Skocz do zawartości

[e91] Rożnica w silniku


paes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na początku chciałem zaznaczyc, że jestem "świeży" na forum i mam nadzieję, że pierwszy post nie będzie klapą :-)

 

Obecnie po dłuższym zastanowieniu i szukaniu zdecydowałem sie na zakup e91 ( może e90 ) po liftingu w 2008 roku. W moim przypadku wybór padł na wersje 318i lub 320i - robie zdecydowanie za mało km rocznie żeby decydować sie na diesel. I teraz chciałbym poznać kilka szczegółów na temat tych silników:-

- czy faktycznie jest duża różnica w dynamice tych silników ?

- czy w wersji 320i spalanie jest dużo wyższe ? ( tak podają w różnych miescach )

- która jednostka jest mniej awaryjna ? ( widziąłem problemy z wtryskami, świecami - ew. jaki jest koszt tych napraw )

- na co szczeŋółnie zwrócic uwagę w przypadku tych modeli ?

 

Wiem, że były juz podobne pytanie ale jakos nie udało mi się znależć odpowiedzi na te konkretne pytania do tych jednostek napędowych. Mam nadzieje, że troche pomożecie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli myślisz o 318i lub 320i proponuje kupić wersję przedliftową czyli z silnikami o ogólnym oznaczeniu N46 a konkretniej N46B18 N46B20. Czyli w przypadku 318, lepiej kupić 129 koni niż te nowsze 143 a w przypadku 320i lepiej 150 konna niż te późniejsze 170.

 

Od roku 2008 a nawet chyba od końcówki 2007, czyli jeszcze w ostatnich modelach przedliftowych wkładali już inne silniki, z bezpośrednim wtryskiem o ogólnym oznaczeniu N43 a konkretniej N43B18/N43B20. Te silniki w pierwszej fazie produkcji były bardzo kłopotliwe. Nieustanna walka z nierównymi obrotami itd. Częste wymiany cewek, świec, czujnik położenia wałka rozrządu, wtrysków, czujnika spalania stukowego.

 

Tu masz 40 stronicowy wątek na forum w UK o bezradności ludzi z tymi motorami. W dwóch przypadkach tam opisanych BMW już sami sobie nie radzili i wymienili ludziom auta na nowe. Generalnie te silniki to takie samo dziadostwo jak N42 w poliftowych E46

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=136258&highlight=n43

Edytowane przez kaliope
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli myślisz o 318i lub 320i proponuje kupić wersję przedliftową czyli z silnikami o ogólnym oznaczeniu N46 a konkretniej N46B18 N46B20. Czyli w przypadku 318, lepiej kupić 129 koni niż te nowsze 143 a w przypadku 320i lepiej 150 konna niż te późniejsze 170.

 

Od roku 2008 w nawet chyba od końcówki 2007, czyli jeszcze w ostatnich modelach przedliftowych wkładali już inne silniki, z bezpośrednim wtryskiem o ogólnym oznaczeniu N43 a konkretniej N43B18/N43B20. Te silniki w pierwszej fazie produkcji były bardzo kłopotliwe. Nieustanna walka z nierównymi obrotami itd. Częste wymiany cewek, świec, czujnik położenia wałka rozrządu, wtrysków, czujnika spalania stukowego.

 

Tu masz 40 stronicowy wątek na forum w UK o bezradności ludzi z tymi motorami. W dwóch przypadkach tam opisanych BMW już sami sobie nie radzili i wymienili ludziom auta na nowe. Generalnie te silniki to takie samo dziadostwo jak N42 w poliftowych E46

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=136258&highlight=n43

 

Dzięki za rade. Rozumiem, że jeśli chciałbym wersję po lifcie musiałbym zdecydować się na większy wydatek, ale żeby silnik był np z 2010 r. bo wtedy został on już poprawiony.

 

Szczerze mówiać nie spodziewałem się tego. W takim razie mam duży problem ponieważ zależało mi na wersji po lifcie, a co grosze na nie późniejszy rocznik niż 2008. Istnieje teraz jakiś złoty środek ? Ponieważ nie sądze żeby udało mi się kupic e91 z 2010 roku - niestety koszt będzie za duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na pewno bym nie brał tego szajsu, oto jedna z wielu historii:

 

History........misfiring, 7 new coils, 7 new injectors, 4 new plugs, 2 new oxygen sensors, several software updates, then out of warranty and still misfiring. Letter to BMW UK, first no joy, then some persistence, countless emails, countless phonecalls, numerous visits to dealership,

 

Czyli gość miał już 7 nowych cewek (wszystko w ASO), 7 nowych wtrysków, 4 nowe świece, , 2 nowe sondy lambda, kila apdejtów softu w ECU i w aucie wciąż wypadają zapłony na cylindrach a ASO już samo rozkłada ręce. NIe mówiąc od wielu przypadkach gdzie auto terkoczą jak diesle np tu:

 

 

albo tu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fT46ELVKehA

 

albo sobie cykają i ASO mówi, że tak ma być:

http://www.youtube.com/watch?v=lCQrfZb_tJI

 

Dokładnie to samo stało w dieslach. Przedliftowe 2.0, czyli M47N2 było dużo lepsze niż poliftowe N47, gdzie pękają korbowody, sypie się rozrząd, który w dodatku jest od strony skrzyni biegów, czyli albo wyciągasz silnik albo skrzynie...dramat... brak słów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje posty daja mi sporo do myslenia. I faktycznie moze sie okazac, ze kupienie starszej wersji 150 KM, z rocznika 2007, bedzie lepsze niz wersji po lifice z 2009r. Brzmi to troche jak absurd bo zazwyczaj lift poprawia takie usterki a tutaj jest kompletnie odwrotnie. Pewnie nie dzieje sie to w kazdym silniku, ale jednak dzieje sie i jest to spora liczba przypadkow. Tym nawet gorzej, bo zazwyczaj ludzie chca sprzedac samochod jak cos sie dzieje. Jestem w kropce...

 

P.S Jeszcze sie okaze ze zdecyduje sie na Audi A4 1.8 TFSI :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to troche jak absurd bo zazwyczaj lift poprawia takie usterki a tutaj jest kompletnie odwrotnie.

 

BMW ma jakąś dziwną manię wprowadzania zupełnie nowych silników po lifcie zamiast doskonalić starsze. Każda nowa 3 to nowe cuda...valvetroniki, które mają się nijak to hondowskich bezawaryjnych v-techów a to ten sam system, bezpośrednie wtryski

 

 

 

 

A skąd ty kolego masz takie informacje...? :duh:

 

skąd? poczytaj o problemach z rozrządem w N47

 

http://wwwwww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507&start=15

 

Pierwsze lata produkcji N47 to problemy z rozrządem, a dokładniej silniki z oznaczeniem N47D20A i B. Poprawili dopiero od 2010 od kodu silnia N47D20C. Są osoby które nawet już nie chcą naprawiać tych rozrządów tylko szukają silnika 'C' na podmiankę bo taniej wychodzi

Edytowane przez kaliope
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz cos doradzać, to rób to mądrze.. Piszesz że N47 to lipa.... nie chce tutaj się wdawać w dyskusję , bo tych dyskusji było już wiele, który silnik jest lepszy N47 czy starszy M47.

W N47 były jedynie problemy z rozrządem, które da się wyeliminować , wymieniając zestaw za 1500 zł. Innych większych problemów nie było. Natomiast M47 ma więcej wpadek na swoim koncie...nie chcę tu wymieniać jakich, bo każdy kogo to interesuje , wie o czym mówię, ewentualnie może sobie to wyszukać na forum .

Przedstawiasz silnik M47 jako super niezawodną jednostkę...Bądź po prostu bardziej obiektywny.. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M 47 to poprawiony silnik z e46, bez problemu przejeżdzający 250 tys i więcej (zobacz sobie test z "Motoru"). Problemy z turbiną dotyczą użytkowników, którzy nie wiedzą jak się z nią obchodzić a klapki to drobiazg. Natomiast N 47 to masakra. Za każdym razem jak jestem w serwisie to stoi rozebrany N 47 z wiadomych powodów. Znam kilku właścicieli N 47, którzy non stop rozmawiają o łańcuchach i boją się dłuższych tras po europie.

 

Natomiast nie polecam już kupowania M 47, gdyż te silniki mają duże przebiegi (w RP oczywiście norma PN160.000), natomiast benzynowy N46B20 z końca produkcji preLci to dobry wybów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Kecaj72 przeczytaj powyższy post kolegi Markoz a potem mnie krytykuj. Czytam bardzo dużo na rożnych forach, również zagranicznych, bo sam chciałem kupić e90 i wiem co piszę. Oczywiście, że znajdą się zadowoleni, ale duży procent użytkowników w/w silników ma spore problemy. A dodatkowo głównie pisałem o benzynach, żeby nie brać N43,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co piszę. Miałem wcześniej e90 M47, miałem też e91 N47. Kultura pracy ,charakterystyka silnika, spalanie oczywiście bez porównania na korzyść N47.

Tak jak wspomniałem - jedyny problem w N47 to rozrząd. Problemu można się pozbyć wymieniając go za 1500 zł, co w moim aucie było uczynione. O większej ilości problemów z tym silnikiem nie słyszałem.

Natomiast w M47 zaczynając od klapek, poprzez wtryski, turbinę... aż nie chce mi się wymieniać, bo post dotyczy całkiem innego tematu.

 

Chcę żeby było jasne- nie jestem ani za M47 ani za N47. Nie mam już BMW.

Chcę jedynie, aby pisać uczciwie i obiektywnie o silnikach.

Gdybym teraz szukał znowu 2 litrowego dizla BMW, bez zastanawiania wybrałbym silnik N47...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyny problem w N47 to rozrząd.

 

tylko :mrgreen: ja bym tak tego nie nazwał. To chyba najgorsza z usterek jak się sypnie. Ale faktycznie bezawaryjne diesle juz minęły odkąd ekolodzy podejmują decyzję. Przy normie euro 8 to chyba po 30 tys km będziemy caly osprzęt i silniki wymieniać :mad2: a co gorsza w benzynach też już kombinują. Nic tylko czekać na elektryczne :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się boicie tych N43...

 

Wrzuce swoje 3 grosze do dyskusji:

 

1) tematy dotyczące N43 są fajne na forach angielskich ale radze popatrzeć na daty niektórych postów, część userów skarżących się nigdy nie powróciła żeby się pochwalić że już jest ok. Wracają tylko Ci którym nadal się psuje lub dealer zlewa ich ciepłym moczem. Pamiętajcie że przez długi okres czasu BMW nie chciało się przyznać do błędu w N43

 

2) Nie istnieje coś takiego jak N43B18 :)

 

3) Kupując N43:

 

a) kup 320 nie 318, te 27KM robi różnice

b) sprawdź dokładnie wpisy serwisowe, ile razy auto było w BMW na updacie softu i zmianie cewek, kiedy ostatnio byłī cewki wymieniane, na jakie i ile (bo dowcipaski czasami wymieniają pojedyńczo i czekają aż wrócisz z następną).

c) oglądaj auto zimne, odpal - sprawdź jak zachowuje się na wolnych obrotach, jak zachowuje się podczas jazdy szczególnie między 1500 a 2000 obr/min, jak sprzęgło chodzi.

d) po takiej rundce podepnij kompa i zczytaj błedy z sterownika silnika

 

Wyciągnięcie poprawnych wniosków z powyższych wg mnie pozwoli Ci na zakup fajnego auta, a nawet jak wtopisz... te cewki nie są naprawdę takie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się boicie tych N43...

 

Wrzuce swoje 3 grosze do dyskusji:

 

1) tematy dotyczące N43 są fajne na forach angielskich ale radze popatrzeć na daty niektórych postów, część userów skarżących się nigdy nie powróciła żeby się pochwalić że już jest ok. Wracają tylko Ci którym nadal się psuje lub dealer zlewa ich ciepłym moczem. Pamiętajcie że przez długi okres czasu BMW nie chciało się przyznać do błędu w N43

 

2) Nie istnieje coś takiego jak N43B18 :)

 

3) Kupując N43:

 

a) kup 320 nie 318, te 27KM robi różnice

b) sprawdź dokładnie wpisy serwisowe, ile razy auto było w BMW na updacie softu i zmianie cewek, kiedy ostatnio byłī cewki wymieniane, na jakie i ile (bo dowcipaski czasami wymieniają pojedyńczo i czekają aż wrócisz z następną).

c) oglądaj auto zimne, odpal - sprawdź jak zachowuje się na wolnych obrotach, jak zachowuje się podczas jazdy szczególnie między 1500 a 2000 obr/min, jak sprzęgło chodzi.

d) po takiej rundce podepnij kompa i zczytaj błedy z sterownika silnika

 

Wyciągnięcie poprawnych wniosków z powyższych wg mnie pozwoli Ci na zakup fajnego auta, a nawet jak wtopisz... te cewki nie są naprawdę takie drogie.

 

 

Dzieki bardzo za odpowiedz, z pewnoscia wykorzystam Twoja wiedze. Tak samo jak mnie zastanawialo czy jest duza roznica miedzy 143KM a 170KM, bo niestety nie mialem okazji jezdzic obiema wersjami. Zaraz sobie gdzies zanotuje Twoje rady i chetnie dowiem sie tez od innych :-) Szczerze mowiac to w wiekszosci wypowiedziach o tych silnikach jest "cos nie tak". Fajnie by bylo dowiedziec sie tez cos od ludzi ktorzy nie maja problemu z tymi silnikami - chociaz tacy zazwyczaj siedza cicho :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, to lekarstwem na te trzęsawki i szarpania w N43 to odpowiednia wersja softu + cewki po akcji nawrotowej - stąd warto przejrzeć historie jak bardzo BMW już kombinowało przy danym aucie. Ja ostatnią wymianę cewek (wreszcie akcja nawrotowa) miałem tuż przed 160 tyś na liczniku, teraz mam trochę ponad 190k i jeszcze jest ok.

 

Co do terkotu jak diesel to ponoć rozrząd lub auto za długo jeździło na jakiejś chrzczonej benzynce, ale miałem nauczke w VW z FSI i takie terkoczące bezpośrednie wtryski obchodzę szerokim łukiem.

 

Ja kupiłem 318i bo była mocno wyposażona, pełna historia... no i ASO sprzedawało, a sprzedawali długo, bo każdy przecież musi mieć 2.0D - dlatego też utargowałem sporo. Moje przebiegi roczne są śmieszne. Jestem zadowolony, ale jak mi się trafi poliftowe e91 320/325i z CICem, dostępem komfortowym i lepszym dźwiękiem w jakimś ludzkim stanie to będę kombinował wymianę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam oczywiscie u zachodnich sasiazdow. NIe planuje raczej kupna w Polsce. Roczniki 2008/2009 powinny w benzynie byc ok 100k km - mam taka nadzieje. Czyli obecnie masz 318i ( nie spojrzalem ), a mialem okazje smigac 320i ? Serio jest taka roznica ?

 

Orientujesz sie moze jakie sa koszty:

- wgrania nowego softu

- wymiany cewek ?

 

Bo z tgo co widze to najczestsze problemy. No i pytanie cyz ASO czy nie ? Bo to pewnie kwestia tego czy jakis inny warsztat potrafi to dobrze zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się boicie tych N43...

 

 

 

Tematy dotyczące N43 są fajne na forach angielskich ale radze popatrzeć na daty niektórych postów,

 

fakt wiele z nich jest z 2008 i 2009 ale popatrz na:

 

ten z pazdziernika 2012:

 

1. Still having massive issues with my 320i not been on here for a while was looking to see if there was actually a fix out yet had my coils replaced some thousand pound sensor replaced engine flushed guys at the dealers seem to recon it's an oil pressure issue car has been a bit ropey this last while but was thinking I'm just going to have to put up with it untill tonight it has no power can bairly get it to 40mph and the idle is so rough I thought my fillings where going to fall out also seems to be only running on 3 cylinders dealer has recognised the problem since I bought the car and are happy to complete any repairs free of charge but now after several visits im going to be looking at a new engine or a like for like swap!!! Obviously 320d or higher won't touch this 320i engine with a shitty stick

 

ten gość już ma serdecznie dość wizyt w ASO i tego silnika, którego by nie dotknął cytuje 'osranym kijem'

 

 

 

2. po czym pisze kolejny 31 pazdziernika 2012: Dragon88 I've had my coils replaced recently and I'm still having the issue

 

wymieniłem cewki i dalej problemy

 

 

3. styczen 2013: Own a 320i -08 with just above 100 000km on it. Nice to drive, but during the past 2,5 years I have been forced to tow it 5 times to a workshop. 11 coils (2x8 due to service bulletin), one complete motor electronic unit, and now earlier this week it gave me the engine warning light. Again. This time apparently the timing chain is worn out, which sounds completely insane. Unfortunately the car just passed 100 000km which makes my insurance not valid. 2500€ repair...

 

w skrócie: 5 razy laweta do ASO, łącznie 11 !!!!!! sztuk cewek, i znów kontrolka silnika, tym razem ponoć łańcuch rozrządu. wydał już 2.500 funciaków na naprawy

 

 

4. Luty 2013: ive now had CO2 sensor all coil packs and sparkers replaced fault seemed to be flagging up on bank 2 so the injector was replaced there along with another new coil and spark plug engine was flushed out as when the dealer first got my car in when the completed a service the oil filter snaped off when changing so they though parts of the filter was floating around the engine causing problems so engine got flushed and filled back up with proper oil as again they just put cheap stuff in first time round. but still having the same problems!!! ive herd a few people here saying possible faulty cam shaft sensor? any ideads?

 

w skórcie: wymienił sonde lambda, wszystki cewki i swiece, jeden wtryskiwacz, urwał sie filtr oleju podczas wymiany....a co najważniejsze ....silnik wciąż źle chodzi

 

 

5. luty 2013, gość ze Szwecji: The fault code indicates that there might be a problem with the camshaft/crankshaft sensors or that there is something with the chain.

 

walczy z kontrolką silnka, wszystko wygląda na rozrząd lub czujnik wałka rozrzadu lub wału

 

 

6. marzec 2013: However, 2 days later the car was hard to start and gave me the warning light again... despite the chain replacement. So right now my car is back at the workshop for troubleshooting.

 

Gościowi wymienili rozrząd i wciaż na kontrolkę silnika

 

7. czerwiec 2013 : Just getting rid of mine feed up with nitrogen sensors, lamba sensors and coils .Now stop start technology as stopped working .New BMW,s have gone to far with their efforts to save fuel ,cost more in repairs false economy .

 

gość już ma dość wymian cewek , sond lamba, czujników.....do tego zepsuł się system start and stop, sprzedeje to dziadostwo

 

 

 

Wnioski?

Edytowane przez kaliope
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.