczyściłem przepustnice i krokowy sprawdziłem wszystkie rury od dolotu (jedna była pęknięta i została wymieniona). Po złożeniu wszystkiego do kupy falowanie na benzynie ustało (przynajmniej na razie, przejechane 1000km od wymiany). Tak więc na twoim miejscu zaczął bym od odmy plus czyszczenia koszt całej operacji około 450zł plus 6h roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też byłem na podpięciu pod kompa który pokazał uszkodzone podgrzewanie sondy drugiej przed katalizatorem a więc regulacyjnej. Sonda wymieniona, nowy przepływomierz nowa jedna fajka z cewką , nowy filtr paliwa zero błędów po tych wszystkich operacjach do tego dzisiaj sprawdzilem płynem do czyszczenia tarcz szczelność dolotu i wszystko jest o.k. a objawy nadal pozostały czyli falowanie obrotów przy dojeżdżaniu do świateł oraz praca silnika na biegu jałowym tak jakby wypadały zapłony jednak komputer tego nie pokazuje. Natomiast zauważyłem jeszcze że na biegu jałowym obroty raz są prawidłowe tj. 600 a po zahamowaniu na skrzyżowaniu przez jakąś dłuższą chwilę są podwyższone do około 750-800 po czym schodzą do 600.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne obroty sa okolo 700 cos mi sie zdaje. A to sie dzieje u was na rozgrzanym silniku? ja mam podobny objaw ale jak jest zimno i tylko w momecie rozgrzewania sie silnika jak juz lapie optymalna temperature wszystko ustaje.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem juz po wymianie odmy z kompletem wezy .Po wymianie nastepujace objawy, po zwiekszeniu obrotów powiedzmy do 5 tys silnik zaczyna falowąc miedzy 1200 a 1700 obrotów. Dopiero po minucie zaczyna wracać do 700 ,czy wy tez tak mieliscie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy i koleżanki wczoraj wymieniłem komplet odmy oraz przeczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy. Efekt po złożeniu wszystkiego do kupy jest taki że po dodaniu gazu powiedzmy do 4 tyś. obrotów obroty schodzą do tysiąca i zaczynają falować bardzo szybko od 1000 do 1500 i dopiero po dłuższej chwili normują sie tzn. schodzą do 700. Natomiast po dłuższym czasie pojawiła się następująca rzecz, po szybkim wciśnięciu pedału gazu silnik przygasa albo zgaśnie. Ktoś może podpowie co jest nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma bardzo duzy wplyw :D tak samo jak nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Otoz jesli masz nieszczelny uklad wylotowy przed tylna sonda lambda - sondy moga zle to odczytywac przez co jest zle dobierana mieszanka paliwa i powietrza. To moze powodowac falowanie obrotow na jalowym biegu oraz gasniecie silnika. Polecam ci ksiazke Etzola "BMW seri 3 sam naprawiam somochod" jest na allegro znajdziesz tam duzo fajnych rozwiazan i odpowiedzi na problemy a jesli bedziesz chcial to moge ci ja na maila podeslac w pdf

tak samo do sprawdzenia uklad dolotowy. i jak kolega ktorys mowil odepnij przeplywke i pojezdzij pare dni zobacz jakie bedziesz mial efekty

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego z tego co się orientuję to za odpowiednią mieszankę odpowiedzialne są sondy regulacyjne a te są umieszczone przed katalizatorem sondy o których piszesz za katalizatorem są tylko sprawdzające-kontrolne . Układ dolotowy mam szczelny, wydechowy też, przepływomierz jest wsadzony nowy oryginalny po jego odpięciu silnik zaczyna nierówno pracować a więc napewno przepływka jest sprawna, ponadto wymieniłem jedną cewkę która miała przebicie oraz właśnie sondę regulacyjną w której to było uszkodzone podgrzewanie oraz teraz komplet odmy i tak jak pisałem wcześniej falowanie na początku występowało tylko no niedogrzanym silniku i tylko gdy dojeżdżałem do skrzyżowania na luzie tylko na LPG natomiast póżniej występowało to już na zimnym jak na rozgrzanym silniku i na LPG i na PB.Falowanie odbywało sie w zakresie obrotów 400-1200 a teraz po wymianie odmy i czyszczeniu silnika krokowego oraz przepustnicy po odpaleniu i dodaniu gazu do około 5tyś obrotów, obroty schodzą do 1000 po czym zaczynają falować w zakresie 1200-1700 i dopiero po dłuższej chwili uspokajają sie i wynoszą około 700.

Tak a propos to mozesz podesłać w PDF tę książkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj maila na priv to podeślę. mowie tylko ze uklad wylotowy do sondy przed katem moze dawac takie efekty chodI i nieszczelnosc w nim sprawdz wystarczy ze mechanik to sprawdzi nie musi nic rozkrecac sa specjalne srodki ktorymi sie psika jesli będzie nieszczelnosc to obroty zacxzna falowac
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
kolego zakładam ze podstawowe cewki i swiece sprawdziłeś tym bardziej ze latasz na Lpg.Sprawdz sobie dise w tej 330i jest to element w kolektorze ssącym,prawdopodobnie sie zaciął od nagaru i nie działa poprawnie,ma wpływ na obroty.Element który ma istotny wpływ na moment z samego dołu obrotów silnika,część nowa około 650zł,jesli ma luzy i klekocze do wymiany jesli zacięty bez luzów do wyczyszczenia tylko. Edytowane przez gtv8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.