Skocz do zawartości

Sterowanie nawiewem,dmuchawą???


aanettkaa5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanko.Po każdym włączeniu zapłonu od razu działa nawiew mimo,że przed wyłączeniem silnika został wyłączony przyciskiem " -" !Tak ma być,czy coś jest nie tak.Poza tym,po naciśnięciu przycisku nawiewu przedniej szyby dmuchawa wieje na maxa.Chcąc zmniejszyć siłę nawiewu szyby od razu lampka ogrzewania szyby gaśnie,tak jakby dmuchawa na szybe już nie wiała i bodajże załącza się ''auto''czy tak ma być???Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz ok. jeżeli chodzi o szybę to pewnie chodzi Ci o przycisk z pomarańczową diodą. Po jego naciśnięciu zawsze będzie wiał na maxa. Jeżeli chcesz sam regulować nawiew na szybę naciśnij ludzika ze strzałką do góry i możesz spokojnie wciskać ''+'' i ''-''
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no pewnie , że coś jest nie tak.

Nawiew albo masz ustawiony na AUTO i wtedy sam reguluje siłę nawiewu albo sterujesz nim ręcznie.

Jeśli ręcznie ustawisz na minimum i nie wciśniesz po tym przycisku AUTO to nie powinno się zmienić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie mi siła nawiewu się nie zmienia samoczynnie z AUTO na STEROWANIE RĘCZNĘ.Z tym jest wszystko ok.Chodzi mi,że jak nacisnę nawiew na szybę przednią dmuchawa wieje na maxa.Następnie,chcąc zmniejszyć siłę nawiewu np:o połowę nawiew szyby wyłącza się i gaśnie pomarańczowa dioda od przedniej szyby.Prosto mówiąc,czy jest możliwość używania nawiewu przedniej szyby z włączoną pomarańczową diodą ale z siłą nawiewu nie na MAXA tylko do połowy...mam nadzieje,że mnie zrozumnieliście :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości, bo ten przycisk nie jest klasycznym nawiewem na szybę, lecz programem, który służy tylko do szybkiego usunięcia lodu i zaparowania z szyby frontowej i z szyb bocznych ( czyli używamy go tylko jesienią lub zimą ), aby to uzyskać dmuchawa jest na max , zapewne włączona zostaje klimatyzacja oraz ogrzewanie na max, otwarte pozostają tylko nawiewy na szyby a inne powinny być zamknięte, zmniejszając nawiew wyłączasz ten program. Normalny nawiew na szybę, to jest ludzik ze strzałką do góry, ale jak go wciśniesz to z trybu auto przechodzisz na sterowanie ręczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączył bym się z pytaniem o nadmuch.

Jaka jest zależność pomiędzy kropkami niebieskimi i czerwonymi przy środkowym wylocie nawiewu a ustawioną wartością numeryczną przy +/- nawiewu na dole przy klimie?

Czy wyłączona klima likwiduje możliwość sterowania numerycznego i sterujemy tylko kropkami?

Jak klima włączona to sterujemy +/- czy kropkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak ustawię jedna temperaturę na cyferkach od klimy to i tak mogę jeszcze ustawiać/zmieniać pokrętłem.

W takim wypadku jeśli ustawię 22 na klimie to jak ustawić to pokrętło aby naprawdę dawało 22. Jak dam na 3 czerwone kropki to bedzie waliło cieplejszym, jak na 3 niebieskie to zimniejszym. Czy w takim wypadku 22 będzie jeśli pokr ętło na samym środku zostawię - w położeniu neutralnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie to działa tak, że ustawienie na czerwone kropki, to powietrze o temperaturze regulowanej przez klimatronik, czyli takie które przelatuje przez skraplacz klimy i nagrzewnice, a niebieskie kropki, to powietrze tylko ze skraplacza klimy, z pominięciem nagrzewnicy.

Możesz obniżyć temperaturę nawiewu z kratek przestawiając pokrętło w stronę niebieskich kropek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Kontynuując temat nawiewu,dmuchawy itd.mam pytanie:czemu po włączeniu przycisku dmuchawy przedniej szyby siła nawiewu nie jest na tyle silna co powinna.Sprawdzałem to u brata,u niego mało co ''łba nie urwie''u mnie dmucha ale nie tak mocno.Zaznacze,że wszystkie filtry powietrza i kabinowe wymieniłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do sprawdzenia w tym przypadku jest "jeż". Jak nie to, to trzeba sprawdzić sygnał sterujący z klimatronika, a dokładniej napięcie jakie wychodzi.

Wraz ze wzrostem napięcia jakie podaje panel klimatronika na jeża powinny wzrosnąć obroty dmuchawy.

W ostateczności zostaje sam wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeż steruje prędkością dmuchawy a znajduje się w nogach pasażera po lewej stronie przy tunelu środkowym.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Trochę odgrzeję, niby jest tego mnóstwo po forach ale chce sie upewnić. Czasem sama zmienia się siła nadmuchu na climatroniku i na szybę i chyba też na nogi zawsze leci ciepłe powietrze, czy za te usterki odpowiadają elektrozawory? Dodam jeszcze, że gdy dam siłę nadmuchu na minimum, lub troszkę mocniej klima przestaje chłodzić, nie wiem czy ma to związek z elektrozaworami czy z tym, że przydało by się ją nabić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.