Skocz do zawartości

Pakiet serwisowy, wymiana oleju co 20tys. czy co 30tys. km ?


Michael1916

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

To "odwieczny" :wink: dylemat w tym wątku - czy aby przedłużyć gwarancję auto musi posiadać pakiet Service Inclusive.

Oficjalnie musi. Choć są forumowicze, którzy podobno jakoś przedłużyli gwarancję nie posiadając BSI.

 

Co do ceny pakietu Service Inslusive - nie musisz kupować od razu na 5 lat, czy dłużej (wszak nigdy nie wiadomo ile będzie jeździło się autem).

Możesz przedłużać sobie pakiet co roku, średnio to jest koszt rzędu 1000-1500 zł na rok (w zależności od tego jaki przebieg robisz; bo przedłużenie potrafi też kosztować np. zaledwie 52 zł - to cena przy przedłużeniu BSI z 3 do 4 lat, gdy przebieg nie przekracza 60.000 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ceny (brutto) BRI dla F1x:

 

07CG | 3 lata/200 tys.km | 1.150 zł

07CH | 4 lata/200 tys.km | 3.241 zł

07CK | 5 lat/200 tys.km | 4.705 zł

07U2 | 6 lat/200 tys.km | 7.528 zł

 

Skoro przedłużałeś, znaczy że się da.

Choć pamiętam, że kiedyś gościu w ASO pokazywał mi w systemie BMW, że jak auto nie posiada BSI, to wybór BRI jest nieaktywny.

Nie zgłębiałem tego tematu, bo z defaultu i tak chciałem BSI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Robił ktoś z was sam obsługe auta?

Słyszałem, że są 2 filtry oleju w silniku n57, pewnie zwykły i wirówka

Jeżeli chodzi o f.on też są 2 filtry? separatpor i wlaściwy?

A co klocków i tarcz czy jest potrzebny komp(załóżmy jak w e klasie w211 system sbc trzeba rozblokować) czy wymiana wyglada jak w każdym innym wozie?

jeszcze pytanie odnośnie egr o koletrora, ile wytrzymują bez czyszczenia?

Czy do wyżej wymienionych czynności potrzebne sa specjalistyczne narzędzia?

Ma ktos linki do filmów, zdjęć jak ktos profesjonalnie to robił, gdzie poszczególne filtry znajdują się?

Oraz czy ktoś ma pod ręką wykaz wszystkich filtrów do pełnej obsługi, jeżeli o mnie chodzi to wybieram dobrej jakości zamienniki.

Jeszcze wymiana płynu hamulcowego, czy da rade zrobić samemu

Za linki z filmikami z Góry Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robur te wszystkie tematy wielokrotnie wałkowaliśmy już na forum, wystarczy poszukać, bo nawet jakbym chciał wszystko opisać to już to jest zrobione dokładniej.

Klocki/tarcze da się normalnie wymienić, są filmy, na tył teoretycznie potrzeba by było kompa, ale da się to zrobić bez kompa.

Jedynie do wymiany płynu hamulcowego potrzebujesz takiego sprzętu tłoczącego pod ciśnieniem płyn. Lepiej pojechać z tym do warsztatu. Albo kupić najprostszy nawet zestaw do tej czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ja osobiscie wymieniam co 8 do 10 tysiecy. Jesli ktos naprawde wierzy ze serwis long life oplaca sie komukolwiek oprocz pierwszego wlasciciela ktory sprzedaje samochod po 3 latach to polecam zajrzec do wnetrza takiego silnika i ocenic samemu. Ja akurat mialem takie szczescie ze moglem obejrzec vectre c z18xer (niezbyt wysilony silnik), swoja oraz kolegi. U mnie wymiana oleju co max 12k, silnik czysciutki i idealnie pracujacy. Kolega natomiast w trybie wymian sugerowanych przez GM (o ile pamietam to bylo 25-30k). Zaluje teraz ze nie zrobilem zdjec obydwu silnikow z podobnym przebiegiem ale u kolegi byl straszny syf i nagar, przytarcia na krzywkach i problemy z kolami zmiennych faz rozrzadu oraz pobor oleju. Panewek nie wyjmowalem ale mysle ze tam roznica byla by jeszcze wieksza.

Jesli kupujecie nowy samochod i sprzedajecie po gwarancji to serwisujcie sobie go jak chcecie, long life to oszczednosc pieniedzy na ktorka mete, ale jesli planujecie pojezdzic dluzej bo tak jak ja jestescie biedakami i przywiazujecie sie do samochodu lub zal wam ze arcydzielo inzynierii jakim jest silnik sie marnuje, to wymieniajcie olej duzo czesciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniamy co 10k, proponuję olej motul sam na takim śmigam. Jest to 100% olej syntetyczny, na oleju nie można oszczędzać, na czym jak na czym ale nie na oleju

 

Widzę że za dużo netu czytasz. Motul od dawna jest średnim olejem. Związków syntetycznych jest tam bardzo mało niestety. Poczytaj karty charakterystyki. Jak chcesz dobry olej to Amsoil, Penritte ewentulanie Milers. Ale nie pisz bzdur że Motul to olej syntetyczny. Jest nim ale tylko z nazwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze tak robiłem w każdym aucie co rok ,bez względu na kilometry ,na rok robię poniżej 10 tyś. Tylko wcześniej w tym aucie ktoś robił co 30 tyś, bo wiedział że za parę lat go sprzeda, i tak robi każdy kto chce sprzedać za parę lat np.leasingowcy , tak samo wygląda wymiana oleju w skrzyni , auta sprowadzane lub od naszych leasingobiorców co mają nalatane po 200 tyś ,nie robili wymiany oleju w automacie bo twierdza ze niech sie martwi ten co kupi. On nie będzie robił sobie wydatków bo 200 tyś napewno zrobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.