Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie forumowiczów. Posiadam E36 z silnikiem M43 wersja limousine, wersja CA71. Przerdzewiał mi wydech (zaraz za katalizatorem) i teraz moje pytanie: czy można zastąpić wydech z katalizatorem wydechem, który w tym miejscu ma tłumik środkowy? Czy może to jest to samo, a ludzie po prostu używają nazw potocznych? Z drugiej strony mój katalizator wygląda jak spłaszczony tłumik składający się z dwóch części, a ten, który znalazłem w ogłoszeniu wygląda jak zwykły tłumik tylko, że mniejszy. Pytam bo chciałbym uniknąć jakichś problemów w pracy silnika itd.

dziękuję

Opublikowano
Jak widzę Kolega wyżej polecił Ci coś co by było w sam raz dla Ciebie. Jeśli masz jeszcze katalizator (o ile poprzedni właściciel go nie wyciął i już nie wstawił jakieś strumienicy albo tłumika) to na pewno ten kat już jest zapchany i zużyty, gdyż żywotność kata to ok. 80-120 tyś. km, więc zastąpienie kata tłumikiem na pewno nie zaszkodzi :)
Opublikowano
Heh a jak jest jeszcze kat cały to wystawiasz go na allegro i zwróci ci się zakup tłumika ,roboty i zostanie na butle LPG :P:P:P
Opublikowano

jeżeli wywalisz kata i wstawisz jakieś podróby,to już nie usłyszysz rasowego brzmienia BMW

u mnie przebieg jest około 270 tys i kat daje radę

Opublikowano

W r4 brzmienie nie jest za specjalne ,ja w isie pozbyłem się kata bo jego kawałki były nawet w końcowym tłumiku (a rozciąłem tłumik bo pierdział ,i tu odradzam firmę marix ,2 lata tłumik z zewnątrz jak nowy w środku sito)

 

Kata zastąpiłem tłumikiem przelotowym ,a końcowy najpierw przelotowym Remusem (nie polecam jeśli ktoś ceni sobie własny słuch) ale szybko zmieniłem na nowego sebringa,teraz mogę powiedzieć że silnik jakieś tam brzmienie ma z dołu jest cichutki jak seria ,powyżej 3tyś jest troszkę bardziej rasowy dźwięk

 

Inna bajka jest w r6 ,tam układ wydechowy w połączeniu z odpowiednią liczbą cylindrów to dzieło sztuki :P:P:P

Opublikowano

Bardzo dziękuję za zainteresowanie. W dużej mierze mój problem zniknął i wiem już, że mogę zamienić katalizator tłumikiem, ale pojawiło się kolejne pytanie. Jak ostatnio leżałem pod autkiem i zmieniałem przewody hamulcowe (przy tej okazji zauważyłem, że sypie mi się rura tuż przy katalizatorze) zauważyłem, że do lub kawałek za katalizatorem znajduje się jakiś czujnik, prawdopodobnie jest to sonda lambda. Czy w przypadku wymiany katalizatora na tłumik, również będzie tam miejsce do zamocowania tej sondy?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=18_0227&hg=18&fg=10 to co znajduje się u mnie wygląda identycznie jak element zaznaczony nr 1, więc prawdopodobnie katalizator jeszcze mam :) słyszałem, że gdzieniegdzie skupuje się takie stare katalizatory po to, żeby wydobywać z nich metale szlachetne. Czy ktoś z Was kiedyś coś takiego sprzedawał? Nie mam pojęcia jak się za to zabrać, macie Panowie jakieś rady?

dziękuję

Opublikowano

jeśli ten czujnik jest miedzy silnikiem a katem to tak to sonda lambda,

 

Co do sprzedaży katalizatora miejscowe skupy zawsze mało dają bynajmniejm u mnie ,najlepiej wystawić na licytacji na allegro ,tylko zrobić fotki wewnątrz żeby było widać że cały itp ,ja za swój lekko wykruszony dostałem na allegro 500 ,a wystawiłem licytacje od 1zł ,a gościu napisał 15 minut później że daje 500 od reki :)

 

ale że często przeglądam aukcje wpisując tylko frazę e36 :P (no jakoś tanich gratów trzeba szukać :P ) to często widzę katy z 1.6 i 1.8 z ceną już 300-400zł a wiadomo najwięcej dzieje się w ostatniej minucie aukcji

 

tu przykład takiej aukcji http://allegro.pl/katalizator-bmw-e36-316-94r-i3368425813.html

Opublikowano
Bo hondowskie :P:P:P nie wiem czemu ale katy z bmw są dużo droższe ,widocznie więcej platyny ,a miejsca gdzie skupują na kg nie patrząc z czego to wogole trzeba omijać ,nie raz widziałem jak kat z 2.0 czy 2.5 e36 poszły za 700-800 na allegro
Opublikowano

A po co pakować kasę w katalizator... chyba ze należysz do zatwardziałych obrońców naszej planety...

Wstaw w to miejsce tłumik uniwersalny zostaw miejsce na sondę i tyle. Nie polecam pozbywać się całkowicie kata zastępując go rurką, bo wydech będzie wpadał w uciążliwe wibracje.

Opublikowano
Bo hondowskie :P:P:P nie wiem czemu ale katy z bmw są dużo droższe ,widocznie więcej platyny ,a miejsca gdzie skupują na kg nie patrząc z czego to wogole trzeba omijać ,nie raz widziałem jak kat z 2.0 czy 2.5 e36 poszły za 700-800 na allegro

Sa większe znacznie niż z silnika Hondy o tej samej. poj. i rocznika co e36 :wink:

Opublikowano
Dziękuję za porady. Nawiasem mówiąc pierwszy raz się spotykam z tak profesjonalnym i rzeczowym podejściem do czyjegoś problemu. Na innych forach pierwsze odpowiedzi to z reguły odnośniki do wyszukiwarek i opieprzanie za to że człowiek zawraca gitarę. A tu, pełen profesjonalizm. Szacun i dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.