Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Na wstępie zaznacze że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne itp.

Chciałbym podnieść trochę osiągi oraz obniżyć spalanie w bmw e90 320d 163km automat 2006r przebieg (rzeczywisty) 170tys.

Nie mam pojęcia gdzie/jak/co/za ile...

I przede wszystkim czy taki chiptuning będzie bezpieczny dla skrzyni automatycznej? Jaki tuning w tym przypadku najlepiej zastosować (powerbox itp), ile mniej więcej taka usługa będzie kosztować i czy może ktoś mi polecić jakiś zaufany warsztat w Poznaniu lub okolicach?

Z góry dzięki za pomoc!

Opublikowano
Dla skrzyni automatycznej poproś o jak najniższe wartości momentu obrotowego. Przy okazji też panewki nie dostaną tak po ... a w tych silnikach potrafią się obrócić nawet bez chipa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Z tego co czytam w różnych tematach chyba w gre wchodzi tylko chip tuning, powerbox odpada prawda?? dodam że auto ma jeszcze troche czasu służyć w rodzinie więc nie zależy mi na "czymś tanim i na chwile".
Opublikowano
Nie chce dyskutować o fachowości polecanego przez Was warsztatu ale trochę daleko z poznania do krakowa a nie wierze ze nie ma równie dobrych w poznaniu lub okolicach.. Chiptuning nie jest chyba jakaś nowością na rynku motoryzacyjnym żeby jeden warsztat w kraju miał monopol na takie usługi :-)
Opublikowano

GCS oczywiście że tak ale są tez inne rozwiązania.

Po pierwsze kolego to żadne power box bo to niszczy silnik i nie robi optymalnych parametrów.

Jeśli chcesz mieć to dobrze zrobione to tylko przeprogramowanie twojego sterownika. Czyli zgranie zawartości komputera, przerobienie i wgranie przerobionej wersji do twojego sterownika. Takie załatwienie sprawy gwarantuje dobra działanie.

Dodatkowo trzeba by taki program zrobić pod skrzynie automatyczną gdyż trzeba chronić automat ze względu na ograniczenia przenoszenia momentu obrotowego przez skrzynie.

Realne przyrosty dla twojego silnika to +27 KM i +75Nm, natomiast ze względu na automat moment obrotowy zmniejszył bym do 60Nm.

Co teoretycznie dało by 190KM i 400Nm. Piszę teoretycznie bo wszystko zależy od parametrów jakie są teraz.

Przed wykonaniem programu trzeba zrobić dobrą diagnostykę a ja dodatkowo wgrywam jeszcze najnowsze fabryczne oprogramowanie.

Co do cen to są różne ale jak jesteś zainteresowany to zapraszam na PRIV.

Opublikowano

Witam. Czy każdy silnik M47T2 ma taką nieciekawą charakterystyke, że budzi się z dość mocnym kopem przy 2.5k Obrotów? czy

to ja mam wątpliwej jakości ''chip tuning'' ?

Opublikowano

Panowie

czy gsctuning robi mapy sam czy dalej to vtech odwala całą robotę poza zczytaniem i zaprogramowaniem sterownika ?

Opublikowano
A ja mam takie pytanie w temacie - czy przed chipowaniem wskazana jest aktualizacja 'softu' czy to bez różnicy bo i tak będzie modyfikowany?
Opublikowano
A ja mam takie pytanie w temacie - czy przed chipowaniem wskazana jest aktualizacja 'softu' czy to bez różnicy bo i tak będzie modyfikowany?

 

Aktualizacja softu daje ci tyle że na pewno masz poprawiony fabryczny soft. Producent wypuszcza aktualizacje ze względu na dopracowanie pracy jednostki sterującej. Dodatkowo czasem w cyklach maszynowych pojawiają się zapętlenia co po aktualizacji jest eliminowane. Ja zawsze wgrywam najnowszy soft fabryczny a dopiero po wgraniu przerabiam go i podnoszę moc.

 

Aktualizacja softu pozbywa go błędów, modyfikacja podnosi moc ale błędy zostają.

Kiedyś miałem taki przypadek w e46 330d 184KM że po aktualizacji softu silnik i wtryski zaczęły ciszej pracować, aż sam w szoku byłem.

Opublikowano

A wiecie może koledzy gdzie mozna znaleźć listę 'updatow' softu tzn. co konkretnie powinien poprawić upgrade. Niestety żadnego podobnego wątku nie znalazlem., chyba ze słabo szukałem :oops:

Dzięki!

  • Członkowie klubu
Opublikowano
podłącze się do tematu ma ktoś namiar na dobry warsztat w Warszawie gdzie robią benzynę bez turbo konkretnie 2.0l ?
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
A wiecie może koledzy gdzie mozna znaleźć listę 'updatow' softu tzn. co konkretnie powinien poprawić upgrade. Niestety żadnego podobnego wątku nie znalazlem., chyba ze słabo szukałem :oops:

Dzięki!

 

Niestety nigdzie niema specyfikacji co poprawia dany update i myślę że nawet w serwisach BMW niema takiej informacji.

Po prostu producent wypuszcza update i wszystkim serwisom każe go stosować.

Jak chcesz wiedzieć ile softów nowszych jest od tego który ty masz w sterowniku to potrzebował bym informacji o numerze sterownika który teraz masz w aucie i numerze softu na nim, wszystko do odczytania za pomocą INPY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.