Skocz do zawartości

535d gaśnie rozgrzana


m_pazdzioch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Pacjent: e60 535d 2006 autom.

 

Po porządnym rozgrzaniu (50- 100 km jazdy w temp. 30st.C na zew.) zaczyna gasnąc, lub tak jakby szarpać- przerywać, potrafi nawet zgasnąć np. przy 80km/h,

Jak zgasnie trzeba wyciągnąć kluczyk by znów odpalić. Następnie naciskam start i wtedy mam takie objawy (warianty):

1) odpali, od razu falują obroty i gaśnie

2) kręci i nie odpala (wtedy wyskakuje komunikat o pompie paliwa na wyświetlaczu z navi)

3) jak odczekam jakieś 20 min wtedy mam 10 min bezproblemowej jazdy, po czym problem się powtarza (zaczyna szarpać lub/i gasnąć)

 

Usterka ta występuje tylko w dni upalne i po przejechaniu min. 50 km (czyli wszystko w aucie nagrzane na maksa)

 

Komp wywala takie błędy:

 

4166 Particulate-filter system

3EED Power managment closed- circuit current

4332 Rail-pressure control valve, activation

43E2 Throttle valve actuator, activation

41AB Charge-air pressure sensor

41F2 Electric fan , activation

4782 Control unit, internal 15

4293 Control unit, internal 16

4B10 Smooth running controller

 

Proszę o pomoc!

Dziękuję za każdą sugestie.

Edytowane przez m_pazdzioch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy tygodnie temu samochód wyjechał z ASO w Gliwicach. Zapłaciłem 450zł za przeglad. Według "mechaników" wszystko jest w porządku. Ta usterka pojawia się sporadycznie, gdy jest gorąco na zewn. i po przejechaniu ok. 60 km. Edytowane przez m_pazdzioch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

"Proponuję sprawdzić przelewy wtrysków."

 

Kolego, chciałbym dodać, że moja usterka występuje tylko latem przy min. 25 st na zewnątrz i po przejechaniu przynajmniej 50 km...(czyli silnik konkretnie rozgrzany)

Gdy jest zimno, autko chodzi idealnie, zrobiłem trasę 500km bez problemu.

 

Wątpię, że temperatura otoczenia może mieć wpływ na pracę wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może masz uszkodzony czujnik cieszy chł. zawyża temp. i komp w celu uniknięcia przegania silnika wyłącza go. Sprawdź rano przed odpaleniem w menu ukrytym czy temp cieczy chł. pokrywa się z temp. otoczenia .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

Znalazł się wydruk z diagnostyki komputerowej. Po ostatnim zgaśnięciu wywaliło takie błędy:

 

4166 Particulate-filter system

3EED Power managment closed- circuit current

4332 Rail-pressure control valve, activation

43E2 Throttle valve actuator, activation

41AB Charge-air pressure sensor

41F2 Electric fan , activation

4782 Control unit, internal 15

4293 Control unit, internal 16

4B10 Smooth running controller

 

Dodam tylko iż pierwsze zgaśnięcie jakie wystąpiło było w trakcie wypalania DPF ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Problem specyficzny i rzadko spotykany .

4782 Control unit, internal 15

4293 Control unit, internal 16

 

W takich okolicznościach trudno ustalić usterkę , mi wydaje się że problem wynika na wskutek zaniku zasilania na kompa lub w samym kompie DDE. W samym urządzeniu są mikrokontrolery i obwody zasilania (stabilizatory napięcia) one są tak osadzone aby oddawały ciepło do obudowy. Zweryfikował bym ich osadzenie na płytce , oraz czy połączenia umożliwiające oddanie ciepła są właściwe. Dochodzi do przegrzania ,po czym jest "zwiecha" . Wyłączenie zapłonu powoduje stygnięcie .

 

Może tu tkwi problem.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Krzychu dokładnie tak samo myślę. Usterka występuje tylko latem i przy konkretnym upale. Najpierw mignie check engine potem auto zaczyna szapać lub gasnąć. Jak ostygnie to chodzi idealnie. Widocznie coś się przegrzewa, najprawdopodobniej ECU.

 

I co mam z tym zrobić? Raczej nie będę czekał do wiosny aż mi zgaśnie przy 180 na autostradzie. Naprawiać stary sterownik czy kupić inny? Najlepiej wziąłbym coś na wymianę żeby nie zostać bez auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie mieszkasz , gdybyś nie miał daleko , możemy w któryś dzień przejrzeć twoje ecu bez uziemiania auta na dłużej niż godzinę. Albo szukaj lokalnie elektronika który robi płyty główne komputerowe (bardzo podobna struktura budowy) Masz spore szanse naprawić awarię bez większego nakładu finansowego .

 

Inna opcja to zamówienie zaprogramowanego kompa w aso , lub przeszczep z innego 535d wraz z kilkoma innymi gratami .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.