Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam do wymiany lewy amortyzator z przodu za ciosem chciałbym wymienić wszystkie (te z tyłu tez) przeszukując ofertę w częscidobmw.pl

znalazłem zestaw 208pln amorek Meyle na przód do tego odboje 53pln i łożysko oporowe z górnym mocowaniem 79pln .tył 122pln amor Monroe 24pln górne mocowanie i 45pln osłony i odboje. zestaw na całe auto koszt około 970pln.

Niestety po rozkodowaniu VIN okazało się że mam

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

 

i sprawa się komplikuje ,bo moja buma jest już leciwa i z powypadkową historia i do sportu już raczej się nie nadaje .poza tym i tak już za dużo na nią wydałem.

i teraz pytanie czy zwykłe zawieszenie (mam normalne wahacze)

czyli ten zestaw za 970pln podejdzie do mojej ?

Czy ktoś z was już ma za sobą konwersje ze sportowego na standartowe?

Chodzi mi o cięcie kosztów (gdzieś już pisałem co sądze o inwestycjach w 15 letnie auto),auto służy mi do normalnej jazdy bo z bączków powoli wyrastam :mrgreen: .

BMW E46 320i
Opublikowano

Witam,

wrzucaj to co napisałeś. Wszystko będzie pasować. Identyczną sytuacje mam u siebie z tym dostosowaniem zawieszenia. Z tego co słyszałem to są niższe sprężyny, grubsze łączniki i pewnie też inne amortyzatory szły na pierwszy montaż. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś montował normalne rzeczy. Inaczej sytuacja wyglądała by w przypadku m-technik, ale to już inna bajka

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Już nieaktualne zamówiłem te sportowe żeby przejść na zwykłe musiał bym normalne sprężyny dokupić i wymienić . A te usportowione są dobre więc kosztowo wyszło by na jedno .Koszt standardowej sprężyny około 145 pln sztuka + 208 pln za amorka= około 353 pln a sachs do sportowego dostosowania podwozia około 360 pln .

Niestety 360 pln to nie 208 pln :cry2: tył poczeka do następnej wypłaty .

 

A różnice pomiędzy standardem a sportowym dostosowaniem podwozia to:

 

1. Amortyzator

2. Sprężyna

3. Grubszy drążek stabilizatora

Edytowane przez radE46cki
BMW E46 320i
Opublikowano
Tylko uprzedź przy sprzedaży o tym fakcie ...

 

Kto mi ją kupi jak 80% kierowców bmw to puryści i fanatycy marki , najlepiej gdyby było wszystko porobione ,niebita, bez rdzy z piękną skórą i za

5000pln max !!! Do tego w M pakiecie i wersja indywidual i tak w nieskończoność .

Moją betę sam rozbiłem (tył) ma purchle (tylne drzwi ,klapa ) ale to co najważniejsze jest OK.

więc zapewne będzie miała dożywotkę u mnie :cool2: dla tego zdecydowałem się utrzymać ją w serii i jednak ją doinwestować jak należy.

BMW E46 320i
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

JA mam takie pytanko jak mam Wersje także ze sportowym dostosowaniem podwozia i mam do wymiany jeden amortyzator bo jest krzywy to jak założe od zwykłej wersji to będzie auto inaczej(wyżej) ta strona stała i jak z geometrią czy ustawi jak beda 2 inne amortyzatory. Jak sprawdzić trzymając w reku używany amortyzator czy jest od wersji ze sportowym dostosowaniem podwozia czy jest na nim jakiś numer?

dzięki

Opublikowano
Witam

JA mam takie pytanko jak mam Wersje także ze sportowym dostosowaniem podwozia i mam do wymiany jeden amortyzator bo jest krzywy to jak założe od zwykłej wersji to będzie auto inaczej(wyżej) ta strona stała i jak z geometrią czy ustawi jak beda 2 inne amortyzatory. Jak sprawdzić trzymając w reku używany amortyzator czy jest od wersji ze sportowym dostosowaniem podwozia czy jest na nim jakiś numer?

dzięki

 

 

Żartujesz ?

Btw, sądzę że jak zapytasz to amor tobie odpowie, a cyferki na amorach są bo są, o niczym nie mówią, niczego nie dają a te numery ori w real.oem to nawet w aso nie działają, tak dla przypału są tylko.

Opublikowano
Witam

JA mam takie pytanko jak mam Wersje także ze sportowym dostosowaniem podwozia i mam do wymiany jeden amortyzator bo jest krzywy to jak założe od zwykłej wersji to będzie auto inaczej(wyżej) ta strona stała i jak z geometrią czy ustawi jak beda 2 inne amortyzatory. Jak sprawdzić trzymając w reku używany amortyzator czy jest od wersji ze sportowym dostosowaniem podwozia czy jest na nim jakiś numer?

dzięki

Obawiam się, że nikt tutaj Ci na to pytanie kompetentnie nie odpowie, bo nikt takich cudów nie robił.

Prawdopodobnie nie powinno być wyżej, ale gdyby okazało się inaczej, to zawsze możesz zmienić oponę na taką z wyższym profilem.

Oczywiście po tej stronie ze sportowym amorem. Wtedy autko się wyrówna i będzie git :cool2: :mrgreen:

Opublikowano
Amortyzaroty z pakietu "sportowego" są niższe, oraz mają inną charakterystykę tłumienia. Są twardsze, oraz mają inną prędkość odbicia. Podobnie sprężyny, są niższe i twardsze. Mieszanie ze sobą części sporta i zwykłego zawieszenia to proszenie się o kłopoty z trakcją. Jeżeli przykładowo masz na przodzie jeden taki a drugi inny amortyzator, to podczas np. hamowania jedna strona wozu może zanurkować głębiej niż druga - w ekstremalnych sytuacjach może to spowodować wpadnięcie w poślizg - różna przyczepność na osi hamującej to nie jest dobry pomysł. Ale to Twoje bezpieczeństwo i Twoja sprawa, podaj tylko numer VIN auta, żeby nikt się nie nadział na minę jakbyś próbował taki ulep upłynnić.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Tak jak napisałem, myślałem że to żart.

Skoro pytający dalej poważnie pyta ... przykre że takie fizolstwo jest uprawiane w e46.

Tak jak pisałem kiedyś, ludzie dalej kupują klocki z tarczami, amory po sztuce i inne na szrotach.

Strach spytać jakie opony maja tacy jegomoście, ogólnie ciul z bezpieczeństwem kierowcy, sam się prosi, gorzej z innymi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Amortyzatory powinno wymieniać się parami :duh:

 

Zakup jednego = brak gwarancji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co gwarancja, będzie używka, ma być tanio.

 

To niech przytnie sztyl od łopaty i pomaluje na czarno będzie miał jeszcze taniej. :duh:

Opublikowano
Amortyzatory powinno wymieniać się parami :duh:

 

Zakup jednego = brak gwarancji.

 

Bzdura. Poczytaj kodeks cywilny. Sprzedający może sobie pisać co chce, ale prawo to prawo, a prawo mówi, że w polsce obowiązuje dwu letni okres ochronny kupującego, a to oznacza, że cokolwiek by się nie działo, ty jako konsument masz prawo zareklamować towar. I to sprzedający, a nie producent bierze na siebie odpowiedzialność. Także gwarancje gwarancjami, a powołujesz się na ustawę z 2002 roku bodajże o warunkach sprzedaży konsumenckiej i sprzedawca musi usunąć wadę na swój koszt.

 

Ale wracając do tematu - wiecie co mnie przeraża? To już któryś z kolei wątek przewijaący się w niedługim czasie - jedna sprężyna do wymiany, jeden amortyzator, dodatkowo nie tego typu co trzeba... I dochodzę ponownie do smutnego wniosku, do którego doszedłem już 10 lat temu, jak zaczynałem przygodę z samochodami i ich obsługą pod kątem mechaniki - wozić się niemieckim sprzętem z górnej półki każdy chce, ale później to utrzymać w stanie pozwalającym na bezpieczną eksploatację to już niewielu ma możliwości. Sorry, ale po prostu śmieszne jest - rower, rolki, cokolwiek, ale nie BMW... A bezpieczeństwo? Jakbym się dowiedział, że koleś który np. spowodował na mnie stłuczkę miał takiego ulepa - ręka, noga, mózg na ścianie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Co do pierwszego akapitu ... masz rację, spróbuj kupić coś w bmw, masz gwarancję, ale musisz ją spełniać, poprosisz to dostaniesz wydruk jakie normy trzeba spełniać.

Np tarcze 330d do 320d - nie ma gwarancji bo niezgodne z vin itd, może być duży problem.

Wiele takich pikusiów jest.

 

Tutaj też masz rację, to jest zatrważające, przy wypadku/stłuczce można wnosić o biegłego i ukaranie za niewłaściwy stan pojazdu czy pod coś podciagnąć, ale to już przy wypadku, inną kwestią jest udowodnienie który z właścicieli tak urządził samochód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Amortyzatory powinno wymieniać się parami :duh:

 

Zakup jednego = brak gwarancji.

 

Bzdura. Poczytaj kodeks cywilny.

 

:lol: Mylisz gwarancję z rękojmią. W gwarancji producent ustala warunki i tyle w temacie. Jak ustali, że masz wymieniać parami i do reklamacji masz dostarczyć oba z dowodem zakupu DWÓCH to tak masz zrobić albo spadać na drzewo. W przypadku amortyzatorów dochodzi jeszcze jedna sprawa, GWARANCJA ma miejsce na pieczątkę zakładu który robił wymianę. Jak sobie załatwisz taką pieczątkę jak robiłeś sam wymianę to już Twój problem. Bez tego GWARANCJA jest nieważna o ile ma taki zapis.

Edytowane przez BaX
Opublikowano

Ale wracając do tematu - wiecie co mnie przeraża? To już któryś z kolei wątek przewijaący się w niedługim czasie - jedna sprężyna do wymiany, jeden amortyzator, dodatkowo nie tego typu co trzeba... I dochodzę ponownie do smutnego wniosku, do którego doszedłem już 10 lat temu, jak zaczynałem przygodę z samochodami i ich obsługą pod kątem mechaniki - wozić się niemieckim sprzętem z górnej półki każdy chce, ale później to utrzymać w stanie pozwalającym na bezpieczną eksploatację to już niewielu ma możliwości. Sorry, ale po prostu śmieszne jest - rower, rolki, cokolwiek, ale nie BMW... A bezpieczeństwo? Jakbym się dowiedział, że koleś który np. spowodował na mnie stłuczkę miał takiego ulepa - ręka, noga, mózg na ścianie.

Chyba wszyscy się zgodzimy, że problem nie dotyczy tylko BMW, wystarczy spojrzeć na nasze drogi ile jeździ wszelakiej maści ulepów.

Każdy chce mieć samochód, tylko go nie stać na jego utrzymanie.

Nie masz na ori, kup markowy zamiennik.

Nie masz na markowy zamiennik, kup zamiennik z niższej półki.

Utrzymuj auto w stanie nie zagrażającym życiu innych.

Twoje, to twoja sprawa.

Opublikowano

Widze że Panowie się troszeczkę rozpisali, to dobrze.

Przekonaliście mnie kupie używkę, albo nawet nowy zamiennik tylko ciekawe czy jest dostępny ten typ amorka w tańszych zamiennikach, tylko powiedzcie jak go znaleść. Jak amor od tego typu podwozia będzie zaznaczony czym wizualnie rózni sie od standardowego i który z linku poniżej mam szukać chodzi mi o numer bo nie moge się połapać chodzi mi o lewy przód

Dzięki

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=31_0407&hg=31&fg=10

Opublikowano

Kolejny fantasta co kupił BMW za oszczędności swojego życia w bardzo okazyjnie cenie tylko zapomniał że w samochodzie od czasu do czasu trzeba coś naprawić i na to też trzeba mieć fundusze. Chłopie nie stać Cię na serwisowanie to je sprzedaj i kup sobie Daewoo albo Fiata, jest trochę tańsze w eksploatacji. Włos się na głowie jeży jak się czyta Twoje posty, np ten jak to dokręcałeś łączniki stabilizatora kluczem pneumatycznym, gratulacje. Sądząc po ilości Twoich wpisów z problemami jakie się pojawiają to kupiłeś totalnego ulepa z kosmicznym przebiegiem.

Co do Twojego pytania to zapewne łatwiej było by na nie odpowiedzieć gdybys napisał z którego roku masz auto i w jakiej budzie. Z drugiej strony patrząc jak dla Ciebie nie robi problemu założenia jednego amortyzatora i w dodatku używanego to problemem nie było by pewnie też włożenie do turinga amora z compacta.

Tu masz link do touringa ze sportowo dostosowanym podwoziem

http://www.czescidobmw.pl/kategorie/Sportowe-dostosowanie-podwozia,11835.html

Jak masz inną budę to sobie wyfiltruj. Szczerze współczuje temu kto w przyszłości kupi od Ciebie ten samochód.

Opublikowano
Ok dzia

A powiedz mi czy na używanym oryginale będzie gdzieś wybity numer ?

 

 

A ty jesteś przyślepawy czy co nie tak jest z tobą .... ?

 

"... a cyferki na amorach są bo są, o niczym nie mówią, niczego nie dają a te numery ori w real.oem to nawet w aso nie działają, tak dla przypału są tylko ... " - napisałem to 04.11.13r - mało ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.