Skocz do zawartości

Dymienie z v8


ignacd

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pytanie ile oleju Wam ubywało zanim ,robiliście uszczelniacze i jak to wyglądało/wygląda obecnie...?...

 

siema@

mój V8 tez ma/miał problem z uszczelniaczami (dymi po postoju), zużycie miałem około 0,5L/1000km.

Wyczytawszy na amerykańskim/niemieckim forum ze dodając Liqui Moly Öl-Verlust-Stop można temu

poniekąd zaradzić,toteż spróbowałem, na początku myślałem że to coś co zagęszcza olej itp.

ale to kompletna bzdura :D

środek ten że tak powiem "odświeża/regeneruje" uszczelki nadając im początkowa "elastyczność".

Zrobiłem ostatnio +/- 1tkm i na bagnecie nie zauważyłem ubytku, ale to za mało km żeby faktycznie

stwierdzić czy to faktycznie działa.

 

A skąd się to bierze to zużycie, niestety wszystkiemu są winne oleje (bo to nie jest tylko problem BMW)

Dzisiejsze oleje są coraz bardziej kompleksowe, bo muszą sprostać ciągle rosnącymi normom

czystości spalin a do tego nie utracić własności smarnych itd.

skład dzisiejszych olejów to sama chemia:

Molibden, Fosfor, Siarka, Cynk, Bar, Bor, Magnez, Wapn, Cynk .......

Zdjęcia

 

 

A teraz uszczelki, one maja najbardziej przesrane bo raz chemia olejów a dwa temperatura je powoli morduje, staja się twarde i kruche (moje uszczelki spod dekli rozsypały się w rekach)

nie jestem mocny w chemii ale dzisiejsze uszczelki to nie tylko guma i kauczuk

ale w skład wchodzą złożone elastomery

Acrylat, Hycar, Europrene AR, Cyanacryl, Polyurethan, Vulkollan, Estane, Phoenolan, Sylomer

Neoprene, Chloroprene, Baypren, Polyethylen, Hypalon, Noralon,Keltan, Buna AP, Dutral, Royalene,

Vistalon, Celrez, Kalrez, Simriz, Chemraz

 

 

 

 

..... I jeszcze jedno czy sprawdzaliście jakoś czy przypadkiem nie trzeba było robić pierścieni...

 

Nie, bo nie jesteś w stanie bez rozbierania silnika sprawdzić w jakiej kondycji są pierścienie,

( sprawdzenie ciśnienia w cylindrach też nie daje jednoznacznej odpowiedzi bo w grę wchodzą nieszczelności na zaworach)

niektórzy uważają że jak pali >1L/1tkm to są pierścienie do wymiany, ale np.Volksschrot podaje że takie zużycie to norma.

 

Temat jest tak kompleksowy, że nie sposób tego TU ogarnąć

powiem tylko, OLEJ, OLEJ i jeszcze raz OLEJ

 

Nie oszczędzajcie na oleju, toż to elixir / krew w waszym silniku

niektórzy wydaja kupę kasy na rożne gadżety i inne tuningowe pierdoły a jeżdżą na najtańszych olejach

a lepiej wydać teraz trochę złotych więcej na olej niż później tysiące na naprawę

 

Króciutko o oleju:

jeśli jeździcie na gazie, to polecam specjalne oleje LPG/CNG (ci którzy piszą że to bzdura to nie maja pojęcia)

oleje te maja mniejsza zawartość sulfatow czyli tzw. nisko-popiołowe lowSAPS ACEA C3

a dlaczego:

jak wiecie gaz jest czystym paliwem w przeciwieństwie do benzyny gdzie jest mnóstwo dodatków miedzy innymi czyszczących, które w jakimś tam stopniu wypłukują/oczyszczają komorę, tłok, zawory, pierścienie z nagaru. Gaz nie ma tych właściwości i zwykły/normalny olej spalając się zostawia osad który może posklejać pierścienie, co wpływa na większe zużycie tegoż oleju.

Temat rzeka... :lol:

 

uff ale się rozpisałem,

zainteresowanych tematem zapraszam na PW

mam mnóstwo informacji na ten temat

większość po niemiecku/angielsku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy mam pytanie ile oleju Wam ubywało zanim ,robiliście uszczelniacze i jak to wyglądało/wygląda obecnie...? I jeszcze jedno czy sprawdzaliście jakoś czy przypadkiem nie trzeba było robić pierścieni...

 

Tak jak widzisz w moim pierwszym poscie jak zakladalem temat: 1 litr na 10kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... Zadne srodki nie zmienia plastiku w gume.....

 

zgadzam się w 100%ach

 

ale zanim się wyda gruba forsę na wymianę, warto spróbować tych "medykamentów" koszt to +/- 100pln

jak napisałem powyżej w moim V8 nie na razie spokój, zero zużycia, a wcześniej już po 1tkm musiałem ~0,5L dolać,

czyli coś w tym jest,

80% userów na forach USA/DE zarzekają się że to pomaga ( za duża ilość pozytywnych wypowiedzi, żeby sądzić ze wciskają kit, bojąc się przyznać że wtopili 20-30€-$)

lista wszystkich mi znanych "medykamentów":

 

LecWec

Xenum Oil Stop

Petec Leck-Stop

CRC Oil Drip Stop

Bizol Leak Stop+ o92

Midland oil stop leak

Bardahl Öl Leck Stop

STP Engine Stop Leak

Dr. Wack BAR'S Oil Stop

Errecom Stop Up Engine

Liqui Moly Öl-Verlust-Stop

Mannol 9423 Oil Leak-Stop

ERC Stoppt Motoröl Verlust

Voltronic E70 Oil Stop Leak

Wynn's Engine Oil Stop-Leak

Pro-Tec Engine Oil Stop Leak

XADO AtomEx Stop-Leck Motor

Lucas Oil Engine Oil Stop Leak

Toralin Motor Leckstopp EXTRA

Eurolub Öl-Verluststop EAP 120

Mathy DropStop Dichtungs-Additiv

Wagner Dichtungsregenerator Oil-Stop

Auprotec Normfest Motordicht Mot Seal

 

https://www.youtube.com/watch?v=9HOG0Q39klQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz siada do konca to bedzie 1L/1000km :D

Mnie ciężko jednoznacznie określić ile mi tego oleju ubywa....powiem tak:

Jakieś 1000km temu na bagnecie miałem około max - tak 3/4 między min a max. Teraz po przejechaniu 1000km, zaznaczę że głównie w mieście na krótkich odcinkach mam na bagnecie minimalnie poniżej połowy. Myślę zatem, że tak na te 1000km ubyło z 300-400ml. Jak myślicie -. ( Ile to może być od 3/4 do 1/2 na bagnecie) ? No pomijam jeszcze fakt rzekomego wycieku spod kolektora wydechowego...po zrobieniu 1000km i miesiącu jazdy nie zauważyłem w garażu żadnych plam na kaflach ( osłona pod silnikiem jest założona ).

Mój znajomy mówi, że faktycznie zdarzają się owe wycieki spod kolektora wydechowego, jednak ubytek byłoby wtedy tak duży, że oleje dolewał bym wiadrami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Moja Beta Czasami delikatnie dymi, i bierze ok. 1 l/1000km oleju. Myślałem, że to uszczelniacze zaworów. Byłem w serwisie ASO BMW, gdzie po diagnozie usłyszałem, że oni nie wiedzą o co chodzi, bo wszystko jest ok.

Od ostatniego postu zrobiłem dodatkowe 1000km i dziś po krótkiej trasie jak gasiłem auto pokazała się kontrolka oleju. Sprawdziłem więc wskazanie poziomu oleju i komputer pokazywał jeden żółty kwadracik oraz informacje o konieczności uzupełnienia oleju. Odczekałem zatem z 30 min i sprawdziłem poziom oleju na bagnecie...i było około milimetra powyżej min. W tygodniu doleje i zobaczę ile to faktycznie będzie od min do max. Myślę że wejdzie na pewno 1 litr.... Czyli to by wychodziło, że 0,5 litra na 1000km, jeżdżąc wyłącznie po mieście. I tu pytanie czy na tarasie/autostradzie z prędkością tak 100-150 km/h zużycie oleju było by większe czy też nie koniecznie....ale to pytanie ewentualnie już do Naszych bardziej doświadczonych kolegów z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że na trasie spalanie oleju będzie większe, choć gdzieś czytałem kiedyś że w mieście w szczególności gdy silnik jest nie dogrzany i przy zmiennym obciążeniu silnika bierze on więcej oleju...

Powiem tak...że wczoraj uzupełniłem olej. Komputer pokazywał pomarańczowy kwadracik i był komunikat żeby dolać olej ( 1 quart - czyli litr), na bagnecie min. Więc dodałem...ale 1,5 litra i tyle jest od min do max na bagnecie. Czyli na 2 tys/km przejechanych, silnik spalił 1,5 litra oleju. Wniosek, że ewidentnie uszczelniacze są do roboty... No nic, szykuje się wydatek :( ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Mam podobny problem najpierw auto kopcilo jak stało odpalone po dodaniu gazu po chwili robiło się niebiesko i śmierdziało olejem. Wymieniłem dwie nowe odmy jak ręką odiął.po tygodniu półtora jakieś 2000km i problem powrócił. Jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.