Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Mam podobnie w swojej 3er 184ps ja nie wiem jak inni jeżdżą ze schodzą poniżej 5l

 

Prawdopodobnie wolniej :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Trasa Waw - Wr. 525d 218 xdrive, tryb comfort - prędkość w okolicach 140-160 - spala ok 7,5l - 8l. Na jednym tankowaniu, mogę pojechać do Warszawy z Wrocławia, ok. 370km, tam trochę pojeździć i wrócić z powrotem - przy pełnym zbiorniku pokazuje zasięg 900 +km. Producent gdzieś podawał, że zasięg na full ma być 1,2k km ? nie ukrywam, że mogę mieć coś nie tak z autem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie dylematu diesel vs benzyna i argumentacji o zdecydowanie niższym spalaniu diesla..

Moim celem było porównanie spalania silnika 2.0 245PS z silnikiem Diesla przy spokojej jeździe (nie miało dla mnie specjalnego znaczenia czy to 2.0 184PS, 190PS czy 3.0 258PS) w porównywalnych warunkach na trasie.

Argumentowałem takie porównanie tym, że nie widzę dużego sensu w dynamicznej jeździe na trasie rzędu 2x900km lub 2x500, którą pokonuje się regularnie, a po drugie jeżdżę z umiarkowanymi prędkościami (ze względu na ekonomię), a po trzecie długa trasa daje w miarę porównywalne wyniki (każdy pomiar w mieście będzie obarczony dużym błędem ze względu na wielkość miasta, pokonywane odcinki, nogę kierowcy, temperaturę oraz teren (u mnie np. zawsze będzie większe, gdyż do pracy mam 15km, a wertykalnie muszę się wspiąć bodajże 100m(!) przy jednej górce, a górek jest kilka).

Warunki to średnia prędkość zbliżona do podróżnej (ok. 130km/h), stosunkowo długa trasa i spokojna jazda.

Oto wyniki

F10, 528i, rok produkcji 2016, 245PS, 2.0 Pb, automat: 5.9l l/100km, trasa ok. 550km, średnia 113km/h, podróżna 120-130km/h, zima, dobre warunki (większe obciążenie o jakieś 200kg - dwie osoby więcej + bagaże).

F11, 520d, rok produkcji 2012, 184PS (ED), 2.0 ON, manual: 5.7l/100km, trasa ok. 500km, średnia 116km/h, podróżna 130km/h, wiosna, dobre warunki (kapkę więcej robót drogowych - ca. 10%).

Myślę, że ze względu na panujące warunki (w moim przypadku zima i większe obciążenie, a w mojego kolegi - nieco więcej zwężeń i nieco wyższa średnia prędkość) można powiedzieć o bardzo podobnych trasach.

Wyniki są jakie są - każdy widzi.

Ocenę pozostawiam czytającym wątek, mając nadzieję, że komuś ten wpis się przyda podczas wyboru auta.

Na zakończenie zdjęcie, które przesłał mi mój Kolega.

https://naforum.zapodaj.net/45060921ad8a.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnie dylematu diesel vs benzyna i argumentacji o zdecydowanie niższym spalaniu diesla..

Moim celem było porównanie spalania silnika 2.0 245PS z silnikiem Diesla przy spokojej jeździe (nie miało dla mnie specjalnego znaczenia czy to 2.0 184PS, 190PS czy 3.0 258PS) w porównywalnych warunkach na trasie.

Argumentowałem takie porównanie tym, że nie widzę dużego sensu w dynamicznej jeździe na trasie rzędu 2x900km lub 2x500, którą pokonuje się regularnie, a po drugie jeżdżę z umiarkowanymi prędkościami (ze względu na ekonomię), a po trzecie długa trasa daje w miarę porównywalne wyniki (każdy pomiar w mieście będzie obarczony dużym błędem ze względu na wielkość miasta, pokonywane odcinki, nogę kierowcy, temperaturę oraz teren (u mnie np. zawsze będzie większe, gdyż do pracy mam 15km, a wertykalnie muszę się wspiąć bodajże 100m(!) przy jednej górce, a górek jest kilka).

Warunki to średnia prędkość zbliżona do podróżnej (ok. 130km/h), stosunkowo długa trasa i spokojna jazda.

Oto wyniki

F10, 528i, rok produkcji 2016, 245PS, 2.0 Pb, automat: 5.9l l/100km, trasa ok. 550km, średnia 113km/h, podróżna 120-130km/h, zima, dobre warunki (większe obciążenie o jakieś 200kg - dwie osoby więcej + bagaże).

F11, 520d, rok produkcji 2012, 184PS (ED), 2.0 ON, manual: 5.7l/100km, trasa ok. 500km, średnia 116km/h, podróżna 130km/h, wiosna, dobre warunki (kapkę więcej robót drogowych - ca. 10%).

Myślę, że ze względu na panujące warunki (w moim przypadku zima i większe obciążenie, a w mojego kolegi - nieco więcej zwężeń i nieco wyższa średnia prędkość) można powiedzieć o bardzo podobnych trasach.

Wyniki są jakie są - każdy widzi.

Ocenę pozostawiam czytającym wątek, mając nadzieję, że komuś ten wpis się przyda podczas wyboru auta.

Na zakończenie zdjęcie, które przesłał mi mój Kolega.

https://naforum.zapodaj.net/45060921ad8a.jpg.html

 

W Twoim przypadku diesel sensu nie ma. Tego dowodzi powyższe porównanie. Ponadto również tego, że pb może zużyć tyle co diesel.

Zrób z ciekawości kiedyś tą trasę przy prędkości podróżnej 160-170 i podobnie kolega w 20d. Będzie ciekawe odniesienie dla tych co jeżdżą inaczej

Z ciekawości jakie opony ma 2.0t, a jakie 2.0d?


A na koniec jakiś przelot np ok 100km po mieście, jeden za drugim. Wtedy można by mówić o bezpośrednim porównaniu.


Jeździsz spokojnie, diesel nie ma sensu, podobnie jak 245ps, wystarczyło by 2.0t 184ps.

Nie atakuje, dla jasności, tylko stwierdzam.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie dylematu diesel vs benzyna i argumentacji o zdecydowanie niższym spalaniu diesla..

Moim celem było porównanie spalania silnika 2.0 245PS z silnikiem Diesla przy spokojej jeździe (nie miało dla mnie specjalnego znaczenia czy to 2.0 184PS, 190PS czy 3.0 258PS) w porównywalnych warunkach na trasie.

..

Oto wyniki

F10, 528i, rok produkcji 2016, 245PS, 2.0 Pb, automat: 5.9l l/100km, trasa ok. 550km, średnia 113km/h, podróżna 120-130km/h, zima, dobre warunki (większe obciążenie o jakieś 200kg - dwie osoby więcej + bagaże).

F11, 520d, rok produkcji 2012, 184PS (ED), 2.0 ON, manual: 5.7l/100km, trasa ok. 500km, średnia 116km/h, podróżna 130km/h, wiosna, dobre warunki (kapkę więcej robót drogowych - ca. 10%).

Myślę, że ze względu na panujące warunki (w moim przypadku zima i większe obciążenie, a w mojego kolegi - nieco więcej zwężeń i nieco wyższa średnia prędkość) można powiedzieć o bardzo podobnych trasach.

W Twoim przypadku diesel sensu nie ma. Tego dowodzi powyższe porównanie. Ponadto również tego, że pb może zużyć tyle co diesel.

Zrób z ciekawości kiedyś tą trasę przy prędkości podróżnej 160-170 i podobnie kolega w 20d. Będzie ciekawe odniesienie dla tych co jeżdżą inaczej

Z ciekawości jakie opony ma 2.0t, a jakie 2.0d?

Jeździsz spokojnie, diesel nie ma sensu, podobnie jak 245ps, wystarczyło by 2.0t 184ps.

Opony te same - 18 cali, ja na zimówkach, kolega na letnich.


W 245 koniach jak chcesz mieć trochę frajdy, to masz tą możliwość - w dieslu (przynajmniej 2.0) masz albo mniej frajdy (nie mówię, że diesel 184 czy 190PS nie jedzie) albo możesz tylko próbować poprawiać to co wyszło z fabryki. A 3.0 diesel z pewnościa spali więcej - wierząc danym producenta 4.5l/100km( (184PS ED) vs 6.3 l/100km(258PS).

A co do prędkości podróżnej 160-170km/h, to raczej nie pojadę tak szybko ze względu na Rodzinę na pokładzie.

Może ktoś inny pokusi się o taki test dla silnika benzynowego i wrzuci wynik na Forum. Dla diesli kilka wyników już na Forum było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może ktoś inny pokusi się o taki test dla silnika benzynowego i wrzuci wynik na Forum. Dla diesli kilka wyników już na Forum było.

Ja kiedyś pisałem. Miałem N26 w F30 (dwa egzemplarze, xdrive i rwd) i 18,5l zima w miescie, 13l w miescie normalnie i ok 9-11 w trasie przy 110kmph około to normalne wyniki dla normalnej jazdy byly.

225/45/18r conti rof.

termostaty, sondy lambda i reszta sprawna, 0 bledow w aucie w kompie itp itd.


udawalo sie raz przez miasto przejechac 50-60kmph w niedziele o 23 i uzyskac wynik 5,8l/100 ale... serio... rozwiązałby mi się but i spalanie przez sznurówke poszłoby w góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś inny pokusi się o taki test dla silnika benzynowego i wrzuci wynik na Forum. Dla diesli kilka wyników już na Forum było.

Ja kiedyś pisałem. Miałem N26 w F30 (dwa egzemplarze, xdrive i rwd) i 18,5l zima w miescie, 13l w miescie normalnie i ok 9-11 w trasie przy 110kmph około to normalne wyniki dla normalnej jazdy byly.

225/45/18r conti rof.

termostaty, sondy lambda i reszta sprawna, 0 bledow w aucie w kompie itp itd.

udawalo sie raz przez miasto przejechac 50-60kmph w niedziele o 23 i uzyskac wynik 5,8l/100 ale... serio... rozwiązałby mi się but i spalanie przez sznurówke poszłoby w góre.

Mam wrażenie, że Twój wpis w żaden sposób nie odnosi się do testu, który wykonałem.

Albo robisz baaardzo krótki odcinki, albo masz baaardzo ciężką nogę, bo z Twoje opisu wynika, że miałeś średnie spalanie około 14l w F30, podczas gdy za spritmonitor...

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2018&power_s=180&power_e=260&powerunit=2

średnia dla wszystkich użytkowników (320 wpisów) BMW f30 z silnikami benzynowymi o mocy od 180-250KM to 8.54 l/100km (rok produkcji 2012-2018).

Możesz to jakoś wyjaśnić?

Zastanawiające jest, że F30 przy 110km/h palił Tobie o jakieś 80% więcej jak mi w F10...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne te licytacje :)

To dane za 4 lat użytkowania - ponad 100kkm


Spalanie na bak:

min. 5,63l/100km

max. 9,6l/100km


średnie z całości 6,9l/100km

B47, xdrive, 245, R18


PS jak ktoś chce mogę wrzucić screena ze spalaniem 2,0l/100km (fajnie się jedzie z góry), albo 25l/100km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może ktoś inny pokusi się o taki test dla silnika benzynowego i wrzuci wynik na Forum. Dla diesli kilka wyników już na Forum było.

Ja kiedyś pisałem. Miałem N26 w F30 (dwa egzemplarze, xdrive i rwd) i 18,5l zima w miescie, 13l w miescie normalnie i ok 9-11 w trasie przy 110kmph około to normalne wyniki dla normalnej jazdy byly.

225/45/18r conti rof.

termostaty, sondy lambda i reszta sprawna, 0 bledow w aucie w kompie itp itd.

udawalo sie raz przez miasto przejechac 50-60kmph w niedziele o 23 i uzyskac wynik 5,8l/100 ale... serio... rozwiązałby mi się but i spalanie przez sznurówke poszłoby w góre.

Mam wrażenie, że Twój wpis w żaden sposób nie odnosi się do testu, który wykonałem.

Albo robisz baaardzo krótki odcinki, albo masz baaardzo ciężką nogę, bo z Twoje opisu wynika, że miałeś średnie spalanie około 14l w F30, podczas gdy za spritmonitor...

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2018&power_s=180&power_e=260&powerunit=2

średnia dla wszystkich użytkowników (320 wpisów) BMW f30 z silnikami benzynowymi o mocy od 180-250KM to 8.54 l/100km (rok produkcji 2012-2018).

Możesz to jakoś wyjaśnić?

Zastanawiające jest, że F30 przy 110km/h palił Tobie o jakieś 80% więcej jak mi w F10...

No wiem wlaśnie, ale nie mam pojęcia dlaczego.

Czujniki, sondy, termostaty wsio sprawne. Testowane na dwóch F30.


Inne auta ktorymi jezdze, e61 530d@400km (miasto 10-11l), 525xD f11@280km (miasto 9-9,5l) f02 lci rwd@330km (miasto 10-11l) - czyli pala powiedzmy 10-15% wiecej niz innym, ale nie 80%.

Byly to amerykance, ale to pewnie nie ma roznicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Cześć.

Właśnie wróciłem z urlopu i chciałem ponownie podzielić się wynikami spalania z trasy i nie tylko.

Samochód - F10, 528i, 2016 r., skrzynia automatyczna. Koła letnie Runflaty 18/245/45.

Zrobiłem 2x800km po autostradach w DE oraz pokręciłem się nieco po Szczecinie.

Na pokładzie 3 osoby oraz bagaże (w pierwszą stronę może 50kg, w drugą już około 100kg). Warunki dobre, jednak sporo robót na drogach (ograniczeń do 60km/h czy 80km/h - myślę, że może z 50km). Drogę do Szczecina pokonaliśmy bez postoju. W drodze powrotnej mieliśmy 3 postoje w tym jeden z powodu korka (straciliśmy może 10 min stojąc na autostradzie przez roboty drogowe).

Prędkość podróżna w jedną stronę to 110-120 km/h w drugą 120-130 km/h.

Wyniki to odpowiednio 6.0l/100km przy średniej 102km/h liczone z całej drogi (w tym przejazd przez Szczecin oraz miejscowości w DE) oraz 6.4l/100km w drodze powrotnej przy średniej 106 km/h.

xEbrweMEKi_t.gif

uBmm9DfM2I_t.gif

Ostatni wynik to jazda po obrzeżach Szczecina z kilkoma punktami postojowymi, więc i wynik można by było osiągnąć pewnie i z pół litra lepszy (miałem 6.8 przy trasie 2x17km).

S14jC70Hr8_t.gif

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć.

Właśnie wróciłem z urlopu i chciałem ponownie podzielić się wynikami spalania z trasy i nie tylko.

Samochód - F10, 528i, 2016 r., skrzynia automatyczna. Koła letnie Runflaty 18/245/45.

Zrobiłem 2x800km po autostradach w DE oraz pokręciłem się nieco po Szczecinie.

Na pokładzie 3 osoby oraz bagaże (w pierwszą stronę może 50kg, w drugą już około 100kg). Warunki dobre, jednak sporo robót na drogach (ograniczeń do 60km/h czy 80km/h - myślę, że może z 50km). Drogę do Szczecina pokonaliśmy bez postoju. W drodze powrotnej mieliśmy 3 postoje w tym jeden z powodu korka (straciliśmy może 10 min stojąc na autostradzie przez roboty drogowe).

Prędkość podróżna w jedną stronę to 110-120 km/h w drugą 120-130 km/h.

Wyniki to odpowiednio 6.0l/100km przy średniej 102km/h liczone z całej drogi (w tym przejazd przez Szczecin oraz miejscowości w DE) oraz 6.4l/100km w drodze powrotnej przy średniej 106 km/h.

xEbrweMEKi_t.gif

uBmm9DfM2I_t.gif

Ostatni wynik to jazda po obrzeżach Szczecina z kilkoma punktami postojowymi, więc i wynik można by było osiągnąć pewnie i z pół litra lepszy (miałem 6.8 przy trasie 2x17km).

S14jC70Hr8_t.gif

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

Bardzo dobre wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć.

Właśnie wróciłem z urlopu i chciałem ponownie podzielić się wynikami spalania z trasy i nie tylko.

Samochód - F10, 528i, 2016 r., skrzynia automatyczna. Koła letnie Runflaty 18/245/45.

Zrobiłem 2x800km po autostradach w DE oraz pokręciłem się nieco po Szczecinie.

Na pokładzie 3 osoby oraz bagaże (w pierwszą stronę może 50kg, w drugą już około 100kg). Warunki dobre, jednak sporo robót na drogach (ograniczeń do 60km/h czy 80km/h - myślę, że może z 50km). Drogę do Szczecina pokonaliśmy bez postoju. W drodze powrotnej mieliśmy 3 postoje w tym jeden z powodu korka (straciliśmy może 10 min stojąc na autostradzie przez roboty drogowe).

Prędkość podróżna w jedną stronę to 110-120 km/h w drugą 120-130 km/h.

Wyniki to odpowiednio 6.0l/100km przy średniej 102km/h liczone z całej drogi (w tym przejazd przez Szczecin oraz miejscowości w DE) oraz 6.4l/100km w drodze powrotnej przy średniej 106 km/h.

xEbrweMEKi_t.gif

uBmm9DfM2I_t.gif

Ostatni wynik to jazda po obrzeżach Szczecina z kilkoma punktami postojowymi, więc i wynik można by było osiągnąć pewnie i z pół litra lepszy (miałem 6.8 przy trasie 2x17km).

S14jC70Hr8_t.gif

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

 

Wybór właściwy, auto jest duże, komfortowe, natomiast oszczędne jedynie przy spokojnej i dość wolnej jeździe.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca sie zgodze. Czesto korzystam z predkosci znacznie przkraczajcych ta dozwolona i spalanie nie rosnie jakos diametralnie. Duzo palic zaczyna podczas ostrej jazdy po miescie ale to chyba normalne... Jednostajna jazda nawet z duzymi predkosciami nigdy nie spowodowala ze spalanie dobilo mi chocby do 9l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Właśnie wróciłem z urlopu i chciałem ponownie podzielić się wynikami spalania z trasy i nie tylko.

...

Wyniki to odpowiednio 6.0l/100km przy średniej 102km/h liczone z całej drogi (w tym przejazd przez Szczecin oraz miejscowości w DE) oraz 6.4l/100km w drodze powrotnej przy średniej 106 km/h.

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

Bardzo dobre wyniki.

:) Dzięki.

 

Samochód - F10, 528i, 2016 r., skrzynia automatyczna. Koła letnie Runflaty 18/245/45.

...

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

Wybór właściwy, auto jest duże, komfortowe, natomiast oszczędne jedynie przy spokojnej i dość wolnej jeździe.

Cześć,

zdecydowanie komfortowe i duże i zdecydowanie na trasy :)

O jakich prędkościach i o jakim spalaniu piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie do konca sie zgodze. Czesto korzystam z predkosci znacznie przkraczajcych ta dozwolona i spalanie nie rosnie jakos diametralnie. Duzo palic zaczyna podczas ostrej jazdy po miescie ale to chyba normalne... Jednostajna jazda nawet z duzymi predkosciami nigdy nie spowodowala ze spalanie dobilo mi chocby do 9l.

 

Moja F20 nie ma z tym problemów, jadąc szybko mam spalanie 8-10, Audi przy tych samych prędkościach 13-15, tak więc ciężko mi w to uwierzyć ;).

Cześć.

Właśnie wróciłem z urlopu i chciałem ponownie podzielić się wynikami spalania z trasy i nie tylko.

...

Wyniki to odpowiednio 6.0l/100km przy średniej 102km/h liczone z całej drogi (w tym przejazd przez Szczecin oraz miejscowości w DE) oraz 6.4l/100km w drodze powrotnej przy średniej 106 km/h.

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

Bardzo dobre wyniki.

:) Dzięki.

 

Samochód - F10, 528i, 2016 r., skrzynia automatyczna. Koła letnie Runflaty 18/245/45.

...

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

Wybór właściwy, auto jest duże, komfortowe, natomiast oszczędne jedynie przy spokojnej i dość wolnej jeździe.

Cześć,

zdecydowanie komfortowe i duże i zdecydowanie na trasy :)

O jakich prędkościach i o jakim spalaniu piszesz?

 

Odnoszę się do podanych danych wyżej przez Ciebie ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Samochód - F10, 528i, 2016 r., skrzynia automatyczna. Koła letnie Runflaty 18/245/45.

...

Auto kupiłem do jazdy w trasy i wyboru nie żałuję.

Wybór właściwy, auto jest duże, komfortowe, natomiast oszczędne jedynie przy spokojnej i dość wolnej jeździe.

 

Tak, ale napisałeś słowo jedynie - co sugeruje, że pali dużo przy dużych prędkościach - zapytałem więc ile pali i przy jakich?

Napisz ile pali Twoje Audi i przy jakiej prędkości podróżnej.


PS Pisałem już o tym wcześniej, że porównywanie spalania w trasie ma sens przy regularnych podróżach i "spokojnej" jeździe (co wcale nie musi oznaczać wolnej jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sformułowanie "jedynie" może ma w tym przypadku wydźwięk zbyt pejoratywny, niemniej jednak średnia prędkość 100 km/h mimo wszystko nie oznacza wysokich prędkości.

Będę się upierał, na podstawie mojego benzyniaka, że duże i ciężkie auto, z małym silnikiem, chcąc jechać szybko musi spalić więcej.

Przecież f10 waży na sucho minimum 1.8t, dwie osoby to 1.95t, bagaże i pękają 2t.

Cały problem polega na tym, że najwięcej energii silnik zużywa na pokonanie oporów, które diametralnie rosną przy wzrastającej prędkości, po drugie zużywa dodatkowo dużo energii przez zwiększenia prędkości, która jadąc szybciej często występuje (ktoś wyjedzie, trzeba zwolnić i następnie powrócić do założonej prędkości)

Jadąc spokojnie, dość wolno (nie odbieraj tego negatywnie), silnik musi jedynie zużywać energię i tym samym paliwo na utrzymanie niskiej prędkości, zwiększanie prawie nie występuje, bo większość jedzie szybciej.


Reasumując, pojedziesz 150-170, nie będzie to pierwsza prędkość kosmiczna, a spalanie zbliży się do 10.


Moje audi, jest trochę mocniejsze mimo iż też 2.0t i jadąc szybko, odzyskując prędkość po każdym zwolnieniu możliwie najszybciej, trudno zejść poniżej 15.

Na krótszych odcinkach, rzędu 100 km, średnia w okolicach 160-170 daje taki wynik.

Po mieście typu Kraków przy relatywnie spokojnej jeździe, 11-13.

Awd dodaje swoje.

Natomiast o kolejnym 2.0t myślę o 3er z serii B. Z tego co czytam jest tam bardzo dobry stosunek mocy do osiągów.

Niemniej jednak 6 się nie spodziewam :mrgreen:

Raz mi się udało 5.8 jadąc jeszcze b7, trasa 50 km, prędkość podróżna 60-70.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sformułowanie "jedynie" może ma w tym przypadku wydźwięk zbyt pejoratywny, niemniej jednak średnia prędkość 100 km/h mimo wszystko nie oznacza wysokich prędkości.

Będę się upierał, na podstawie mojego benzyniaka, że duże i ciężkie auto, z małym silnikiem, chcąc jechać szybko musi spalić więcej.

...

Reasumując, pojedziesz 150-170, nie będzie to pierwsza prędkość kosmiczna, a spalanie zbliży się do 10.


Moje audi, jest trochę mocniejsze mimo iż też 2.0t i jadąc szybko, odzyskując prędkość po każdym zwolnieniu możliwie najszybciej, trudno zejść poniżej 15.

...

Natomiast o kolejnym 2.0t myślę o 3er z serii B. Z tego co czytam jest tam bardzo dobry stosunek mocy do osiągów.

Niemniej jednak 6 się nie spodziewam :mrgreen:

Raz mi się udało 5.8 jadąc jeszcze b7, trasa 50 km, prędkość podróżna 60-70.

Nikt nie przeczy, że jak się jedzie szybciej to samochód więcej pali.


Wciąż nie wiem na czym bazuje Twoje opinia o paliwożerności tego silnika.

Wrzuć proszę fotkę ze spalaniem 15l z długiej trasy.. będziemy dyskutować.


Jakiego spalania oczekujesz od relatywnie dużego i ciężkiego samochodu z silnikiem benzynowym o mocy maksymalnej 245KM przy prędkości podróżnej 150km/h? Jakiego od diesla?

Mniejszy i słabszy, poczciwy Lancer palił mi około 8.5l Pb przy podróżnej 140km/h. Wielokrotnie sprawdzane na podobnych długich trasach. Oczywiście są to zupełnie inne samochody i napędy.


PS Te 160-170km/h to średnia czy podróżna, jaką miałeś prędkość podróżną?

PS 2 Nowa trójka wygląda rewelacyjnie. Piątka zresztą też. Silniki benzynowe wydają się być też lepsze od poprzedników jeśli chodzi o spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.