Skocz do zawartości

E53 - automat ZF pytania.


andxei

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów :)

Noszę się z zamiarem kupna E53 w dieslu 3.0 / 2004-2005.

Przejrzałem mnóstwo tematów i przyznam ze mam trochę mętlik, proszę o wszelkie informacje dotyczące skrzyni biegów..

Z tego co wyczytałem do diesli E53 poliftingowych montowano juz skrzynie ZF zamiast GM. Czy są to skrzynie 6HP26A? Opinie na temat tych skrzyń są podzielone-napewno są lepsze niż GM, jeden użytkownik pisze że ma E53 i 325tys km zrobione na takiej skrzynce bez usterek. To możliwe? Jak wygląda żywotnośc takich skrzyń?

Napewno wskazanym jest wymiana oleju i filtórw tej skrzyni - średnio co 80/100tys? Z uwagi na koszta jednak może polecany byłby manual?

 

Wiem, że tematów i dyskusji już było mnóstwo, ale w wątkach o skrzyniach ZF przewija się notorycznie E39 a wiadomo jednak ze E53 to trochę inna "waga"..

Jak spisują się te skrzynie? jak z awaryjnością, żywotnością? będę wdzięczny za każdą informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam kolege,mam taka skrzynie w mojej X5,przebieg 250 000km,2006 rok,3.0d.Powiem tak,ZF to niemiecka produkcja i przy odrobinie uczucia jest bezawaryjna.Serwis zalecam w wypadku jakiejs przygody...(wyciek itd) bo olej w niej to praktycznie long life.Pewnie ilu forumowiczow,tyle opini.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
skrzynia 6hp26 jest bardzo wytrzymała, pod warunkiem ze pierwsza wymiane oleju zrobi się przed 200 tyś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tu czegoś nie rozumiem. Czytałem wczoraj instrukcję obsługi od mojego X5 E53 3.0 d automat z 2006 r. W tejże instrukcji producent podaje, że oleju w skrzyni biegów się nie wymienia. Ja swój samochód niedawno kupiłem i nie wiem - wymieniać, nie wymieniać ? Jak to jest ?

Dodam, iż moja skrzynia pracuje idealnie. Żadnych kangurków itp. Przełożenia zmienia niewyczuwalnie. To nie pierwszy mój automat i powiem, że ten jest rewelacyjny i chciałbym żeby tak pozostało więc jak to jest z tą wymianą oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam coś od siebie. Moim wcześniejszym autem było e39 3.0 d z ASB w którym przy 250 tyś. postanowiłem wymienić olej :mad2:

Po pół roku od wymiany skrzynia nie nadawała się do jazdy i w końcu auto stanęło (zaczęło się od szarpania i przeciągania biegów). Gdzieś czytałem opinie, że jeśli olej nie był wymieniany na bieżąco od nowości, to po paru latach lepiej go nie ruszać, bo rozwali skrzynię. Aha, olej i filtr kupiłem w serwisie, gdzie generalnie odradzono mi wymianę.

Obecnie mam też automat tyle, że w 7, jeżdzę nim 2 lata i mam najechane 313 tyś., nie mam zamiaru popełnić tego samego błędu co w poprzednim aucie. Automat chodzi elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak sobie tłumacz :wink: te GM buble wysypywały się bez zadnych oznak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jako że jestem zielony w tych skrzyniach montowanych w BMW proszę o podpowiedź:

- skrzynia ZF w jakich silnikach i rocznikach była montowana?

- skrzynia GM w jakich silnikach i rocznikach była montowana?

 

Interesuje mnie zakup X5 w benzynce i ... chciałbym automat (leniuch musi być :mrgreen: ),

ale po zapoznaniu sie z problemami ASB podpowiada mi coś bierz manual.

 

Teraz już sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się do pewnych informacji i prosze o weryfikację:

 

X5 2006-08 R6-3.0L...................ZF6HP19Z (E70)

X5 1998-03 4.4, 4.6L.................ZF5HP24

X5 2000-06 R6 2.9L 3.0L.............5L40E

X5 2004-On 3.0, 4.4, 4.8L............ZF6HP26A

X5 2000-2003 V8 4.4L 4.6L..............ZF5HP24A

X5 2003-2010 R6 3.0L V8 4.4L 4.8L...ZF6HP26

X5 2006-2009 R6 3.0L....................ZF6HP19

X5 2008-2011 R6 3.0L....................ZF6HP21

X5 2009-2013 R6 3.0L V8 4.4L 4.8L.....ZF6HP28

X5 2010-2011 R6 3.0L.....................ZF8HP23

X5 2013-2014 R6 3.0L.....................ZF8HP45

X5 2010-2014 R6 3.0L V8 4.0L 4.4L.....ZF8HP70/75

X5 2014 R6 3.0L.....................ZF8HP50

 

tylko szkoda że 3,0 to nie wiadomo bena czy diesel :evil:

 

Ma ktoś aktualniejszą listę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie są to dokładne informacje np. 4.4i dostała ZF dopiero po lifcie.

Zresztą nie trzeba szukać bo te informację są dostępne np. tu:http://realoem.com/bmw/select.do

Wybierasz model,silnik,rocznik kierownice P lub L i masz auto w częściach, klikasz na skrzynię i masz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są to dokładne informacje np. 4.4i dostał a ZF dopiero po lifcie.

Zresztą nie trzeba szukać bo te informację są dostępne np. tu:http://realoem.com/bmw/select.do

Wybierasz model,silnik,rocznik kierownice P lub L i masz auto w częściach, klikasz na skrzynię i masz wszystko.

 

Ooooo, dzięki serdeczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X5+Manual :cry2: :hand:

No tak właśnie myślę :oops: - przyzwyczaiłem się do leniucha w JGC.

Ale i tak chciałbym przejechać się obiema wersjami i sprawdzić osobiście :?

Tylko że tu w pobliżu mnie nikt takim sprzętem nie dysponuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.