Skocz do zawartości

E9X i inne - Wasze przebiegi w silnikach diesla 2.0 M47/N47


qwertykk

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tematem o awaryjności silników m47/n47 proszę o wpisywanie w tym temacie Waszych przebiegów w modelu E9x oraz w innych modelach BMW z silnikami o poj. 2l m47 prod od. 2005 o mocach 122,150,163 km oraz w silnikach N47 produkowanych od października 2007 o mocach 136, 143, 163, 177, 184 km wraz z krótkim opisem wymienianych newralgicznych elementów (również podzespołów silnikowych) typu: turbosprężarka, sprzęgła, koła dwumasowe, rozrządy, problemy z silnikiem wraz z opisem usterki (remonty, wymiany) wtryskiwacze itp względnie kosztowne elementy.

 

Temat powstał aby w miarę możliwości móc porównać awaryjność obu silników przy różnych przebiegach.

 

U mnie: M47 163 km 180 tyś km przebiegu, wymieniałem komplet dwumasy ze sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

M47 163KM z 2007 roku. Chip przy 155 tys km, do tego momentu jezdzil jako wersja flotowa 150KM.

 

Wymienione turbo przy 190 tys km.

 

EDIT: kupiony przy 155 tys km, obecny przebieg 202 tys km.

Edytowane przez ra1406
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie 3 auta z silnikami N47, zrobione łącznie blisko 300 tys km bez problemów z silnikami.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 2006r kupione przy przebiegu 150 tys aktualnie 183 tys( niby prawdziwy ale kto to wie :norty: ) . Jak na razie bez większych problemow aczkolwiek ostatnio chyba zaczeły odzywać się wtryski (po zmianie paliwa na razie ustały ) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N47A - tak , najbardziej awaryjny :D

 

318d 12.2007

168kkm

Autem przejechalem 21kkm.

 

Poprzedni wlasciciel: 0-149kkm

-ktoras rolka z przodu motoru

 

U mnie od 149kkm:

-Wymieniony lancuch rozrzadu i bebechy do tego( kola, napinacze itd) przy stanie 160kkm.

-przestalo dzialac otwieranie tylnej szyby (touring), pewnie padl silniczek :(

-Kolo pasowe ( zrobione z rozrzadem)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bije pierwszy rekord z przebiegiem..

 

2005 163km

przelot prawie 211kkm, kupiłem jak miał 197kkm w lutym, wymienione to co się powinno wymieniać czyli odmy, filtry, nie wiem co było wymieniane wcześniej.. bo jestem którymś tam właścicielem i nie mogłem liczyć na bogactwo dokumentów.

Ostatnio wymienione koło pasowe tłumik drgań po naderwaniu paska od wspomagania, ale do domu dojechałem, zamówiłem graty i wymieniłem..

Autko zrobiło prawie 15kkm i nic się nie dzieje.

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie 3 auta z silnikami N47, zrobione łącznie blisko 300 tys km bez problemów z silnikami.

 

Podawaj proszę oddzielnie, ile który miał/ma.

u kolegi wszytskie miały po 500 tys i nigdy nic się nie zepsuło :norty: . Sory ale musiałem to napisać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47TU2 163 KM DPF brak chipa - 340.000 km. Zdecydowaną większość przebiegu zrobiłem sam, 90% trasa.

 

Przebieg / wymienione:

- 150 DPF (na nowy, nie regenerowany)

- 200 Oba termostaty, przepływomierz

- 230 Sprzęgło, dwumas

- 260 Turbo (na nowe, nie regenerowane)

- 280 Koło pasowe

- 310 Wtryskiwacze (regenerowane wszystkie 4-ry)

- 330 Poduszki silnika, poduszki skrzyni, podpora wału, poduszki dyferencjału, łączniki elastyczne wału

 

Nie wymieniałem jeszcze tylko bloku silnika :P Niestety robiąc taki przebiegi, trzeba liczyć się z kosztami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N47 2008r kupiony przy przebiegu 86tys. km

Wymiana bloku silnika z powodu jego pęknięcia 110tys. km

Jak to,przeciez wedlug kolegi k8v8m te silniki sa niezniszczalne i cos takiego nie mialo prawa sie wydarzyc :shock: :mrgreen:

viewtopic.php?f=70&t=221978

O, nie kolego w powyższym wątku ten przykład jest podany.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N4720C, 230 000. nic nie wymieniane poza częściami typu olej, klocki itp. oby tak dalej :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 163ps - 60 tys.km i tylko termostaty

M47 150ps - 256tys.km (nie mój), więc wiem tylko tyle że przestał odpalać

 

Ps. temat o przebiegach i trzymajmy się tego :duh:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 - 2006 - kupiony 159 tkm - 202 tkm regeneracja 1 wtryskiwacza, wymiana świec żarowych - 210 tkm - sprzedany

N47 - 2009 - kupiony 145 tkm - 151 tkm wymiana rolki prowadzącej, jest 159 tkm.

arti200. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda na mlyn dla K8v8M, ale przynajmniej nie mam zamiaru twierdzic, ze M47 jest jednostka przelomowa na skale silnika parowego - tak jak N47 ...

 

E90, M47 TU2, 122 KM 2007 rok.

Kupiony od 1 wlascicielki przy przebiegu 125 kkm.

Wg historii ASO nic nie bylo wymieniane.

 

Obecnie 170 kkm.

 

Eksploatacyjne:

- Odma

- Swiece zarowe

- Termostaty

- Akumulator

 

Przy 140 kkm wymiana dwumasy + sprzeglo - zapobiegawczo.

Bylo lekko slychac lozysko slizgowe sprzegla, wiec wymienilem calosc, bo i takm pewnie przed koncem mojej eksploatacji musialbym to zrobic (samochod po kobiecie...).

Wtryski na obecna chwile nie maja wiekszej korekty niz +- 0.1.

Turbo dmucha OK.

 

Z innych usterek to jedynie zasniedziale styki w lewym lusterku, co powodowalo samoczynne jego przestawianie.

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47N2 163 KM 2006, kupiony przy 110 kkm, obecnie 237 kkm

 

- wymiana turbo na nowe przy 155 kkm

- wyrzucenie DPFa przy 180 kkm - przybywało oleju

- wymiana pompy wody przy 230 kkm (wyło łożysko)

- wymiana obu termostatów (nie przekraczał 78 st)

- wymiana spryskiwaczy lamp

- wymiana jednego zamka drzwi

- regulacja panoramy (hałas)

- wymiana świec żarowych i sterownika

- naprawa rozszczelnionego intercoolera (przetarcie mechaniczne, był za luźno zamocowany)

- regeneracja alternatora

- pad systemu multimedialnego (pomógł nowy soft)

- naprawa tylnej wycieraczki, przetarty kabel w gumowym peszlu

- wymiana przednich amorków (jeden wylał)

- wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów (ciekło)

- wymiana cieknącej rurki odpowietrzającej bak + bak gratis (po fuck upie ASO)

- wymiana łożyska w tylnym kole, po drugiej stronie czeka właśnie na wymianę

- wywalone klapki w kolektorze

- co roku smarowanie piszczącego wentylatora kabiny

 

Tak, moje auto to moje hobby (czasem nawet wbrew mojej woli). Muszę się nad tym zastanowic jeszcze ale nie wiem czy następne auto to nie bedzie Skoda albo inny Fiat.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.