Skocz do zawartości

rybad007

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 Touring 1.8i + LPG 1999r., motor M43

Osiągnięcia rybad007

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź. W zeszłym roku rzeczywiście można było dostać kilka sztuk na allegro. Ale wtedy nie zdawałem sobie sprawy z tego, że zakup zaworu to taki problem. Z tego, co piszesz wynika, że jednak warto kupić używkę, a to już daje nadzieję. Chyba i tak nie pozostało mi nic innego. A co z zamianą na część z innego modelu? Ktoś próbował? Edytowany: Udało mi się kupić nową część na allegro za jakieś 450zł. Mimo to, ciekaw jestem czy znajdzie się ktoś, kto ma pomysł na zamianę elektrozaworu do e36 z innego modelu, ewentualnie regenerację.
  2. Forumowicze mam problem. Chodzi o elektrozawór wody do e36- wersja z klimatyzacją. Były dziwne stuki od elektrozaworu, były problemy z ogrzewaniem, w końcu były ubytki płynu chłodzącego w układzie. Wymieniłem na taki ze szrotu i pochodził z pół roku. Teraz jest zima i ten również się zbuntował. Znowu mam ubytki płynu chłodzącego. Problem jest w tym, że nie ma takiego nowego elektrozaworu nigdzie..No dobra jest- na ebayu za jakieś chore pieniądze, bo około 1200 zł. Na alegro są używki i zestawy naprawcze, tylko że zestawy naprawcze nie pasują numerami do elektrozaworów z mojego modelu bmw. I teraz tak: Czy można zastąpić elektrozawór w e36 318i zaworem od e34? - tych na alegro jest sporo- nowych. Czy można w jakiś inny sposób rozwiązać ten problem? Niekoniecznie wydając połowę wartości samochodu na nowy elektrozawór? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  3. Ja próbowałem naprawić te dziury różnymi pastami do uszczelniania wydechu, ale za każdym razem (prędzej czy później) te pasty się wykruszały. Obudowa katalizatora zdaje się być aluminiowa, a wiadomo jak to z amelinium- tego nie pomalujesz :D no i ze spawaniem problem. Gdyby to był w miejscu, gdzie jest stal to nie ma problemu, bo odpalasz zwykłą spawarkę i sobie elektrodą zakleisz. Tak więc chyba najlepiej pozbyć się kata i wstawić coś nowego. Wiadomo, że decyduje zasobność portfela, bo nowy kat też można wsadzić, ale to kosztuje. Z drugiej strony, problemy mogą być przy przeglądzie. Jak będę po przeglądzie, to będę mógł powiedzieć coś więcej.
  4. Dziękuję za podpowiedź. Dam znać jak już obetnę te rury no i wrzucę może jeszcze zdjęcia jak to wygląda (tak dla potomnych). W środku na pewno nic nie lata bo to już sprawdzałem. Co do dźwięku..jest lepiej niż było, tzn. nie czuję się jakbym jechał traktorem, bo katalizator ma z przodu dziurę a do tego podczas wymiany wydechu okazało się, że ten element, który przykręcasz do kolektora jest pęknięty. Wymieniając cały wydech pozbyłem się dwóch miejsc, którymi uciekały spaliny, tym samym pozbyłem się nieprzyjemnej woni spalin wewnątrz auta i dodatkowego hałasu. Moc również wzrosła, bo wcześniej jak mu depnąłem, to się w ogóle nie zbierał, tak jakby łapał lewe powietrze, a teraz wróciło do normy. Dodam, że nie wycinałem kata ze względu na przyrost mocy czy ryczenie pod maską, chodziło po prostu o wyeliminowanie usterki. Zamiast kata wstawiłem tłumik środkowy, jednak dźwięk już nie jest taki sam jak w oryginale. Czy jest lepszy/gorszy ciężko mi powiedzieć.
  5. Drodzy forumowicze niedawno wymieniałem wydech i katalizator w mojej pełnoletniej już beni zamieniłem na tłumik środkowy. Czytałem gdzieś na forum, że można taki stary kat spieniężyć tylko pytanie jak sprawdzić czy on jest jeszcze w stanie do sprzedaży, bo nie chciałbym nikogo zrobić w balona? Zamieszczam zdjęcia, które zrobiłem przy okazji wymiany. Być może one Wam coś powiedzą o stanie tego katalizatora. http://images61.fotosik.pl/500/71211113b28211a2m.jpg http://images64.fotosik.pl/502/c1e84ea6c38d6687m.jpg http://images63.fotosik.pl/501/683efbb834c3cca5m.jpg
  6. rybad007

    [E36] zamiana wydechu

    Dziękuję za porady. Nawiasem mówiąc pierwszy raz się spotykam z tak profesjonalnym i rzeczowym podejściem do czyjegoś problemu. Na innych forach pierwsze odpowiedzi to z reguły odnośniki do wyszukiwarek i opieprzanie za to że człowiek zawraca gitarę. A tu, pełen profesjonalizm. Szacun i dziękuję.
  7. rybad007

    [E36] zamiana wydechu

    Bardzo dziękuję za zainteresowanie. W dużej mierze mój problem zniknął i wiem już, że mogę zamienić katalizator tłumikiem, ale pojawiło się kolejne pytanie. Jak ostatnio leżałem pod autkiem i zmieniałem przewody hamulcowe (przy tej okazji zauważyłem, że sypie mi się rura tuż przy katalizatorze) zauważyłem, że do lub kawałek za katalizatorem znajduje się jakiś czujnik, prawdopodobnie jest to sonda lambda. Czy w przypadku wymiany katalizatora na tłumik, również będzie tam miejsce do zamocowania tej sondy? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=18_0227&hg=18&fg=10 to co znajduje się u mnie wygląda identycznie jak element zaznaczony nr 1, więc prawdopodobnie katalizator jeszcze mam :) słyszałem, że gdzieniegdzie skupuje się takie stare katalizatory po to, żeby wydobywać z nich metale szlachetne. Czy ktoś z Was kiedyś coś takiego sprzedawał? Nie mam pojęcia jak się za to zabrać, macie Panowie jakieś rady? dziękuję
  8. rybad007

    [E36] zamiana wydechu

    Witam serdecznie forumowiczów. Posiadam E36 z silnikiem M43 wersja limousine, wersja CA71. Przerdzewiał mi wydech (zaraz za katalizatorem) i teraz moje pytanie: czy można zastąpić wydech z katalizatorem wydechem, który w tym miejscu ma tłumik środkowy? Czy może to jest to samo, a ludzie po prostu używają nazw potocznych? Z drugiej strony mój katalizator wygląda jak spłaszczony tłumik składający się z dwóch części, a ten, który znalazłem w ogłoszeniu wygląda jak zwykły tłumik tylko, że mniejszy. Pytam bo chciałbym uniknąć jakichś problemów w pracy silnika itd. dziękuję
  9. rybad007

    316i - co to za element?

    Pięknie dziękuję za odpowiedzi. Chodziło mi właśnie o tą odmę. Przez jakiś czas wydobywało się z niej pierdzenie, a jak kolega abon napisał, że tam jest guma, to teraz jestem już pewny, że to ten element zawiódł. Temat zamykam. Jeszcze raz dziękuję :)
  10. rybad007

    316i - co to za element?

    Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy samochodów bmw. Moja benia jest pierwszą, którą mam przyjemność posiadać i w porównaniu, do innych marek, które miałem, plasuję ją w czołówce (chyba nawet wyżej niż moją rozbitą b4, do której czuję wielki sentyment)...ale do rzeczy. Otóż nawet w niej czasem coś się popsuje i tak też się stało. Na zdjęciu (zresztą zapożyczonym) zaznaczyłem znakiem zapytania element, z którego do niedawna wydobywał się taki brzęczący dźwięk. Poza tym silnik zaczął pracować nierówno (falować), ale to pewnie przyczyna regulatora obrotów biegu jałowego no i pękniętej gumy powietrza dolotowego. Jeszcze nie wymieniłem regulatora i nie zakleiłem gumy, ale nie to nie problem, bo wiem jak te rzeczy się nazywają i jak je zdobyć, natomiast nie wiem jak się nazywa to "pierdzące" coś :) proszę o wskazówki.http://images35.fotosik.pl/1221/59d12a391917d8efm.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.