Skocz do zawartości

E39 / bicie na kierownicy > 100 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

wiem ze temat byl przerabiany kilkanascie razy.

 

Wymienilem 2 przednie wahacze gorne z przodu L+P firma febi wraz z tulejami.

Prawdopodobnie jest to tuleja od lemf bo jest starte logo bmw.

Wymienilem wahacze poniewaz mialem bicie juz od 50,60 km/h przy dohamowywaniu.

Po wymianie problem rozwiazany polowicznie, nie bije kierownica przy malych predkosciach ale pow 100 drgania, bicia na kierownicy nadal wystepuja...

Prosze o pomoc

Opublikowano
Wybite tuleje mogły uszkodzić tarcze hamulcowe.

Krzywe tarcze wybijają tuleje a wybite tuleje potrafią wykrzywić tarczę. I koło się niestety zamyka.

 

dokladnie krzywe tarcze :D dzis sie o tym przekonalem w ojca passacie ;p

Opublikowano
Mam tez dobrze znane wibracje przy predkosciach 120-140km/h
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No co. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu.

Zaczynając od kół poprzez zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy. Gdzieś są luzy bez przyczyny tego by nie było.

A no i jeszcze też wszystko z tyłu bo drgania się przenoszą.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A u mnie cisza, bloga cisza :-D no ale u mnie to byly tuleje winne i bily tylko przy lekkim heblowaniu :-)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
Ja już miałem piasty wymieniać, a okazało się że to wyważenie kół...wyważałem raz bije, pojechałem do innego i bije dalej ale mniej i dopiero trzeci wyeliminował drgania. Maszyna maszynie nie równa tak jak obsługujący.
www.facebook.com/bmwbyfazi
Opublikowano

Do autora postu - sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na którymś ze sworzni wahacza przedniego PROSTEGO. Bardzo często luz w tym miejscu daje takie objawy.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko kolega nie napisał, czy ma te drgania przy hamowaniu czy przy stałej prędkości. Może jakieś doprecyzowanie by się przydało.
Opublikowano

witam

 

- bicie kierownicy przy hamowaniu 80-120 km/h po wymianie 2 przednich gornych wahaczy objaw ten jest duzo slabszy wczesniej kierownica latala na boki przy hamowaniu, teraz lekko czuje bicie, hamuje plynnie bez bicia do 60 km/h

 

-stale wibracje- tylko delikatnie wyczuwalne podczas jazdy tylko przy predkosci 120-140 km/h (objaw podczas jazdy bez hamowania)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Odświeżę po miesiącu.

 

U kolegi jeszcze był problem z maglownicą. Powstawał problem drgań przy jeździe i przy hamowaniu.

Po regeneracji magla jak ręką odjął. Oczywiście inne elementy sprawdzone i były ok (tuleje, łączniki stab., wahacze, końcówki drążków etc).

Opublikowano

Autor postu pyta już o dyfer, półośki i tarcze a czy sprawdził to o czym pisałem wcześniej?

Luzy na sworzniach (wystarczy na jednym (lewym bądź prawym) w wahaczach prostych też będą dawały takie objawy - delikatne bicie kierownicy podczas jazdy oraz większe bicie kierownicy podczas hamowania.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.