Skocz do zawartości

Jaki silnik w BMW serii 5 ?


Patre

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem bardzo zainteresowany kupnem BMW serii 5,rocznik od 1993 z silnikiem benzynowym.Pytanie moje jest następujące.Jakiej mocy silniki polecają użytkownicy w przypadku serii 5 (oczywiście chodzi mi o wytrzymałość).

Z tego co zdołałem się dowiedzieć to silniki DIESLA w naszych krajowych warunkach nie sprawdzają się.Podobno chodzi o słabą jakość oferowanego w sprzedaży oleju napędowego.Czy to prawda?Może ewentualnie diesel świeżo sprowadzony do kraju posłużył by jeszcze przez jakiś czas?[/code]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem bardzo zainteresowany kupnem BMW serii 5,rocznik od 1993 z silnikiem benzynowym.Pytanie moje jest następujące.Jakiej mocy silniki polecają użytkownicy w przypadku serii 5 (oczywiście chodzi mi o wytrzymałość).

Z tego co zdołałem się dowiedzieć to silniki DIESLA w naszych krajowych warunkach nie sprawdzają się.Podobno chodzi o słabą jakość oferowanego w sprzedaży oleju napędowego.Czy to prawda?Może ewentualnie diesel świeżo sprowadzony do kraju posłużył by jeszcze przez jakiś czas?[/code]

 

Podstawowy warunek to chyba koszty utrzymania na ktore mozesz sobie pozwolic :wink:

Jesli nie ma takich ograniczen mysle ze 540i to doskonaly wybor , osiagi juz prawdziwie sportowe , a i jest to jedna z najbardziej trwalych jednostek benzynowych .

Najwazniejsze zeby auto bylo utrzymane , regularnie serwisowane i bez powaznego dzwona w swojej historii :wink:

Kilku znajomych ma TDS-y (E34 i E36) i nie nazekaja ani na rope (tankuja na BP) ani na awaryjnosc :)

 

Najlepiej uzyj wuszukiwarki , bo o TDS-ach to mozna by juz ksiazke napisac , a i o innych silnikch nie brak informacji :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem 2.5 tds 100 tys. km. i byłem bardzo zadowolony, w sumie samochód miał 250 tys. km przebiegu.przez 3 lata użytkowania tylko uszczelniłem pompę wtryskową i oczywiście części normalnej eksploatacji.

między bajki włóż teksty o złej ropie w polsce.oczywiście nie jest najlepsza ale wystarczająca.z powodu oleju napędowego nie miałem najmniejszych kłopotów.

teraz zrobiłem 20 tys. z silnikiem 540iV8 i jestem zachwycony.

wrzuciłem instalkę gazową , koszt 100 km. wychodzi mi ok. 38 zł znacznie taniej niż tds'em a przyjemność nieporównywalna.

czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie na tym forum każdy, jeżeli nie masz ograniczeń finansowych, zaproponuje 540i. W TDS statystycznie częściej padają głowice, ale nie znaczy to, że jest to regułą. Jak widzisz są ludzie, którzy nie mieli problemów z TDS i sobie je chwalą.

Jeżeli masz ograniczenie finansowe, to zejdź do 525i, od razu należy napisać na temat mniejszego 520i. Spalanie niewiele mniejsze, a mocy znacznie mniej, jeżeli masz wybór - odradzam 520i. Oczywiście o 518i zapomnij od razu.

 

Podsumowując... 540i lub 525i. Jak chcesz oszczędzić, to zawsze możesz wsadzić LPG, ale... to już inna bajka.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głowice padały w 524 tds e-34. w 525 tds to zostało wyeliminowane.

to co pisał _Kai_, albo 525i albo 525 tds, albo 540i.

530 i 535 nie polecam z tego samego powodu co 528 lub 520. mniejsza moc a realnie takie samo spalanie.

czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że optymalny wybór to 525i (24V) - wysoka kultura pracy, wystarczające osiągi i spalanie do przyjęcia. No ale jak chcesz więcej to 540 - osiągi grubo lepsze ale i spalanie grubo większe.

Na pewno ja jak miałbym wybierac pomiedzy 525i 24V a 530i V8 - wybrałbym 525i :8)

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam e34 525 w automacie.Auto z tym silnikiem poprostu jedzie żadnej rewelacji.Strach pomysleć jak powolne są te auta z silnikiem 1,8 i 20.

Nie kupuj auta z silnikiem poniżej 3 litry bo po miesiącu bedziesz sie oglądał za wiekszym silnikiem.

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej czytam na różne tematy w tym forum BMW tym mniej pojmuję.

Wielu poleca 525i i prawdę mówiąc o takiej jednostce też myślałem,

ALE

doczytałem się, że ktoś miał 535i i napisał ,iż stosunek moc\spalanie to: osiągi żadne a zużycie paliwa ...wiadomo -porażka.

Co za tym idzie?Jeżeli 535i ma osiągi żadne to co robi silnik 525i ,nie mówiąc o dieslu?

Chyba ,że ten kolega ma też Porsche albo inną rakietę.Tego nie wiem.

Jechałem 525i i w moje wrażenie było takie ,że jak to auto złapie swój ciąg na 3-ce to potrafi nieźle wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie umiesz czytać postów.

silniki 1,8 , 2,0 i 2,5 palą tyle samo a moc jest naprawdę różna oczywiście na korzyść tego ostatniego.

następny próg to 530, 535 i 540 podobne spalanie ale ogromna różnica w mocy.

do tego dochodzi 2,5 tds.

dlatego tylko 3 silniki wchodzą w grę...........2.5i, 540i, i2.5 tds

zdecyduj cenowo i czy chcesz benzynę czy diesla.

olej napędowy kosztuje teraz tyle samo co benzyna ale silnik jest bardziej oszczędny i trwalszy.

benzyna jest jak żyleta a jak wstawisz LPG to wych odzi jeszcze taniej.

twoja decyzja i trzy silniki.

a tak naprawdę podstawowa sprawa........bezwypadkowy i jakość utrzymania.......pamiętaj paliwo jest najtańsze w samochodzie.

i jeszcze na marginesie jeździłem 1.8i,2.0i,2.5i,2.5tds turbo,4.4i........i nigdy już niżej n ie zejdę :twisted2: :twisted2: :twisted2:

czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym słusznym silnikiem w E34 to 2,5 24V miałem ten silnik w piątce i była rewelacja. Osiągi bardzo dobre a spalanie małe :cool2:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym słusznym silnikiem w E34 to 2,5 24V miałem ten silnik w piątce i była rewelacja. Osiągi bardzo dobre a spalanie małe :cool2:

 

Spalanie faktycznie moze wydawac sie male dla uzytkownika 750iL :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym słusznym silnikiem w E34 to 2,5 24V miałem ten silnik w piątce i była rewelacja. Osiągi bardzo dobre a spalanie małe :cool2:

 

Spalanie faktycznie moze wydawac sie male dla uzytkownika 750iL :wink:

 

Eeee no, bez przesady :) Porównaj spalanie BMW M50B25 w E34 z samochodami podobnej mocy i masy innych marek... bez porównania. Już nie powiem o na przykład nubirze 2.0... klasa niższa, słabszy, a pali tyle samo.

 

Heny, coś nie tak z tym Twoim 525iA... Przecież te auta na prawdę ładnie ciągną...

 

W E34 M50B25 mnie najbardziej podoba się 2 i 3 bieg od 3krpm do końca.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eno Panowie, nie przesadzajcie z osiągami 525....

Są liche...

I właśnie popatrzcie na inne marki, żadne auto z 8,5 s do setki nie wciąga tak kosmicznych ilości paliwa !

Zejdź Kai na ziemie.

To auto chu...wo jeździ przy tych 192 KM i ilości miejsca oferowanego przy swojej masie, i do tego jeszcze chla jak głupie.

Porównaj osiągi Mondeo ST200, Omegi mv6 lub 3000 24V i ich spalania.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eno Panowie, nie przesadzajcie z osiągami 525....

Są liche...

I właśnie popatrzcie na inne marki, żadne auto z 8,5 s do setki nie wciąga tak kosmicznych ilości paliwa !

Zejdź Kai na ziemie.

To auto chu...wo jeździ przy tych 192 KM i ilości miejsca oferowanego przy swojej masie, i do tego jeszcze chla jak głupie.

Porównaj osiągi Mondeo ST200, Omegi mv6 lub 3000 24V i ich spalania.....

 

Jeżdżąc 540i co możesz wiedzieć o 525i? Tylko tyle, że jest słabsze i wolniejsze. Niestety z punktu widzenia posiadacza 525i, który wykorzystując silnik do 3krpm jest i tak zawsze pierwszy (jak się ktoś uprze, to podciągnąć trzeba do 5krpm) - sprawa wygląda inaczej. Jak na swoje lata i ten silnik, to uważam, że jest to sensowne auto. Mnie miejsca nie brakuje, jak komuś brakuje... proszę 750iL czeka.

 

Omega? Fakt, większa, cięższa, żre jak dzika i to... "prawie" jak auto (opel w końcu).

Mondeo? Moc ma, ale z przednim napędem sobie ją może na wstecznym wykorzystać. Mondeo mam w firmie - kaszana z bułczanką. Lepiej się prowadzi starszy od niego o 3 lata focus!

 

Ostatnio mnie zmobilizowała A6, bo się przylepiła i chciał się gość pościgać. Nie przepadam za wyścigami w mieście, ale nie było co, zamiast jechać zaczął piszczeć w miejscu... no comments. Pojechałem, bo śmierdział...

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 525i 200 tys. km i wspominam ten silnik jak najlepiej. Trwały, oszczędny, i o wyśmienitych osiągach...

Auto jeździło wyśmienicie 8.6 do setki i bezproblemowe 230km/h uważam za bardzo dobre osiągi.

Pewnie można mówić co to w porównaniu do 540i ale czy te 2 sekundy do setki mniej i 20km/h więcej jest tego warte....

tak czy inaczej 525i można spokojnie, szybko i stosunkowo tanio jeździć i to jest najlepsze w tym silniku no i ten dźwięk sześciu cylindrów w rzędzie cudo !!!

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.