Skocz do zawartości

Bmw E46 320i 170km automat


krzych81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zamierzam kupić bmw e46 320i 170km 2003r sedan z automatyczną skrzynią biegów,mam pytanie do użytkowników, znawców tematu jak sprawuje się takie auto,czytałem ze w e46 były dwa rodzaje skrzyń automatycznych jedna z nich mniej awaryjna.Auto które zamierzam kupić ma obecnie przebieg 110tyś km,jest to przebieg oryginalny potwierdzony w aso i dokumentami niemieckiego przeglądu robionego co 2 lata.auto kosztuje 8000 euro.Zastanawiam się czy nie będzie problemów ze skrzynią automatyczną.Jeżeli ktoś użytkuje takie autko proszę o opinie ile wytrzyma skrzynia automatyczna w aucie z tym silnikiem przy normalnym użytkowaniu jakie jest spalanie. Edytowane przez krzych81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię masz tą lepszą (ZF a nie GM) ale przy pewnym na 100% przebiegu rzędu 100tys. to zupełnie nie ma znaczenia. Problemów być nie powinno, pomijając jakiegoś wyjątkowego pecha ale to przecież i przy nowych samochodach można się nadziać. Przy normalnym, jak to określiłeś, użytkowaniu bardzo prawdopodobne, że automat przeżyje dłużej niż karoseria.

 

Spalanie... Temat morze... Katalogowo: EU tryb pozamiejski: 7.30, miejski: 13.10, tryb mieszany: 9.40. W praktyce +/- 1 litr na setkę więcej niż manual.

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-edycja/317/e46_320ia.html

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e46 2.0i 150km w autoamcie, model przed liftem. przebieg 225k i jak na razie nie narzekam na skrzynię. co prawda przedtem jeździły tylko kobiety, wiec o katowaniu skrzyni raczej nie było mowy. kwestia jak poprzedni właściciel się z nią obchodził. co do osiągów też nie mogę mieć większych pretensji. jedyne co mnie tylko wciąż zastanawia, to czy w tych skrzyniach wymienia się olej czy nie ;)
niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tnioj:

 

Oczywiście, że się wymienia olej, wbrew temu co mówi ASO i inni filozofowie.

Tylko zastanawiam się, czy to robić, jeśli do przebiegu 225kkm olej nie był jeszcze

wymieniany. Są różne szkoły na ten temat, to już Twoja decyzja.

Ja wymieniłem przy 173kkm i wszystko gra do dzisiaj (220kkm).

 

Nie zapomnij oczywiście o wymianie filtra i uszczelki i jeśli to skrzynia GM, to olej

tylko Texaco Texamatic 7045E i żaden inny, bo będziesz później żałował !!!

--

pozdrawiam

nelson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tnioj:

 

Oczywiście, że się wymienia olej, wbrew temu co mówi ASO i inni filozofowie.

Tylko zastanawiam się, czy to robić, jeśli do przebiegu 225kkm olej nie był jeszcze

wymieniany. Są różne szkoły na ten temat, to już Twoja decyzja.

 

tak jak mówisz. jedni mówią, że po wymianie śmiga dalej bez problemu i przedłuża się żywotność, a inni psioczą, że po wymianie padła. ja u siebie jeszcze nie tykałem, ale coraz częściej myślę nad wymianą. a adaptacje skrzyni profilaktycznie robiłeś? ostatnio słyszałem, że co jakiś czas powinno się wykonywać taki zabieg

niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak inni koledzy piszą fajnie się tym jezdzi miałem kiedyś taką.Jak chcesz auto do wygodnego przemieszczania się polecam bardzo z tym ,że dla mnie trochę za mało kucy do automata ale to tylko moje zdanie innym wystarcza mocy i nie narzekają odczucia z jazdy tak jak 150 koni w manualu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tnioj:

 

Hehe... adaptację zrobiłem dzisiaj, jak przeczytałem o niej w tym wątku, ale powiem szczerze,

że nie zauważyłem żadnej różnicy, zresztą moja skrzynia chodzi rewelacyjnie, wiec żadne magiczne zabiegi

nie są jej potrzebne :lol:

--

pozdrawiam

nelson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię masz tą lepszą (ZF a nie GM) ale przy pewnym na 100% przebiegu rzędu 100tys. to zupełnie nie ma znaczenia. Problemów być nie powinno, pomijając jakiegoś wyjątkowego pecha ale to przecież i przy nowych samochodach można się nadziać. Przy normalnym, jak to określiłeś, użytkowaniu bardzo prawdopodobne, że automat przeżyje dłużej niż karoseria.

 

Na jakiej podstawie sądzisz że w tym aucie jest ta lepsza skrzynia? montowana była w tym roczniku z tym silnikiem czy jak?

Za tydzień jadę po autko więc zobaczę jaka skrzynia siedzi,rozmawiałem z kilkoma mechanikami każdy z nich twierdzi ze olej należy wymienić,ze każdy płyn eksploatacyjny się zużywa.Mechanicy twierdzą ze jak auto nie ma zbyt dużego przebiegu olej należy zmienić,a jeżeli auto ma duży przebieg i nie był wymieniany olej to po zalaniu nowego skrzynia może podziękować.Rozmawiałem też ze znajomym blacharzem-lakiernikiem który naprawia poważne sprzęty po wypadkach,opowiadał ze naprawiał kilka beemek po wypadkach z uszkodzoną obudową skrzyni automatycznej,po naprawie zalewali nowy olej zakładali nowy filtr i skrzynia działała beż zarzutu po takiej naprawie,opowiadał ze sam użytkował bmw X5 powypadkowe z automatem i ze skrzynią nie było nigdy problemu.Prawdopodobnie Aso Bmw nie zaleca wymiany oleju z powodów ekonomicznych,słyszałem żę aso audi nie zalecało wymiany oleju w automacie, a po 3 latach zmieniło zdanie.Sam osobiście zaryzukuję i zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię masz tą lepszą (ZF a nie GM) ale przy pewnym na 100% przebiegu rzędu 100tys. to zupełnie nie ma znaczenia. Problemów być nie powinno, pomijając jakiegoś wyjątkowego pecha ale to przecież i przy nowych samochodach można się nadziać. Przy normalnym, jak to określiłeś, użytkowaniu bardzo prawdopodobne, że automat przeżyje dłużej niż karoseria.

 

Na jakiej podstawie sądzisz że w tym aucie jest ta lepsza skrzynia? montowana była w tym roczniku z tym silnikiem czy jak?

Za tydzień jadę po autko więc zobaczę jaka skrzynia siedzi,rozmawiałem z kilkoma mechanikami każdy z nich twierdzi ze olej należy wymienić,ze każdy płyn eksploatacyjny się zużywa.Mechanicy twierdzą ze jak auto nie ma zbyt dużego przebiegu olej należy zmienić,a jeżeli auto ma duży przebieg i nie był wymieniany olej to po zalaniu nowego skrzynia może podziękować.Rozmawiałem też ze znajomym blacharzem-lakiernikiem który naprawia poważne sprzęty po wypadkach,opowiadał ze naprawiał kilka beemek po wypadkach z uszkodzoną obudową skrzyni automatycznej,po naprawie zalewali nowy olej zakładali nowy filtr i skrzynia działała beż zarzutu po takiej naprawie,opowiadał ze sam użytkował bmw X5 powypadkowe z automatem i ze skrzynią nie było nigdy problemu.Prawdopodobnie Aso Bmw nie zaleca wymiany oleju z powodów ekonomicznych,słyszałem żę aso audi nie zalecało wymiany oleju w automacie, a po 3 latach zmieniło zdanie.Sam osobiście zaryzukuję i zmienię.

Wszystkie R6 maja skrzynie ZF :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem auto,jazda z automatem rewelacja,spalanie w mieście około 13,5 l trasa 9l.Aktualny przebieg auta to 112 tyś km, auto jest jak nowe,męczy mnie co robić z olejem w skrzyni,dzwoniłem w kilka miejsc, jedni każą wymieniać inni nie, zdania są podzielone.Niech wypowiedzą się ludzie którzy nie dokonywali wymiany, jaki macie przebieg bez wymiany oleju?

Jeszcze jedno pytanko do użytkowników automatów, czy stojąc dłuższy czas na światłach,trzeba ciągle trzymać hamulec? czy lepiej przełączyć na N,wiem że w czasie jazdy nie przełącza się na N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam E46 320D automat,Przebieg 217tys.Nie stety mam ja dopiero cztery miesiace a poprzedni wlasciciel trzy lata (przyprowadzil ja z niemiec) i oleju w skrzyni nie wymienial,w sumie nie wiadomo czy kiedykolwiek byl on wymieniany,dodam tylko ze skrzynia pracuje wysmienicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam automat GM w 150 konnym dieslu. Jak sie wziąłem za wyymianę oleju w skrzyni to niby miał nalatane 180 tys kilometrow. Przebieg raczej nie prawdziwy, ale kto go tam wie. Olej wymieniałem jako pierwszy bo filtr był z 2003 jak auto. Olej lałem jak kolega wyżej pisał Texamatic 7045E. Wymieniałem aby pozbyć się problemu opisanego w tym temcie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=221261. Oczywiście nie pomogło. Przejechałem od wymiany około 40 tysięcy km i w sumie nie zauważyłem większych zmian. Po zmianie softu, skrzynia pracuje super.

Ja na światłach trzymam na hamulcu. Po to mam automat zeby nie machać wajchą non stop:)Ruszam D i jak jestem u celu P. N prawie nie ożywam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech wypowiedzą się ludzie którzy nie dokonywali wymiany, jaki macie przebieg bez wymiany oleju?

Jeszcze jedno pytanko do użytkowników automatów, czy stojąc dłuższy czas na światłach,trzeba ciągle trzymać hamulec? czy lepiej przełączyć na N,wiem że w czasie jazdy nie przełącza się na N.

 

kupiłem auto przy przebiegu 200tys. najprawdopodobniej nie był kręcony. teraz mam 230. olej nigdy nie był wymieniany, a skrzynia pracuje idealnie. gdy rozważałem wymianę, chłopaki w Świdwinie odradzili. za dużo mam już przejechane, żeby teraz się za to zabierać. tłumaczył mi to w ten sposób, że jak olej już tyle czasu jest w zalany, to mogą powstawać drobne pęknięcia, które są zapychane przez opiłki, które naturalnie tworzą się podczas pracy. jak teraz bym wymienił olej, jest ryzyko, że po wypłukaniu wszystkiego może zacząć gdzieś przeciekać lub inne niepożądane zjawisko wystąpić. Ale wiadomo, każdy robi jak uważa. W książce jest napisane, że olej jest wieczny.

co do wachlowania skrzynią na światłach jest to niewskazane, bo cały czas wymuszasz pracę trybów. zaczerpnięte z któregoś z tematów z forum

niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku, że jednak daruję sobie wymianę oleju w skrzyni, mam nie duży przebieg,żadnych wycieków,skrzynia pracuje idealnie więc po co się odzywać,boję się ze po wymianie coś zacznie szwankować,albo jakiś fachowiec zaleje nie taki olej, różnie to u nas w Polsce bywa.Może źle myślę ale jestem zdania że jak wszystko jest ok, to po co wsadzać ręce i poprawiać fabrykę.Jak już wspomniałem zdania na temat wymiany oleju są bardzo podzielone,jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem,chyba posłucham ASO BMW i nie będę wsadzał łap,gdyby ta wymiana była potrzebna to i ASO kasowało by za usługę i to nie małe pieniądze,ktoś powie że skasują za wymianę skrzyni nie za wymianę oleju.....

Przed podjęciem ostatecznej decyzji zadzwonię do Niemiec do ASO BMW i sąsiadów w ojczyźnie BMW zapytam o zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzwoniłem do ASO w sprawie wgrania softu do skrzyni to powiedzieli ze za około 1500zł mogą to zrobić, ale że raczej to nie pomoże na wolne ruszanie z D. Oczywiście zapytałem co pomoże to usłyszałem ze wymiana za 14000zł z tego co pamiętam. Pozostało mi ich wyśmiać. Przecież nie podwoje wartości auta skrzynia:) Mi przed wymianą oleju skrzynia lekko się pociła przy filtrze także ja nie miałem się nad czym zastanawiać. Na twoim miejscu też nie wiedziałbym co zrobic:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam jeszcze jedno pytanie do użytkowników aut z automatem,czy jadąc na 5 biegu około 100km/h po dodaniu gazu czujecie delikatny jakby uślizg?to znaczy po dodaniu gazu wskazówka obrotomierza minimalnie idzie w górę (troszkę)po chwili wraca tak jakby delikatnie sprzęgło się ślisgało?Pytam bo wcześnij nie miałem doczynienia z automatem, zawsze jeździłem manualem,automat w trasie wydaje mi się troszkę ospały,dopiero jak wrzucę na sport jakoś to jedzie,w trybie D tak sobie.Czy u was jest podobnie?możne mam za mały silnik do automatu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wcisniecu guzika pod pedałem idzie jak rakieta,skrzynia zmienia biegi idealnie bez szrpniec itp,chyba za bardzo się przyzwyczailem do manuala ,jakoś automat niezbyt mi pasuje,o ile w mieście ok to w trasę średnio,to prawda ze automat jest do spokojnej jazdy,w manualu inne doznania,spalanie mniejsze.Może po prostu jazdy automatem trzeba się nauczyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Mój przebieg to 275 tkm. Oleju w skrzyni nie zmieniałem i nie zamierzam tego robić. Skrzynia pracuje idealnie. Jedyne to spalanie - przy delikatnej jeździe w mieście poniżej 13 l/100 nie zejdzie.

Odnośnie uślizgu sprzęgła - powyżej 105-110 km/h po ustabilizowaniu prędkości następuje blokada sprzęgła hydrokinetycznego i żaden uślizg już nie występuje. Zacznie występować dopiero, gdy wystąpią przesłanki, że automat będzie chciał zmieniać biegi ( mp. dodanie gazu, podjazd pod górę a włączony tempomat, itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.