Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem bardzo zainteresowany kupnem BMW serii 5,rocznik od 1993 z silnikiem benzynowym.Pytanie moje jest następujące.Jakiej mocy silniki polecają użytkownicy w przypadku serii 5 (oczywiście chodzi mi o wytrzymałość).

Z tego co zdołałem się dowiedzieć to silniki DIESLA w naszych krajowych warunkach nie sprawdzają się.Podobno chodzi o słabą jakość oferowanego w sprzedaży oleju napędowego.Czy to prawda?Może ewentualnie diesel świeżo sprowadzony do kraju posłużył by jeszcze przez jakiś czas?[/code]

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jestem bardzo zainteresowany kupnem BMW serii 5,rocznik od 1993 z silnikiem benzynowym.Pytanie moje jest następujące.Jakiej mocy silniki polecają użytkownicy w przypadku serii 5 (oczywiście chodzi mi o wytrzymałość).

Z tego co zdołałem się dowiedzieć to silniki DIESLA w naszych krajowych warunkach nie sprawdzają się.Podobno chodzi o słabą jakość oferowanego w sprzedaży oleju napędowego.Czy to prawda?Może ewentualnie diesel świeżo sprowadzony do kraju posłużył by jeszcze przez jakiś czas?[/code]

 

Podstawowy warunek to chyba koszty utrzymania na ktore mozesz sobie pozwolic :wink:

Jesli nie ma takich ograniczen mysle ze 540i to doskonaly wybor , osiagi juz prawdziwie sportowe , a i jest to jedna z najbardziej trwalych jednostek benzynowych .

Najwazniejsze zeby auto bylo utrzymane , regularnie serwisowane i bez powaznego dzwona w swojej historii :wink:

Kilku znajomych ma TDS-y (E34 i E36) i nie nazekaja ani na rope (tankuja na BP) ani na awaryjnosc :)

 

Najlepiej uzyj wuszukiwarki , bo o TDS-ach to mozna by juz ksiazke napisac , a i o innych silnikch nie brak informacji :wink:

Opublikowano

zrobiłem 2.5 tds 100 tys. km. i byłem bardzo zadowolony, w sumie samochód miał 250 tys. km przebiegu.przez 3 lata użytkowania tylko uszczelniłem pompę wtryskową i oczywiście części normalnej eksploatacji.

między bajki włóż teksty o złej ropie w polsce.oczywiście nie jest najlepsza ale wystarczająca.z powodu oleju napędowego nie miałem najmniejszych kłopotów.

teraz zrobiłem 20 tys. z silnikiem 540iV8 i jestem zachwycony.

wrzuciłem instalkę gazową , koszt 100 km. wychodzi mi ok. 38 zł znacznie taniej niż tds'em a przyjemność nieporównywalna.

czasami się mylę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie na tym forum każdy, jeżeli nie masz ograniczeń finansowych, zaproponuje 540i. W TDS statystycznie częściej padają głowice, ale nie znaczy to, że jest to regułą. Jak widzisz są ludzie, którzy nie mieli problemów z TDS i sobie je chwalą.

Jeżeli masz ograniczenie finansowe, to zejdź do 525i, od razu należy napisać na temat mniejszego 520i. Spalanie niewiele mniejsze, a mocy znacznie mniej, jeżeli masz wybór - odradzam 520i. Oczywiście o 518i zapomnij od razu.

 

Podsumowując... 540i lub 525i. Jak chcesz oszczędzić, to zawsze możesz wsadzić LPG, ale... to już inna bajka.

Kai
Opublikowano

głowice padały w 524 tds e-34. w 525 tds to zostało wyeliminowane.

to co pisał _Kai_, albo 525i albo 525 tds, albo 540i.

530 i 535 nie polecam z tego samego powodu co 528 lub 520. mniejsza moc a realnie takie samo spalanie.

czasami się mylę
Opublikowano

Ja uważam, że optymalny wybór to 525i (24V) - wysoka kultura pracy, wystarczające osiągi i spalanie do przyjęcia. No ale jak chcesz więcej to 540 - osiągi grubo lepsze ale i spalanie grubo większe.

Na pewno ja jak miałbym wybierac pomiedzy 525i 24V a 530i V8 - wybrałbym 525i :8)

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Opublikowano

Mam e34 525 w automacie.Auto z tym silnikiem poprostu jedzie żadnej rewelacji.Strach pomysleć jak powolne są te auta z silnikiem 1,8 i 20.

Nie kupuj auta z silnikiem poniżej 3 litry bo po miesiącu bedziesz sie oglądał za wiekszym silnikiem.

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano
A no żeczywiście. Zapomniałem że E39 było od połowy 1995. A jeżeli chodzi o E34 to brałbym 525i bo wydaje mi się optymalny do tego samochodu
Opublikowano

Im więcej czytam na różne tematy w tym forum BMW tym mniej pojmuję.

Wielu poleca 525i i prawdę mówiąc o takiej jednostce też myślałem,

ALE

doczytałem się, że ktoś miał 535i i napisał ,iż stosunek moc\spalanie to: osiągi żadne a zużycie paliwa ...wiadomo -porażka.

Co za tym idzie?Jeżeli 535i ma osiągi żadne to co robi silnik 525i ,nie mówiąc o dieslu?

Chyba ,że ten kolega ma też Porsche albo inną rakietę.Tego nie wiem.

Jechałem 525i i w moje wrażenie było takie ,że jak to auto złapie swój ciąg na 3-ce to potrafi nieźle wyrwać.

Opublikowano

chyba nie umiesz czytać postów.

silniki 1,8 , 2,0 i 2,5 palą tyle samo a moc jest naprawdę różna oczywiście na korzyść tego ostatniego.

następny próg to 530, 535 i 540 podobne spalanie ale ogromna różnica w mocy.

do tego dochodzi 2,5 tds.

dlatego tylko 3 silniki wchodzą w grę...........2.5i, 540i, i2.5 tds

zdecyduj cenowo i czy chcesz benzynę czy diesla.

olej napędowy kosztuje teraz tyle samo co benzyna ale silnik jest bardziej oszczędny i trwalszy.

benzyna jest jak żyleta a jak wstawisz LPG to wych odzi jeszcze taniej.

twoja decyzja i trzy silniki.

a tak naprawdę podstawowa sprawa........bezwypadkowy i jakość utrzymania.......pamiętaj paliwo jest najtańsze w samochodzie.

i jeszcze na marginesie jeździłem 1.8i,2.0i,2.5i,2.5tds turbo,4.4i........i nigdy już niżej n ie zejdę :twisted2: :twisted2: :twisted2:

czasami się mylę
Opublikowano
ja mialem 535.nie o to chodzilo.owszem 535 ma "buta" ale spala kosmiczne ilosci paliwa w porownaniu do 525 a dlatego ze to bardzo stary silnik...
Opublikowano
Ja mam 540i i uważam naprawde że biorąc pod uwage przyjemność z jazdy tym autem to naprawde pali nie dużo. Miasto 16 w górę ale za to trasa 8-13l (8 oczywiście przy stałym 100km/h ale 13 to już pry zapierdalance)
Opublikowano

witam budyn

dokladnie tak jak w Rzymie konczylo sie kazde przmowienie demokratow"Kartagina musi byc zburzona"

tak my mowimy"tylko 540iV8"

no oczywiscie dodajemy M-Power.

czasami się mylę
Opublikowano
Jedynym słusznym silnikiem w E34 to 2,5 24V miałem ten silnik w piątce i była rewelacja. Osiągi bardzo dobre a spalanie małe :cool2:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Jedynym słusznym silnikiem w E34 to 2,5 24V miałem ten silnik w piątce i była rewelacja. Osiągi bardzo dobre a spalanie małe :cool2:

 

Spalanie faktycznie moze wydawac sie male dla uzytkownika 750iL :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedynym słusznym silnikiem w E34 to 2,5 24V miałem ten silnik w piątce i była rewelacja. Osiągi bardzo dobre a spalanie małe :cool2:

 

Spalanie faktycznie moze wydawac sie male dla uzytkownika 750iL :wink:

 

Eeee no, bez przesady :) Porównaj spalanie BMW M50B25 w E34 z samochodami podobnej mocy i masy innych marek... bez porównania. Już nie powiem o na przykład nubirze 2.0... klasa niższa, słabszy, a pali tyle samo.

 

Heny, coś nie tak z tym Twoim 525iA... Przecież te auta na prawdę ładnie ciągną...

 

W E34 M50B25 mnie najbardziej podoba się 2 i 3 bieg od 3krpm do końca.

Kai
Opublikowano

Eno Panowie, nie przesadzajcie z osiągami 525....

Są liche...

I właśnie popatrzcie na inne marki, żadne auto z 8,5 s do setki nie wciąga tak kosmicznych ilości paliwa !

Zejdź Kai na ziemie.

To auto chu...wo jeździ przy tych 192 KM i ilości miejsca oferowanego przy swojej masie, i do tego jeszcze chla jak głupie.

Porównaj osiągi Mondeo ST200, Omegi mv6 lub 3000 24V i ich spalania.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Eno Panowie, nie przesadzajcie z osiągami 525....

Są liche...

I właśnie popatrzcie na inne marki, żadne auto z 8,5 s do setki nie wciąga tak kosmicznych ilości paliwa !

Zejdź Kai na ziemie.

To auto chu...wo jeździ przy tych 192 KM i ilości miejsca oferowanego przy swojej masie, i do tego jeszcze chla jak głupie.

Porównaj osiągi Mondeo ST200, Omegi mv6 lub 3000 24V i ich spalania.....

 

Jeżdżąc 540i co możesz wiedzieć o 525i? Tylko tyle, że jest słabsze i wolniejsze. Niestety z punktu widzenia posiadacza 525i, który wykorzystując silnik do 3krpm jest i tak zawsze pierwszy (jak się ktoś uprze, to podciągnąć trzeba do 5krpm) - sprawa wygląda inaczej. Jak na swoje lata i ten silnik, to uważam, że jest to sensowne auto. Mnie miejsca nie brakuje, jak komuś brakuje... proszę 750iL czeka.

 

Omega? Fakt, większa, cięższa, żre jak dzika i to... "prawie" jak auto (opel w końcu).

Mondeo? Moc ma, ale z przednim napędem sobie ją może na wstecznym wykorzystać. Mondeo mam w firmie - kaszana z bułczanką. Lepiej się prowadzi starszy od niego o 3 lata focus!

 

Ostatnio mnie zmobilizowała A6, bo się przylepiła i chciał się gość pościgać. Nie przepadam za wyścigami w mieście, ale nie było co, zamiast jechać zaczął piszczeć w miejscu... no comments. Pojechałem, bo śmierdział...

Kai
Opublikowano

Zrobiłem 525i 200 tys. km i wspominam ten silnik jak najlepiej. Trwały, oszczędny, i o wyśmienitych osiągach...

Auto jeździło wyśmienicie 8.6 do setki i bezproblemowe 230km/h uważam za bardzo dobre osiągi.

Pewnie można mówić co to w porównaniu do 540i ale czy te 2 sekundy do setki mniej i 20km/h więcej jest tego warte....

tak czy inaczej 525i można spokojnie, szybko i stosunkowo tanio jeździć i to jest najlepsze w tym silniku no i ten dźwięk sześciu cylindrów w rzędzie cudo !!!

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.