Skocz do zawartości

[E46] zamiana oleju z 10w40 na 5w30/40


gosekp143

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem bmw e46 320d 136KM. Otóż zbliża mi się wymiana oleju i mam pytanie odnośnie oleju silnikowego. Auto mam już ponad 2 lata, na wymianach lałem olej półsyntetyczny Castrol 10w40. Czy można zmienić olej na syntetyk? Dodam, że od wymiany do wymiany silnik nie pobiera ani grama oleju, turbina pracuje tak jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie zmiana oleju na 5w30 nie powinna się odbić negatywnie na silniku, jednak jest temat na forum gdzie zmieniono olej i silnik się rozszczelnił. Mimo wszystko ja osobiście bym zmieniał na syntetyk, ponieważ dobry olej wydłuża żywotność silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem zalany 10W40 Castrol (2.0 150km), przejeździłem na nim prawie 15tys km i zdecydowałem się przejsc na 5W30 Motul, ale z płukanką silnika. Teraz jeźdzę już 10tys km na nim i jestem bardzo zadowolony. Aktualny przebieg 222 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O oleju jaki kto leje i poleca można książkę napisać, jak się komuś chce i nudzi to polecam w dziale e39 jest temat ponad 40 stron.

Osobiście uważam, że im silnik ma większy przebieg, tym lepszy należy dać mu olej... tylko full syntetyk!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie słuchać mechaników nieuków po zawodówce albo bez lub takich którzy zatrzymali się 30 lat temu na silnikach i mają swoje teorie dziwne. Olej ma być lany taki jak producent przewidział, w sensie o takich normach i tyle. Żaden przebieg nie jest sygnałem do zmiany oleju, pocenie się z różnych cześci silnika również nie naprawiamy przez zmiane oleju tylko wymieniamy oringi, uszczelniacze czy uszczelki i jeździmy dalej.

 

i zmiana oleju również nie zaszkodzi jak jakiś osioł lał wcześniej zły to jak najszybciej przepłukać układ i zalać porządnym olejem. A jakim to już bez sensu gadka, można zalać dobrym za 30zł za litr, można też lać taki za 80zł za litr. Co kto lubi.

 

Za to jedyne z czym się nie zgadzam to ustawowe okresy miedzy wymianami. Może dla nowego auta dobre ale nie dla już wymęczonych silników. Warto zmieniać często olej.

ja co 10 tys zmieniam i turbo się cieszy :D

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy we wrześniu 2011 kupowałem swoją 320d była zalana 10w40. Od razu zmieniłem na 5w40 i widzę same plusy. Przede wszystkim auto kulturalniej pracuje.

http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero - aktualnie słucham:

http://lastlabs.pl/musicbar.php?username=lolcatiero&color=red&unicode=no


Pozdrawiam, Michał.

Znany również jako delano @E46Forum.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto gdzie olej był lany raz taki raz taki .

 

Gość sprowadził autko i serwisował je w serwisie boscha gdzie dali mu książkę serwisową taką swoją i według zapisów tam lali 10w

Później gość zrezygnował z usług boscha i znalazł innego mechanika który lał mu 5w i ja przy tym zostałem , ale dziwi mnie fakt , że w boschu bezwzględnie lali i 10w , a robili sporo nie tanich rzeczy i później go zalewali 10w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olej 10W to nic złego, ale lepszy jest 5W. Tanią gorzałą przywiezioną zza wschodniej granicy też się upijesz, ale czyż nie lepiej upić się dobrą polską zimną wódeczką :mrgreen:

 

W wielu zakładach jest dziwna zasada, do 200000km leje się full syntetyk, od 200 do 400 tysi leje się pół syntetyk, a powyżej już tylko mineralny. Głupota, ale w głowach starych mechaników jest zatwierdzone, że olej im gęstszy tym lepszy :mad2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O oleju jaki kto leje i poleca można książkę napisać, jak się komuś chce i nudzi to polecam w dziale e39 jest temat ponad 40 stron.

Osobiście uważam, że im silnik ma większy przebieg, tym lepszy należy dać mu olej... tylko full syntetyk!

LL04

a po co do takiego starocia llo4?

za dużo kasy masz?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

płukankę zawszę robię przy zmianie.

mimo że gadki są takie że rozpuszczone osady blokują kanały olejowe.

rzadszy olej wypływa lepiej z silnika.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Musze wymienić czujnik poziomu oleju i muszę zlać olej i tu się rodzi pytanie bo na moim oleju przejechałem nie całe 2k km mam 10w40 było 5w30 i nie wiem czy wymienić olej na 5w30 czy wlać nowy olej 10w40 czy przepuścić przez filtr ten olej co mam teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej byłej 330d po kupnie zmieniłem od razu na 5w40 Motul. Dodam, że mój brat lał przez siedem lat do niej 10w40 zwykłego Castrola. Przebieg 400+. Po 5 tyś km od wymiany nie wzięła ani grama oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to bym mu płukankę zrobił , zmienił filtr i zalał olej ; ful syntetyk 5W30 ze specyfikacją ll04.

Olej 10W jest za gęsty do BMW przez to panewki mogą dostawać po kulach, nie daj boże jak ktoś ma ciężką nogę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem auto to miałem 10W40 i taki też lałem, tylko u mnie brał olej :) po wymianie uszczelniaczy przeszedłem na 5W40 i jakoś negatywnych skutków nie widzę. Zmieniłem tylko filtry i bez płukanki. Tą specyfikację ll04 to pic na wodę. Mój spełnia tylko ll01. No chyba że olej będziesz wymieniał co 25 tyś. km to możesz lać ten ll04.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej również ulega zużyciu. Filtr wiadomo ma swoją pojemność, jak się zapełni to przestaje filtrować po prostu.

 

Auta podłubane, katowane ostro i często niezależnie od silnika co 10tys, auta używane w miare normalnie co max 15tys zmiana.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.